Pieni Husaperkele!

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja ceevu »

neulan korko kun ei juuri vaikuta tyhjäkäynnillä,joten palaat siihen tk suuttimeen. kirja sanoo seosruuville säätöalueeks 1,5-2,5 kierrosta auki,jollei osu oikeeseen siinä niin muuta tk suutinta vastaavasti.
tsounas
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 12:11 am
Pyörä: Husaberg Fe 400 E

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja tsounas »

Täsmennän nyt siis vielä vähän. Mutta siis tyhjäkäynti on hyvä, käy tasaisesti. Kaasua antaessa vaan alkaa "leijuttamaan" kaasua eli ei suostu tiputtaa kiekkoja. Tuntuu siis ettei saa tarpeeksi bensaa hetki kun mennään tyhjäkäynniltä kaasun puolelle. Jos säätää sen seoksen sinne 1.5kierrosta auki, niinkuin olen tuolta ulkomaanfoorumilta lukenut (kuulemma parempi kuin ohjekirja, kokemuksiin perustuen, samoin minulla) niin ilman ryyppyä ei siis pysy käynnissä, ryypyllä taas tuntuu toimivan ihan hyvin...
Tuntuu vaan kovin kummalta omaan mieleen että pelkkä lämpötilan putoaminen pakkaselle saa säädöt niin sekaisin ettei ole enää ajettavissa... Mene ja tiedä sit.
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja ceevu »

eli siis jos ruuvia ei avaa enempää kun "sallitaan" tk ei ole hyvä? pitäiskö sen kertoa jotain...mutta voithan tietysti nostaa neulaakin,ja pitää ryyppyä päällä jollei muuten käy.mahtaako nykynen suutin olla se mikä oli tehtaan keskiarvosäätö vai vielä pienempi. (Tyhjäkäynti suutin vaihdettu lämpimillä keleillä pienimpiin mitä löytyy.)
kurahaara
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Pyörä: Yamaha TT600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja kurahaara »

ceevu kirjoitti:eli siis jos ruuvia ei avaa enempää kun "sallitaan" tk ei ole hyvä? pitäiskö sen kertoa jotain...
Juuri näin. Kaasareiden seosruuvin vaikutusalue on ~1 - 3 kierrosta auki. Mikäli seosruuvia tarvitsee aukaista vähemmän kuin 1 kierros -> vaihda pykälää pienempi tk-suutin (pilot). Vastaavasti yli 2,5 - 3 kierrosta avattu seosruuvi -> pykälää isompi tk-suutin. Näiden ohjeiden perusteella hae seosruuvin säätöalue +/- 1,5 - 2 kierrosta auki.

+3 kierrosta auki oleva seosruuvi on vaarassa pudota, kun jousi ei kovin paljoa kiristä sitä.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja ceevu »

kysymys oli tarkotettu tsounasille johdattelemaan päättelyä tiettyyn suuntaan... 8)
tsounas
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 12:11 am
Pyörä: Husaberg Fe 400 E

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja tsounas »

Moro taas!

Nyt on tuo mopo levällään tallissa, niin mitäs porukka mieltä, kannattaako sitä neulaa lähtee nostaa? Alimmassa lovessa on tällä hetkellä ja mietin et vetääkö liian rikkaalle jos nostan neulaa pykälän ja vaihdan sen tk- suuttimen?
Vai toimisiko pelkällä neulannostolla tai pelkällä tk- suuttimella?


Kiitos!
tsounas
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 12:11 am
Pyörä: Husaberg Fe 400 E

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja tsounas »

Noniin! Eli tk- suutin vaihdettu 42 --> 48 (oli alunperin kesälläkin kiinni?!)
Pyörä pelaa nyt vallan mainiosti! =) Tyhjäkäynti vielä hieman kova , mutta seos ei tunnu enää laihalta.
Kävin tänään testaamassa jo noita huonohkoja piikkejäkin ja kyllä oli mukavaa! :lol:

Ihan piti ittekseen naureskella tienpäällä, ku pitkästä aikaa pääs satulaan. Lunta oli vaan satanu paljon, eikä ollu oikein lanattua tietä paksulla lumikerroksella, joten joutu vetää vähän urasia teitä, ja tälläsen kokemattoman ajajan kädet veti kyllä aika pikaseen hapoille ku mentiin +60km/h, sen verta vetelevää kyytiä oli, eli eipä tarvii yleisillä teillä kaahailla. :D

Ainoana vaan alko harmittaa kun oon ajellu tollanen AGV K4 potta päässä, eikä oo tullu sitä huurtumatonta linssiä hankittua, niin sai pleksi auki ajella melkei koko ajan lumi sateessa silmät kipeenä :D
tsounas
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 12:11 am
Pyörä: Husaberg Fe 400 E

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja tsounas »

Moro taas paukkupakkasten keskeltä!

Pyörä seisy tallissa pakkasten johdosta nyt hiukan aikaa ja tässä tuli ihan satunnaisesti mieleen että paljon vanteiden oikaisu, siis pinnojen avulla, maksaa? Vanne muuten suora, eikä lommoja. Rihlaukseksihan tätä taidetaan myös kutsua, ja onko oikeasti sellainen homma että kannattaa ammattilaiselle jättää?

Nimittäin tuo takaenskavanne on lievästi soikea :D Minne lie kosautettu, piikeillä ajaessa ainakin tuntuu hienosti miten perä vatkaa.
tsounas
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 12:11 am
Pyörä: Husaberg Fe 400 E

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja tsounas »

Ehemm...
Työstin tänään kiihdytyskaistaa niin mielissäni hymyssäsuin kunnes yks kaks, booa booa vauhti tippuu ja valkosta savua tulee putkesta kuin häkää. Kansipahvit vissiin otti ja kärys. Korjaus edessä, onko antaa hyviä vinkkejä pahville pahvin vaihtoon? Liikkessä antoivat hinta-arvioksi 150-200€, tietenkin pihinä ja asiasta kiinnostuneena 25€ momenttiavainkaan ei kuulosta hullummalta vaihtoehdolta.
Mutta onkos porukalla heitellä ideoita, ja jotain osviittaa onko projekti kuinka hankala? Lähinnä pelottaa jos saan venttiilit sössittyy vituilleen tms...

Kiitoksia vastauksista!
P.s. alkaa olemaan ajokelit kohillaan, jokos on kausi availtu (jos se siis joskus loppui :))
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja ceevu »

korjauskäsikirjaa metsästämään ja eikun töihin sen avulla niin ei pitäs olla mitään ongelmaa.tuolta work shop manuaali http://www.husaberg.com/Downloads.33.0.html
husaberg.fi on motokeitaan bergin postimyyntisivu,josta voit itsepalveluna tilata haluamasi nappulat jollon säästi postikuluissa tms.Tai soitto niin ei tarvii ettiä varaosanumeroita(jotka löytyy myös tuolta samasta paikasta kun korjauskirjakin)
tsounas
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 12:11 am
Pyörä: Husaberg Fe 400 E

Re: Pieni Husaperkele!

Viesti Kirjoittaja tsounas »

Juu, osat on laitettu tilaukseen.
Alkaa vaan näin kesän tullessa kuumottamaan täysverinen katupyörä enemmän kuin tuo katumoto, joten vaihtohan tässä on luultavasti edessä. Siitäpä johtuen koko motti on menossa paikalliselle MP-liikkeelle, vaihtavat sen pahvin ja muutenkin tarkastavat koneen kunnon. Ite tarkoitus sillä aikaa hommailla uudet ketjut ja rattaat ja vähän sipistellä sitä mikä tänne kotitalliin nyt remontin ajaksi jää.

Vaan eipä tahdo motti antautua. Kiinnitys on kahdella pitkällä pultilla rungon ja koneen läpi. Toinen luiskahti mukavasti pois, vaan tuo takimmainen, joka pitää myös takahaarukan mukana, on tiukassa kuin mikä. Kellään antaa hyviä neuvoja ihan vain jumiutuneen tangon irroitukseen? Kone on sitä vaille irti, mutta kun tangon molemmissa päissä on kierre, ei sitä uskalla takoakkaan hyvin lujaa...
Vastaa Viestiin