Kurapyöräilyä lihasvoimin
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kurapyöräilyä lihasvoimin
Käytiin kaverin kanssa kiertämässä läpi tuo Tähtisadeajon reitti
- kaunis ruskapäivä
Alla kuva otsikolla "kohta hapottaa, takana 33 km pöyritystä"
- kaunis ruskapäivä
- Babelbabek
- Pyörä: cr250 -94 / domi
moiTR8 kirjoitti:Käytiin kaverin kanssa kiertämässä läpi tuo Tähtisadeajon reitti
- kaunis ruskapäivä
mistä tuon reitin saa katsottua, onko netissä jossain? ainakaan tuolta tähtisadeajojen sivuilta en moista onnistunu bongaamaan...
Järjestäjä onkin näköjään poistanut kartan nettisivuiltaan
- sieltä mä printtasin itselleni yhden kappaleen ennen tapahtumaa
- haluavat vissiin rauhoittaa hieman liikennettä, sillä reitti menee yksityisillä mailla ja muutaman pihan sekä hevostilan läpi, me kierrettiin hevostila oikopolkua pitkin ja pyydettiin lupa pihan läpi ajamiseen kun isäntä sattui olemaan kartanolla
kai sitä voit kysellä kauniisti järjestäjältä, pistä mailia menemää: tahtisadeajot.info@ccpicaro.net
- sieltä mä printtasin itselleni yhden kappaleen ennen tapahtumaa
- haluavat vissiin rauhoittaa hieman liikennettä, sillä reitti menee yksityisillä mailla ja muutaman pihan sekä hevostilan läpi, me kierrettiin hevostila oikopolkua pitkin ja pyydettiin lupa pihan läpi ajamiseen kun isäntä sattui olemaan kartanolla
kai sitä voit kysellä kauniisti järjestäjältä, pistä mailia menemää: tahtisadeajot.info@ccpicaro.net
-
Niamola
- Pyörä: 890 Adventure R
- Viesti:
Ei tarvittu hirveästi lihasvoimaa, mutta tuli estämättä mieleen alamäkipyöräily, joskin ylämäetkin onnistui polkematta. Tuli tänään siis testattua ZERO sähkökrossia pienellä yksityisellä krossiradalla, sekä tehopenkissä. 15hv/69Nm tulos ja järkyttävän hieno kapistus ajaa luvattomillakin mailla. Pieni haitta on kuitenkin se 8k€ ja lisäksi 3,5k€ akku jos joskus tarvisi uusia.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
Tulee ajettua täälläkin maastopyörällä. Vastaan tulleita kurapyöriä tervehin aina, ainaki yhtä DR kuskia tuossa Kello-Alakylä-Jääli välillä on pari kertaa tervehtiny.
Enskamiehet aukoo hirvimiehille ja maastopyöräilijöille pahimpia umpikasvaneita polkuja josta kiitos heille.
Enskamiehet aukoo hirvimiehille ja maastopyöräilijöille pahimpia umpikasvaneita polkuja josta kiitos heille.
-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
Tällainen sitten tarttui haaviin, Kona Dawg Dee Lux. Sorry huono kuva kamerakännyllä.Rampe kirjoitti: Ja asiaan, juuri itsekin etsiskelemässä ekaa "kunnollista" maastopyörää lähinnä tuolta XC-kategoriasta, käytetty Kona Dawg tähtäimessä. Jollei joku torpedoi haavetta alas
Taitaa tuo olla XC-hommiin liian raskas ja muuhun (endurot, FR:t, yms.) heppoinen, eli täydellinen mun polkukikkailuun (eiku-oho ajotyyliin). Ensimmäisen kerran sitten kehtasin niissä "sukkahousuissa" mitälie pyöräilytrikoota kulkea "julkisesti" metsässä. Täytyy myöntää, että polkeminen muuttui PALJON helpommaksi ja mukavammaksi, kuin tuuli- tai verryttelyhousuissa.
-W- linkittämä MTB-enduro näytti kiinnostavalta, kunnes löysin videot; ei toivoakaan tuohon tasoon. Parempi kun ajelee yksikseen omaa kelloa vastaan ja luulee olevansa kehityskelpoinen
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Tuttu laavu. Monet hiet siinä on kuivateltu.Rampe kirjoitti:kuva
Aikas komee mankelikin.
