ABS-rele tuli. Olisi pitänyt lukea nuo Motobrickin vikakoodin lukuohejet tarkemmin. Onhan se selvästi siellä sanottu, että koodin kertoo se, montako kertaa LED-lamppu sammuu (eikä se, monestiko vilkkuu). Mulla siis vilkkuu kuusi kertaa, joka tarkoittaa sitä, että se sammuu seitsemän kertaa, eli ABS:n sähköaivo on aivokuollut. No, jääpähän rele varalle, tai kai sen saa ainakin ebayssä myytyäkin. Nyt pitää alkaa metsästää toimivia aivoja. Meinaan kyllä laittaa nuo ABSitkin kuntoon, on ne sen verran hyvät olemassa kun niihin on muissa pyörissä tottunut.
Osia olen jo jonkin verran hommannut. Katteet poistettuani huomasin, että katteiden "tiivisteet" ovat hinkanneet venttiilikopan ja kampikammion kansista jonkin verran maalia pois. Tilasin oikean väristä mustaa maalia ja meinaan maalata nuo kopat itse spary-pullolla. Joka tapauksessa kun on otettava venttiilikoppa irti venttiilien säätöä varten.
Vanteet laitan Laaksojen Laatupinnalle pulverimaalaukseen ja tankin vien Pätsin Anolle maalattavaksi. Muuta maalattavaa tuossa ei olekaan.
RT-mallin ominaisuus on myös se, että syyläri on pystymmässä kuin muissa malleissa. Syylärin alareunassa on ylimääräinen kiinnike, joka siirtää alareunaa noin 5 cm kauemmas koneesta kuin vakiokiinnikkeillä. Syyläri olisi nätimpi, ei jäisi niin isoa väliä koneen ja syylärin väliin, kun se olisi samassa asennossa kuin muissa malleissa. Kiinnikkeet on valmiina ja ylimääräiset helppo poistaa, mutta kolme vesiletkua pitää tilata uutta jos tuon meinaa tehdä. RT:ssä oikean puoleinen vesiletku menee kampikammin kopan vierestä, vaikka koppa on sama kuin muissakin malleissa, eli kopassa on 30 mm reikä vesiletkuka varten. Muissa malleissa vesiletku menee kopan reiästä läpi. Tuo homma nyt on kyllä helppo tehdä myöhemminkin, mutta syylärin voisi ottaa irti siksikin, että koneen päältä olisi helpompi puhallella sinne kertynyttä törkyä pois.
Samcon silikoniletkusarjankin tuohon saisi, 130 - 200 euroa väristä riippuen.
https://racebikebitz.com/BMW-K75-1985-1 ... t-Hose-Kit Tuosta kuvasta, vaikka onkin K100, näkee, miten oikea letku menee kampikammion kopan läpi. RT:n ja LT:n syyläri on pystymmässä ja letku menee tuosta kopan etupuolelta, vaikka kopassa reikä onkin. Kuten edellisen viestin kuvasta näkee.