Buell Cyclone

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Ostin buellin, enkä ajanut sillä metriäkään(vähän poltin kumia tallissa), vaan pistin palasiksi. Tarkoitukseni oli laittaa siitä keula modattuna tuohon, mutta selvisikin, että siihen oli vaihdettu uudemman bulun uppari WP. Nyt täytyy metsästää tuohon alkuperäinen perinteinen keula, josta tehdä modi. Vanteiksi tulee buellin omat vanhemmat. Noita tuntuu olevan jos jonkinlaisina versiona, joten riittää, kun se kuuluu johonkin buluun, voidaan laskea alkuperäiseksi. Kun on ollut pieni paja, on vissiin tehty niistä osista, joita on sattunut varastossa olemaan.
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Rakentelin putsarin harrikan orggis ilmanputsarikopasta ja s&s:n pestävästä suodattimesta. Foorumilaiselta sain edullisesti takalaukun ja nyt alkaa olemaan eka versio testaamiskunnossa. Tästä eteenpäin tarvitaan jo osto-osia.

Kuva

Tuo pakoputken kääre on kyllä kauhean näköinen, mutta käytetty ja joutuu paikallaan kieputtaan, ei tule kummenpaa. Menee uusiksi jossain vaiheessa, niinkuin moni muukin kohta.
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone "Pohjankangas paniikki"

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Kun oli nimi listassa, iski todellisuus vasten kasvoja: enhän ole edes kokeillut tuota rakennelmaa kylätietä huonommalla uralla. Siispä toimeen ja lanasin naapurin puolelle oman harjoituspaikan. Ensimmäinen havainto(yllätys), ihan saa....n painava, toinen(myös hyvin yllättävää) keula pohjaa. Hetken pörättyäni pyörä pajalle ja tukipuhelu AKH:lle, hän kertoi tallissani olevan eräät progressiiviset jouset, joita voisi kokeila. Toivottavasti saan rakennettua hieman paremmin toimivan etupään, tai olen pulassa.

Pieni pätkä naurettavaksi

https://www.youtube.com/watch?v=uLWrgt-KlUU
Avatar
mek
Viestit: 2497
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: R1250GS
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Buell Cyclone "Pohjankangas paniikki"

Viesti Kirjoittaja mek »

Jhagggi kirjoitti:Kun oli nimi listassa, iski todellisuus vasten kasvoja: enhän ole edes kokeillut tuota rakennelmaa kylätietä huonommalla uralla. Siispä toimeen ja lanasin naapurin puolelle oman harjoituspaikan. Ensimmäinen havainto(yllätys), ihan saa....n painava, toinen(myös hyvin yllättävää) keula pohjaa. Hetken pörättyäni pyörä pajalle ja tukipuhelu AKH:lle, hän kertoi tallissani olevan eräät progressiiviset jouset, joita voisi kokeila. Toivottavasti saan rakennettua hieman paremmin toimivan etupään, tai olen pulassa.

Pieni pätkä naurettavaksi

https://www.youtube.com/watch?v=uLWrgt-KlUU
Äänet ovat ainakin miehekkäät :lol:
Avatar
nieppi
Viestit: 522
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 4:04 pm
Pyörä: ic ja beemer
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Oon aina sanonu et harrikasta saa oivan pelin ku vähän näkee vaivaa ;-)

Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla
gff-3
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Mitään MuTua vahvempaa pohjaa ei ole, mutta kun silmään näyttää tuo etupään kulma kamalan loivalta? Vai onko tuo kulma tarkoin harkitusti juuri tuollainen?
Pari astetta jyrkemmällä kulmalla voisi kääntyä ketterämmin. Ainakin mun mielestä. :mrgreen:
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Keula on nyt jo normaalilla korkeudella, kun sain riittävän jäykät progressiiviset jouset sisään. Öljyt on hieman liian jäykät, täytyy vaihtaa ohuemmat. Tällähetkellä näyttää hieman erilaiselta. Olen ajellut pääasiassa hiekkateitä ja asfalttia ja keulakulma tuntuu erinomaiselta. Hieman yliohjautuva, kääntyy kurveihin todella hienosti. Eilen illalla ajelin vesisateessa hyötyajoa 140 km mutkatietä ja ihmettelin, että tuliko tästä todella näin upea peli ajella. Mitoitus on muutenkin ok ja rikkinäinen selkäni ei oireillu yhtään. Tuo 1200cc V2 on hieno moottori tällaiseen yleistyökaluun. En taida tohtia enään pistää kuvia, kun osalle prosentit on kovin tärkeitä.
Nakkiz
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:43 pm
Pyörä: DR350
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Nakkiz »

Kuvia vaan! Hieno seurata tällästä, ei voi ainakaan mielikuvituksen puutteesta syyttää! :D
Mopot : DR350, Kinuski 200cc
Exät : Derbi Senda 60cc, Honda Monkey 49cc, Kinuski Monkey 70cc, Honda CR 80cc, Pitpro 125cc, Samurai 150cc, ThumpStar 160cc.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2238
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Hyvä että jousien vaihto auttoi, näytti soutavan aika matalalla tuossa treenivideolla.

