Talveksi enskanpoikanen?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- JK-Lehtinen
- Pyörä: pyörätön ny juur
Talveksi enskanpoikanen?
Meikä päästelee maxiskodella menemään... Siihen on päädytty, koska vaimo tykkää olla mukana eikä sen jalka nouse minkään matkaenskan selkään.
Ollaan koettu pahoja kolhuja elämässä, joten mulle on tärkeetä että muijakin pääsee mukaan, ku tienpäällä kakspyöräsellä ne ajatukset nollaantuu ja se tykkää näistäkin kyydeistä...
Ei mua suopätkät kiinnosta, eikä kuraojat. (no niistä ojista ole niin varma) Mutta mettätiet ja -polut sitäkin enemmän.
Polttelee suorastaan, varsinkin kun erehdyin katseleen vanhoja valokuvia parin vuoden takaa... (liitteenä pari jos en sössi)
Ny päästään sitten itse asiaan. Välähti kuningasidea, muijan kanssa kesä skootterointia ja talvi itekseen jollain pikkuenskalla!
Jos ottas jonkun kurapyöränpoikasen talvikaudeksi, niin eikös sen vakuutuksetkin olis aika pienet? Esim. lokakuun puolesta maaliskuun puoleen väliin? Kesäkuukaudethan ne on ne jokka oikeesti maksaa.
Mulla olis kasikympin asfalttitietä siirtymää muutama kilometri ainoostaan, sitten on laajat sora- ja metsäautotiet nokan alla.
Itse aatellu jotain 250cc peliä ja erityisesti kuumia aaltoja on aiheuttanut Kawasaki KLX 250 valkoisin kilvin...
Joku vanhempi peli, vois olla liki museoikäinen, muija ei lämpene isoille investoinneille kuitenkaan.
Onko kevariluokka liian pieni fiilistelyyn? Itelläni painoa reilun 70kg, joten ehkä silläkin?
Jos jollain on joku enskan pentu, josta syksyllä vois luopua... sattais kiinnostaa!
edittiä... vaihdoin kuvatiedostot pienempiin.
Ollaan koettu pahoja kolhuja elämässä, joten mulle on tärkeetä että muijakin pääsee mukaan, ku tienpäällä kakspyöräsellä ne ajatukset nollaantuu ja se tykkää näistäkin kyydeistä...
Ei mua suopätkät kiinnosta, eikä kuraojat. (no niistä ojista ole niin varma) Mutta mettätiet ja -polut sitäkin enemmän.
Polttelee suorastaan, varsinkin kun erehdyin katseleen vanhoja valokuvia parin vuoden takaa... (liitteenä pari jos en sössi)
Ny päästään sitten itse asiaan. Välähti kuningasidea, muijan kanssa kesä skootterointia ja talvi itekseen jollain pikkuenskalla!
Jos ottas jonkun kurapyöränpoikasen talvikaudeksi, niin eikös sen vakuutuksetkin olis aika pienet? Esim. lokakuun puolesta maaliskuun puoleen väliin? Kesäkuukaudethan ne on ne jokka oikeesti maksaa.
Mulla olis kasikympin asfalttitietä siirtymää muutama kilometri ainoostaan, sitten on laajat sora- ja metsäautotiet nokan alla.
Itse aatellu jotain 250cc peliä ja erityisesti kuumia aaltoja on aiheuttanut Kawasaki KLX 250 valkoisin kilvin...
Joku vanhempi peli, vois olla liki museoikäinen, muija ei lämpene isoille investoinneille kuitenkaan.
Onko kevariluokka liian pieni fiilistelyyn? Itelläni painoa reilun 70kg, joten ehkä silläkin?
Jos jollain on joku enskan pentu, josta syksyllä vois luopua... sattais kiinnostaa!
edittiä... vaihdoin kuvatiedostot pienempiin.
Viimeksi muokannut JK-Lehtinen, Su Elo 12, 2012 11:44 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Forward taapertamista - as early as -62
Re: Talveksi enskanpoikanen?
Mulla on ollut sympatioita kawan kdx 125:sta kohtaan
..se kun aikanaan,olikohan 90-luvulla alussa,sai hyvät arvostelut ollen piikkiluokan (muistaakseni) voittaja,tuolloinhan piikeissäkin oli vielä tehoa enemmän kuin nykyään,ja teho/painosuhdehan on ihan kohtuullinen.Näkyy olevan noitakin jonkin verran myyntipalstalla.
Toinen,mikä itelläni on ollut Honda nx250 vm-90.Avarammalla putkella oli selvästi vaikutusta "potkuun".
Pyörä on suht pienikokoinen,mutta varsin pystyvä mielestäni juuri kuvaamaasi ajeluun,ja kulutus on tuossa pikkunelarissa varsin pieni,muistelen jopa alle 3 litran lukemia
..no lähelle ainakin.
