Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
On niin puhdas ,et tekis mieli heti päästä sotkeen rapaan ,muuten niin täydellisen näköisessä pyörässä tuo terävä patti penkissä häiritsee
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Nyt meni kyllä kiertokangen maahantuojalta tyylipisteet , kannatus tai kehupisteistä puhumattakaan.. Siitä huolimatta jotain pikkuhiljaa tehty..muunmuassa sähköjä tehty lisää . Piilossa vaan tuon etulampun takana . Vaijerinpyöritin purettu , putsattu ja rasvattu . Vaijeria etsinyt , mut tuo alkuperäisen pyörittimen kiinnitys vaijeriin sen verta harvinainen , et täytynee vaihtaa toinen pyöritin tilalle . Vilkkujakaan ei tullut myyjän ruvetessa sooloileen . Täytyy ostaa kaupasta . Numerokilven tausta tarrat täytyy hommata eriväriset ja vaijerin korjaus-sarja ostaa , että saa puolipuristinta kevyemmin painettua .
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Per..saat..vit..tanskalaiset tollot , eli nämä jälleenmyyjät jolle mun paketti oli eksynyt . Ei pitänyt mitään kiirettä paketin lähettämisen kans ja kas kummaa ups:sin sivulla kävin kahtoon , niin paketti lähtenyt tänään ja on maanantaina vasta mulla ..noh täytyy duunata jotain muuta projektin hyväksi..
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
No uudet vilkut ostin Savusalolta Ylivieskasta (kiitos sinne hyvästä palvelusta ja kärkkäreistä ) ja asensin heti paikoilleen kuumasta kelistä huolimatta ..ja pitihän siinä tehdä kiinnikkeet niille siinä sivussa
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
No eilen se kiertokanki lopulta saapui ja vein sen tänään koneistamolle , mutta sinne oli kerennyt tietenkin tulla sopivasti hommia , että kaksiviikkoa menee ennenkuin mitään tapahtuu ..täytyy tehdä lisää projektia valmistelevia pikkujuttuja . Kuten vaimentimiin puuttuvat villat(toisen vaimentimen kuoren korjaus) , sivumuovien korjaus ja joitain pultteja vaihtais uusiin . Jäähdytys letkut ja niiden klemmarit kävis myös läpi . Jäähdyttimien putsaus sisältä ja päältä . Töötti pitäis vielä laittaa , muistaakseni jossain mulla sellainen onkin ( kunhan paikallistan sen olinpaikan ) Uudet numerokilpien taustatarrat löyti paikkansa ja syylärien ilmanohjaus muovit sai raitansa , kiitos IP Mainokselle tarroista ( 5e maksoi ja tarraa jäi , et vois tehdä vaikka kahdet vara tarrat . Vois heillä teetättää enduro tarrat swingiin ja kokonumerotarrat ) . Nakkilan Pyörälle ja mopolle täytyy nostaa hattua nopeasta toimituksesta , kun tilasin sieltä kiertokangen alapään neulalaakerin pronssi prikat (vajaa 2 työpäivää) . Sivuseisontatuesta tein parannellun version . Takahaarukan ketjusuoja tuli tehtyä , ettei ketju hankaa vasten haarukkaa ja jarruvalokatkasialle kiinnityskorvakko tuli myös väkerrettyä . Käynnistys mekanismia entrasin , että toimii sitten käytössä paremmin . Kampiakselin petilaakerit ja stefat , nokka-akselin laakerit ( nämä jo asennettu ) , käynnistysrattaan neulalaakeri ( tämä jo asennettu ) , kytkimen käyttövivun stefa ja vesipumpun stefa ( nämä jo asennettu ) tuli hommattua ( Tasannolle kiitos laakereista ja stefoista ). Eihän tuo kokkotreffeniin kerenny valmiiksi . Lisää laakereita tuli koneeseen hommattua , kun muutama päivä mentiin( Tasannolta mitäs sitä muualta ) , taitaa mennä kaikki uusiksi kun oikein tarkasti niitä pyörittelee . Laakerisovite aikaste tiukka , ei ihan rimpuleilla ulosvetäjillä lähe pois vaikka lämmittää lohkoa tai jäähdyttää laakeria tai sitten ne on vaan niin jämähtänyt kiinni . Uudet laakerit menee paikalleen hyvin , kun lämmittää lohkon 225 asteeseen ja jäähdyttää kylmäspreillä laakerin ja laittaa vaseliinia luikasteeksi , niin laakeri putoaa itsestään paikalleen . Pannaan yks kuva nyt yleisön pyynnöstä , että mikä nyt tilanne . Ja taas pari laakeria tuli ostettua , kun muutama päivä mentiin eteenpäin , vielä kaksi niin ois kaikkien huonojen tilalle hommattu uudet ( Tasannolta tottakai ) . Seuraavan kerran jos päivittäis kun projekti on valmis........johkin syin...
