Sivu 5/6

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Pe Maalis 27, 2020 1:43 am
Kirjoittaja Dassault
No taas tallissa. Tänään sitten etätöiden inspiroitumana väänettiin laukkuihin neljä kiristinrullaa, niin ei tarvitse pitää työkalua taskussa enää jos haluaa ottaa laukut pikaseen pois.
Voisi ensiviikolla hakee tennarin kotia ja ryhtyä sovittelee lediä keulalle. Saas nährä miten tuo valtran ajovalo sovittuu keulalle.?
Luvassa leikkas liimaa askartele osiota. Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: To Huhti 23, 2020 4:29 pm
Kirjoittaja Dassault
Juu uh, rupiaa jo ärsyttämään tää etäpäivien tekeminen ja suojausmääräyksetkin alkaa mennä utopiseksi työmaalla.
Pitää siis välillä piiloutua talliin (siis ihan oikeeseen, kun siellä on ollut kauramoottoreita aikanaan) puuhastelemaan. Tuli sitten viimeinkin väkerreltyä tuo zumon latausliittimen korjaus ja totesin; et eihän toi nätti ole, mutta toimiva.
Aika sitten näyttää miten se kestää käytössä.

Seuraavaksi sit olisi tehtävä nuo vanhat sähkökötöstelyt siistiksi ja voisihan sitä kenties kehitellä jotain uuttakin...
...aika näyttää.
Potilas on purettuna ja uusi umpiokin tuli Islannista ja sekin on jo paikoillaan.
Nyt olisi kehys ylimääräisnä johon sitten rupiaa sovittelee LED heitintä paikoilleen.
Voisihan tuota samalla väänellä naville paremman tukiraudan mittariston päälle.

Eli kauppaan hakee rautaa ja sovittelemaan KuvaKuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Su Touko 17, 2020 1:19 pm
Kirjoittaja Dassault
Mikään ei ole ikuista, ei edes yammun etupyörän laakerit. Huonoa laatua kun ei kestänyt kuin 29 vuotta paikoillaan.
Oli muuten pikkaisen jännä kakka housuissa olo kun keula pitää kauheeta ääntä jo 50km/h vauhdissa. Kuitenkin tästä selvittiin ehjin nahoin Kivetyn makkaranotskilta kotiin.
Nyt uudet paikoilleen ja matka jatkuu kunhan kesäkeli antaa myöten, on meinaa maa valkoisena taas. Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ti Touko 19, 2020 10:53 pm
Kirjoittaja Dassault
Nyt sai aikaseksi ryhtyä pähkäilee näitä kiinan rotopac.n kiinityksiä. Aika löysälle jää tuolla omalla kiinnitysraudalla. Klappia on pari milliä ja tunnetusti yksimukinen tykkää ravistaa. Täytyy jatkojalostaa tuota kiinnitysjärjestelmää paremmaksi niin ei sitten tule yllätyksiä reissussa. Menisiköhän siitä mistä aita on matalin ja laittaisi vain kierretangon läpi tuosta kahvasta. Näin saisi välykset pois ja ei kannutkaan lähtisi liikenteeseen parempaan tarpeeseen ilman työkaluja :D Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ke Touko 20, 2020 12:03 am
Kirjoittaja Dassault
Patent pending vol 1.
Ei ole välyksiä ei, kumma miten aina näin illalla keksii kaikenlaista.

Täytyypä käydä huomenna hakee hieman tarvikkeita ja sovitella kannut kiinni laukkuihin. Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: To Touko 21, 2020 12:37 am
Kirjoittaja Dassault
Nop, tässä sitä ollaan "pakko" lomilla seuraavat 2,5 viikkoa niin nyt on aikaa rakennella pyörää kesän seikkailuja varten.
Ensimmäinen laukku ready ja toinen pitäisi laittaa samanlaiseen kondikseen.
Kyllä se kuusi litraa bensaa varmaan pelastaa jos tässä lähtee kairassa samoilee. Täytyy käydä testaamassa täydellä pokalla paljonko se ajettavuus heilahtaa huonompaan suuntaan.
Ei tuo nyt kovin hullulta näytä tuossa laukun persiessä, mut saas nähä tulevaisuudessa.
Kiinan poikien kiinnityssydeemi piti muokata kireämmäksi versioksi käyttämällä siipimutteria, kierretankoa, jousiprikkaa ja pikkaisen juotoshopiaa. Nyt ei ole välyksiä muuta kuin kuskissa. Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ma Elo 03, 2020 12:30 am
Kirjoittaja Dassault
Eipä ole vähään aikaan tullu tänne kirjoiteltua niin nyt tulee hieman stooria kuinka tuo etulappu sitten viimeinkin sai päivityksen nykyaikaan.

