DR 650 RSE supermoto

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

jutila kirjoitti:Tjaa. Onhan tuo vähän muuttanu ulkomuotoa. Kaverilta ostin tämän -09, oli tuottanu muistaakseni saksasta orkkiskuntosena ja rakennellu tuohon malliin mitä se mulla ollessaan oli. Etusatula on gen1 busasta, samaa kyllä on myös giksereissä ja muutamassa kawassa. Mun aikana oli keulassa muistaakseni putken pätkät jousien päällä "jäykistämässä", liian löysä se oli kyllä silti.

Tässä kunnossa tuli..
Kuva

...ja aika pienillä muutoksilla lähti vaihdossa gikseriin.
Kuva
Edellisellä omistajalla oli muistaakseni aika paljon darran osia, olisko ollut toinen kokonainenkin. Tuollaista takakatetta ja tankkia, mitkä on jutilan kuvassa, ei mulla ole. Muuten näyttää tutulta. Mortalin kuvasta taas mulla näyttäis olevan takamuovit ja tankki, vanteet on samanlaiset. Runko on tuo vaaleampi (jutila), mutta moottori harmaa (mortal). Mustasta koneesta puuttuu puolet männästä, sen sain varaosiksi.

Tavallaan molemmat on oikeassa, mutta kumpikaan ei ihan...
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Päijänteen kierrossa havaitut viat on saatu kuntoon. Eli sivujalasta tippui matkalle tuo korotuspala. Uusi versio on jalka poikki ja pätkä putkea väliin. Kantapään kautta opittua: magneeton koppaa ei kannata laittaa pelkällä liimalla, vaan tarvii tosiaan paperin sinne väliin. Lisäksi vielä uusi akunkenkä.

Iskari ei oikein sopinut, joten se lähti pohjoiseen parempaan käyttöön (toivon ainakin). Kaasarin sain taisteltua paikalleen, vaikka eihän se ihan sovinnolla mennyt. Orggis-imukaulalla sopis muuten, mutta ottaa starttiin kiinni. Nyt on susnan oma ja kotarin kumi peräkkäin sopivalla putkella yhdistettynä. Tämä sitten aiheutti sen, että ilmansuodatinkotelo ei enää mahdu... :roll:
Lähikaupasta arkki 0.8 alumiinia ja askartelemaan. Putsariksi tuli nyt tuollainen yleismallinen kartio. Kotelon kylkeen mahtui sitten sytkäboksi näppärästi.

Kuva
Kuva
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

No niin, tästä aloitetaan tällä kertaa. Eli uutta tankkia kehiin.
Muita muutoksia vähän joka puolelle, mutta niistä tuonnempana.

Kuva
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Kuva

Tämmöinen siitä tuli tähän hätään. Satulaan tulee vielä jossain vaiheessa uusi päällinen, ja ketjunrasvari on tarkoitus rakentaa ryyppykuplasta. Nyt ei ehtinyt.
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Elikkäs, isompaa levyä eteen, tankki, nestekytkin, uusia letkuja, kaasukahva, pääsylkyt, jalkatapit, rekkarin teline, vaimennin, maalia, tarroja ja vähän bling-bling osia.

Osia peräisin Yamahasta (kaasukahva ja lokari), Hondasta (takajarrun pääsylinteri) ja tarvikeosia. Vaimennin on ilmeisesti jonkun Husabergin orggis.
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Nestekytkimessä työsylinterin läpi menevä tanko, joka siis vetää kytkimen vipua, on M3 kierteellä. Odotusarvo tästä oli, että tuohan ei varmaan kestä mitään. No kesti se n. 600 kilsaa, sit loppu kytkimen toiminta. Onneksi olin varautunut tähän, ja M4 kierretangosta ja kahdesta nylocista tehty varaosa solahti tien päällä paikoilleen kivuttomasti.
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Pientä päivitystä tännekin.
Ei se nestekytkin oikein ikinä toiminut kunnolla, joten palasin takas vaijerimalliin. Satulan päälle kääräisin sinisen Twentyn yleismalli päällisen.
Syksyllä tuli ajatus vaihtaa takapyörä 18 tuumaiseen kun löytyi kehä edukkaasti. Sopivien pinnojen mitoista ei oikein tuntunut olevan tietoa, joten tilasin Hessleriltä setin. Odottaa vielä kasausta...
Nyt keväällä ei pitänyt tehdä muita muutoksia, pientä fiksailua ja huoltoa vaan. Mutta sitten tuli hankittua takaiskari :?
Tällä kertaa on ihan Suzukin osa, mutta mönkijästä. :roll:
Kuvassa myös kavennettu linkku, sitä joutui kyllä vielä vähän työstämään tuon jälkeenkin. Iskarin sopii kyllä, mutta tosta mun custom-ilmaboksista menee pohja uusiksi ja sama suodatin ei enää mahdu...

Kuva
Vastaa Viestiin