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Täytynee päivittää kuiteskin , kampiakselin hain koneistamolta . Siinä se uusi kiertokanki nyt on paikoillaan . Mut laakerikauppaan en kerinnyt . Nooh juhannuksen jälkeen jatkuu koneen kasaus , kyllä sitä kesälomalla päästäänkin ajelemaan ..Täytynee uusia ketju ja hammasrattaat , et saa senkin osion kuosiin . Etukumikin näyttää niin murtuneelta , et menee vaihtoon .. ehkä takanakkikin .
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Tästäpä se alkaa pikkuhiljaa kasautuun . Tuli tilattua ketju ja hammasrattaat ..
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Viimeisimpiä hankintoja projektia varten tehty , jotta pääsis päästään savut putkista ..ketjurullia , hammasrattaat ja ketju haettu . Iridiumi tulppa , öljyä koneeseen , tiivistemateriaalia ja momenttiavain . Jotain hylsyjä ja avaimia yms pientä , kaikki ei tälläerää mahtunut kuvaan . Näkyi tuttujakin hiukkavaarassa , kun ohimennen käytiin piipahtaan . . Näin se yksinpuhelu jatkuu ..........vielä vähän aikaa......
Viimeksi muokannut Hasky510TE, Ti Heinä 01, 2014 7:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Moottoria hieman taas kasailtu , tiivisteitä tein , lohkonpuoliskot yhdistetty yhdeksi paketiksi , kytkintä aloitin kasaamaan , vaihteiston välivivusto asennettu paikoilleen ja ketjurullat takahaarukkaan . Puola kiinnitetty runkoon ja joitain pultteja piti hakea lisää..Huomenna taas lisää
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Toisen momenttiavaimen ostin , kun toisella ei päässyt niin pieniin momentteihin kuin tarvi joissain pulteissa . Pytty /kansi mäntineen laitettu paikoilleen , nokkaketju nokka-akselin kera laitettu paikoilleen .. Huomenna taas lisää
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Moottori alkais olemaan kasassa , muutamia kierteitä täytyi entrata , pakoaukon tiivisteitäkin joutui muokkaamaan ja muutakin pientä viilaamista oli..tiivisteen tekoa jne . Toisen äänenvaimentajan käytin hitsattavana kun omilla vehkeillä ei pysty alumiinia hitsaan , hyvä ja nopea korjaaja 5 minuuttia ja vaimentaja korjattu . Siinä sivussa kolmen huoneen tavaroita siirretty keskenään , pojalle haettu pöytä yms. perhe-elämää .Huomenna ei hirveästi kerkeä tekemään ..
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Jotain pientä tuli näprättyä , sähköjen viimeistelyä , huohotin systeemin miksausta ja pikkuosien maalausta ..
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Syyläreitä asenneltu paikoilleen ja letkujen klemmarit soviteltu siten , etteivät ruuviosat hankaa runkoon tai toisiin letkuihin . Oli asennettu aikasemmin vähän huolimattomasti . Pakoputken alkukäyriä kans soviteltu paikoilleen , samoin ilmanputsaria ja kaasaria . Vaijereita säätelin myös kohilleen ..Yksi linkun pultti täytyi vaihtaa muttereineen uuteen . Oli laitettu joku pilipali mutteri josta oli kierteet mennyt . Kun oli väännetty tiukkaan ja mutteri ei heikkouttaan ollut sitä kestänyt .
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Misrä tilasit ketjun ja rattaat ja mitä kustansi? Itellä olis tarvetta te410 ketjulle. Oma mopo on 2000 vuosimallia...
Re: Husqvarna 510 TE (503)vm-1988
Hetkinen... Ei ihan selvinnyt tuosta että tilasitko nokkaketjun ja rattaat vai toisiovedon ketjun ja rattaat? Itellä siis olis tarvetta nokkaketjulle ja rattaille.