kawa er5 scrambler

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

tomppu7
Viestit: 125
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Tuli väsäiltyä tuollainen scrambler tyylinen mopo. Halvaksi tuli, kunhan ei työlle laske hintaa.
Ajattelin tänne postata pienen tarinan tuosta ja yritin ihan kuviakin tuonne albumiin lisäillä mutta herjailee jotain flashi juttuja... yli hilseen meni.
linkissä kuitenkin pieni videon pätkä minkä innostuin kuvaamaan.

https://www.youtube.com/watch?v=Tr2-36jlLuk
Avatar
Koheltaja
Viestit: 8110
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kevät on perhosten aikaa ja kotilosta kuoriutui hieno rämpylä, tykkään :)
Kylätason kurapyöräilijä.
skuikka
Viestit: 2045
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Todella hyvän näköinen laitos. Onko tämä muuten sama peli jonka muoviosia keräilin reppuun jollain Tourinkilenkillä? Punainen taisi olla silloin?
Avatar
timo
Viestit: 2988
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja timo »

Pirteän näköinen peli :P
Avatar
VAK
Viestit: 1867
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja VAK »

Hyvän näköinen! Hienoa työtä!

-ville
---x mopolla suohon x---
Avatar
tertsu
Viestit: 2841
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Hieno peli ja hienosti värkätty video.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
tomppu7
Viestit: 125
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Kiitoksia. Kun paljon tekee niin välillä onnistuu.

En osaa sanoa tourinki reissuista, kun ostin tämän valmiiksi kaadettuna. Mutta punainen tämä tosiaan oli.

-Tomi
Linky
Viestit: 24
Liittynyt: To Elo 31, 2017 3:08 pm
Pyörä: Triumph Tiger 900

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja Linky »

Oho, aivan upea! Tuollaisen tahtoisin itellekin.

J
Avatar
THä
Viestit: 628
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja THä »

Vaimolla oli taannoin ER-5 ja kyllähän sillä tuli välillä itsekin ajeltua. Ei ole vakionakaan mitenkään huono päästellä sorateitä. Sen puoleen varmasti hauska kampe. Itseäkin on vähän viime aikoina alkanut kiinnostaa jokin scrambler/flat tracker -henkinen katupyörä. Oikealla enskalla voi kuitenkin hoitaa ajelut teiden ulkopuolella.

Olisi kyllä kiva jonkinlainen kuvaus, että mitä kaikkea tuolle on tehty?
Ei kai kukaan nähnyt..?
Peltsi
Viestit: 2651
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Hieno on. Ja näyttää suht keveälle.

"Talli" näytti ihan välttävältä myös.
Paskapuhetta, mutta uskon.
tomppu7
Viestit: 125
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Juu "talli" on työnpuolesta, ei oma.
Nyt sain tuon gallerian toimimaan ja tässä maailman tilanteessa kun ei tiedä vaikka kirjoittelu aikaa olisi kohta yllinkyllin.

Tässä vähän testiä ja aloitusta.

Eli tuo Er5 oli tämän näköinen kun se pihaan tuli.

Kuva

Surullinen tapaus, jota edes myyjä ei viitsinyt kehuskella. Vinoa ja lommoa ja osia palasina, kai sitä oli vähän alettu tutkimaan ja lopetettu homma. Peli oli seissyt ulkona puoliksi pressun alla, eikä lähtenyt käyntiin edes apuvirralla.

Muistaakseni vähän sähköjohtojen selvittelyä, ehkäpä kaasarin putsaus ja sain sen verran käyntiin, että uskalsin jatkaa projektia.
Tässä vaiheessa haaveilin Caferacer tyylisen pelin rakentamisesta, mutta googlen kuvahaun perusteella tähän peliin sopi paremmin tuo scrambler luukki.
Sen verran oli muita hommia ja projekteja, että laitoin tämän suosiolla melkein vuodeksi tallin nurkkaan, mutta olipahan se kuitenkin nyt toimivaksi todettu, joten osia uskaltaisi tilata.

Nyt on muuten sama tilanne, päällä. Muutamakin projekti päällä tässä samaan aikaan, joten enempi tarinaa varmaan sitten jos joudun tuon maailmaa järisyttävän viruksen takia karanteeniin. Aloitan ketjun toisesta projektista kun se tämän foorumin genreen sopii ja luultavasti tarvitsen sen kanssa jotain asiantuntija vinkkejä. Niitä vinkkejä on muuten tältä foorumilta aina kiitettävästi saatu jos on tarvittu.
tomppu7
Viestit: 125
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Tossa kun oli tuo takahäkki jo valmiiksi vino ja osia sen verran rikki, niin surutta taka häkkiä poikki. Ilman poikittais tukia se oli paljon helpompi vääntää takaisin.
Kuva
Uusi tankki Mp-pitstopista oli sen verran halpa, etten jaksanut vanhaa alkaa suoristelemaan, vaikka siitäkin olisi vielä saanut tehtyä.

Kuva
Penkkejä noihin saa halvalla kiinasta ja sellaisen mitoilla sitten tuo uusi putki takahäkkiin. Aika perus settiä, mutta kyllä siinä vaan aikaa menee.

