Sama vika oli täälläkin.Lakupilotti kirjoitti:Sähkötrippiin kertyy lukemia kovin harvakseen. Ei se ihan kuollut ole mutta parinsadan kilometrin matkalla siihen tuli vain muutam kilometri. Muuten laatikko vaikuttaa täysin ehjältä mutta kilometrejä ei tule. Putsailin takana olevat liittimet, ei auttanut. Eikös sinne tule signaali mekaaniselta mittarilta vai miten tuo toimii?
Onko vasemman sivuposken alla jotain liitoksia, jotka vaikuttavat asiaan? Siellä kuulemma on viimeksi räplätty ja sen jälkeen trippi lakkasi kelaamasta.
Signaali tulee mittarivaijerilta. Vaijerissa on kiinni magneetti ja lukija lähettää pulssia digitripille, joka sitten laskee tarvittavat asiat.
Mittaristo pitää purkaa että pääsee tuota lukijaa ihmettelemään ja testailemaan.
Mulla vika oli itse tripissä. Siellä on muutama kondensaattori ja yksi tai useampi näistä oli kuivanut.
Itse tarvikkeet eivät maksa kuin joitain euroja, mutta kun ne on niin perhanan pieniä niin en ruvennut kolvaamaan.
Uusi digitrippi on tosi halpa, ei maksa kuin isohkon taulutelevision verran.
Jossain ihmeellisen internetin syövereissä on seikkaperäisen ohjeet digitripin testaukseen ja korjaukseen, mutta tietenkään en niitä tähän hätään löytänyt.
Heitä koko digitrippi roskikseen ja laita polkupyörän mittari tilalle niin pääset paljon helpommalla. Tai vaikka kaksi.