Spliten Suzuki DR650 RSE
Valvoja: Moderaattorit
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Tarttis saada kunnol lämpimäks tai se ultraäänipesuriki voi auttaa.
Kauheen kovin ei kannata kiristääkkään nimimerkillä kärki poikki ja se vast piukas olikin.
Kauheen kovin ei kannata kiristääkkään nimimerkillä kärki poikki ja se vast piukas olikin.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
- Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
- Paikkakunta: Espoo
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Tuossa on tuota "tilaa" ympärillä, joten bremel/vastaava/rautasahalla raa-asti vain uraa keskelle, että pääsee taltta meisselillä kiertää irti. Oletettavasti tainnut olla kaasarin säädöt hieman sieltä tänne päin, jos säätöpaikatkin näyttää jo tuolta...
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Jep, rajun näköset on kyllä.
Edellisistä omistajista joku vääntäny ja kunnolla..
Tuo dremeli tuli itellekin mieleen myöhemmin tänään,
täytyy koittaa huomenna jonkun näköstä uraa/kanttia tehdä siihen jos sais irti.
Sitte vaan uutta osaa tilaukseen ja kaasari pesuun.
Kun tuosta ultraäänipesurista on puhuttu, onko kyseinen vehje paras tähän kaasarin putsaukseen?
Moni sitä tuntuu käyttävän kyseiseen hommaan. Itelle uus juttu kyllä
Edellisistä omistajista joku vääntäny ja kunnolla..
Tuo dremeli tuli itellekin mieleen myöhemmin tänään,
täytyy koittaa huomenna jonkun näköstä uraa/kanttia tehdä siihen jos sais irti.
Sitte vaan uutta osaa tilaukseen ja kaasari pesuun.
Kun tuosta ultraäänipesurista on puhuttu, onko kyseinen vehje paras tähän kaasarin putsaukseen?
Moni sitä tuntuu käyttävän kyseiseen hommaan. Itelle uus juttu kyllä
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
- Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
- Paikkakunta: Espoo
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Ultraäänipesuri on pop, ei tarvii liuottimilla läträtä ja rassata, lähtee puhtaaksi myös paikat minne ei muuten pääsis jne. Ohjeet neuvoo niissä käyttämään "akkuvettä", mutta on tullut käytettyä myös dieseliä mm.auton ruiskusuuttimien pesuun.
Samalla vehkeellä saa vaikka sitten vaimokkeen korut ja pyötähopeet puhtaaksi jne.
Kysele, joltain tutulta saattaa löytyä puolivahingossa jo kyseinen laite.
Uusia saa alta neljänkympin suomesta, googlella löytyy paljon tarjontaa jne.
Samalla vehkeellä saa vaikka sitten vaimokkeen korut ja pyötähopeet puhtaaksi jne.
Kysele, joltain tutulta saattaa löytyä puolivahingossa jo kyseinen laite.
Uusia saa alta neljänkympin suomesta, googlella löytyy paljon tarjontaa jne.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Dremelilla varovasti reikä kannan keskelle ja edelleen varovasti naputat sopivan torx kärjen siihen.
Jos edelleen pyörähtää tyhjää niin isonnetaan reikää ja kärkeä kunnes tuo kantaosa onkin porattu irti ja ongelma ratkaistu
Jos edelleen pyörähtää tyhjää niin isonnetaan reikää ja kärkeä kunnes tuo kantaosa onkin porattu irti ja ongelma ratkaistu
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 9:58 pm
- Pyörä: ktm 990 adventure s
- Paikkakunta: vieremä
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Näyttää siltä,et on taas ollu mestarit asialla Ainaki kuolla on semmoinen rihlatappi sarja,missä on porat, ohjaimet,ja vääntimet... Sillä ainakin onnistuu,ja saa varmasti irti. Ja jos nyt oikein muistan,nii saman näköistä sarjaa tais olla bilikassakin. Ite olen irrottanu semmoisella katkenneita pinnapultteja, hyvällä menestyksellä.
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Tuanoinnii olikos bst-40 nyt se orkkiskaasutin vai suoraveto? (Muistelen että tm40 olisi suoraveto). Mulla meinaan on muutaman vuoden pyörinyt nurkissa ylimääräsenä dr650 orkkiskaasutin sun muuta hilpettä Espoon suunnalla. Eroon pitäisi päästä asevelihintaan. Huikkaahan mikäli noilla voisit tehdä jotain. Voisin vaikkapa tänään/huomenissa kaivella nuo laatikot läpi mitä kaikkea siellä olikaan.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Juu, bst-40 on se vakio alipaine malli, ja tm-40 suoraveto.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Homma ratkastu:
Vedin dremelillä ns "uran" että sain talttapäällä käännettyä. Vähän ruosteenirrotinta joka "jäädyttää"
ja sain pyöriteltyä seosruuvin irti. Kanta täysin käyttökelvoton...
Tuleepahan opittua uusia taistelutapoja näiden kanssa jos jotain positiivista täytyy keksiä
Hyviä kikkoja teiltä kyllä tullu, kiitoksia niistä.
täytyy pitää seuraavan ongelma pultin/ruuvin kanssa mielessä.
Väänsin ensin koko homman kiinni ja laskin kierrokset, täysin kiinni oli kun käänsin joku 7 kierrosta.
Eli nyt vaan uudessa sitten homma kiinni asti ja 7 kierrosta pakkia niin pitäs osua kohdilleen suurinpiirtein.
Nyt tarvii vaikka ensviikolla koittaa sillä ultraäänipesurilla pestä tuo ja pistää uutta osaa tilaukseen.
Tarviin ainakin:
-Tyhjäkäyntisuuttimen
-Seosruuvin
-Uuden neulan
Ja varmaan vielä tuon pienen suodattimen hommaan.
Epoksi, laitoin YV:tä sinulle.
Vedin dremelillä ns "uran" että sain talttapäällä käännettyä. Vähän ruosteenirrotinta joka "jäädyttää"
ja sain pyöriteltyä seosruuvin irti. Kanta täysin käyttökelvoton...
Tuleepahan opittua uusia taistelutapoja näiden kanssa jos jotain positiivista täytyy keksiä
Hyviä kikkoja teiltä kyllä tullu, kiitoksia niistä.
täytyy pitää seuraavan ongelma pultin/ruuvin kanssa mielessä.
Väänsin ensin koko homman kiinni ja laskin kierrokset, täysin kiinni oli kun käänsin joku 7 kierrosta.
Eli nyt vaan uudessa sitten homma kiinni asti ja 7 kierrosta pakkia niin pitäs osua kohdilleen suurinpiirtein.
Nyt tarvii vaikka ensviikolla koittaa sillä ultraäänipesurilla pestä tuo ja pistää uutta osaa tilaukseen.
Tarviin ainakin:
-Tyhjäkäyntisuuttimen
-Seosruuvin
-Uuden neulan
Ja varmaan vielä tuon pienen suodattimen hommaan.
Epoksi, laitoin YV:tä sinulle.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Kuulostaa tuo 7 kierrosta aika paljolta...
Ideahan on siitä "toimivasta" kohdasta ruuvata kiinni ja laskea kierrokset, yleensä kai jotain vähän kahden päälle näissä?
Ideahan on siitä "toimivasta" kohdasta ruuvata kiinni ja laskea kierrokset, yleensä kai jotain vähän kahden päälle näissä?
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Minulla on sellainen pieni ultraäänipesuri tässä Turun ja Kaarinan rajalla. Mikään tehokas se ei ole, mutta kun antaa varttitunnin päristä, tulee puhdasta silläkin. Laita viestiä, jos tarvitset lainaksi.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Jaa, no siitä kohtaa missä se oli, ruuvasin kiinni asti.Jarno kirjoitti:Kuulostaa tuo 7 kierrosta aika paljolta...
Ideahan on siitä "toimivasta" kohdasta ruuvata kiinni ja laskea kierrokset, yleensä kai jotain vähän kahden päälle näissä?
Onhan tuo TÄHÄN ASTI toiminut normaalisti tuossa asennossa.
Muuten, tuon seosruuvin irrottaessa alta ei paljastunut mielestäni muuta kuin o-rengas joka oli kiinni
tuossa itse kannan alla. Skuikka mainitsikin, että tuossa pitäs olla vielä joku jousi ja prikka alla?
Pitäs myös räjäytyskuvien mukaan olla.. vaan enpä bongannut kun o-renkaan.
No täytyy huomenna kattoa uusiksi vielä, oiskohan edellinen omistaja jousen tosta hukannut?
Itse otin irti sen verran varovasti, ettei varmasti mitään osia lentänyt muualle...
Kiitoksia tarjouksesta, Vanhakääpä myös tarjosi lainaan joten voi olla että haen häneltä.Ari kirjoitti:Minulla on sellainen pieni ultraäänipesuri tässä Turun ja Kaarinan rajalla. Mikään tehokas se ei ole, mutta kun antaa varttitunnin päristä, tulee puhdasta silläkin. Laita viestiä, jos tarvitset lainaksi.
Mutta katsotaan nyt, hyvä tietää että niitä on useampi lähiseudulla jos tarvitsen lainaksi
Perehdyn asiaan taas tarkemmin ensviikolla.
Pitää vähän selvitellä tarkemmin mitä osia tilaan kun tuntuu puuttuvan tai on
huonossa hapessa.
-
- Viestit: 496
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
- Pyörä: suzuki
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Minkä kokoiset pää- ja tyhjäkäyntisuuttimet ovat?
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Kyl se on säätäminen aloitettava alusta.
Tossa topiikissa tm40 juttua ja kuva seosruuvistakin
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 2A#p270712
Tossa topiikissa tm40 juttua ja kuva seosruuvistakin
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 2A#p270712
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Ei mitään käryä, voiko noi jotenki mittailla tai jotain?vanhakääpä kirjoitti:Minkä kokoiset pää- ja tyhjäkäyntisuuttimet ovat?
Tai onko niissä joku luku ittessään..
Luulis et on ihan alkuperäsen kokoset kun vakioputket ja kaikki...
Tarkistin muuten seosruuvin paikan ja itse seosruuvin. Ei ole muuta kuin O-rengas,
mitään jousta tai prikkaa ei ollut.
Mahtaisko tuosta johtua, että meni 7 kierrosta kiinnipäin kun ei ollu tuota jousta?
Juu, tosiaan omassa seosruuvissa ei ollu ku o-rengas... joku ilmeisesti hukannu muut osatt.t.tammi kirjoitti:Kyl se on säätäminen aloitettava alusta.
Tossa topiikissa tm40 juttua ja kuva seosruuvistakin
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 2A#p270712
aiemmin.
Täytyy tuohon säätämiseen perehtyy kun saa putsattua ja uudet osat.