Lähtötilanne oli vanhan umpion osalta se, että heiastinpinta oli ottanut jo kipeetä ja lyhkäsillä se oli oikeastaan vain koriste keulalla. Koska polte ajamaan oli jo keväällä kauhia niin hommasin Islannista umpion kehyksineen ja tämä olikin bränikässä kunnossa joten se paikoilleen. Ei tarvinna seisottaa tennaria vaan sai tehdä rauhassa uudelle led-umpiolle kiinitykset, että sai sen kiinni vanhaan koteloon.
Metällinvääntäjä kun en ole niin joutui sähläämään ja tekemään useampia versioita. Viimeisemmäksi ja samalla toimivammaksi ratkaisuksi tuli tehdä kiinnikkeet 25x25x1,5mm kanttiputkesta.
Tämä olikin sitten leikkaa, liimaa ja askartelua, mutta lopputulemana on kiinikkeet uudelle umpiolle vanhassa lamppukotelossa. Ja säädötkin toimii.
Oman haasteensa antoi uuden umpion kiinikkeet, kun yksi ylhäällä ja kaksi alhaalla.
Lopputulema ei näytä yhtään hassummalta vaikka uusi umpio on hieman sisempänä kuin alkuperäinen.

Kirkashan tuo on kun vertaa vanhaan halogeeni polttimoon. Saattaa ruveta pelottaa ajaminen kun näkee mitä edessä on.
Valokuvio on kyllä selvärajainen. Täytyy käydä pimeellä ajelee ja hakea oikea säätö korkeuteen.

Niin, parkkivalo tuli sitten laitettua katteen alaosaan kun ei muutakaan järkevää paikkaa keksinnä ja ei ollu projekteista jääny led-nauhaakaan yli. KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ti Syys 01, 2020 9:58 pm
Kirjoittaja Dassault
Tämän kertainen päivitys ei liity pyörään vaan varusteisiin.
12 vuotta kuljettiin yhdessa diadoran saappaiden kanssa, kunnes...
...päätti vasemman jalan saapas tuumata, et nyt aletaan olla yhteistyön ehtoopuolella.
Irtosi sit pohja saapiskaasta ja hassusti jäi kiinni vaan kärjestään (ei tullu klassista irvistävää saapasta vaan ny oli kyllä ihan totaalinen takamuksen näyttö.
Oli se haastavaa sit paahtaa kotia, kun piti koko ajan pitää jalka tapilla et se pohjan kappale pysyy mukana. Onneksi ei oltu Kauhavaa kauempana, mutta lauantai-ilta kuitenkin.
Ny ei oikein hätäpäissään kehtais ostella summanmutikassa uusia surrauttelusaappaita niin kemikaalit käyttöön ja kokeilin sitten yhtä uutta liimaa joka oli suunattu tämäntyyppisiin tapauksiin.
Eli puhdistus ja sit irvistys, emäntä apukädeksi liimaa levittämään, teipillä puristukseen ja 24h kuivumista. Tuntuu pysyvän aikas tiukasti ny pohja kiinni.
Nyt sitten hieman vielä repsotusten paikkailuja ja lisää teippisidontaa.

Tässä ny kivetyssä sit totuus tulee ilmi, et kestääkö tuo loppusyksyn ajelut.
Jos jollain olisi jäänyt 45-46 koon saappaat ylite ja olisi valmis luopumaan kohtuuhintaan niin viestiä saa laitella.
Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ke Syys 09, 2020 3:58 pm
Kirjoittaja Dassault
Perkele, tänään vastustaa...
Ensin hajosi garminin liitin ja sit takakumista oli ilma poistunut alapuolelta. No sisurista oli venttiilin vierestä kumissa reikä.
Onneksi luotto rengasliikkeestä löytyi hyllystä sisunen (http://www.tri-parts.fi).
Sit oli viimenen mitas mitä laitoin. E08 tubeleksena edessä ja leikkaamalla irti. Kuva
Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: Ke Syys 09, 2020 10:57 pm
Kirjoittaja Dassault
Ny on pakko kehasta Garminin asiakastukea.
Aamul laitoin viestin tuosta liittimen pinnistä mikä jäi sisään, niin alle tunnissa tuli vastaus, että sen kyllä pitäisi kestää pidempään kuin 4kk, niin he lähettää uuden virtajohdon takuuseen (niin, se on toinen tarina miten kävi edellisen virtapaketin kanssa, mutta hilpan 3D tuloste kesti hienosti siinä). Oli muuten uuden toimitusvahvistus ennen aspan viestiä saamunut sähköpostiin.

