Aftermarket mittaristo
Valvoja: Moderaattorit
Aftermarket mittaristo
Mulla on pitemmän aikaa ottanut kupoliin, että DRZssa ei ole kierroslukumittaria. Tämmöinen
http://www.trailtechproducts.co.uk/stor ... tml#1539x0&&
osui silmiin ja sorruin tilaamaan moisen. Laite on näppärä kun sen nopeusmittarin voi virittää näyttämään just oikein.
http://www.trailtechproducts.co.uk/stor ... tml#1539x0&&
osui silmiin ja sorruin tilaamaan moisen. Laite on näppärä kun sen nopeusmittarin voi virittää näyttämään just oikein.
Itse mittaristo kiinnitetään niinkuin parhaaksi nähdään. Pakkauksessa on mukana kiinnike ohjaustankoon. Kierroslukuanturi kierretään tulpanjohtoon, nopeusanturi jarrusatulan kiinnikkeeseen ja magneetti jarrulevyyn ja lämpöanturi esim. jäähdyttimen ilmausruuvin reikään. Käyttöjännite ryöstetään jostakin omavalinnaisesta johdosta.
Toihan näyttää mainiolta mittarilta.
Parasta on tietysti, että sen nopeusmittarin voi kalibroida ihan tarkkaan.
Silloin voi aina ajella rikesakkorajoilla.
Ja toi kierroslukunäyttö, ja öljynlämpönäyttö on hyvä semmoisiin pyöriin, joissa sitä ei ole.
Eikä hintakaan ole kovin paha.
Mulla on Sigman polkupyörämitari, joka kertoo nopeuden kanssa tarkkaan.
Pekka

Parasta on tietysti, että sen nopeusmittarin voi kalibroida ihan tarkkaan.
Silloin voi aina ajella rikesakkorajoilla.
Ja toi kierroslukunäyttö, ja öljynlämpönäyttö on hyvä semmoisiin pyöriin, joissa sitä ei ole.
Eikä hintakaan ole kovin paha.
Mulla on Sigman polkupyörämitari, joka kertoo nopeuden kanssa tarkkaan.
Pekka
Onkohan toi yhtään laadukkaampi kuin Acewell? Mulla oli edellisessä mopossa se kiinni (3853) ja esim se tulpanjohdon ympärille kierrettävä kiekkamittari on pelkkä vitsi... Vois tosin testata drz:ssa et kuinka yks pyttysessä toimii kun se siellä tallin pöydällä lojuu... palataan asiaan joskus myöhemmin..
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Kierroslukumittaus toimii, koska tälläinen nelitahtikone antaa kipinää joka kierrokselle vaikka tosiasiassa niin ei tarvitsisi tehdä. Joka toinen kipinä on turha, kipinä annetaan myös poistotahdille. Autot ovat tässä suhteessa viisaampia...Pasi kirjoitti:Jaakko_88 kirjoitti:onko tossa minkälainen toi RPM mittarin kiinnitys... onko se tulpanjohtoon vai mihin se tulee kiinni??
RPM-mittausjohdoista toinen kierretään tulpanjohdon ympärille (n. 10 kierrosta) ja toinen naitetaan maakkosen kanssa.
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Vaan nyt tuli idea
Jos riisuisi RSE-tohtorista sivukatteet, lamppuhässäkän ja mittariston pois. Sitten laittaisi tälläisen Vaporin ja enduroetuvalon ja mahdollisesti ylälokarin. Silloin sama pyörä voisi olla katu/aavikko-lookilla ja välillä "oikean" enskapyörän näköinen. Tässäpä ensitalveksi hommaa, kiitoksia Pasi tästä viestiketjusta
Jos riisuisi RSE-tohtorista sivukatteet, lamppuhässäkän ja mittariston pois. Sitten laittaisi tälläisen Vaporin ja enduroetuvalon ja mahdollisesti ylälokarin. Silloin sama pyörä voisi olla katu/aavikko-lookilla ja välillä "oikean" enskapyörän näköinen. Tässäpä ensitalveksi hommaa, kiitoksia Pasi tästä viestiketjusta