Triumph Tiger 800 offroad

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ATC
Pyörä: HP2E

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja ATC »

Minä päädyin juuri päinvastaiseen ratkaisuun ja tein ne jatkot takakiinnikkeeseen nostamaan plexin aivan pystyyn.
Oli minulle paras ( on tosi persoonakohtanen tuo miten ajoviiman kokee ) ja siksi tilasinkin tuon isomman plexin joka on myös säädettävä.
Plexiin ei tullut kasausohjeita vaikka nippeleitä oli parikin kourallista, myös tarrasarjan mukana tullut mystinen tyhjä pullo jäi arvoitukseksi kun ohjeita ei ollut mukana. Pullon pohjalla on jotain sinertävää, onkohan tarkoitus täyttää pullo vedellä ja käyttää nestettä tarrojen liimaukseen.
Olen tarroja liimaillut siten että laitan vesilasiin muutaman tipan Fairya ja kastelen kunnolla tarroitettavan alustan, tarra päälle ja liutan tarran oikeaan kohtaa ja lastalla vetelen nesteen välistä ja jälki on tosi siistiä eikä ilmakuplia jää.
Ai niin kumi lastakin oli tarrapaketissa mukana, mutta noiden asennukset siirtyy kun huomenna alkaa viikon loma jonka käytän hirvenpyyntiin.
Weteraani kurapyöräilijä
Tikru05
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC ABS

Viesti Kirjoittaja Tikru05 »

Mulla on normipleksi, enkä nyt niin hirveästi ole huomannut tuota pyörteilyä / huminaa. Kun kattellee noita ulkomaan foorumeita, niin tuntuu, että kurapyörän pitäis olla jonkun huonekalupyörän tasoa tuon yllämainitun suhteen. Pikkusen ihmetyttää...
Lehmänpaskakin haisee paremmalta sorateillä...
TLA
Pyörä: Triumph Bonneville T120

Viesti Kirjoittaja TLA »

Tikru05 kirjoitti:Mulla on normipleksi, enkä nyt niin hirveästi ole huomannut tuota pyörteilyä / huminaa. Kun kattellee noita ulkomaan foorumeita, niin tuntuu, että kurapyörän pitäis olla jonkun huonekalupyörän tasoa tuon yllämainitun suhteen. Pikkusen ihmetyttää...
Pirusti tuo riippuu kuskin koosta/kypärästä ym. muuttujista... Mulla Schuberth C3:n visiiri rämisee ikävästi pyörteissä ja tuntuu muutenkin pitävän pirunmoista huminaa vakiopleksin kanssa (vaikka tulpat korvissa), tuon modauksen jälkeen satasen tiellä ei tulpat korvissa kuulu muuta kuin hiljaisuutta ja moottorin ääntä ajoittain 8) Todella iso ero.
yrmyli
Pyörä: Triumph

Viesti Kirjoittaja yrmyli »

s_elviö kirjoitti:
Jyke kirjoitti:
Aksi kirjoitti:Morot
Nyt kun tuota Tikrua katsen osto aikeissa niin miltä paikkakunnalta tätä kauppiasta pitää vältää :oops:
tarkoitus on lauantaina käydä tekemässä lähempää tuttavuutta tiikeriin.
Vältä pirkanmaalaista. =)

Yamaha centterissä käytin huollossa ajoivat uusimaan päivityksen tyhjäkäynti ongelmaan
ei auttanut "virkailija" Uosukainen kertoili tyhjäkäynti moottori sökö "tuo pikaisesti pariksi
päivää niin laitetaan takuuseen, eihän tollai ole inhimillistä ajaa kunnossahan sen pitää olla" :mrgreen:
(kyseli onkohan lähempänä huoltoliikettä ettei tarttis tuua näin kauas) Täytyy pistää kärrylle ja käyä viemässä

Pirkanmaan huollossa ensluokkasta palvelua niinkauan kun ei "myyjä" omi huoltoa
Joko tiikeri on saatu ehjättyä?
s_elviö
Pyörä: Tiger EXPLORER

Viesti Kirjoittaja s_elviö »

Tänään vein, lupasivat aloitella huomenissa ei ihan varma mikä on syy sanoin vaan että laittavat kuntoon
että saa muillekkin tietoa, voi kestää parikin viikkoa jos joutuu tilaileen osoa joita ei taho löytyä
(mainitsivat vaan että takuu hommahan tää :P
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Kertokaa mikä on tyhjäkäyntimoottori?
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
AM
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja AM »

Se on semmonen pieni moottori, joka pyörittää oikeaa moottoria tyhjäkäynnillä :?: :lol: 8) .
Eikun askelmoottori ,joka kääntelee ruiskun ilmaläppää tyhjäkäynnillä.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Heh, venäläisessä pillarissa on pieni 2-tahtimoottori, joka hoitaa starttimoottorin virkaa. Kaipa semmoisella voisi veivata myös tyhjäkäyntiä...
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
TLA
Pyörä: Triumph Bonneville T120

Viesti Kirjoittaja TLA »

