Puolipuristimen toiminta?
Valvoja: Moderaattorit
Puolipuristimen toiminta?
Miten on kun starttaa,niin eikös puolipuristin pitäisi pysyä päällä niin kauan kuin starttaa. Nyt käy minun DR,ssä niin että se käy vaan päällä kun starttaa. Ja käy niin että ei pyöritä kunnolla eikä lähe tulille.Eli ei pysy päällä koko starttauksen ajan.
-
Agitheosis
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Viesti:
Re: Puolipuristimen toiminta?
Tietääkseni puolipuristimen "päällä pysyminen" ei ole yhteydessä käyntiin lähtemiseen vaan männän liikkeeseen ja asentoon. Tarkoitushan on helpottaa oikean polkimenkohdan löytymistä. Puolipuristinhan vaikuttaa pakoventtiileihin nostamalla niitä. Jos se jää päälle, ei moottorin normaali toiminta ole mahdollista.an63 kirjoitti:---eikös puolipuristin pitäisi pysyä päällä niin kauan kuin starttaa.
Sanamuodosta voisin päätellä että on kyseessä sähköstartillinen malli. Itelläni ei sellasta ole joten en tarkalleen niistä tiedä. Arvaisin että puolipuristin on automaattinen (tai puoli-). Jos ei pyöritä kunnolla, häikkää akussa tai starttimotissa. Jos ei lähe tulille, vika voi olla monessaki paikassa. Kuitenkin periaatteessa joku näistä on pielessä; polttoaine, ilma tai niiden suhde, kipinä, sen voimakkuus tai ajoitus, tai puristukset. Ite oon joutunu taisteleen ensin ja viimeksi mainittujen kanssa....an63 kirjoitti:Ja käy niin että ei pyöritä kunnolla eikä lähe tulille.Eli ei pysy päällä koko starttauksen ajan.
Viisaammat korjatkoot....
puolipuristimen toiminta
Se ei ole kuin hetken auki, 0,2sec, starttimoottorin pyörähtäessä.
canam
canam
Puolipuristus toimii sitten niin kuin pitää,mutta ei silti pyöritä kuin puristustahdin yli ja sitten taas "vinkuu" tovin ennen kuin uusi pyöräytys. Putsasin startin, ja hiilet ok siinä ei pitäs olla mitään.Ostin uuden akun että jos syy siinä, mutta yhtä laiskaa starttausta.Tämä probleemi tuli kun otin talviteloilta mopon,lähti talviseisonnan jälkeen ekan kerran ihan kivuttomasti käyntiin,mutta sen jälkeen alako tämä temppuilu.Kokeilin myös kun starttasin pidin puolipuristusta käsin päällä silloi pyöritti hyvin.
En halua mitenkään pelotella, mutta mun pyörässä alkoi kuulua noita vinkumisia koko ajan pahentuen, kun siitä oli vapaakytkinratas mennyt entiseks. Uusi olis maksanut n.250e, mut sain purkamosta käytetyn 70e:lla. Kävin vikaa ihmetellessäni startit ja kaikki läpi, kunnes konetta pyöritellessäni (magneeton puolen poski auki) aloin ihmetellä outoa rohinaa ja sitä että vapaakytkin luistaa väärään suuntaan.
Nyt on vapaakytkin käytetty auki,ei näkynyt mitään ihmeellistä.Miten kokeilit sen toimivuuden.Kale kirjoitti:En halua mitenkään pelotella, mutta mun pyörässä alkoi kuulua noita vinkumisia koko ajan pahentuen, kun siitä oli vapaakytkinratas mennyt entiseks. Uusi olis maksanut n.250e, mut sain purkamosta käytetyn 70e:lla. Kävin vikaa ihmetellessäni startit ja kaikki läpi, kunnes konetta pyöritellessäni (magneeton puolen poski auki) aloin ihmetellä outoa rohinaa ja sitä että vapaakytkin luistaa väärään suuntaan.
Kokeilin noin,pyörii molempiin suuntiin kone ja startti yhtälailla.Purin sen startin päässä olevan "kytkimen",mutta ei kai se siitä luista.Elikkä sitten vissiin magneetto irti, siellä vapaakytkimessä kait se vika täätyy olla.Kale kirjoitti:Pyöritin konetta ilman tulppia magneeton päästä. Toiseen suuntaan pyörii pelkästään kone ja toiseen suuntaan pyörii starttikin mukana. Toimii niinkun räikkä. Tosin mulla oli startin kytkimen hampaat nyrjähtäneet niin, että toimi väärinpäin kauhean rohinan säestyksellä.