Ensimmäinen allroad, BMW F650
Lähetetty: To Joulu 15, 2022 12:26 am
On ollut kaikenlaisia prätkiä, mutta ei koskaan allroadia. Pientä hiipumista on prätkäharrastus ottanut vuosien aikana. Haluan kuitenkin koittaa vielä hiekkateitä ja matkustelua. Kipinä tähän on ollut jo muutamia vuosia, mutta syksyllä 22 se kasvoi eikä mitään ollut enää tehtävissä. Koeajoin uuden teneren, v-strom ja 890 ktm. Hienoja pyöriä, mutta nyt puskee sellaiset ajat päälle etten halunnut pistää 10-16 k€ prätkään. Talveksi olisi myös kiva saada jotain ropailua, eikä max pari vuotta vanha pyörä sitä oikein tarjoa. Lopulta pudotin budjettia, ja kävin koeajamassa liikkeessä 2004 vm v-stromin. Hinnasta ei päästy sopuun.
Lopulta sattumalta nettimotossa osui silmiin bmw f650 halvalla. Googletin hiukan pyörää ja pistin viestiä. Lopulta soitin perään ja seuraavana päivänä oli kärry auton perässä. Pyörä oli seissyt yli vuoden eikä se käynnistynyt, mikä toki luki jo ilmoituksessa. Otin oman akun mukaan, mutta eihän se mahtunut sinne koloon. Myyjä haki ohkaista jatkoa, joka suli 10 sek starttailun jälkeen. Pyörä kärryyn ja rahat tilille, olin varautunut siihen ettei pyörää saada käyntiin.
Ensimmäinen tarkoitus kotona oli saada pyörä käyntiin. Jos kuulostaisi pahalta, tietäisi ampua ekana moottorin kimppuun, ennen kuin käyttää rahaa muuhun. Tai työntää vaikka suohon jos moottori olisikin täysi paska. Ensimmäinen yö lämpimässä teki jo terää pyörälle. Pyörään jäätyneet syksyn lehdet olivat sulaneet pois ja eilispäivän nitinät olivat poissa. Ensimmäisenä annoin pyörälle paineilmaa ja putsasin vanteista oravan pesät yms paskat. Tämän jälkeen viritin akun paksuilla kaapeleilla ja starttia. Pyörä hörähti suhteellisen nopeasti käyntiin.
Pyörä kävi ihan ok, kunnes sammui. Eipä ole vähään aikaan ollut kaasarivehkeitä, joten bensahanahan se oli kiinni. Sen jälkeen sammui uudestaan. No tällä kertaa oli ryyppy päällä. Lopulta kävi hetken aikaa ja kierrättelin konetta, kunnes alkoi aivastelemaan ja sammui. Pyörä kuitenkin kävi ja se riitti. Tästä on tarkoitus huoltaa itselle reissupeli ensi vuodelle.
Talven teemana iso perushuolto, ja selvittää mahdolliset viat. Kirjoittelen tähän päiväkirjaa pyörän edistymisestä. Pyörässä on jo valmiiksi 3x laukut ja kahvalämppärit, jotka sinetöi ostopäätöksen.
Lopulta sattumalta nettimotossa osui silmiin bmw f650 halvalla. Googletin hiukan pyörää ja pistin viestiä. Lopulta soitin perään ja seuraavana päivänä oli kärry auton perässä. Pyörä oli seissyt yli vuoden eikä se käynnistynyt, mikä toki luki jo ilmoituksessa. Otin oman akun mukaan, mutta eihän se mahtunut sinne koloon. Myyjä haki ohkaista jatkoa, joka suli 10 sek starttailun jälkeen. Pyörä kärryyn ja rahat tilille, olin varautunut siihen ettei pyörää saada käyntiin.
Ensimmäinen tarkoitus kotona oli saada pyörä käyntiin. Jos kuulostaisi pahalta, tietäisi ampua ekana moottorin kimppuun, ennen kuin käyttää rahaa muuhun. Tai työntää vaikka suohon jos moottori olisikin täysi paska. Ensimmäinen yö lämpimässä teki jo terää pyörälle. Pyörään jäätyneet syksyn lehdet olivat sulaneet pois ja eilispäivän nitinät olivat poissa. Ensimmäisenä annoin pyörälle paineilmaa ja putsasin vanteista oravan pesät yms paskat. Tämän jälkeen viritin akun paksuilla kaapeleilla ja starttia. Pyörä hörähti suhteellisen nopeasti käyntiin.
Pyörä kävi ihan ok, kunnes sammui. Eipä ole vähään aikaan ollut kaasarivehkeitä, joten bensahanahan se oli kiinni. Sen jälkeen sammui uudestaan. No tällä kertaa oli ryyppy päällä. Lopulta kävi hetken aikaa ja kierrättelin konetta, kunnes alkoi aivastelemaan ja sammui. Pyörä kuitenkin kävi ja se riitti. Tästä on tarkoitus huoltaa itselle reissupeli ensi vuodelle.
Talven teemana iso perushuolto, ja selvittää mahdolliset viat. Kirjoittelen tähän päiväkirjaa pyörän edistymisestä. Pyörässä on jo valmiiksi 3x laukut ja kahvalämppärit, jotka sinetöi ostopäätöksen.