650 DR:n suuttimet ja venttiilien säätö?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Biohazard
Pyörä: GSX-R

650 DR:n suuttimet ja venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja Biohazard »

eli pyörä on menossa säädettäväksi ja pitäisi suuttimia hommailla, mistä paikasta kannattaisi katella? ja jos joku vielä osaisi kertoa noiden molempien suuttimien mallit niin ei tarvitsisi kaasaria räjäyttää.

venttiilit pitäisi myös säätää, paljonko on venttiilien välykset? ja miten tuo homma tapahtuu kun ei oo ihan tuoreessa muistissa.

kyseessä on siis -93 650 Tohtori. kumma kun haulla löytänyt näihin mitään...
Jakke N
Pyörä: EXC450

Re: 650 DR:n suuttimet ja venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Tosson ainakin tyhjäkäyntisuuttimia Mikunin BST40 kaasariin.

Näytti vaan aika kalliilta. Itte tilasin Nakkilasta tai Moposportista, mut kun ny en löydä sitä tosi siistiä kuvaa, missä niitä oli.

Auttaskohan jos ottasin vielä yhden viskin :mrgreen:
Xclone

Viesti Kirjoittaja Xclone »

Liitteet
tyhjakayntisuuttimet.jpg
(356.88 KiB) Tiedosto ladattu 57 kertaa
Jakke N

Toi oli se kuva, mitä haeskelin!
Biohazard

jep, kiitoksia vastauksista. pitää viikonloppuna asennella pönttö ja putsari paikalleen. vakiosuutin näkyi olevan 140 ja tyhjäkäynti 47.5. aattelin hommata uusia suuttimia 150-170 vitosen väleillä, saishan noita 2,5:kin väleillä, mutta taitaa mennä sitten jo aika hifistelyksi.

vaikuttaako muuten tuo kaasarin jousen löysentäminen mitenkään seoksiin vai aiheuttaako se vain paremman kaasuun reagoinnin? koitetaan nyt ottaa kaikki irti tuosta vakiorojusta :mrgreen:
HooVee
Pyörä: DR 650 RSE

Viesti Kirjoittaja HooVee »

Moi,
kertoile vaikka sitten persdynon jälkeen mitä teit ja miltä vaikuttaa? Itsellä kanssa saman kamppeen kanssa samat ajatukset, hieman voisi optimoida ensin vakiokamppeilla ja katsoa paraneeko mikään.

Venttiilit tosiaan säädin, snorkkelin nappasin veks ja neulaa nostin yhden pykälän kokeeksi kun oppimismielessä halusin kurkata kaasariin. Näillä muutoksilla ei kyllä ollut vaikutusta kuin imuääniin. Suuttimia en vielä vaihdellut, mutta sekin olisi hyvä testata.

Mitä tuossa noita vaimentimia olen katsellut, niin onko ne tosiaan ahdistava tekijä pakopuolella? Vertailin 600:n FZR:n änkkäriin ja mielestäni DR:n kaksi pilliä yhteensä on suurempi pinta-alaltaan kuin fzr:n yksi. Jos se kuitenkin on ahdistava lenkki, niin voisiko vakiovaimentimille tehdä jotain avarrusta?
Biohazard

eilen nostin neulaa yhden pykälän ja prikka on nyt toisiksi alimmaisessa hahlossa, enpä tiedä oliko tuolla ihmeempää vaikutusta. kaasarin yläosasta ilmanputsarikoteloon menevä kumiletku oli irronnut ja aamulla tohtori ryki ja nyki moottoritiellä niin perkeleesti :evil: mikäs virka tuolla letkulla edes on?

tänään kävin hakemassa 150 ja 160 suuttimet, vakio oli 140 ja 150 laitoin paikalleen. nyt tuntus vetoja olevan lisää jonkin verran, ei ainakaan nyi eikä tunnu tukehtuvankaan. aika laihalla vissiin nuo vakiokaasarit, aattelin että kun tuon 150:sen laittaa niin saapi liikaa soppaa vakio putsarilla ja änkkärillä. tosin eipä mulla kauheesti ole kokemusta kaasarin säätämisestä.
olettaisin, että ainakin 160:sen saa tyrkätä suoraan k&n putsarin ja uuden pöntön kanssa?
HooVee

Onko niinkin vanhassa kuin -93 kaasarissa EPC? Omassani törrötti kaasarin kannessa letkun paikka avoinna. Tukin sen, mutta mielestäni silllä ei ollut vaikutusta mihinkään.
HooVee

Tuosta jousen lyhentämisestä: jossain advriderin kotariketjussa on puhetta BST40:stä ja siinä kehotetaan mieluummin poraamaan reiät luistista(?) isommaksi kuin lyhentämään jousta. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=79898

Itse ajattelin vielä pari tuntia kerätä rohkeutta ja sitten ottaa porakoneen käteen.
HooVee

Tässä oli minuutin ajan oma tulkintani asiasta, jonka tajusin toisen minuutin mietinnän jälkeen aivan typeräksi. Edittiä sille.
Jakke N

En tiedä mitä minun BST40 kaasarilleni on ennen minua tehty, mutta itse olen vain suurentanut suuttimet 45/145 vapaammin virtaavan vaimentimen ja pakokäyrän hitsaussauman poiston myötä. Myös snorkkeli on poistettu ja K&N filtteri on asennettu.

Kaasuun vastaavuus on sitä herkkyysluokkaa, että alkaa välillä kyrsimään kuoppaisella tiellä ajaessa, kun joka töyssystä kone yrittää ottaa kierroksia, eli reagoi jokaiseen kaasukahvan asentomuutokseen välittömästi :x

Pyöräni oli ostohetkellä moottorin osalta vakiokunnossa, joten en usko että siitä on luistia porailtu tai jousta lyhennetty, mutta sopivilla suutinmulkkauksilla tuntuu herkkyyttä löytyvän tarpeeksi, ainakin minulle :roll:
Viimeksi muokannut Jakke N, To Kesä 04, 2009 12:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin