DR 650 RSE supermoto

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Kaluston vaihdon seurauksena tuli talliin tälläinen darra...

SP43B jota on rakennettu jo kohtuullisen paljon: pyörät Kawasta, etujarru ehkä gsxr:stä, etulokasuoja ja valo kotarista, haarukoista ei ole tietoa mutta alkuperäiset ne ei ole. Ja kaikkea muuta pientä.

Mukana tuli alkuperäiset haarukat, toiset pyörät, varaosakone ja vähän muutakin.

Suunnitelmissa on laittaa alkuperäinen ilmansuodatinkotelo takaisin ja sinne twin air suodatin, nyt kaasarissa on kiinni kartiofilsu...
Pakoputken laitan yläkautta, etuputki ja Leo Vince x3 tuli mukana. On kuulemma vaan melko äänekäs, joten tarvii avata tuo Leo ja laittaa uudet villat.

Jos joku osaisi sanoa tuon etuhaarukan alkuperästä jotain, niin voisin hankkia suojamuovit siihen, ja saisi jarruletkun vähän fiksummin. 41 milliset liukuputket eikä siinä ole mitään säätöjä. Mahdollisesti Showa tai Kyb.

Ensimmäisenä askartelin etuvilkut maskin reunaan, kun ei niitä pyörässä ollut ollenkaan.

Kuva
Kuva
Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Lisää kuvia, kävin työpaikan tallilla pesaisemassa pyörän.

etujarru:
Kuva

takajarru:
Kuva

näkymä takaa:
Kuva

takafillarin sopivuus:
Kuva
Kuva
Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

T-kappaleen alta yritin etsiä jotain numeroita, ja löytyihän sieltä. Teet on peräisin 89 vuoden yz:sta. Piikki tai puolikas. Ihmetyttää vaan kun jarru on oikealla puolella? Putkia ei voi vaihtaa toisinpäinkään kun akseli menee vaan noinpäin kiinni. Tuolla renkaalla ei kyllä mahdu ne liukuputken suojatkaan paikalleen, on sen verran tiukka sovitus myös edessä. Tarvis saada t-kappaleet, missä putket on vähän kauempana toisistaan...

Millähän tota keulaa saisi jäykemmäksi? Nyt on turhan löysä. Onkohan noin vanhaan enää jousia tarjolla?
Avatar
Pilssi
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Oletko avannut keulaa, mitä sieltä löytyy?
Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

En ole. Öljynvaihto ei varmaan tekisi pahaa.
Avatar
drpepper74
Viestit: 246
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 KTM 500 exc -15
Paikkakunta: Hollola

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Laita samalla keulapaino. Näytti sen verran pomppivan. :lol:
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15
Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

drpepper74 kirjoitti:Laita samalla keulapaino. Näytti sen verran pomppivan. :lol:
Joo, jos laittaiskin betonia putkiin niin jäykistyy sopivasti ja tulee lisää painoa keulaan... :D
Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Nyt on leksa avattu ja pakattu uudellee FMF villalla.

Kuva

Putken sovittelua pyörään. Kääräisin etuputken päälle Bilteman pakosarjakäärettä. Samalla laitoin ilmansuodatinkotelon ja orggissuodattimen paikalleen. Ennen oli kartiofiltteri suoraan kaasuttimessa kiinni. Jos laittais vielä TwinAirin tilaukseen.

Kuva
Kuva

Pyörää kasatessa vaihdoin rekkarin paikkaa. Ei toi vielä oikein hyvä ole mun mielestä, mutta parempi. Täytyy tehdä vielä kunnollinen kannake sille. Oikea vilkku jää vähän vaimentimen taakse piiloon, joten täytyy nekin siirtää jossain vaiheessa.

Kuva
Kuva

Ehkä tarvii askarrella killeri tohon vaimentimeen, paukkuu meinaan aikas miehekkäästi...
Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Nyt on keula avattu. Välillä meinasi mennä sormi suuhun, kun en ole tuollaista keulaa ennen purkanut.
Öljynvaihto ei oikein ottanut onnistuakseen putket paikoillaan, joten putki kerrallaan irti, auki ja vanhojen rojujen kaato yläkautta pois.
Jos ei tullut uusilla öljyillä hyvä, niin sitten koitetaan lisätä esijännitystä jollain holkilla tms.