Ehkä ei oikeen "väännöstä" voi puhua tuossa kokoluokassa,mutta ihan ok peli,mielestäni.
Nx on varsin kepponen vesijäähypeli.Rengaskoko hieman erikoinen 16" ja 19",mutta kyllä siihen renkulia löytyy...
Voin suositella
..se kun aikanaan,olikohan 90-luvulla alussa,sai hyvät arvostelut ollen piikkiluokan (muistaakseni) voittaja,tuolloinhan piikeissäkin oli vielä tehoa enemmän kuin nykyään,ja teho/painosuhdehan on ihan kohtuullinen.Näkyy olevan noitakin jonkin verran myyntipalstalla.
Toinen,mikä itelläni on ollut Honda nx250 vm-90.Avarammalla putkella oli selvästi vaikutusta "potkuun".
Pyörä on suht pienikokoinen,mutta varsin pystyvä mielestäni juuri kuvaamaasi ajeluun,ja kulutus on tuossa pikkunelarissa varsin pieni,muistelen jopa alle 3 litran lukemia
Ehkä ei oikeen "väännöstä" voi puhua tuossa kokoluokassa,mutta ihan ok peli,mielestäni.
Nx on varsin kepponen vesijäähypeli.Rengaskoko hieman erikoinen 16" ja 19",mutta kyllä siihen renkulia löytyy...
Voin suositella
Viimeksi muokannut x-mean, Su Elo 12, 2012 10:40 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Foorumin "sekakäyttäjä"
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Itse ajelin ekan talven Hondan XR125:lla ,toisen talven ajoin Motohispania Duna Hard Road Enduro 125:lla ja hyvin riittää omiin hupiajeluihin,kun vähän keventelee ja kutittaa,mikä parasta ,käyttökulut pienet ja varsinkin tossa Dunassa on oikea rengaskoko 18/21,renkaita löytyy käytettynä kätevästi.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
- JK-Lehtinen
Joo, tarvii ottaa seurantaan noi 125 koneiset. Tarjontaa on, mutta mistä löytää sellaisen käytetyn, mitä ei olis nuoriso "parannellut"...
näytti foorumilla olevan kuvatiedostojen koko tapetilla, kannoin korteni kekoon ja pienensin noi omat iiisot...
näytti foorumilla olevan kuvatiedostojen koko tapetilla, kannoin korteni kekoon ja pienensin noi omat iiisot...
-
jarno78
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Kawa kdx, suitza ts ja hondan crm oli silloin aikanaan kova kolmikko ja mulla oli 3 kk tuo crm ja voin kokemuksesta sanoa et hyvä rassi oli ja sillä pysty yllättävän kovaa mneen patikoissa, kun kummiskin katu enska eikä kisa enska, et joku nuista 3:sta ja huomaat taas miten kivaa ajaminen on 
Yksinäinen Susi
Jos mennään tälläsellä -90 luvu linjaa niin en tosiaankaan ottaisi mitää teinijen raiskaamaa kaksitahtia, jossei tallissa jaksa koko ajan korjata ja nuo em pyörät vie sen n. 5- 12 litraa bensaakin sadalla. Samassa hintaluokassa pyörii, yamaha 350 xt ja tt, suzuki dr, honda xr, ja on kummiskin vähän eriluokan pelejä, paljon vääntävämmät ja luotettavat nelitahti koneet, kulutuskin aina alle 6 litraa. kyllä sanoisin että 1500-2500e saa aika hyvän surauttelupyörän kun jaksaa ettiä ja ootella. Jos budjettiin lisätään vielä hieman niin 3500 euroa niin saa suzuki dr-z ja se klx 250, mutta itse pitäisin hieman tehottomana sitä ja jättäisin pois. Sitten jotakin kotareita voi saada esim, 400 kuutioinen lc4 voisi olla passeli? isommat taitaa olla jo turhan raskaita. Tietenkin jos sulle käy kisäpyörä mitä huolletaan jatkuvasti niin sitten rupeaa löytymään vielä lisää vaihtoehtoja, mutta niistä mulla ei ole tietoa, eikä kiinnostustakaan.
-
jarno78
No mulla kävi hyvä munkki tuon hondan kans, oli ollut uudesta asti samassa perheessä ja sit mopo poika ajeli sillä 2 kk ilman korttia kunnes jäi kiiinni
mut tottahan se on, nämä on jo vanhoja vehkeitä ja rahaa näihin palaa ennen kuin ovat taas tikissään et isompi on aina hitusen varmempi mut jos avaimet pysyy kädessä niin miksei
Yksinäinen Susi
- JK-Lehtinen
Ei ole oikeestaan muuta toivetta kun että pyörä on kevyt, alle~150kg ja tekniikka kunnossa. Talli ja työkalut löytyy, mutta ei ny heti ensimmäiseksi viittis konetta leväyttää...
