AT:n RD07a RPM mittarin kytkentä????
Valvoja: Moderaattorit
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
AT:n RD07a RPM mittarin kytkentä????
Tulee taas vähän elämää ja elektroniikkaa. Kierrokset näyttää jotain 1000 kun todellisuus on luokkaa 5000. Ja nyt on siis vian haku AT:ssä käynnissä! Ajattelin tutkia nyt tuotakin kun muutenkin mopo kaipaa pientä vuosihuoltoa.
Oheiseen liitteeseen ole yrittänyt hahmotella AT:n rinkimittarin kytkennän.
Osaisko joku kertoa mikä on kytkennässä olevan, ilmeisesti transistorin (C317) tyyppi ja kytkentä? En löydä datasheettiä moiselle komponentille mistään. Valmistaja on NEC.
Piirilevylle on painettu numerot 1 ja 3. Onko näillä joku asiaa valaiseva merkitys.
Oheiseen liitteeseen ole yrittänyt hahmotella AT:n rinkimittarin kytkennän.
Osaisko joku kertoa mikä on kytkennässä olevan, ilmeisesti transistorin (C317) tyyppi ja kytkentä? En löydä datasheettiä moiselle komponentille mistään. Valmistaja on NEC.
Piirilevylle on painettu numerot 1 ja 3. Onko näillä joku asiaa valaiseva merkitys.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Re: AT:n RD07a RPM mittarin kytkentä????
Mahdollisesti 2SC317... löytyi tuollainen huono PDF, toisen sivun puolessa välissä. Foorumi hylkii PDF:ää, täytyi zipata, toivottavasti aukeaa.mopopoitsu kirjoitti:
Tai sitten jänniteregulaattori, numerot 1 ja 3 voisi viitata siihen.... joissain autojen mittaristoissa on joskus tainnut olla regulaattorit, ettei jännitteen heilumiset näy mittarien viisareissa.
http://www.renesas.com/req/el_part_no_s ... 10®ion=
- Liitteet
-
- datasheet.zip
- (104.6 KiB) Tiedosto ladattu 129 kertaa
- mopopoitsu
Kääk. Onko tuo nyt sitten PNP vai NPN vai PäiN P:tä muuten vaan. Siis jos se on trankku. Mittarin kytkentä onneksi muuten on harvinaisen yksinkertainen ainakin jos vertaa vanhempien malllien mittareihin (olen suorittanut vertailevaa tutkimusta)
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Jos se 2SC317 niin tuo lista antaa vastaavaksi tyypiksi BC546, NPN.
Miltä se näyttää, saatko fotoa tänne?
edit: vielä löytys yksi datasheet....
Miltä se näyttää, saatko fotoa tänne?
edit: vielä löytys yksi datasheet....
- Liitteet
-
- datasheet.zip
- (85.38 KiB) Tiedosto ladattu 122 kertaa
-
- Equivalents Japanse type´s.zip
- (23.3 KiB) Tiedosto ladattu 106 kertaa
- mopopoitsu
Se ykkönen on toisella laidalla 3:een verrattuna (jalan takana piilossa)
Näyttäis regulaattorilta...
http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q ... 39527433e2
Kuuklen eka osuma väittäisi uudeksi/vastaavaksi UPC317.... datalehti.
- mopopoitsu
...ttu näitä kuukleja. Ainakaan mun kuukle ei suostu avaamaan tuota ekaa linkkiä. Onko se regu kytkennästä vai kuvasta päätellen?TeemuV kirjoitti:Näyttäis regulaattorilta...
Ja tuo linkki NECin sivuille sanoo: Sorry : Error - 404 Not Found
Olipas lyhytikäinen linkki... onneks jäi sen takaa pdf talteen, siin ekas linkis oli vaan datasheetti vähän eri muodossa, sisältö sama... paras arvaus tällä hetkellä on regu...mopopoitsu kirjoitti: ...ttu näitä kuukleja. Ainakaan mun kuukle ei suostu avaamaan tuota ekaa linkkiä. Onko se regu kytkennästä vai kuvasta päätellen?
Ja tuo linkki NECin sivuille sanoo: Sorry : Error - 404 Not Found
- Liitteet
-
- uPC317.zip
- (243.7 KiB) Tiedosto ladattu 134 kertaa
- mopopoitsu
Tuo regu sen on pakko olla. Kotelokin on prikulleen sama. Tuosta mun raapustamasta kuvasta unohtui ohj. tuloon myötäsuuntaan kytketty diodi (joka näkyy valokuvassa). Maanantaina ero.. elektroniikkakauppaan.
datasheetin sijaiskytkennästä näkyy, että ko. komponentin sisällä on enemmänkin trankkuja hajottavaksi. Eli regu lienee todennäköisin syy rinkimittarin oireilemiseen. Kokeiltu on toisellakin ohjausboxilla ja mittari toimii samoin silläkin (eli ei toimi).
datasheetin sijaiskytkennästä näkyy, että ko. komponentin sisällä on enemmänkin trankkuja hajottavaksi. Eli regu lienee todennäköisin syy rinkimittarin oireilemiseen. Kokeiltu on toisellakin ohjausboxilla ja mittari toimii samoin silläkin (eli ei toimi).
- enska
- Pyörä: ei oo nyt
En nyt ymmärtänyt mitä oot tekemässä sille mittarille, mutta vikahan on todennäköisimmin tässä http://www.garagenight.tv/motorcycle-friendliness/
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
- mopopoitsu
Jos katsot tuota piirilevyltä ottamaani kuvaa, niin huomaat että kyse on täysin erilaisesta mittarista. Tuo linkissä oleva on jotain vanhempaa mallia ja mulla itse asiassa on tuollainenkin mittari, mutta se pelaa mun pyörässä vieläkin vähemmän. Linkin mittariin tulee mm. 3 johtoa, kun taas uudempaan mikä siis mullakin on, tulee vain 2 johtoa.enska kirjoitti:En nyt ymmärtänyt mitä oot tekemässä sille mittarille, mutta vikahan on todennäköisimmin tässä http://www.garagenight.tv/motorcycle-friendliness/
- enska
- Pyörä: ei oo nyt
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
- mopopoitsu
ei ollu regu 
- mopopoitsu
No niin, syylliseksi paljastui lopulta tuo 20 Ohmin R2 vastus. Arvo oli jostain kumman syystä muuttunut 130 Ohmiin. Päällepäin komponentissa ei näkynyt mitään, joten ei heti ensimmäiseksi osaa vastusta epäillä. Joka tapauksessa kone ottaa taas kierroksia