Kuva
Vähän sisälokkaria lyhyemmäksi, kun siinä on niin kivasti kaikki akkutelineet ja sähkökilkkeille paikat. Rälläkällä vaan, hyvin leikkaa.
mietin tässä jo, että en edes haaveile laittavani tarvike töttöröitä ilmanputsareiksi ja jemmailevani akkua johonkin. Tässä on ihan siistit sivumuovit ja ne kun maalaa mustaksi niin niitä ei edes huomaa. Toimiipahan moottori kivasti ilman kauheeta säätöä ja kiroilua kun on orkkis putsarit koteloineen.

Kuva
Sitten vaan osat irti ja maalaukseen. Keulastefat ja öljyt samalla. Ohjauslaakeri uusiksi myös. Kaikki osat oli valmiiksi tilattuna.

Kuva
Renkaat toki lähti vielä irti ennen maalausta.

Kuva
Väriksi helppo matta musta, jostain teollisuusmaali valikoimasta, halpaa ja hyvää. Helppo siksi, että sopii melkein jokapaikkaan. Ainakin näissä mopohommissa.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2238
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Komia tuli. Orkkisputsareiden kanssa saa tosiaan todennäköisemmin keskittyy ite ajamiseen.
Videossa ei ainakaa sivuposket mitenkää hyökänny silmille.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
tomppu7
Viestit: 125
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Maalattuja, puhtaita osia on aina kiva asennella. Huomasin tuossa vaiheessa, että olin ehkä liikaakin hieronut noita osia, eikä sitten viitsinyt enää hutasta loppujakaan.
Ja vihdoinkin rupulikumit alle. Ihan ajamattomat vanhapaistot ebaystä.

Kuva
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1

Tankin maalausta. netistä kawa tarrat ja muistaakseni ninja 250r jämä vihreät valkoisen kylkeen. Lakat päälle.

Kuva


Ja nyt ei enää esim. vanha stonga sopinut ollenkaan. Motonetistä tarjous tanko kiinni, jostain syystä tuollainen kullanvärinen oli jäänyt hyllyyn ja saanut ale lapun kylkeen. Mielestäni sopii hienosti tuohon. Sitten ei enää kulahtanut kytkin kahvan runko sopinut uuteen tankoon.... -> loputonta hieromista.
Kuva
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1

penkki kiinasta, sen mukaan oli tuo takahäkkikin muotoiltu. mittari kiinasta.
tomppu7
Viestit: 125
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: kawa er5 scrambler

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Kaikkeen pieneen viilaamiseen menikin sitten yllättävän paljon kalenteri aikaa. Aina pikkusen kerrallaan, millon missäkin välissä kun kerkeää.
-kilven teline, pakoputki, kannakkeet, mittariteline... jne. Onhan niitä.

tuossa kuva kiinan mittaristosta ja siihen 3d printatusta leditelineestä. Tuossa er5:ssa on öljy ja vedenlämpö valo hassusti yhteen kytketty, en nyt muista tarkalleen logiikkaa, mutta olikos se nyt ylilämpötilanteessa molemmat palaa, vai oliko se öljy. Mutta mielestäni tosella kiva rakentelu mielessä, että on vedenlämpötilalle suoraan ylilämpövalo, eikä sellaista taulutv:n kokoista mittaria.

Kuva
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1

Tuossa piti tuo virtalukon kehyskin printata, kun oli kolarissa vaurioitunut. Hieno mittari, jännä logiikka, kun vaijeripyöritteinen, mutta digi näyttö ? Yhden tuollaisen purkasin otin siitä tuon vaijerivetoisuuden pois ja siirsin anturin johdoilla mittarista ulos, joten saa muokattua ihan täys digimittariksikin.

Kuva
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1

Koska orkkis paisari on takakatteen alla piilossa ja takakatetta tähän ei tullut, niin tilalle piti keksiä toinen paisari. En halunnut näin kovan hierommisen jälkeen tyytyä siihen perinteiseen taskumatti/kaljatölkki vaihtoehtoon. Sorvilla tuollainen alu putkilo jonka sisälle sitten... huoh, paremman puutteessa shampoo pullo. Mutta siitä tuli mielestäni silti ihan siisti ja sopii hyvin tuohon kylkeen. Maalailut oli jo maalailtu, enkä kehdannut kilikali maalilla maalailla, joten tuo jäi nyt sitten maalaamatta mustaksi.

Kuva
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1

Kuva
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... fullsize=1

Tuossa vielä koko komeus luonnollisessa ympäristössään. Pakoputki tai tuo äänenvaimennin on kolaroidusta z1000 kawasta orkkis vaimennin. Katalysaattorin nappasin sisältä pois, kun luulin sen tekevän painoa. Tosiasiassa tuo on vaan melko tukevaa peltiä ja painaa sen takia.

Tykästyin tähän peliin kyllä, se oli kiva peli ajella ja rakennella. Eikä talous järkyttynyt tästä. Mutta talli alkoi pursumaan projekteista, joten tästäkin tuli sitten luovuttua. Toki mielessä on jo vastaavanlainen projekti, joka on nyt jo alkanutkin. Ei ole vaan tullut yhtä innokkaasti kuvailtua noita kasausvaiheita, että tuollaisen videon saisi tehtyä.
Mutta saman tyylinen tästä uudestakin on tulossa. rupulikumeineen päivineen. Ehkä taas liikaa hieromalla.

Kuva
Vastaa Viestiin