Kevyt maastokelpoinen NX 650 - oli
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Kevyt maastokelpoinen NX 650 - oli
Pistän aiheen pystyyn jo, saattepahan kommentoida ja saa jopa myydä mulle osia kun tietää mitä kannattaa tarjota!
Nyt tehdään NX650:stä semmonen mopo, että pääsen minäkin kiinni hiekkateiden riemuihin metsäseikkailuista tinkimättä!
Eli NX250 tosiaan herne nenässä sen tehottomuuden takia. Ojien ja runkojen yli sillä noukkii vielä ihan näpsäkästi, kun ei ole niin leveä oja että kakkosen vauhtia tarttis. Heikkatiellä heiveröinen on nappularenkailla ärsyttävä, irtosoralle ei tee mieli joutua kun kovalla ei teho enää sladiin riitä. Tässä nyt on vatuloitu jo tammi-helmikuulta sitä seuraavaa mopoa ja akseliväli yms. koko rajasi jonkin verran pyöriä pois, lopuista Dominaattori valikoitui laatunsa (eipä uskois että sanon näin tietosena niitten rossipyörien "kestävyys") vuoksi maalitauluksi projektille. Ainoa surkeus Domissa on se onneton takapää, tarvittis kokonaan uudet linkut hyvään lopputulokseen - mutta onhan ongelma jo naksusta tuttu ja sekin on saatu suht siedettäväksi.
Ensin pitää löytää sopiva aihio - kaksi ehdokasta on. Rahat aihioon ja rakentamiseen tulee gassin myynnistä, sekin hetki jo häämöttää edessä. Ensisijanen tavote on löytää hyvä kiksillinen malli, minä kun en pienenkään kiven yli tonnikeijua työntää jaksa (onsetonnikeiju kun kuski on 46-50kg akka). Vanhimmat ovat myös simppeleimpiä, eikä niitä koske määräykset E-hyväksytyistä heijastimista, saasteputket, tms., olishan se kiva kun mopo pysys laillisena.
NX650 takahäkin yläpinnasta rungon alapintaan on 500mm, NX250 470mm, eli samalla maavaralla jakkara nousisi 30mm, no pitää peffan kestää vaan sentin pehmusteella...
Tässä muutoslistaa ja miten:
* Etusivukatteet-ajovalo-mittaristo-lokari-vilkut -hässäkkä poistuu ja tilalle tulee enskamaski H4:lla, kylkiin joustavat vilkut ja vesiletkupätkä väliin joustoksi, rossilokari, jotkut syylärin grillit ohjaamaan ilmaa koneelle ja runkoon, lasikuidusta minimalistiset ohuet "katteet" tueksi grilleille ja hoitamaan samaa asiaa. Ehkä myöhemmin flektikin. Ja mittarillinen öljytikku ilman muuta. Tästä ilmeisesti n. -6,5kg
* Tankiksi alkuun, jos sopii vaan, naksun tankki. Myöhemmin omavalmiste, jolla bensa/paino alas, tavote n. 13l
* Takavalo-vilkut-putsihässäkkä ja takatapit pois, tilalle tulee rossilokarin pätkä, ledijatke, johon vilkut kylkeen kuten edessäkin. Tästä ilmeisesti n. - 4kg.
* Änkät pois voi yrkky mikä möykkyhärveli se vakiona on, en halua Leo Vincen 3,5kg pömpeliä ja googlettelu kertoi ettei mikään muu tarvikeänkkä itse asiassa anna mitään lisää hiljaisena, ilman päätykappaleita metelitasot onkin jo spekseissäkin hirvittävät -> tehdään itse sitten!
Elikkäs TARJOTA SAA vaikka täysin solmuun vedettyä 2-1 änkkää, kunhan sais sen 2-1 osan siitä, ite pömpeliin on sen verta testattu oma mitoitusmalli että alle 2kg saa alumiinivaipalla rst-päädyin ison, mutta vakiovirtauksilel ja ajoituksille sopivan avaran ja ääniltään asiallisen pömpelin, RST-verkosta reikäputki ja Moosen 3K villa niin ei villatkaan pala. Tästä ilmeisesti n. -5kg.
* Orkkis lelukaasari pois ja tilalle ilmeisesti APB:n Mikuni TM40, TARJOTA SAA KÄYTETTYÄ, eli suoraveto kiihdytyspumpulla on oltava, kaasuun vastaamisen pitää olla terhakkaa ja niin viiveetöntä kuin mahdollista (Shercon ruisku olis niin rok, niin rok...), huipputeholla ei niinkään väliä
* Orkkis putsari pois, jos KTM 65:n kotelon pohja sopii orkkis kotelon tilalle, mennään niin pitkälle, että ei laitetaan vaan K&N pestävää orkkiksen tilalle vaan tehdään itse häkki ja foam-putsari tilalle, vertasin hyllystä ei putsareita niin WR-R/X:n putsari natsaa hienosti 65:n koppaan.
* Orkkis penkki pois, laminoidaan minimalisoitu matala lasikuiturunko, johon pehmuste ja päälle keinonahhaa eurokankaasta, ensin kuitenkin CDI:n sovitus, jotta sillekin jää tilaa
* SÄHKÖSARJAA SAA TARJOTA, orkkiksesta kun en rupee riipiin pois kaikkia mittariston yms. turhia piuhoja, mutten niitä haluais mukana ja tiellä pitää
* Sigma mittariksi, riittää
* Jalkatappien kiinnityshärpäkkeet kokonaan pois, Temmin jalkatapit lelujen tilalle suoraan runkoon, omalla tyylillä, vähän kuten mantilla, vakioo ylemmäs, samaan korkeuteen kuin naksussa nyt
* Orkkis etujarrulevy kelluvaksi TM-osin (tuli tänään) ja kokonaan uuden kelluvan rakentelu
* Kytkinvivun pidennys koneen päässä 20-30%, samalla kun saa näppäsykevyen kytkimen, vaijerin liikkuvuuskin paranee välitettävän voiman pienentyessä
* Ehkä napojen vaihto Taloneihin, olis n. - 2kg, en vain haluaisi luopua kytkimestä takarattaalla
* Keulaksi Honda CRF 450 -04 47mm Catridge Showa madallettuna 250-260mm joustoon, ala-T-kappale Gassin ja yläpala KX:n Renthal, nämä palikat onneksi on jo!
* Takaiskariksi tulee 25v. vanhan WP:n osista rakennettu laitos, teknisesti sama kuin vielä 640 LC4:ssa, mutta osat tarvii laittaa uudelleenpinnotukseen, kulunu huoltamattomana puhki. Linkuissa on varaa ainakin 10mm vakiota pidempään, mahd. jopa enempikin, kaikki otetaan mitä irti saadaan - > jopa 240mm takajoustoa luvassa. Sopiva jousi lienee jossain 75-80N/mm ja sattumoisin yksi 77 makoo vapaana... Joku köhäsee että eihän se lisäsäiliö mihinkään mahu, no mahtuu se kun katkasee sen yhteen, tekee kierteen molempiin puoliin ja pistää letkun väliin!
Tässä se on, vapaasti reposteltavissa
Tavote on 150kg tankattuna 13l tankilla, alle 220mm takajoustoon en tyydy, enkä vakioiskareihin. Jotain eturattaan suojaa tulee varmaan kevennettyä tekemällä minimalistinen pikanen lasikuituharso tilalle, sähkösarjaa toivottavasti saa samoin kevennettyä, keulan vaihdossakin saattaa pikkusen paino pudota, penkistäkin lähtee aina jonkin verran.
Nyt tehdään NX650:stä semmonen mopo, että pääsen minäkin kiinni hiekkateiden riemuihin metsäseikkailuista tinkimättä!
Eli NX250 tosiaan herne nenässä sen tehottomuuden takia. Ojien ja runkojen yli sillä noukkii vielä ihan näpsäkästi, kun ei ole niin leveä oja että kakkosen vauhtia tarttis. Heikkatiellä heiveröinen on nappularenkailla ärsyttävä, irtosoralle ei tee mieli joutua kun kovalla ei teho enää sladiin riitä. Tässä nyt on vatuloitu jo tammi-helmikuulta sitä seuraavaa mopoa ja akseliväli yms. koko rajasi jonkin verran pyöriä pois, lopuista Dominaattori valikoitui laatunsa (eipä uskois että sanon näin tietosena niitten rossipyörien "kestävyys") vuoksi maalitauluksi projektille. Ainoa surkeus Domissa on se onneton takapää, tarvittis kokonaan uudet linkut hyvään lopputulokseen - mutta onhan ongelma jo naksusta tuttu ja sekin on saatu suht siedettäväksi.
Ensin pitää löytää sopiva aihio - kaksi ehdokasta on. Rahat aihioon ja rakentamiseen tulee gassin myynnistä, sekin hetki jo häämöttää edessä. Ensisijanen tavote on löytää hyvä kiksillinen malli, minä kun en pienenkään kiven yli tonnikeijua työntää jaksa (onsetonnikeiju kun kuski on 46-50kg akka). Vanhimmat ovat myös simppeleimpiä, eikä niitä koske määräykset E-hyväksytyistä heijastimista, saasteputket, tms., olishan se kiva kun mopo pysys laillisena.
NX650 takahäkin yläpinnasta rungon alapintaan on 500mm, NX250 470mm, eli samalla maavaralla jakkara nousisi 30mm, no pitää peffan kestää vaan sentin pehmusteella...
Tässä muutoslistaa ja miten:
* Etusivukatteet-ajovalo-mittaristo-lokari-vilkut -hässäkkä poistuu ja tilalle tulee enskamaski H4:lla, kylkiin joustavat vilkut ja vesiletkupätkä väliin joustoksi, rossilokari, jotkut syylärin grillit ohjaamaan ilmaa koneelle ja runkoon, lasikuidusta minimalistiset ohuet "katteet" tueksi grilleille ja hoitamaan samaa asiaa. Ehkä myöhemmin flektikin. Ja mittarillinen öljytikku ilman muuta. Tästä ilmeisesti n. -6,5kg
* Tankiksi alkuun, jos sopii vaan, naksun tankki. Myöhemmin omavalmiste, jolla bensa/paino alas, tavote n. 13l
* Takavalo-vilkut-putsihässäkkä ja takatapit pois, tilalle tulee rossilokarin pätkä, ledijatke, johon vilkut kylkeen kuten edessäkin. Tästä ilmeisesti n. - 4kg.
* Änkät pois voi yrkky mikä möykkyhärveli se vakiona on, en halua Leo Vincen 3,5kg pömpeliä ja googlettelu kertoi ettei mikään muu tarvikeänkkä itse asiassa anna mitään lisää hiljaisena, ilman päätykappaleita metelitasot onkin jo spekseissäkin hirvittävät -> tehdään itse sitten!
Elikkäs TARJOTA SAA vaikka täysin solmuun vedettyä 2-1 änkkää, kunhan sais sen 2-1 osan siitä, ite pömpeliin on sen verta testattu oma mitoitusmalli että alle 2kg saa alumiinivaipalla rst-päädyin ison, mutta vakiovirtauksilel ja ajoituksille sopivan avaran ja ääniltään asiallisen pömpelin, RST-verkosta reikäputki ja Moosen 3K villa niin ei villatkaan pala. Tästä ilmeisesti n. -5kg.
* Orkkis lelukaasari pois ja tilalle ilmeisesti APB:n Mikuni TM40, TARJOTA SAA KÄYTETTYÄ, eli suoraveto kiihdytyspumpulla on oltava, kaasuun vastaamisen pitää olla terhakkaa ja niin viiveetöntä kuin mahdollista (Shercon ruisku olis niin rok, niin rok...), huipputeholla ei niinkään väliä
* Orkkis putsari pois, jos KTM 65:n kotelon pohja sopii orkkis kotelon tilalle, mennään niin pitkälle, että ei laitetaan vaan K&N pestävää orkkiksen tilalle vaan tehdään itse häkki ja foam-putsari tilalle, vertasin hyllystä ei putsareita niin WR-R/X:n putsari natsaa hienosti 65:n koppaan.
