Ktm Exc 200, 250, 300cc, mikä näistä

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jerry
Pyörä: Tulossa Ktm exc 250 two-stroke

Ktm Exc 200, 250, 300cc, mikä näistä

Viesti Kirjoittaja Jerry »

Olen miettinyt että ostanko 200cc, 250cc, vai 300cc, kertokaa mielipiteenne ja ajo kokemuksia näistä pyöristä, sillä itse tarvisin asiantuntevan apua mikä olisi parhain vaihto ehto noista, ja paljoko ne syö satasella bensaa ym, perushuollot osaan ja männänvaihdot + huollot niissä ei oo ongelmaa.
YLLE
Pyörä: EXC 125

Re: Ktm Exc 200, 250, 300cc, mikä näistä

Viesti Kirjoittaja YLLE »

Mulla on ollut 300, 250 4t ja nyt on tommoinen 200 EXC -11 mallinen. Kyllä toi on ehdottomasti kevyin vietävä, piikin koko ja paino.
Bensaa syö n. 4,5L tunnissa. Kestävyyden kannalta paras on 250, mutta eiköhän toi pienikin kestä sen minkä tarviaa.
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Minulla on 10 vuoden ikäinen 200 EXC. Kulutuksesta jos puhutaan "matkaenduro"-mielessä, niin se on luokkaa 10-11 litraa sadalle kilometrille. Ajomaasto on ollut osittain aurattua ja enimmäkseen auraamatonta traktorilla ja moottorikelkoilla poljettua metsäautotietä. Vertailun vuoksi 690 Enduron kulutus vastaavassa ajossa oli luokkaa 5-6 litraa sadalle kilometrille. Kulutuksen ainoa huono puoli on toimintamatkan lyhyys, joutuu ottamaan lisäbensaa mukaan jos aikoo käydä entisillä makkaranpaistopaikoilla. Mutta sellaiseen matka-ajoonhan EXC-malleja ei ole tarkoitettukaan. Männänvaihtoväli taitaa tosimiesten ajossa olla 45 tuntia ja kevyessä harrastuskäytössä 90 tuntia.
oraniyan
Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC

Viesti Kirjoittaja oraniyan »

Mulla on 300 EXC. Sitä ennen oli 250 EXC, 2-tahtinen sekin. Kummatkin on hienoja pyöriä. Itse tykkään enemmän kolmesatasen koneesta. Siinä on enemmän vääntöä alhaalla, mikä sopii meikäläisen ajotyylille. Kummassakin, ja niin myös taatusti kaksisatasessa, on enemmän kuin tarpeeksi voimaa kenen tahansa harrastajakuskin tarpeisiin siinä vaiheessa kun kaasua kääntää kunnolla.

Bensan kulutusta en ole kauhiasti mittaillut, lienee siellä 10-11 litran kieppeillä sataa kilsaa kohti endurokäytössä. Crossiradalla menee sitten enempi.

Vaikka molemmat EXC:t on olleet valkokilpisiä, en ole niitä matkaendurotyyppistä ajoa ajanut, vaan ihan enskaratoja ja crossia. Enskaradalla nää pyörät on omimmassa ympäristössään.

Kolmesatkuun vaihdoin männän 205 tunnin kohdalla. Eipä näkynyt männässä siinä vaiheessa mitään huolestuttavaa.

Monet kehuvat kaksisatasen keveyttä ja käsiteltävyyttä. En ole itse sellaista taikka piikkiä koeajanut, joten en osaa sanoa, millainen on ero näihin isompiin 2-tahtisiin nähden. Mutta ajamani 2-tahtiset tuntuu nelitahtisiin verrattuna erittäin keveiltä ja ketteriltä. Kumpaakin voin varauksetta suositella.
Jerry
Pyörä: Tulossa Ktm exc 250 two-stroke

Viesti Kirjoittaja Jerry »

Juu no kaikkiha noista on hyviä kun on niin kevyitä, mutta minkälainen on Ktm exc-f 250cc nelari? minkä painoinen? ja paljo tuo nelari imee bensaa satasella. Ja onko se liian raskas enduro ajoon teidän mielestä?
YLLE
Pyörä: EXC 125

Viesti Kirjoittaja YLLE »

Hyvä peli tollainen pikkunelari, tiellä ei kuluta juuri mitään ja ei se mikään raskas mettässäkään ole. Itse ostin 2t pelin sen huolettomuuden takia, ei venan säätöjä, ei kalliita remontteja.. Jos vähäänkään tiellä ajaa, niin ilman muuta 450. :mrgreen:
Vastaa Viestiin