Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Pekkavee
Viestit: 4766
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

daddy0 kirjoitti: Kokeilut jatkuu nyt yllä olevan linkin mukaisella Steptoen kytkennällä. Vajaa parisataa ajettu ja kyllä vaan toimii pyörä hienosti sen kanssa. Nykimistä tasakaasulla ei käytännössä lainkaan, kone vetää kauniisti eikä putkessa pauku. Jos vielä kulutuskin on kohdallaan, niin voi että.
On toi elektroniikka aika ihmeellistä. :P :P :P

Pienellä langanpätkällä vaan vaihdellaan softakarttoja ja taas pelit toimii entistä paremmin.
On se kulutuskin nyt ihan kohdallaan, kun pyörä toimii oikeilla seoksilla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Peltsi
Viestit: 2643
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mulla tuo lankaviritys ei teheny kyllä yhtään mitään. Tosin ei ole mitään käyntihäikkää ennestäänkään. Kone vakio mutta tuo UKGseristä kopsattu stubby hoitaa pakoputken roolia. Otin heti pois sen. Mutta odottelin että lähtiskö tuo ripeämmäksi vähän.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Kallet
Viestit: 285
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Pyörä: 690 RALLY RAID
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja Kallet »

Hep, kiinnostus heräsi tehdä moinen säätö omaani , mutta kertokaa mitä tarkoittaa ohjeissa ") insert jumper wire"?
Mikä asennetaan ja mihin. Nim. Kysyvä ei oikeesti tieltä eksy..

K
Peltsi
Viestit: 2643
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Eikös tuosa ole ihan hyvä kuva.

http://www.ukgser.com/forums/showpost.p ... stcount=27

Tuo paikka on siis istuimen olla olevasa sulakelaatikosa oleva cat code plug. Ja tuon päätteeksi lienee sitten olennainen ottaa se Motronicin sulake hetkeksi pois ja sitten virran kytkennän jälkeen käännellä kaasua x määrä kertaa ja sitten sammuttaa virrat.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Kallet kirjoitti:Hep, kiinnostus heräsi tehdä moinen säätö omaani , mutta kertokaa mitä tarkoittaa ohjeissa ") insert jumper wire"?
Mikä asennetaan ja mihin. Nim. Kysyvä ei oikeesti tieltä eksy..

K
Eli teet piuhan, jossa molemmissa päissä uroslattaliitin. Sitten kytket sen sinne sulakeboksiin plugin tilalle nastojen 30 ja 87a välille (http://www.advrider.com/forums/showthre ... t=182062#6).

1) virrat pois
2) hyppylanka paikalleen (nastat 30 - 87a)
3) sulake nro 5 pois ainakin 30 sekunniksi ja sitten takaisin
4) virrat päälle
5) käännä kaasu 2-3 kertaa kokonaan auki ja kiinni (kalibroi kaasun asentotunnistimen)
6) kone käyntiin ja ajoon
Avatar
Kallet
Viestit: 285
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Pyörä: 690 RALLY RAID
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja Kallet »

K[/quote]
Eli teet piuhan, jossa molemmissa päissä uroslattaliitin. Sitten kytket sen sinne sulakeboksiin plugin tilalle nastojen 30 ja 87a välille (http://www.advrider.com/forums/showthre ... t=182062#6).

1) virrat pois
2) hyppylanka paikalleen (nastat 30 - 87a)
3) sulake nro 5 pois ainakin 30 sekunniksi ja sitten takaisin
4) virrat päälle
5) käännä kaasu 2-3 kertaa kokonaan auki ja kiinni (kalibroi kaasun asentotunnistimen)
6) kone käyntiin ja ajoon[/quote]

Hei kiitoksia, pakko kysyä missä välissä otetaan urosliitinhärpäke pois? joko ennen kohtaa 4.?
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Kallet kirjoitti:
daddy0 kirjoitti: Eli teet piuhan, jossa molemmissa päissä uroslattaliitin. Sitten kytket sen sinne sulakeboksiin plugin tilalle nastojen 30 ja 87a välille (http://www.advrider.com/forums/showthre ... t=182062#6).

1) virrat pois
2) hyppylanka paikalleen (nastat 30 - 87a)
3) sulake nro 5 pois ainakin 30 sekunniksi ja sitten takaisin
4) virrat päälle
5) käännä kaasu 2-3 kertaa kokonaan auki ja kiinni (kalibroi kaasun asentotunnistimen)
6) kone käyntiin ja ajoon
Hei kiitoksia, pakko kysyä missä välissä otetaan urosliitinhärpäke pois? joko ennen kohtaa 4.?
Eli se mahdollisesti paikallaan oleva värillinen plugi otetaan pois kohdan 1 jälkeen ja se tekemäsi urosliittimin varustettu piuha laitetaan sen tilalle kohdassa 2 ja se sitten jää noiden kahden nastan välille tästä iäisyyteen.
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Nyt on laitettu paikoilleen Y-putki katalysaattorin tilalle ja ainakin pihassa kaasuttelemalla äänet on aiempaa selvästi moottoripyörämäisemmät. Rohkenen epäillä, että veto päällä tulee vielä hiukan lisää sävyä ääneen. Toivottavasti vaikutukset muutenkin on positiivisia :roll: Jos ei muuta, niin tehopainosuhde parani huimasti :lol:

Sen verran asennuksessa sohlasin, että oikean pytyn pakokäyrästä katkaisin alemman pinnapultin tyhmyyttäni :evil: Onneksi jäi näkyviin pari senttiä, joten sen saanee siitä irti kohtuullisella vaivalla. Nyt on oikea hetki tarjota apua, jos osaamista löytyy (minulta ei näköjään löydy). Uudet osat jo tilauksessa Heinolta, joten saanee jo ensi viikolla korjattua vahingot. Vaikuttaisi siltä, että tuo ei kuitenkaan nyt vuotaisi, joten rohkenen lähteä huomenna rouvan kanssa ajelulle.
Peltsi
Viestit: 2643
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ai tarviiko käyrät irrottaa että saa y-haaran paikalleen? Mää katoin että ei, mutta mikäs siinä on olla vääräsä.

Mää talvella katkasin vasemman puolen sylinterin päällä olevan muovikopan kolmesta pultista kaks sinne sylinterin kylkeen. Voi jeesus kun otti kuulaan. Ja sen pirutuksen seurauksena mulla ei nyt ole oiken varmaan mielikuvaa että tuliko sen puolen venttiilejä säädettyä ollenkaan.
Paskapuhetta, mutta uskon.
ceevu
Viestit: 1934
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Mä olen joskus menestyksellä,joskus huonolla irrottanu katkenneita pultteja hitsaamalla suurehkolla virralla mutterin jämän päähän.Saa lämpöä ja paikan mistä vääntää
MotoMasa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe Touko 20, 2011 9:15 am
Pyörä: 990Adv

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja MotoMasa »

daddy0 kirjoitti:... Onneksi jäi näkyviin pari senttiä, joten sen saanee siitä irti kohtuullisella vaivalla...
Lukkopihdeillä kiinni ja varovaista edestakaista liikettä niin josko irtoais. Vasaralla voi kevyesti napauttaa pulttia sisäänpäin. Jos pihdeillä ei saa pitävää otetta, tai ei tunnosta irtoavan niin voip kokeilla tuota edellä mainittua mutterin hitsaamista.
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Peltsi kirjoitti:Ai tarviiko käyrät irrottaa että saa y-haaran paikalleen? Mää katoin että ei, mutta mikäs siinä on olla vääräsä.
Ei tarvitse irrottaa, mutta hiukan piti löysätä, että y-haara sujahti mukavasti pakokäyrien päälle.
doope
Viestit: 168
Liittynyt: Su Heinä 03, 2011 11:07 pm
Pyörä: ex-dr650

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja doope »

daddy0 kirjoitti:Nyt on laitettu paikoilleen Y-putki katalysaattorin tilalle ja ainakin pihassa kaasuttelemalla äänet on aiempaa selvästi moottoripyörämäisemmät. Rohkenen epäillä, että veto päällä tulee vielä hiukan lisää sävyä ääneen. Toivottavasti vaikutukset muutenkin on positiivisia :roll: Jos ei muuta, niin tehopainosuhde parani huimasti :lol:

Sen verran asennuksessa sohlasin, että oikean pytyn pakokäyrästä katkaisin alemman pinnapultin tyhmyyttäni :evil: Onneksi jäi näkyviin pari senttiä, joten sen saanee siitä irti kohtuullisella vaivalla. Nyt on oikea hetki tarjota apua, jos osaamista löytyy (minulta ei näköjään löydy). Uudet osat jo tilauksessa Heinolta, joten saanee jo ensi viikolla korjattua vahingot. Vaikuttaisi siltä, että tuo ei kuitenkaan nyt vuotaisi, joten rohkenen lähteä huomenna rouvan kanssa ajelulle.
Hitsaa mutteri päähän kiinni.
KKO
Viestit: 412
Liittynyt: La Heinä 15, 2006 10:28 pm
Pyörä: 1/3 Beta 250 Techno
Paikkakunta: JKL

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja KKO »

Jos mahtuu niin kaksi mutteria peräkkäin ja ne kiristää ne keskenään kiinni ja sitten koittaa aukaista, joskus on onnistunut tuollainenkin...
Kari

"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda
Avatar
Å
Viestit: 1839
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Daddy0:n BMW R1150GS Adventure eli Late

Viesti Kirjoittaja Å »

Koneita rassatessa katkenneelle pultille annetiin lämpöhoitoa kaasupillillä, jos se oli mitenkään mahdollista eli käytettiin punahehkussa. Se saa pultin deformoitumaan sen verran, että jäähdyttyään on ajatuksen verran pienempi. Sen jälkeen pultti lähti varsin nöyrästi. Tuossahan on hyvä tilanne, kun siihen saa vielä lämpöhoidon lisäksi hitsattua mutterin kiinni, niin ei tartte vastakierre- tai rihlatappien kanssa sohlata.

Tietty paras ois, jos pystyis ympäryksen lämmittämään pulttia lämmittämättä. Silloin pultti saattaa pyöriä lähes käsin irti tai ainakin pihdeillä.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Vastaa Viestiin