* Orkkis penkki pois, laminoidaan minimalisoitu matala lasikuiturunko, johon pehmuste ja päälle keinonahhaa eurokankaasta, ensin kuitenkin CDI:n sovitus, jotta sillekin jää tilaa
* SÄHKÖSARJAA SAA TARJOTA, orkkiksesta kun en rupee riipiin pois kaikkia mittariston yms. turhia piuhoja, mutten niitä haluais mukana ja tiellä pitää
* Sigma mittariksi, riittää
* Jalkatappien kiinnityshärpäkkeet kokonaan pois, Temmin jalkatapit lelujen tilalle suoraan runkoon, omalla tyylillä, vähän kuten mantilla, vakioo ylemmäs, samaan korkeuteen kuin naksussa nyt
* Orkkis etujarrulevy kelluvaksi TM-osin (tuli tänään) ja kokonaan uuden kelluvan rakentelu
* Kytkinvivun pidennys koneen päässä 20-30%, samalla kun saa näppäsykevyen kytkimen, vaijerin liikkuvuuskin paranee välitettävän voiman pienentyessä
* Ehkä napojen vaihto Taloneihin, olis n. - 2kg, en vain haluaisi luopua kytkimestä takarattaalla
* Keulaksi Honda CRF 450 -04 47mm Catridge Showa madallettuna 250-260mm joustoon, ala-T-kappale Gassin ja yläpala KX:n Renthal, nämä palikat onneksi on jo!
* Takaiskariksi tulee 25v. vanhan WP:n osista rakennettu laitos, teknisesti sama kuin vielä 640 LC4:ssa, mutta osat tarvii laittaa uudelleenpinnotukseen, kulunu huoltamattomana puhki. Linkuissa on varaa ainakin 10mm vakiota pidempään, mahd. jopa enempikin, kaikki otetaan mitä irti saadaan - > jopa 240mm takajoustoa luvassa. Sopiva jousi lienee jossain 75-80N/mm ja sattumoisin yksi 77 makoo vapaana... Joku köhäsee että eihän se lisäsäiliö mihinkään mahu, no mahtuu se kun katkasee sen yhteen, tekee kierteen molempiin puoliin ja pistää letkun väliin!
Tässä se on, vapaasti reposteltavissa
Tavote on 150kg tankattuna 13l tankilla, alle 220mm takajoustoon en tyydy, enkä vakioiskareihin. Jotain eturattaan suojaa tulee varmaan kevennettyä tekemällä minimalistinen pikanen lasikuituharso tilalle, sähkösarjaa toivottavasti saa samoin kevennettyä, keulan vaihdossakin saattaa pikkusen paino pudota, penkistäkin lähtee aina jonkin verran.
Viimeksi muokannut THA, Ti Syys 06, 2011 8:06 pm. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Nyt on sitten aihio hankittuna, eli Dominaattori pihassa
Jotain hyvääkin tehty, eli öljytykissa on lämpömittari. Ei oikein rypemisratkasu: Huomenna sataa vettä - eli domista lähtee keulahärdelli, takatapit, yms. turhat patarautapalat pois. Änkkähomma jää ainakin maanantaille. Kaasari olis tositarkotuksella hakusessa, samoin johtosarja.