Mainostetaan nyt täälläkin, kun on niin harvinaista osaa kyseessä, eli nyt olisi myynnissä otsikon mopottimeen sopiva MTC:n slipari:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 11&t=21924
Todella kevyt, hieno ja laadukas, oli vaan omaan käyttöön liian äänekäs, niin kuin varmasti moni muukin slipari...
Jyke
Pyörä: T8 XC

Viesti Kirjoittaja Jyke »

s_elviö kirjoitti:
Jyke kirjoitti:
Aksi kirjoitti:Morot
Nyt kun tuota Tikrua katsen osto aikeissa niin miltä paikkakunnalta tätä kauppiasta pitää vältää :oops:
tarkoitus on lauantaina käydä tekemässä lähempää tuttavuutta tiikeriin.
Vältä pirkanmaalaista. =)

Yamaha centterissä käytin huollossa ajoivat uusimaan päivityksen tyhjäkäynti ongelmaan
ei auttanut "virkailija" Uosukainen kertoili tyhjäkäynti moottori sökö "tuo pikaisesti pariksi
päivää niin laitetaan takuuseen, eihän tollai ole inhimillistä ajaa kunnossahan sen pitää olla" :mrgreen:
(kyseli onkohan lähempänä huoltoliikettä ettei tarttis tuua näin kauas) Täytyy pistää kärrylle ja käyä viemässä

Pirkanmaan huollossa ensluokkasta palvelua niinkauan kun ei "myyjä" omi huoltoa
Juu, Yamaha-centerissä on asiallinen huolto.

Olin kolmisen viikkoa ajamatta ulkomaan reissun ja muiden syiden takia, ja kun maanantaina lähdin töihin, niin kaasukahva jumitti niin että sai oikein päättäväisesti kääntää kaasun pois. Siinäkin näköjään yks takuukorjauksen paikka.
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Oliko muuten joku täältä kun osti tuon ruttutukun Tiger 800sen? Itse en raaskinut tarjota kuin 5200 ja sitten loppu usko taisi mennä loppu hinta tuonne 6500 luokkaan?

JOs siis ostaja on täältä, niin ihan uteliaisuudesta olen kiinnostunut jos siis haluaa ilmoittautua ja kertoa paljonko korjaukseen meni oikeasti rahaa kun projekti on kunnossa.

Terveisin
Mika TA-91
Jyke
Pyörä: T8 XC

Viesti Kirjoittaja Jyke »

TLA kirjoitti:
Tikru05 kirjoitti:Mulla on normipleksi, enkä nyt niin hirveästi ole huomannut tuota pyörteilyä / huminaa. Kun kattellee noita ulkomaan foorumeita, niin tuntuu, että kurapyörän pitäis olla jonkun huonekalupyörän tasoa tuon yllämainitun suhteen. Pikkusen ihmetyttää...
Pirusti tuo riippuu kuskin koosta/kypärästä ym. muuttujista... Mulla Schuberth C3:n visiiri rämisee ikävästi pyörteissä ja tuntuu muutenkin pitävän pirunmoista huminaa vakiopleksin kanssa (vaikka tulpat korvissa), tuon modauksen jälkeen satasen tiellä ei tulpat korvissa kuulu muuta kuin hiljaisuutta ja moottorin ääntä ajoittain 8) Todella iso ero.
Kypärä voi vaikuttaa yllättävän paljon. Itsellä oli joku IXS:n tarjouskypärä ja huminat oli alkukesästä melkoiset. Sitten se (onneksi) meni rikki ja ostin tilalle Shoei Hornetin. Enää ei tunnu pyörteilyä pään ympärillä ollenkaan niin paljoa.
s_elviö
Pyörä: Tiger EXPLORER

Viesti Kirjoittaja s_elviö »

Kypärä voi vaikuttaa yllättävän paljon. Itsellä oli joku IXS:n tarjouskypärä ja huminat oli alkukesästä melkoiset. Sitten se (onneksi) meni rikki ja ostin tilalle Shoei Hornetin. Enää ei tunnu pyörteilyä pään ympärillä ollenkaan niin paljoa.

1+ hornetille
vmnsrs
Pyörä: T 7,WR250F

Viesti Kirjoittaja vmnsrs »

Mulla on se givin korkee pleksi ja sen tuntuu toimivan hyvin.Oli kypäränä toi C3 tai Airohin crossikypärä.Toki ei se normipleksilläkään mikä paha ollut päätä pyörittään tai humiseen,tulpat toki on aina korvissa.Ne onkin tarpeelliset ainakin Karootien kanssa ,on muuten megalomaaninen ulina asvaltilla :)
yrmyli
Pyörä: Triumph

Viesti Kirjoittaja yrmyli »

vmnsrs kirjoitti:Mulla on se givin korkee pleksi ja sen tuntuu toimivan hyvin.Oli kypäränä toi C3 tai Airohin crossikypärä.Toki ei se normipleksilläkään mikä paha ollut päätä pyörittään tai humiseen,tulpat toki on aina korvissa.Ne onkin tarpeelliset ainakin Karootien kanssa ,on muuten megalomaaninen ulina asvaltilla :)
Mulla TKC alla mutta takanen loppuu alta km 2000 km, Kestääkö Karoo kauemmin? TKC hiljainen, kestoikä lyhyt?
Vastaa Viestiin