Spliten Suzuki DR650 RSE

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Tarttis saada kunnol lämpimäks tai se ultraäänipesuriki voi auttaa.
Kauheen kovin ei kannata kiristääkkään nimimerkillä kärki poikki ja se vast piukas olikin.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
malandio
Viestit: 108
Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Paikkakunta: Espoo

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja malandio »

Tuossa on tuota "tilaa" ympärillä, joten bremel/vastaava/rautasahalla raa-asti vain uraa keskelle, että pääsee taltta meisselillä kiertää irti. Oletettavasti tainnut olla kaasarin säädöt hieman sieltä tänne päin, jos säätöpaikatkin näyttää jo tuolta...
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Jep, rajun näköset on kyllä. :?
Edellisistä omistajista joku vääntäny ja kunnolla..

Tuo dremeli tuli itellekin mieleen myöhemmin tänään,
täytyy koittaa huomenna jonkun näköstä uraa/kanttia tehdä siihen jos sais irti.

Sitte vaan uutta osaa tilaukseen ja kaasari pesuun. 8)

Kun tuosta ultraäänipesurista on puhuttu, onko kyseinen vehje paras tähän kaasarin putsaukseen?
Moni sitä tuntuu käyttävän kyseiseen hommaan. Itelle uus juttu kyllä
malandio
Viestit: 108
Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Paikkakunta: Espoo

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja malandio »

Ultraäänipesuri on pop, ei tarvii liuottimilla läträtä ja rassata, lähtee puhtaaksi myös paikat minne ei muuten pääsis jne. Ohjeet neuvoo niissä käyttämään "akkuvettä", mutta on tullut käytettyä myös dieseliä mm.auton ruiskusuuttimien pesuun.
Samalla vehkeellä saa vaikka sitten vaimokkeen korut ja pyötähopeet puhtaaksi jne.
Kysele, joltain tutulta saattaa löytyä puolivahingossa jo kyseinen laite.
Uusia saa alta neljänkympin suomesta, googlella löytyy paljon tarjontaa jne.
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Dremelilla varovasti reikä kannan keskelle ja edelleen varovasti naputat sopivan torx kärjen siihen.
Jos edelleen pyörähtää tyhjää niin isonnetaan reikää ja kärkeä kunnes tuo kantaosa onkin porattu irti ja ongelma ratkaistu :D
amon74
Viestit: 97
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 9:58 pm
Pyörä: ktm 990 adventure s
Paikkakunta: vieremä

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja amon74 »

Näyttää siltä,et on taas ollu mestarit asialla :? Ainaki kuolla on semmoinen rihlatappi sarja,missä on porat, ohjaimet,ja vääntimet... Sillä ainakin onnistuu,ja saa varmasti irti. Ja jos nyt oikein muistan,nii saman näköistä sarjaa tais olla bilikassakin. Ite olen irrottanu semmoisella katkenneita pinnapultteja, hyvällä menestyksellä.
epoksi
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 8:04 am
Pyörä: TTR 600

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja epoksi »

Tuanoinnii olikos bst-40 nyt se orkkiskaasutin vai suoraveto? (Muistelen että tm40 olisi suoraveto). Mulla meinaan on muutaman vuoden pyörinyt nurkissa ylimääräsenä dr650 orkkiskaasutin sun muuta hilpettä Espoon suunnalla. Eroon pitäisi päästä asevelihintaan. Huikkaahan mikäli noilla voisit tehdä jotain. Voisin vaikkapa tänään/huomenissa kaivella nuo laatikot läpi mitä kaikkea siellä olikaan.
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Juu, bst-40 on se vakio alipaine malli, ja tm-40 suoraveto.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Homma ratkastu:

Vedin dremelillä ns "uran" että sain talttapäällä käännettyä. Vähän ruosteenirrotinta joka "jäädyttää"
ja sain pyöriteltyä seosruuvin irti. Kanta täysin käyttökelvoton... :?
Tuleepahan opittua uusia taistelutapoja näiden kanssa jos jotain positiivista täytyy keksiä :lol:

Hyviä kikkoja teiltä kyllä tullu, kiitoksia niistä.
täytyy pitää seuraavan ongelma pultin/ruuvin kanssa mielessä. :)

Väänsin ensin koko homman kiinni ja laskin kierrokset, täysin kiinni oli kun käänsin joku 7 kierrosta.
Eli nyt vaan uudessa sitten homma kiinni asti ja 7 kierrosta pakkia niin pitäs osua kohdilleen suurinpiirtein.

Nyt tarvii vaikka ensviikolla koittaa sillä ultraäänipesurilla pestä tuo ja pistää uutta osaa tilaukseen.
Tarviin ainakin:

-Tyhjäkäyntisuuttimen
-Seosruuvin
-Uuden neulan

Ja varmaan vielä tuon pienen suodattimen hommaan.

Epoksi, laitoin YV:tä sinulle.
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kuulostaa tuo 7 kierrosta aika paljolta...
Ideahan on siitä "toimivasta" kohdasta ruuvata kiinni ja laskea kierrokset, yleensä kai jotain vähän kahden päälle näissä?
Avatar
Ari
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Ari »

Minulla on sellainen pieni ultraäänipesuri tässä Turun ja Kaarinan rajalla. Mikään tehokas se ei ole, mutta kun antaa varttitunnin päristä, tulee puhdasta silläkin. Laita viestiä, jos tarvitset lainaksi.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Jarno kirjoitti:Kuulostaa tuo 7 kierrosta aika paljolta...
Ideahan on siitä "toimivasta" kohdasta ruuvata kiinni ja laskea kierrokset, yleensä kai jotain vähän kahden päälle näissä?
Jaa, no siitä kohtaa missä se oli, ruuvasin kiinni asti.
Onhan tuo TÄHÄN ASTI toiminut normaalisti tuossa asennossa.

Muuten, tuon seosruuvin irrottaessa alta ei paljastunut mielestäni muuta kuin o-rengas joka oli kiinni
tuossa itse kannan alla. Skuikka mainitsikin, että tuossa pitäs olla vielä joku jousi ja prikka alla?
Pitäs myös räjäytyskuvien mukaan olla.. vaan enpä bongannut kun o-renkaan.
No täytyy huomenna kattoa uusiksi vielä, oiskohan edellinen omistaja jousen tosta hukannut?

Itse otin irti sen verran varovasti, ettei varmasti mitään osia lentänyt muualle... :shock:
Ari kirjoitti:Minulla on sellainen pieni ultraäänipesuri tässä Turun ja Kaarinan rajalla. Mikään tehokas se ei ole, mutta kun antaa varttitunnin päristä, tulee puhdasta silläkin. Laita viestiä, jos tarvitset lainaksi.
Kiitoksia tarjouksesta, Vanhakääpä myös tarjosi lainaan joten voi olla että haen häneltä.
Mutta katsotaan nyt, hyvä tietää että niitä on useampi lähiseudulla jos tarvitsen lainaksi :)
Perehdyn asiaan taas tarkemmin ensviikolla.

Pitää vähän selvitellä tarkemmin mitä osia tilaan kun tuntuu puuttuvan tai on
huonossa hapessa. :roll:
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Minkä kokoiset pää- ja tyhjäkäyntisuuttimet ovat?
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Kyl se on säätäminen aloitettava alusta.
Tossa topiikissa tm40 juttua ja kuva seosruuvistakin
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 2A#p270712
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

vanhakääpä kirjoitti:Minkä kokoiset pää- ja tyhjäkäyntisuuttimet ovat?
Ei mitään käryä, voiko noi jotenki mittailla tai jotain?
Tai onko niissä joku luku ittessään..
Luulis et on ihan alkuperäsen kokoset kun vakioputket ja kaikki...

Tarkistin muuten seosruuvin paikan ja itse seosruuvin. Ei ole muuta kuin O-rengas,
mitään jousta tai prikkaa ei ollut. :?
Mahtaisko tuosta johtua, että meni 7 kierrosta kiinnipäin kun ei ollu tuota jousta?
t.t.tammi kirjoitti:Kyl se on säätäminen aloitettava alusta.
Tossa topiikissa tm40 juttua ja kuva seosruuvistakin
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 2A#p270712
Juu, tosiaan omassa seosruuvissa ei ollu ku o-rengas... joku ilmeisesti hukannu muut osat
aiemmin.
Täytyy tuohon säätämiseen perehtyy kun saa putsattua ja uudet osat. :)
Vastaa Viestiin