KTM 950 SM vanneprojektia
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:09 pm
- Pyörä: KTM superadventure 1290
- Paikkakunta: Hämeenlinna
KTM 950 SM vanneprojektia
Tuli vaihdettua valuvanteiden tilalle pinnavanteet, kun alkuperäisiin ei löydy 180 leveää karkempaa rengasta. Vanteet tulivat symoticiltä, edessä 19x2,25 ja takana 17x4,25. Napa edessä tuplalevyillä, takana napa vaimennettuna. Jarrulevyinä suoraan käyvät 950 adventuren levyt. Takaratas myös adventuren. Takapään muutos meni suoraan palikat asentamalla. Eteen joutui sorvauttamaan 9mm soviteholkit levyjen väliin, jotta sai levyt satulan keskelle. Satuloista työstettiin pari milliä pois, näin sai pinnojen väliin enemmän tilaa. Ainoa ongelma tällä hetkellä on nopeusmittarin anturi joka ei voi olla enään alkuperäisessä paikassa. Alkuperäisestä levystä ei löydy mitään anturin vastakappaletta, joten viisammat voisivat kertoa mistä anturi mittaa tietonsa. Pyöräkoon muuttaminen ilmeisesti onnistuu ihan mittariston kautta, mutta anturille tarvisi löytää mitattavaa tietoa, apuja kiitos...
Tässä valmiista pelistä kuvia. Ekat testikilometrit soralla otettu, ja kaikki toimii täydellisesti, ainoastaan nopeusmittari häiritsee täydellisyyttä. Ainakin pyöränvaihtoa enemmän metsään sopivaksi ei enään tarvitse miettiä;)
http://japiti.kuvat.fi/kuvat/KTM+projekti/
Tässä valmiista pelistä kuvia. Ekat testikilometrit soralla otettu, ja kaikki toimii täydellisesti, ainoastaan nopeusmittari häiritsee täydellisyyttä. Ainakin pyöränvaihtoa enemmän metsään sopivaksi ei enään tarvitse miettiä;)
http://japiti.kuvat.fi/kuvat/KTM+projekti/
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
- Pyörä: SE
Re: KTM 950 SM vanneprojektia
Itsellä haaveissa saman projektin toteuttaminen 990 SM:lle, mutta budjettirajoitteisena joutuu vielä odottelemaan. Kärsiikö kysyä mitä moinen setti maksoi?
Kokemusta asiasta ei ole, mutta käsittääkseni se nopeusmittarin magneetti laskee niitä roottorin pultteja.
Pikagoogle:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=449918
Hyvän näköinen setti!
Kokemusta asiasta ei ole, mutta käsittääkseni se nopeusmittarin magneetti laskee niitä roottorin pultteja.
Pikagoogle:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=449918
Hyvän näköinen setti!
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:09 pm
- Pyörä: KTM superadventure 1290
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: KTM 950 SM vanneprojektia
Kustannukset jäivät laskujen mukaan noin 1900e. Suurin menoerä vanteet 1400e, näissäkin olisi voinut säästää luultavasti jonkun verran esim värityksien suhteen, halusin nimenomaan kaikki mustana pinnoja lukuunottamatta, navat lisäksi tuplalevyille ja vetovaimennettuna. Lisäksi näitä olisi voinut saada ulkomailta halvemmallakin, mutta halusin ilman mitään riskejä luottaa suomalaiseen ammattitaitoon. Kustannuksissa uudet renkaat, kaikki uudet jarrulevyt, takaratas, koneistukset ym pientä.
Vaikka rahaa paloi niin laskeskelin että tämä vaihtoehto tuli huomattavasti halvemmaksi kuin vaihtaa koko pyörää pelkän rengastuksen takia. Lisäksi tarkoituksena oli tulevaisuudessa jättää vanteet kuitenkin itselle, jos sattuisi pyörän myymään. Nämähän on sitten sovitettavissa tarpeen mukaan. Mielessä kävi joskus tuoreempi Triumphin Tiger 1050, mutta leveät aluvanteet jäi kuitenkin vaivaamaan. Mitenköhän pinnavanteet saisi siihen sovitettua...
Meikäläisen vastaava setti taitaa nyt sopia kaikkiin noihin kaikkiin isoimpiin KTM:n supermotoihin, SMT mukaanlukien.
Nopeuden mittaus näköjään saa tietonsa pulttien päistä, uusissa jarrulevyissä sama määrä pultteja, mutta kehämitta aika paljon suurempi, kaipa se mittaus onnistuu, kunhan saa anturin jotenkin kiinni.
Vaikka rahaa paloi niin laskeskelin että tämä vaihtoehto tuli huomattavasti halvemmaksi kuin vaihtaa koko pyörää pelkän rengastuksen takia. Lisäksi tarkoituksena oli tulevaisuudessa jättää vanteet kuitenkin itselle, jos sattuisi pyörän myymään. Nämähän on sitten sovitettavissa tarpeen mukaan. Mielessä kävi joskus tuoreempi Triumphin Tiger 1050, mutta leveät aluvanteet jäi kuitenkin vaivaamaan. Mitenköhän pinnavanteet saisi siihen sovitettua...
Meikäläisen vastaava setti taitaa nyt sopia kaikkiin noihin kaikkiin isoimpiin KTM:n supermotoihin, SMT mukaanlukien.
Nopeuden mittaus näköjään saa tietonsa pulttien päistä, uusissa jarrulevyissä sama määrä pultteja, mutta kehämitta aika paljon suurempi, kaipa se mittaus onnistuu, kunhan saa anturin jotenkin kiinni.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
- Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Re: KTM 950 SM vanneprojektia
Saman verran pultteja (ts. pulsseja) per kierros sieltä tulee oli kehämitta mikä tahansa. Mittarille vaan pitää kertoa kuinka pitkä renkaan ympärysmitta on, muulla ei väliä.Japit kirjoitti:Nopeuden mittaus näköjään saa tietonsa pulttien päistä, uusissa jarrulevyissä sama määrä pultteja, mutta kehämitta aika paljon suurempi, kaipa se mittaus onnistuu, kunhan saa anturin jotenkin kiinni.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:09 pm
- Pyörä: KTM superadventure 1290
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: KTM 950 SM vanneprojektia
Nopeudenmittaukseen tarvii ilmeisesti paneutua ilmeisesti ajan kanssa, SM:n levyn keskiosa on jotain kevytmetallia, joten pultin päät erottuvat anturiin selvästi. Adventuren levy täyttä rautaa joten mitään eloa ei anturi saa näistä pulteista. Tarvii jossain vaiheessa laserleikata alumiinista sovitelevy napaan ja laittaa siihen kuusi pulttia antamaan tietoa. Talonin navassa on onneksi tilaa sovitella anturilevy.
Sivutukea joutui jatkamaan kun jäi pyörä liian vinoon. Kuorman kanssa olisi luultavasti kepsahtanut nurin. Tarvikkeet pidennykseen löytyivät motonetin hyllyltä parin euron hintaan. Migillä saumat ja maalia päälle, säädettävyyskin vielä säilyi.
Sivutukea joutui jatkamaan kun jäi pyörä liian vinoon. Kuorman kanssa olisi luultavasti kepsahtanut nurin. Tarvikkeet pidennykseen löytyivät motonetin hyllyltä parin euron hintaan. Migillä saumat ja maalia päälle, säädettävyyskin vielä säilyi.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: KTM 950 SM vanneprojektia
Jos en väärin muista niin ei LC8 adventurestakaan mitään pultinkantoja kummempaa virikettä löydy nopeusmittarin anturille?
Re: KTM 950 SM vanneprojektia
adventuressa mittari alkoi toimimaan myös Talonin navalla kun liimasi jarrulevyyn magneetin. Missähän magneetti on orkkis navassa? Vaikka kasaa Talonin kiekon samoilla pulteilla ja jarrulevyillä, on mittari tyrmässä kunnes lisää magneetin.
Ja vannekehän koko on helppo muuttaa mittarista tarpeen mukaan.
Ja vannekehän koko on helppo muuttaa mittarista tarpeen mukaan.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:09 pm
- Pyörä: KTM superadventure 1290
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: KTM 950 SM vanneprojektia
Tarviikin kokeilla magneetin lisäämistä. Alkuperäisestä levystä ei tosiaankaan löydy mitään magneettiin viittavaa, ihme homma.
Nyt tuli testattua vannesetin kesto Petroskoin/Äänisen reissulla. Koko matka kunnon terävää tärytystä ja setti toimi hienosti. Aluksi hirvitti olematon vajaan parin millin välys jarrusatulan ja pinnojen välillä, mutta eipä näytä vanne joustavan liikaa sivuttain.
Nyt tuli testattua vannesetin kesto Petroskoin/Äänisen reissulla. Koko matka kunnon terävää tärytystä ja setti toimi hienosti. Aluksi hirvitti olematon vajaan parin millin välys jarrusatulan ja pinnojen välillä, mutta eipä näytä vanne joustavan liikaa sivuttain.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
- Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Re: KTM 950 SM vanneprojektia
Itelläkin on vaan parin millin välys 21" pinnojen ja smc:n jarrusatulan välillä, mutta ei ne yhteen ole ottaneet. Ainakaan vielä
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
- Pyörä: SE & MXV & EN
- Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
- Viesti:
Re: KTM 950 SM vanneprojektia
Omassa SE:ssa on toisilla vanteilla Talonin navat, orkkisjarrulevy orkkispulteilla. Nopeusmittari on toiminut koko ajan. Onko tuplalevyllisissä nopeusmittarin anturi kuten SE:ssa, jarrulevyn kiinnityspulttien kohdalla?Aspe kirjoitti:adventuressa mittari alkoi toimimaan myös Talonin navalla kun liimasi jarrulevyyn magneetin. Missähän magneetti on orkkis navassa? Vaikka kasaa Talonin kiekon samoilla pulteilla ja jarrulevyillä, on mittari tyrmässä kunnes lisää magneetin.
Ja vannekehän koko on helppo muuttaa mittarista tarpeen mukaan.