Eipä tuo keulakulma kauhean loivalta näytä jos sitä vertaa johonki matkaenduroon, kuten
Kuva

Asiallinen projekti kyllä!
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Sanotaanko vaikka, että ajelen vain suljetuilla teillä. Eilenkään en nähnyt käyttämälläni reitillä ketään(mahtoiko huuruilla olla osuutta asiassa.

Mitas C-02 odottaa asentamista taakse ja eteen tullee Innova.

Kuva
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Pohjankaasta tuli selvittyä Buellilla. Oli mielenkiintoista ajaa pitkällä, raskaalla ja tehokkaalla fillarilla pehmeässä. Ensimmäistä kertaa oli alla vehje, josta ei teho ja vääntö loppunut kertaakaan. Ainoat mikä loppu useasti, oli kuskin rohkeus ja ajotaito. Tuollaista värkkiä pitää viedä riuskalla ranteella, muuten on pulassa.

http://aijaa.com/eibllE

http://aijaa.com/CEH74J

Pyörä nappuloilla ennen reissua.

http://aijaa.com/KEYOb1

Tuli käytyä ojassa ja jopa noustua sieltä omin voimin.

Koska tuli todettua, että amerikan V2:lla voi harrastaa maastoseikkailua, oli aika jatkaa matkaa.
Ajatuksena on tehdä tiukempi paketti niin kevyenä kuin mahdollista. Elikkäs siis pyörä palasiksi ja lähtöpisteeseen....

Kuva

Kasailin tuollaisen paketin, johon pitäisi tehdä uusi takahaarukka oikealla iskarilla ja laitella kunnon keula.
Täytyy tehdä testejä eri palikoilla, että saako tuosta mitään järkevää aikaiseksi. Seuraavaksi täytyy kuitenkin käydä ulkoiluttamassa tuota moottoriradalla.
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Projekti jatkuu taas. Nyt tavoitteena on tehdä hieman kompaktimpi paketti hiekkateille ja muuhun puuhasteluun.
Pinnasin DR:n takakehän etunapaan, nähtäväksi jää, toimiiko. Sovitin DR:n keulan Buellin orgis-runkoon. Pituus täytyy päättää sitten kun takapää on tehty.

Kuva

Takapään rakentamiseen liittyy myös koneen kumiripustuksen muuttaminen kiinteäksi. Kohtuullisen haastavaa muuttaa tuo takapää linkulliseksi.
Tästä taitaa tulla ikäänkuin putkirunkoinen ulysses.
jamba
Viestit: 313
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: Vs: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja jamba »

Jhagggi kirjoitti:Projekti jatkuu taas. Nyt tavoitteena on tehdä hieman kompaktimpi paketti hiekkateille ja muuhun puuhasteluun.
Pinnasin DR:n takakehän etunapaan, nähtäväksi jää, toimiiko. Sovitin DR:n keulan Buellin orgis-runkoon. Pituus täytyy päättää sitten kun takapää on tehty.

Kuva

Takapään rakentamiseen liittyy myös koneen kumiripustuksen muuttaminen kiinteäksi. Kohtuullisen haastavaa muuttaa tuo takapää linkulliseksi.
Tästä taitaa tulla ikäänkuin putkirunkoinen ulysses.
Hyvä meininki. ;)
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Taas olisi pikku projektin aika.

Kuva

Täytyisi deletoida Bulun alkuperäinen ja hyvin erikoinen takahaarukka-moottorinkannatin-yhdistelmä ja rakentaa edellisen kokeilun takaosa siihen. Taas on mielikuvutus kovilla. Nyt siis tarkoitus saada aikaiseksi tiukempi paketti.
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Leikkelin rungon takaosan, tehden tilaa iskarin yläpäälle.

Kuva

Kuva

Tuossa täytyy ylittää joku vuoren kokoinen henkinen este, mutta jos aikoo jotain rakentaa, se on ylitettävä.
Hieman jo kutkuttaa päästä testamaan tätä, kun edellinen versiokin oli aika jännä. Jos tästä saisi jonkun 30-40 kiloa kevyemmän ja puolimetriä :D lyhyemmän.
Vastaa Viestiin