DR 650 RSE supermoto

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Askartelin jalalle 3cm korotuspalan, kun alkuperäinen ei meinannut riittää. Darralla on korkeutta sen verran että mulla riittää varpaat just maahan satulassa istuen (pituutta n.185cm). Kaveri totesikin, että toi ei ole millekään persjalkaisille.
Pala on tehty kolmesta sentin paksuisesta alumiinilevystä, alimmassa on kierteet. Rumahan toi on, mutta toimii.

Kuva
Avatar
mti
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja mti »

[quote="AKH"]Tuo on parempi. [attachment=0]IMG_20150529_210037.jpg[/attachment]

Nehän on yleensä tuonlaisia, saadaan huomattavasti jäykempi, jos mahdollista tehdä taikka teetättä tuollainen, niin olis parempi.[/quote]

Tuohon etuhidastimeen/kiinnitykseen minäkin
panostaisin huomiota. Tärkeun kapistus, joka muuttuu turvavälineestä tappovälineeksi kun tempasee satulan irti ja sopivaan välikköön :shock:
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Nyt on levy löytynyt. Kunhan saan sen sovitettua Kawan vanteeseen, niin tarkastelen satulan kiinnitystä vielä.
Uudet rattaat tulossa myös, jotta saisi käytettyä samaa ketjua molempien takavanteiden kanssa.

Konttoria päivitetty hieman. Polisport sarjan mukana ei tullut tangon päähän kiinnikkeitä, mutta ne sai lainattua Biltsun tangonpääpeileistä.
Yllättävän hyvin noista peileistä näkee, oli pieniä ennakkoluuloja.

Kuva

Ketjuohjuria ei ollut lainkaan, mutta löysin lähes ilmaiseksi (maksoi 50 senttiä) YZ 80:n ohjurin.
Ensimmäinen kehitysversio, voi olla että joutuu vähän vielä muuttamaan. Itseasiassa kuvan oton jälkeen viilasin reikiin jo lisää säätövaraa.

Kuva
jutila
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Huhti 08, 2009 7:33 pm
Pyörä: dr650r
Paikkakunta: Liminka

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja jutila »

Tjaa. Onhan tuo vähän muuttanu ulkomuotoa. Kaverilta ostin tämän -09, oli tuottanu muistaakseni saksasta orkkiskuntosena ja rakennellu tuohon malliin mitä se mulla ollessaan oli. Etusatula on gen1 busasta, samaa kyllä on myös giksereissä ja muutamassa kawassa. Mun aikana oli keulassa muistaakseni putken pätkät jousien päällä "jäykistämässä", liian löysä se oli kyllä silti.

Tässä kunnossa tuli..
Kuva

...ja aika pienillä muutoksilla lähti vaihdossa gikseriin.
Kuva
Suzukivammanen.
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Keula on edelleen hieman löysä, tällä hetkellä siellä on kaksi jousta. Varsinaisen jousen päällä on lyhyempi, mahdollisesti joku venttiilinjousi. Tarkoitus on laittaa jousien väliin muovisesta leikkulaudasta leikatut renkaat. Niillä saa vähän lisättyä esijännitystä.

Etujarrusatulan kiinnitys on vielä sama. Katsotaan saako siihen askarreltua seuraavan kehitysversion talven aikana. Jarrulevy on HD:n takalevy, sen sai pienellä viilauksella sopimaan.

Ensi viikolla on tarkoitus käydä Bike&Tuningin penkissä, jos Teemu saisi säädettyä seoksia sopivammaksi. Nyt tuntuu käyvän hieman rikkaalla. Ryyppyä ei tarvi oikeastaan koskaan, ja sammutuksen jälkeen sylkäisee putkesta liekin. :roll:
jutila
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Huhti 08, 2009 7:33 pm
Pyörä: dr650r
Paikkakunta: Liminka

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja jutila »

Kannattaa suosiolla hommata pumppukaasari, eli esim tm40. Ei tuu alipainekaasaria ikävä.. :D
Suzukivammanen.
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Joo, jossain vaiheessa se taitaa olla edessä. Katotaan noi seokset kuitenkin penkissä ensin. Samalla saa sitten suoritettua vertailua siihen mahdolliseen TM:ään tai FCR:ään...
Avatar
Koheltaja
Viestit: 8063
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

smppa kirjoitti:Keula on edelleen hieman löysä, tällä hetkellä siellä on kaksi jousta. Varsinaisen jousen päällä on lyhyempi, mahdollisesti joku venttiilinjousi. Tarkoitus on laittaa jousien väliin muovisesta leikkulaudasta leikatut renkaat. Niillä saa vähän lisättyä esijännitystä.
Esijännitystä lisäämällä saat keulasta pintakovan, helposti pohjaavan ja sukeltaa jarrutuksissa syvälle. Riskinä on myös jousen puristuminen kasaan ennen kun keula pohjaa, silloin jousi menee spiraalille ja ongelmia on luvassa. Paras vaihtoehto on vaihtaa etujouset jäykempiin, saat keulaan pintaherkkyyttä ja keula ei sukella jarrutuksissa niin helposti.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Koheltaja kirjoitti:
smppa kirjoitti:Keula on edelleen hieman löysä, tällä hetkellä siellä on kaksi jousta. Varsinaisen jousen päällä on lyhyempi, mahdollisesti joku venttiilinjousi. Tarkoitus on laittaa jousien väliin muovisesta leikkulaudasta leikatut renkaat. Niillä saa vähän lisättyä esijännitystä.
Esijännitystä lisäämällä saat keulasta pintakovan, helposti pohjaavan ja sukeltaa jarrutuksissa syvälle. Riskinä on myös jousen puristuminen kasaan ennen kun keula pohjaa, silloin jousi menee spiraalille ja ongelmia on luvassa. Paras vaihtoehto on vaihtaa etujouset jäykempiin, saat keulaan pintaherkkyyttä ja keula ei sukella jarrutuksissa niin helposti.
Jousien vaihto on tietysti parempi vaihtoehto, mutta voi olla haastavaa löytää tuohon antiikkiseen keulaan sopivat jäykemmät jouset.
Avatar
Koheltaja
Viestit: 8063
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jousesta kaikki mitat ja jousen kierrokset paperille, sen jälkeen soitto Topi Service, Gustafsson Racing, Skog tms paikka jotka tekee iskarihuoltoja. Uskon vahvasti että jostain noista löytyy sopivat jouset keulaan :wink:
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

smppa kirjoitti:Joo, jossain vaiheessa se taitaa olla edessä. Katotaan noi seokset kuitenkin penkissä ensin. Samalla saa sitten suoritettua vertailua siihen mahdolliseen TM:ään tai FCR:ään...
Alhaalla käy melko rikkaalla, ylhäällä vastaavasti laihalla. Täytyy tästä lähteä talliin raapimaan bst pyörästä pöydälle...
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

jutila kirjoitti:Tjaa. Onhan tuo vähän muuttanu ulkomuotoa. Kaverilta ostin tämän -09, oli tuottanu muistaakseni saksasta orkkiskuntosena ja rakennellu tuohon malliin mitä se mulla ollessaan oli. Etusatula on gen1 busasta, samaa kyllä on myös giksereissä ja muutamassa kawassa. Mun aikana oli keulassa muistaakseni putken pätkät jousien päällä "jäykistämässä", liian löysä se oli kyllä silti.
Muistatko mistä takajarru on? Tarvii vaihtaa uudet palat...
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Nyt on nappulat alla ja tänään kävin testaamassa maasto-ominaisuuksia. Ihan ok metsäteillä ja -poluilla cruisailuun, mutta keulan ansiosta patikkoisella radalla on mahdoton ajaa.
Taitaa kaasarin vaihto jäädä taka-alalle, etuhaarukalle on pakko tehdä jotain...
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Niinkuin tuossa totesin, niin keulalle on pakko tehdä jotain...

Kuva

Eli uusi haarukka, ja laatikollinen muuta osaa.
Avatar
smppa
Viestit: 219
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Kokoelma laakereita saapui, ja sain sovitettua t-kappaleet paikoilleen. Seuraavaksi tarvii askarrella stopparit, vanhan YZ keulan kanssa stopparit olivat tangon kiinnikkeissä. Nyt tangon kiinnikkeet on t-palassa kiinteänä, joten sama systeemi ei toimi.

Kuva
Vastaa Viestiin