Buell Cyclone

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

No, tulisi sitten sähköt tehtyä. Isoin homma taitaa olla pähkäilyssä, miten toteuttaa eri toiminnot. Vielä pitää tehdä virran ulosotto navigaattorille/puhelimelle. Taisi mennä jotain kaksikymmentä tuntia, ei ehkä kehtaa suositella ihan kaikille tuota hommaa.
jamba
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: Vs: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja jamba »

Jhagggi kirjoitti:No, tulisi sitten sähköt tehtyä. Isoin homma taitaa olla pähkäilyssä, miten toteuttaa eri toiminnot. Vielä pitää tehdä virran ulosotto navigaattorille/puhelimelle. Taisi mennä jotain kaksikymmentä tuntia, ei ehkä kehtaa suositella ihan kaikille tuota hommaa.
Mut kun isoin osa vioista, jotka jättää tien sivuun johtuu sähköheebeleistä ni ne kandeekin laittaa ajan ja ajatuksen kanssa. Eli mulla ne on aina päin ###...
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Kasasin pyörän ja lykkäsin ulos tarkastelua varten. Etukatteen muotoa ja väriä täytyy vielä pähkiä ja etulokasuoja hankkia hieman sopivampi.
Taitaa taas olla koeajon vuoro, paikallaan ollessa kaikki sähköt näytti toimivan. Sivusuojat ajattelin tehdä velimiehen pajalla, kun siellä on englannin pyörä. En ole ikinä moista käyttänyt, mutta pakko päästä mankeloimaan.

Kuva
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Pieni videon pätkä todisteeksi, että liikkuu se. Ketjut rallattaa moottorijarrutuksissa, joten tehdä seuraava versio kiristimestä.
Äänet ei ehkä tullut kapulalla hyvin, mutta perus harrikan äänet. Täytyy varovasti opetella ajamaan, potkua löytyy taitoihini nähden aika reippaasti. Jos tie kotiin on tuota tasoa kuin videolla, ei paljoa katupyörää tarvita. Oikein pahaa tekee mönkiä kilsa tuossa vellissä Porschella pikitielle. ja tuossa on yksi kuivimpia kohtia.

https://www.youtube.com/watch?v=aid45lMfmWU

Maalla on mukavaa, kun on oikeanlaiset lelut.

Näyttää hieman paremmalta lokasuojan siirron jälkeen.

Kuva

Ehkä valkoinen lokasuoja olisi hyvä.
malandio
Viestit: 108
Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Paikkakunta: Espoo

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja malandio »

Näyttää kyllä sora siirtyvän tarvittaessa rivakkaa 8)
Omasta mielestä kohtuu makeet soundit, rikkoo hieman stereotypiota äänimaailmasta...
Avatar
AKH
Viestit: 524
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Vs: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja AKH »

miltäs mahtais kuulostaa pohjankankaan osullistuja luettolossa.

yamaha rd 350
buell 1200
Avatar
Jakke N
Viestit: 1870
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Vs: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

AKH kirjoitti:miltäs mahtais kuulostaa pohjankankaan osullistuja luettolossa.

yamaha rd 350
buell 1200
Hyvältä :mrgreen:
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Rakensin taas seuraavan version ketjunkiristimestä. Tein sen rulaluistimen rullasta. Onko kenelläkään kokemusta, kestääkö tuollainen. Muutaman kymmenen kilsan lenkki ei sitä rikkonut, rullaan tarttui ketjurasva kyllä lahjakkaasti. Tavallinen enduro-rulla kesti alle sata kilsaa. Tuo ei ainakaan pitänyt ääntä, mahtaako olla liian pehmeä kestääkseen. Jos sellaiset 4-500 kilsaa kestaisi, se riittäisi.

Kuva

Taitaa tuolla 530:lla ketjulla jyllätä aikamoiset voimat.
skuikka
Viestit: 2031
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja skuikka »

En rullasta osaa sanoa, mutta jos se ei kestä, niin eikös joku 15-piikkinen eturatas olisi hyvä. Ne tunnetusti kestää ketjua ja kun tuossa siihen ei tule momenttiakaan, niin saattaa kestää aika kauan. Sinua tuntuu tuo metalli tottelevan, niin nopiaanhan sille laakeroinnin väsää.
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Askartelin lähes tärkeimmän varusteen eli latauspistokkeen.

Kuva

Laittelin vanhan auto-Garminin retkeilykuntoon ja saa kelvata ainakin aluksi.
ceevu
Viestit: 1934
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Tupsy laturi kannattaa laittaa saman tien jollain kumpparilla/rautalangalla/ym kiinni,pomppii ekassa montussa sen verran ylös ettei lataa.
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Ajelin eilen illalla velimiehen luokse tekemään osia mpopoon ja samalla tein pyörälle maantieajotestiä. Kilsoja tuli mutkateitä 230 ja edelleen toimiii. Tein englannipyörällä sivuposket.

Kuva

Tosiasiassa olin apupoika-anterona ja veivasin sikkikoneen kampea.

Kuva

Pellit teki veljeni, joka on kovan luokan pyörän- ja autonrakentaja.
Kuva

Nyt pitäisi saada tehtyä valmiiksi tuhoamatta noita. Iski hirveä himo opetella peltitöitä, koska tuon jälkeen ei ole enään mitään rajoittavia tekiöitä. Olen meidän porukassa ainoa, jolla ei ole EW:tä.
Peltsi
Viestit: 2643
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Onko multa menny jotain ohi kun väkisin tulee mieleen tuon moottorinvaihdon laillisuus. Selkeästi kuitenki liikenteeseen tuolla ollaan menosa tahi jo oltu?
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jhagggi
Viestit: 46
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 10:26 pm
Pyörä: shine 230, Buell M2Cyclone
Paikkakunta: Satakunta

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Jhagggi »

Joku joskus sanoi, että valtaosa kurapyöristä ei ole laillisia(kilpi, vilkut, kurit, renkaat, jne..), mutta onko ne vaarallisia?
Tässä ei ole moottorivaihto kyseessä, ylärunko on buellin. Monella tuntuu olevan sellainen fiilis, että jos tekee suorasta putkesta, homma on jees, mutta jos sen putken ottaa toisesta moposta, ei hyvä. Komponentteja menee vielä vaihtoon projektin aikana.
Tuolla kustomipuolella kun käy katsomassa, minkä verran alkuperäistä runkoa täytyy olla jäljellä, saa tähän perspektiiviä.
Kun projekti on "valmis" tässä tulee olemaan Suzukia enään takalokari valoineen ja hilppeineen, sekä jotain pikkuosia. Esim. kahvat, kun pistetään rinnakkain buellilta, suzukilta ja yammulta, ei pysty sanomaan, mistä vehkeestä on. Buellin kaikki pikkuosat tuntuu olevan japseja.
Peltsi
Viestit: 2643
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Buell Cyclone

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

En tarkoittanu sitä mitenkään pahalla. Alkaissa tuo oli niin Suskan näkönen niin että meni seki näköjään ohi että tuo Buell oli kantana.

Totta on kyllä että monet vempaimet on rakennettu muutenki. Jos nyt ei ihan tunnistamattomaksi niin reilusti kuitenki.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Vastaa Viestiin