-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
No kyllä aikas monta kertaa olet saanut paikalla käydä, että tuosta laavun pätkästä paikan tunnistaatimo kirjoitti: Tuttu laavu. Monet hiet siinä on kuivateltu.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Jep.Rampe kirjoitti: eli Ylisenharjun laavuhan siinä on.
Kipa, vaikka on siinä lähellä asunutkin, ei sitä tunnistaisi. Aina taju kankaalla kun siihen on päästy
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Joo joo. Sen ainoon kerran kun oltiin Jämijärvelle menossa ajopukua hakemaan, niin tonnehan sä ajoit. Ainoo paikka jonka löydät.....timo kirjoitti:Jep.Rampe kirjoitti: eli Ylisenharjun laavuhan siinä on.
Kipa, vaikka on siinä lähellä asunutkin, ei sitä tunnistaisi. Aina taju kankaalla kun siihen on päästy
- taas kahden mopon taktiikalla -
Käytiin eilispäivänä polkemassa ehkäpä syyskauden viimeinen fillarilenkki. ( tai mistäpä sitä tietää... )
- mulle tuli yhteensä 34 km ja siitä 8..9 km 10...15 cm syvyisessä lumessa latupohjilla
- poikettiin välillä katsomassa hiihtäjiä Laajavuoren ensilumenladulla
- varpaat meinasivat vain paleltua loppumatkasta vauhdin noustessa hieman asfaltilla kun lumi ja sohjo kasteli kengät + sukat jossain vaiheessa
- mulle tuli yhteensä 34 km ja siitä 8..9 km 10...15 cm syvyisessä lumessa latupohjilla
- poikettiin välillä katsomassa hiihtäjiä Laajavuoren ensilumenladulla
- varpaat meinasivat vain paleltua loppumatkasta vauhdin noustessa hieman asfaltilla kun lumi ja sohjo kasteli kengät + sukat jossain vaiheessa
Myö on sit tahkottu samoja maisemia (minä tosin lauantaina)!

-
jarno78
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Toi on ihan kivaa touhua, ridasjärven maisemissa on paljon hyviä polkuja missä ajella fillarilla ja mulla ois yks täysjousto myynnissä, pistän kuvaa illalla jossain vaiheessa, hintaa olis sen 150. Mut ei ole näitä fillari tukun lälläri vehkeitä, vaan ihan kunnon alurunko, säädettävä takaiskari ja shimano deoren vaihteistolla ja levykeula. Pyörä on seissyt varastossa nyt 3 vuotta ja ei kerkiä ajamaan, Olen tullut tällä alas ton malminkartanon dh mäen, mut juurakossa ja kivikossa namu vehe ajaa, 045-2384676 saa kuvan heti
Yksinäinen Susi
Joo mutta sinä ajoit vuoren päälle asti-W- kirjoitti:Myö on sit tahkottu samoja maisemia (minä tosin lauantaina)!![]()
- me pyörittiin ensin Killerin puolella Kympin ladulla ja maakuntauralla ja sitten Laajarin kautta Sähkölinjalle ja sieltä Ruoke-Palokka tielle
se maastopyörissä on hyvä, että itse asiassa kun polku on riittävän pieni, niin vauhti on ihan sama moottorilla tai ilman.(ainakin itsellä
). Ajaminen ja reitin lukeminen on melko samanlaista ja hauskaa kuin mp:llä. lähinnä se, että ei tarvitse viedä mukanaan 100kg pyörää tai kaivaa sitä ylös mudasta. pyörän voi nostaa helposti tai kantaa yli pahojen paikkojen.
ja mikä parasta sillä saa ajaa melkein missä tahansa.
luulen, että jos pyörässä olisi jo se laillinen 250wattinen moottori, niin vauhtia olisi aika paljon poluille. Tätä voi testata menemällä kuntopyörään ja polkemalla sitä niin, että tulee 250wattia. se vastaa aika rivakkaa polkemista.
jousitussäätöjen hakeminen on aika samanlaista ja hauskaa hommaa. eikä tule moottoririkkoja tai öljyjä ei tarvi vaihdella.
ja mikä parasta sillä saa ajaa melkein missä tahansa.
luulen, että jos pyörässä olisi jo se laillinen 250wattinen moottori, niin vauhtia olisi aika paljon poluille. Tätä voi testata menemällä kuntopyörään ja polkemalla sitä niin, että tulee 250wattia. se vastaa aika rivakkaa polkemista.
jousitussäätöjen hakeminen on aika samanlaista ja hauskaa hommaa. eikä tule moottoririkkoja tai öljyjä ei tarvi vaihdella.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher