Esim tuo tyre....mikä se on?
Reittejä OZIIN ja Garminiin?
Valvoja: Moderaattorit
-
kjooseppi
- Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
Reittejä OZIIN ja Garminiin?
Onko olemassa jotain softaa joka osais kääntää otsikon mukaiset reitit niin että ozi söisi garmin reitin ja garmin ozin reitin... tai sitten joku softa millä reittin voisi tehdä ja sitten kääntää niin että molemmat ymmärtäisi??
Tohtorillako=)
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Re: Reittejä OZIIN ja Garminiin?
GPSBabel osaa kääntää melkein mistä vaan mihin vaan. www.gpsbabel.orgkjooseppi kirjoitti:Onko olemassa jotain softaa joka osais kääntää otsikon mukaiset reitit niin että ozi söisi garmin reitin ja garmin ozin reitin... tai sitten joku softa millä reittin voisi tehdä ja sitten kääntää niin että molemmat ymmärtäisi??
Kura lentää...
Ite olen suunnitellu reitit googlen kartalla ja muuntanut ne sopivaan muotoon tuolla http://www.gpsvisualizer.com/gpsbabel/
Google map:sta saa ladattua reitin kml muodossa kun kirjautuu sisään ja painaa (Näytä Google Earthissa).
Google map:sta saa ladattua reitin kml muodossa kun kirjautuu sisään ja painaa (Näytä Google Earthissa).
En vain osaa kun en löydä tollaista näytä google earthissa? Ja olen kirjautuneena.Motti kirjoitti:Ite olen suunnitellu reitit googlen kartalla ja muuntanut ne sopivaan muotoon tuolla http://www.gpsvisualizer.com/gpsbabel/
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
Tallenna se kartta ensiks ja sen jälkeen valitse se kartta (Omat kartat) niin sinne oikeeseen yläkulmaan ilmestyy se (Näytä Google Earthissa).
Edit. Tai sitten painat sitä linkki nappulaa ja laitat sen linkin perää (&output=kml) ja täräytät sen koko linkin sen jälkeen selaimeen.
Edit. Tai sitten painat sitä linkki nappulaa ja laitat sen linkin perää (&output=kml) ja täräytät sen koko linkin sen jälkeen selaimeen.
Itse olen tehnyt reittipisteet Ozilla ja "lähettänyt" ne g7towin ohjelmalla, mapsourseen joka on ollut taustalla auki.
Mapsoursessa olen sitten tehnyt näistä pisteistä reitin.
Mapsoursessa olen sitten tehnyt näistä pisteistä reitin.
Ääni kans GPSbabel ohjelmalle. Helppokäyttöinen ohjelma. Olen muuntanut Exel-muodossa olevia reittejä hyvällä menestyksellä oziin sopivaksi. Tuo pyörään asennettu gps-paikannin kun tuottaa reittitiedon exel-taulukon muodossa.
GPSbabel on erinnomainen ohjelma.Itse teen reitit GT+topo reittikartalla, jolta konvertoin sen tällä:http://www.gpsvisualizer.com/convert_input Tyreen sopivaksi.Tyrestä Garminiin ja Tomppaan siirto on helppoa.Ozi ja ttmaps GPX reitit saat muokattua sitten GPSbabelilla.GT+reittikartta on erinnomainen työkalu kun tekee reittiä.

"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
-
kjooseppi
- Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
Missä vika kun teen reitin OZI:lla ja sitten muunnan sen tuolla-> http://www.gpsvisualizer.com/convert_input ja avaan mapsoursessa niin se reitti onkin muuttunut "jäljeksi" voiko tuota jälkeä käyttää niinkuin reittiäkin?
Joo ja kun jäljen lähetän naviin (zumo220) niin en mä sitä mistään sieltä löydä...auttakaa tyhmää=(
Joo ja kun jäljen lähetän naviin (zumo220) niin en mä sitä mistään sieltä löydä...auttakaa tyhmää=(
Tohtorillako=)
- Ilmari
- Pyörä: TDM900,CBR600
Tu torstaina käymään sen Sumo-painijan kanssa niin ihmetellään. Tosin, en tiä mitä kaksi tyhmää saa aikaan?
Kiitos, tuo on hieno juttu. google mapsissa voi suunnitella reitin drag & drop -menetelmällä ja sitten siitä kätevästi GPX Garminiin!Motti kirjoitti:Ite olen suunnitellu reitit googlen kartalla ja muuntanut ne sopivaan muotoon tuolla http://www.gpsvisualizer.com/gpsbabel/
Joo, minä oon taas käyttänyt jonkin verran reittien tekoon Mapperoa N900 puhelimessa. Pistelee vaan sopivasti välipisteitä reitille ja matkustustavaksi kävelyn niin menee pienempiä teitä. Tekee reitin googlen kautta, ainakin näin olen ymmärtänyt. Sitten vain reitin tallennus ja siirto tietokoneeseen jossa muunnetaan Oziin sopivaksi. Reissussa ei toki tahdo onnistua, pitää suunnitella reitit etukäteen jos ei halua rehata läppäriä mukana GPX-PLT muunnosta varten. En ainakaan vielä oo löytänyt ohjelmaa N900 puhelimeen jolla onnistuisi muuntaa tiedostoa. Tiedoston siirto puhelimesta navin muistikortille toki onnistuisi reissussakin jos navissa käyttäisi adapterilla olevaa muistikorttia.
Siitähän tämä tapa on kätevä, että suunnitteluvaiheessa ei ole sidottu mihinkään suurempaan tietokoneeseen, suunnittelu onnistuu vaikka WC-pöntöllä ja korvaa perinteisen Aku Ankan.
Siitähän tämä tapa on kätevä, että suunnitteluvaiheessa ei ole sidottu mihinkään suurempaan tietokoneeseen, suunnittelu onnistuu vaikka WC-pöntöllä ja korvaa perinteisen Aku Ankan.