Huonenna eturenkaan vaihtoon, teetän samalla uuden takajarruletkun kun se vuotaa hieman etupään liittimen juuresta.
Tällä hetkellä etuvanteen ympärillä on Maxxis Sportmaxx 120/60, näytti olevan vuodelta 04...
Tilalle pyöräytetään pykälää kapeampi Misukka.
Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Eturenkaana nyt Pilot Power 110/70, takajarruletku uusittu.

Hain eilen postista läjän osia/varusteita.
Hessleriltä suodatin, muut octane.fi:stä.
Kuva

Suunnitelmissa on vaihtaa väriä sinivalkoiseen suuntaan...

Sitten päänvaivaa tuottaa etujarru. Vaihtaakko jarru pienempään, vai t-kappaleet leveämpiin, nykyisellä kokoonpanolla ei oikein mahdu. :?
Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Keulaöljyä vaihtaessa kävi tosiaan ilmi, että Kawan jarrulevy osuu teleskoopin ulkoputkeen kun se painuu riittävän alas.
Nyt olen vaihtanut putket "oikeinpäin", eli jarrusatula tulee kiinni vasemmalle puolelle. Laitoin darran oman etupyörän paikoilleen ja sovitin myös jarrusatulan etuhaarukkaan. Aiemmin on ilmeisesti ollut tapana vaihtaa koko etuhaarukka, kun on halunnut mennä maastoon. :roll: Kawan vanne pitäisi sopia samalla setupilla, kunhan siihen saa jostain suoran jarrulevyn, nykyisessä on offsettiä reilu 8 milliä.

Kuva

Kuva

Stormilta löytyi vielä pari Ufon suojamuoveja YZ teleskooppiin. Niille piti askarrella alakiinnike, Ufosta ilmeisesti puuttuu kiinnityskohta mikä on alkuperäisessä? Omasta tallista ei löytynyt sopivaa pulttia siihen, joten vaiheeseen jäi.

Suojien jäätyä vielä irti aloitin askartelemaan änkkäriin lisää vaimennusta. Olin ostanut jo aiemmin 2-tuumaisen mutkan, ja omista rojuista löytyi supisteholkki. Näistä sopivasti yhdistelemällä syntyi tällainen:

Kuva

Voisi olla vielä pidempi tuo huilu, mutta vaimentaa se nytkin jonkin verran.
Avatar
AKH
Viestit: 524
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja AKH »

Mites meinasit tuon jarrusatulan kiinnityksen hoitaa, tuo ohut levy varmaankin sovitusta varten, kuten noi pultitkin(näyttää 8.8:lta).
Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

AKH kirjoitti:Mites meinasit tuon jarrusatulan kiinnityksen hoitaa, tuo ohut levy varmaankin sovitusta varten, kuten noi pultitkin(näyttää 8.8:lta).
Tavallaan sovitusta varten. Tuonne väliin ei mahdu paksumpaa levyä, joten laitoin lisäksi paksumman ulkopuolelle. Pultit 12.9.
Kuvassa myös noi teloskoopin suojat.

Kuva

Killeriä jatkoin hieman. Taitaa olla n. 40 milliä pienemmän pään halkaisija.

Kuva

Taakse sain vaihdettua nappularenkaan myös. Ketjut oli 112-lenkkiset, ja ne ei riittänyt millään 15/48 yhdistelmälle. Eikä 14 piikkiselläkään, joten ketjukauppaan oli lähdettävä. Nyt on 116 lenkkiä, rattaat 14 ja 48. Jos vaikka ehtisi vkl testaamaan...
Avatar
AKH
Viestit: 524
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja AKH »

Tuo on parempi.
uploadfromtaptalk1432922471785.jpg
Nehän on yleensä tuonlaisia, saadaan huomattavasti jäykempi, jos mahdollista tehdä taikka teetättä tuollainen, niin olis parempi.
Avatar
smppa
Viestit: 218
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: DR 650 RSE supermoto

Viesti Kirjoittaja smppa »

Voisihan siihen saada tuollaisenkin väkerrettyä. Katson tilannetta uudestaan sitten kun löydän Kawa/Yammu/Susna yhdistelmään sopivan levyn, ja sovittelen toista etufillaria takaisin.
Vastaa Viestiin