Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Kylläpä yksi ratas osasi vastustaa, mutta viisaampi antaa periksi. Ehjänä irti. Muistais vaan laittaa ajoituksen kohdalleen kun kasaa.
Nyt sitten seuraavaksi tehdään kahdesta risasta vaihteistosta yksi ehjä...Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

A vot. Kahdesta rikkinäisestä vaihteistosta taiottiin yx ehjä.
Piru, että vastustaa löytää C4 välyksellä olevat kampiakselin laakerit. Täytyy varmaan tyytyä C3.n kamaan. Nyt selailee laakerikuvastoa ja ottamaan neuvoa. Kippis.Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Puhelinsoitto luottotoimittajalle ja laakerit tilattu.
Kiitos Etra Jyväskylä
Ny ei ole kuin yksi stefa haussa 25x40x3.
Kyllä se siitä...
Niamola
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 1190Hyperenduro
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Sen verran näyttää tossa osia menevän vaihtoon, että jos ei jo ole vaihtolistalla niin kiertokanki kannattaisi ehdottomasti vaihtaa samalla.
Ura metsässä on hyperistin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Niamola kirjoitti:Sen verran näyttää tossa osia menevän vaihtoon, että jos ei jo ole vaihtolistalla niin kiertokanki kannattaisi ehdottomasti vaihtaa samalla.
Pitäähän sitä jotain alkuperästä jättää sisälle ;)
Kiertokanki oli vielä toleransseissa, mutta kieltämätä harkitsin koko kampiakselin vaihtoa ku tuolta rapakon takaa sais niitäkin uudistuotantona.
Ainut vaan, et iskunpituus olisi 3mm pidempi.
Ei viitsi enää kokeilla mitä vanhus kestää...
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Kuukausi melkein menny, eikä oo tänne tullu kirjoiteltua mitään. Eipä senpuoleen, mitäpä sitä runoilemaan tiivistepintojen puhdistuksesta ja lohkojen ja osien pesusta.
Tänään sitten sainkin laakerit koneeseen ja pitihän sitä käydä sit marmoritiskiltä tilaamassa termostaatti ja vapaan anturi.
Ny hiljennytään pyhien viettoon ja jatketaan ensi vuonna päivityksiä tästä sähläämisestä.

Hyvät Joulut Ja Uudet Kujeet Uudelle Vuodelle!

Vaik, en tiedä moniko näitä mun vuodatuksia lukee täällä. No ompahan joku terapeuttinen kanava...Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Vahinkoja sattuu, mutta taitaa tästä vielä moottori kehkeytyä.
Kun ei ole kohdistuspenkkiä, niin köyhän linjaus oli kehitettävä ajotusrattaan saamiseksi kohdalleen.KuvaKuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Jos joskus kirjoottais tännekin kuulumisia projektin suhteen,.

Mylly paikallaan, savut ulos. WTF?!
Jumalaton nakutus eli mekaaninen sivuääni koneesta käydessä.
Ei ku seis ja tutkimaan et mitähän vittua ny.
Venttiilivälykset check ->ok
Nokkaketjun kiristin, check -> ok.
Siinä konetta pyörittäessä käsin huomasin sitten, että nokkaketju ei pyöri tasaisesti, prkl, koneen korjaajan perussääntö sit ilmeisesti oli unohtunut kasatessa, eli tarkasta, tarkasta ja tarkasta.
Ylemmän ajoitusrattaan pultithan oli jäänyt kiristämättä, no ny ne on kiinni.
Huomenna sitten uudet liimat venttiilikoppaan ja kokeillaan uudelleen.
Et näin tänään. Otettava vitutukseen kun oli oma moka.
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Uusi yritys joka tuotti tulosta, jo vain, sivuääni historiaa ja kone käy nätisti.
Nyt sitten siirytään katteiden kimppuun.
Ensinnä metsästykseen asetoonia ja ABS-muovia, siitä saadaankin semmoista tököttiä, että rupiaa halkeemat pysyy kurissa.
Tää tietää vielä mahdollista värinvaihtoa, kun on vuosien varrella tullut osumaa vähän joka puolelle.
Kyllä se siitä...
meura
Viestit: 227
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 12:55 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja meura »

Kannattaa kurkata sellainen tuote kuin 3d-kynä.
Toimii niin PLA kuin ABS muoveilla.
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Tuo 3D-kynä varmaan toimii pienempiin halkeemiin, mut on vähän isompia paikkoja kyseessä niin vaatii hieman enemmän käsityötä...
Puolasta kyllä sais kohtuu hintaan uustuotantoa, mutta eivät lähetä kuin korkeintaan Saksaan.
Kreikasta sais lasikuitusena, mutta se hinta... Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Hieman tutkailtuna löytykin kohteet jossa ABS-muovia käytetään yleisesti (koodi 7). Tällä kertaa vanha palovaroitin sai luovuttaa muoviosansa parempaan tarkoitukseen.
Nyt on massa tekeytymässä ja huomasikin asetonin vaikutuksen välittömästi.
Irtonaiset palikat jämähtivät toisiinsa kiinni lähes välittömästi ja sulamisen näkee ihan silmissä.
Antaapa ny massan tekeentyä ja katsotaan sitten myöhemmin miten äijän käy. KuvaKuvaKuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Taas täällä kiusaamassa teitä näillä hörinöillä.
Tökötti toimi hyvin, nyt alkaa sitten hiontapuuha.
Sivukate oli niin pahasti ottanut kipiää, että joutui rakentamaan uuden palan sirpaleiden tilalle. Tässä ei tökötistä ollu apuja vaan joutui verestämään muistia, mites se muovi hitsaantuikaan. Jälki on kyllä sen mukaista tuossa isommassa kolossa, mutta takaosan rakentelu menikin jo huomattavasti paremmin (tuli aikanaan parsittua yhden ranskalaisen puskuri kasaan kun jääpatti oli kovempi kuin puskuri).
KuvaKuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 464
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ660
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Ny kaipais sitten vinkkejä, mistä kannattaisi kysyä vähän enemmän räätälöityä automaalia?
Eli maalareillehan sanoo seuraava paljon ;
20M Vauxhall retrol met 762252, variaatio hopea 514 muutettu 510.

Ajatuksena olisi ny kuitenkin laittaa tuo perusväri takasin, mutta toinen vaihtoehto olisi vaihtaa väritystä sitten totaalisesti...
Voisin tehdä vaikka Bumbelbee.nKuvaKuva
Kyllä se siitä...
Mylläri
Viestit: 311
Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:59 am
Pyörä: Ktm 625sxc

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Mylläri »

Kysyppäs Karstulan autovaraosasta


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vastaa Viestiin