Kauheasti ei ole sijoittaa tähän kun on toi toinenkin "leikkikalu" tuossa.
Jos ny käyttökelpoinen yksilö löytys 1000 - 2000 euron välistä. Eikä tässä vielä kiirettä kun pääsee tolla maxilla liikenteeseen.
Kauheasti ei ole sijoittaa tähän kun on toi toinenkin "leikkikalu" tuossa.
Jos ny käyttökelpoinen yksilö löytys 1000 - 2000 euron välistä. Eikä tässä vielä kiirettä kun pääsee tolla maxilla liikenteeseen.
Jees jees, ite kyllä jättäisin vanhemmat kaks tahdit suosiollo pois ja katselisin 300-400cc nelareita. Mikä asia on parempi tollasessa piikkisessä kaks tahdissa vrt. 350cc nelariin? Nelari luotettavampi, vähempi kulutus, pyörän paino noissa molemmissa 10kg sisään tapaus kohtaisesti, vakuutukset erot satkun sisään, nelarissa joku viis heppaa enemmän, tasaisempi veto, sama hankintahinta, ei mun ainakaan tarvis miettiä minkä valitsen.
-
jarno78
Niin tais sit niin kuin minä teen, on tuossa hieromassa kauppoja 3 urheilu moposta, 2 kpl 77 tunturi super sport ja yks -81 sm solle ja tallissa on jo -82 ts solikka et taian olla hurahtanut todellakin kevyt endurointiin
no isompi tulee kyllä jossain vaiheessa 
Yksinäinen Susi
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Niin no 125cc 4T - hupinsa kullakin mut on ne kaikki aika syvältä. NX250 ei vakiona oo paljon maastoon asiaa, mutta onhan se ihan eri painoluokass akuin muut katuenskat ja moderni moottori kiihdytyspumpullisella kaasarilla. Sitä paitsi 17" takarengas mahtuu, vaihtaa vana kehän ja pinnat minimissään (itse muutin levyjarrulliseks samalla). Ja kyl mä sillä vakionakin vähän möyrinkin. Kopat (koneen) on "pomminvarmat" eli paksut vs. kisaenskat, ei ihan pienestä halkee. Osia saa huonosti, odota kauan tai kaiva maailmalta. Mut kun noi on lähinnä naisten käytössä ollu, niin aika hyväkuntosia, vaikka on kilsojakin kertyny, viimesempi omani oli 64tkm ja täydessä tikissä - kun ensin vähän availi ja mopo rupes kulkeenkin 
Toissatalvena kun hankikanto yllättäen petti niin olihan se toista alkaa naksua raahaan kyljellään kovalle kun joku iso domi
Ja noita saa sillä tonnin budjetillakin. Mittarilukemat voi olla mitä vaan, kovin pieniin en uskois.
Toissatalvena kun hankikanto yllättäen petti niin olihan se toista alkaa naksua raahaan kyljellään kovalle kun joku iso domi
Ja noita saa sillä tonnin budjetillakin. Mittarilukemat voi olla mitä vaan, kovin pieniin en uskois.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- JK-Lehtinen
Kirstunvartija pehmitetty risteilyllä!! Illalla tultiin kotio...
Laivalla oli rento meininki ja sanomiset tarkkaan harkittu, ny se on sitten satavarma että joku enska syksyn aikana tulee!
Toivelistan ylimpänä on Suzuki dr 350, seuraava ehdokas voi olla mikä tahansa, pikkasen isompi tai pienempi peli.
125cc jää vahvasti taustalle... ei oiken innosta noi käytetyt nuorisomallit.
Toi Motorhispania Duna Hard Road Enduro 125cc vois kyllä uuden karheena mennä - siis tulla...
Laivalla oli rento meininki ja sanomiset tarkkaan harkittu, ny se on sitten satavarma että joku enska syksyn aikana tulee!
Toivelistan ylimpänä on Suzuki dr 350, seuraava ehdokas voi olla mikä tahansa, pikkasen isompi tai pienempi peli.
125cc jää vahvasti taustalle... ei oiken innosta noi käytetyt nuorisomallit.
Toi Motorhispania Duna Hard Road Enduro 125cc vois kyllä uuden karheena mennä - siis tulla...
- gixxerman
Noita hyvin vähän tarjolla siis Dunia ja jos ostat,varaosapuoli ongelmallista,pitkät toimitusajat.Mutta oma Hondani oli ex autokoulupyörä,sellaiset eivät ole tuunattuja.Tuo Duna taas 60v naisen käytöstä
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
-
jarno78
Ja täällä järvenpäässä ykkös mp on 2 tuommoista xl hondaa, molemmat ollut auto koulu käytössä, kyllä tässä on käynyt kaikenlaista mielessä mullakin
Yksinäinen Susi
- gixxerman
Mulla vieläkin sen XL:n muovit tallessa