Onko kukaan löytänyt tarvikkeena takahaarukan ja linkkujen laakeri, tiiviste ja ym. settiä? Mitäs orkkis setti maksaa?
Ja uusi iskari pitäisi löytyä. Onko kokemuksia Wilbers 640- sarjan iskareista? Näytti olevan DR 750:een 430€. Muita vaihtoehtoja?
-aapo
DR 750 takalinkut ja iskari huoltoa/vaihtoa
Valvoja: Moderaattorit
moroo
koko on sellainen ainakin takahaarukassa(vm.88),ettei löydy laakerikaupasta.
takahaarukan laakereihin sain heinolta tampereelta pelkät sisäholkit a8€ tai sinnepäin. itse neulalaakerit oli virheettömät,joten laakereita ei ollut syytä vaihtaa. laakerithan ei juuri kulu jos edes ovat jotenkin rasvassa.
itse harkitsin kyllä vakaasti pronssiholkkien sorvaamista tilalle.
mielestäni neulalaakerit on liiottelua takahaarukassa ja linkkusysteemissä.
koko on sellainen ainakin takahaarukassa(vm.88),ettei löydy laakerikaupasta.
takahaarukan laakereihin sain heinolta tampereelta pelkät sisäholkit a8€ tai sinnepäin. itse neulalaakerit oli virheettömät,joten laakereita ei ollut syytä vaihtaa. laakerithan ei juuri kulu jos edes ovat jotenkin rasvassa.
itse harkitsin kyllä vakaasti pronssiholkkien sorvaamista tilalle.
mielestäni neulalaakerit on liiottelua takahaarukassa ja linkkusysteemissä.
Moi
Laittelin tossa talvella dominaattoriin svingin laakereita. Alkuperäisen kokoiset neulat holkkeineen olisi löytynyt SKF:n luettelosta, en tosin edes kysynyt hintaa, kun akselikin oli mennyt ns. heikkoon happeen. Paikallinen sorvari pyöräytti pronssiholkit ja uuden akselin. Lisäsin svingiin vielä rasvanipan. Vilperssi tuli samalla asenneltua. Pitäisi saada vaan rojekti loppuun, että voisi jotain kommentoida.
Laittelin tossa talvella dominaattoriin svingin laakereita. Alkuperäisen kokoiset neulat holkkeineen olisi löytynyt SKF:n luettelosta, en tosin edes kysynyt hintaa, kun akselikin oli mennyt ns. heikkoon happeen. Paikallinen sorvari pyöräytti pronssiholkit ja uuden akselin. Lisäsin svingiin vielä rasvanipan. Vilperssi tuli samalla asenneltua. Pitäisi saada vaan rojekti loppuun, että voisi jotain kommentoida.
Moi
Olen pahoillani Jari, että en pannut enempää numeroita kuin mittojakaan muistiin. Kun kerran sai sopivat kamat kiinni, niin vanhat lensi roskikseen.Sorry
Tosin jos neulat on menneet, ei se akselikaan ole ilman tautia selvinnyt. Tuntui olevan melko pehmoista putkea. Muistaakseni edusti alkuperäisosana luokkaa 60-70% yhteenlasketusta hinnasta (n.90€??).
Olen pahoillani Jari, että en pannut enempää numeroita kuin mittojakaan muistiin. Kun kerran sai sopivat kamat kiinni, niin vanhat lensi roskikseen.Sorry
Tosin jos neulat on menneet, ei se akselikaan ole ilman tautia selvinnyt. Tuntui olevan melko pehmoista putkea. Muistaakseni edusti alkuperäisosana luokkaa 60-70% yhteenlasketusta hinnasta (n.90€??).
takahaarukan laakeri
IKO TA2220 Z G6 löytyy laakerikaupasta ainakin luettelot tuntee.
tähän sisäholkki 22*16*22 eli ulkohalk. sisähalk.pituus
muuten ok mutta luettelot tuntee vain sisähalk 15 josta voi tietysti hioa mutta kalliiksi tulee.
eli laakerin saa laakerikaupasta mutta sisäholkin joutuu ostaa suzukilta.
näi ainakin vm.88 DR 750.
ja edelleen omassani oli laakerit ehjät ,mutta sisäholkki urilla on nimittäin tavattoman pehmeää ainesta.
IKO TA2220 Z G6 löytyy laakerikaupasta ainakin luettelot tuntee.
tähän sisäholkki 22*16*22 eli ulkohalk. sisähalk.pituus
muuten ok mutta luettelot tuntee vain sisähalk 15 josta voi tietysti hioa mutta kalliiksi tulee.
eli laakerin saa laakerikaupasta mutta sisäholkin joutuu ostaa suzukilta.
näi ainakin vm.88 DR 750.
ja edelleen omassani oli laakerit ehjät ,mutta sisäholkki urilla on nimittäin tavattoman pehmeää ainesta.
Kiitoksia tiedoista. Kyllä mä luulen että ihan samat osat on tuossa -89mallissa. eihän se eroa kuin jarruista. En vielä tarkemmin katsonut, kun sielä on pirusti jotain vaseliinin jämiä sisällä. En siis vielä purkanut laakereita, mutta haarukan irrotin kun oli sen verran väljä. Linkut tuntuu olevan tiukat. Saa nähdä pääseekö niissä pelkällä vaseliinilla.
Näytin tuon iskarini huollossa. Sen saa avattua kyllä niin kuin DR 650:n iskarin, mutta sinn ei pysty vaihtamaan sisuskaluja kun se on prässätty juuri väärästä suunnasta kasaan.
-aapo
Näytin tuon iskarini huollossa. Sen saa avattua kyllä niin kuin DR 650:n iskarin, mutta sinn ei pysty vaihtamaan sisuskaluja kun se on prässätty juuri väärästä suunnasta kasaan.
-aapo