Sit kun tulin kotio, niin emäntä ilmoitti et rapuilla on sulle paketti. Sielähän odotti uusi mökäpönttö mikä tuli puolasta. Ainut vaan , et tuli kotio paketti vaikka toimitus oli merkattu töihin. No ei väliä, mut UPS teki tämmöisen jakelun tällä kertaa.

Nyt on nappulakumit alla ja taas on mukavampi ajella soralla. Sitä vaan tässä miettii, et miten helvatassa se Mitas E08 jumi niin tiukkaan vanteelle. Eikä se ehtinnä montaa kuukautta edes olemaan.

Talvelle tulee sit oma operaatio kun täytyy tuo vanteen heitot ottaa kiinni. Olisikohan viisainta tilata suosiolla uusi kehä ja pinnat vai koittaisko saada nykyset vielä liikkumaan?

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: La Loka 31, 2020 2:07 am
Kirjoittaja Dassault
Ny meni mielenkiintoiseksi.
Käväsin surrauttelee pari sataa km ja loppuvaiheessa hävisi keulasta jousto ja rupesi hakkaa näpeille ihan tosissaan.
Pyörä pukille ja tutkimaan mikä helvata sinne ny tuli kun seisonnassakin keula on alempana n 5cm kuin normaalisti.
Putket irti ja öljy on ihan kuraa. Ulos tuli 6,3dm3 kun pitäisi olla 6,7dm3. Muuten kaikki normi kunnossa. En ymmärrä.
Voiko öljyn määrä vaikuttaa näin paljon?
SAE 10 öljyä ei tältä kylältä löydy, niin onkos kellään kokemusta ATF-öljystä keulassa? Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: La Loka 31, 2020 1:48 pm
Kirjoittaja Syke
Ihan keulaan tarkoitettua lirua laittaisn. Kai se Kusti polkee teillekkin?

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: La Loka 31, 2020 1:55 pm
Kirjoittaja Dassault
Syke kirjoitti:Ihan keulaan tarkoitettua lirua laittaisn. Kai se Kusti polkee teillekkin?
Kulkee se kolmena päivänä kirjepostin kera, muuten saa hakea kyliltä paketit ja muut vaikka olisi kotiintoimitus ostettu.
Täytyy varmaan tehdä isompi tilauspompsi, kun oli nuo etujarrusatulan liukutapitkin juminut.
Vai olisiko täällä sorvaria vääntää uudet tapit? Kuva

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: La Loka 31, 2020 3:48 pm
Kirjoittaja EsaaM
Moi...
Minulla etupään kanssa samanlaista kokemusta. Alkukesän pyörälenkillä alkoi joustot kangerrella, ja montut
löi läpi käsille tosi ilkeästi. Tuolloin vaihdoin eteen vanhan iskariputkiparin.
Nyt pitäisi ryhtyä purkamaan ongelmaputkia ja päätellä tomintavian syy.

Saas nähdä, selviänkö vaihtamalla uudet öljyt 10W:t, vai löytyykö jotain muutakin.

-Esa

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Lähetetty: La Loka 31, 2020 4:36 pm
Kirjoittaja Dassault
EsaaM kirjoitti:Moi...
Minulla etupään kanssa samanlaista kokemusta. Alkukesän pyörälenkillä alkoi joustot kangerrella, ja montut
löi läpi käsille tosi ilkeästi. Tuolloin vaihdoin eteen vanhan iskariputkiparin.
Nyt pitäisi ryhtyä purkamaan ongelmaputkia ja päätellä tomintavian syy.

Saas nähdä, selviänkö vaihtamalla uudet öljyt 10W:t, vai löytyykö jotain muutakin.

-Esa
Moi,

Laitappa kanssa viestiä, et löytyykö mitään järjellistä syytä.
Mä kokeilen ny siitä mistä aita on matalin, eli uudet öljyt keulaan ja katsotaan mitä tapahtuu.