Varsin alkuperäiskuntoinen laitos kyseessä ja paljon turhaa patarautaa killuu kiinni siellä sun täällä - ja se vähiten turha, eli suostakiskomiskahva, jota tarakaksikin kutsutaan, on irrallaan - onneksi sentään tallessa!Jotain hyvääkin tehty, eli öljytykissa on lämpömittari. Ei oikein rypemisratkasu: Huomenna sataa vettä - eli domista lähtee keulahärdelli, takatapit, yms. turhat patarautapalat pois. Änkkähomma jää ainakin maanantaille. Kaasari olis tositarkotuksella hakusessa, samoin johtosarja.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 392
- Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
- Pyörä: SLR 650 street tracker, Monkey 125
- Paikkakunta: Naantali
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Uusi Mikuni TM ABP:ltä 289 + postit pari kymppiä, sovitteineen ja suuttimineen..meinaan jos on kiire, aika harvoin noita näkee edes parinsadan pintaan käytettynä.THA kirjoitti:Kaasari olis tositarkotuksella hakusessa
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Yup, tuolta mä sen tilaankin ellei tuu hyvää käytettyä tommosta tai FCR:ää (saa olla vaikka 37mm) vastaan.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Takalokari katkaistu, puuttuu vaan loppu, eli punainen rossilokari. Liittimien paikat ja tiiviste/roiskesuojakumit jää pyörään. Otin kuvia vähän painoistakin, mutta eihän tää anna lisätä 200kB kuviakaan "Pahoittelut, mutta liitetiedostojen maksimiraja on tullut vastaan" Dääm!
E: Nyt onnistuu Tämmönen hässäkkä keulassa Etumuovit painaa... Takatapit 1kg Perässä vilkut yli 600g eikä ne edes kestä mitään! Lisäksi ylimöörönen rauta ja orkkis takavalo. Yht. n. 1,3kg.
Takaiskujakin tuli vastaan:
Oikea etukeppi 4720g -> oli pakko repiä sohvan oikea keppi temmistä, 4550g tjsp. yli 4,5kg kuitenkin.
Etukiekon paino 9,1kg, vertasin uuteen 21" Excel Talonilla, ei vannenauhaa, ei sisärengasta, ei ulkorengasta, ei jarrulevya, 3550g. Eli etukiekon ja/tai navan vaihdolla ei saisi kuin 300-400g pois - ei järkee, saman saa pois helpomminkin jos ihan grammoihin tarvii mennä.
Hyvää: Löysin WR450F:n vakiopömpelin varastosta, josta on mehupilli poistettu. Vertailin ja laskeksin, lähinnä avara Dominaattoriin ja paino 3,2kg. Ja jos sattuisi toimimaan huonosti tai tulisi viimeisen kilon poistohimo, niin ainahan jampin pöntöstä voi purkaa kammiot pois ja laittaa al-vaipan sisään reikäputki ja villat.
E: Nyt onnistuu Tämmönen hässäkkä keulassa Etumuovit painaa... Takatapit 1kg Perässä vilkut yli 600g eikä ne edes kestä mitään! Lisäksi ylimöörönen rauta ja orkkis takavalo. Yht. n. 1,3kg.
Takaiskujakin tuli vastaan:
Oikea etukeppi 4720g -> oli pakko repiä sohvan oikea keppi temmistä, 4550g tjsp. yli 4,5kg kuitenkin.
Etukiekon paino 9,1kg, vertasin uuteen 21" Excel Talonilla, ei vannenauhaa, ei sisärengasta, ei ulkorengasta, ei jarrulevya, 3550g. Eli etukiekon ja/tai navan vaihdolla ei saisi kuin 300-400g pois - ei järkee, saman saa pois helpomminkin jos ihan grammoihin tarvii mennä.
Hyvää: Löysin WR450F:n vakiopömpelin varastosta, josta on mehupilli poistettu. Vertailin ja laskeksin, lähinnä avara Dominaattoriin ja paino 3,2kg. Ja jos sattuisi toimimaan huonosti tai tulisi viimeisen kilon poistohimo, niin ainahan jampin pöntöstä voi purkaa kammiot pois ja laittaa al-vaipan sisään reikäputki ja villat.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Todellinen paino tankattuna ennen purkua oli 176kg ja nyt on saldo yyderkevyeillä änkkä- ja valoratkasuilla 161kg...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Tän illan saldo: sain kammiopömpelin paikoilleen. Kammiopömpelin paino ilman päätyjä yms. ed. kuvan roinia oli 2281g, omatekosen 2-1 kappaleen paino klemmareineen 465g. Huomenna kai sit tekeen kaavoja alutankille, painopistettä on pakko saada alas ja siksi änkkäkin roikkuu tuolleen... toi ti-panta ei ole lopullinen kiinnike.
Vilkut paino törkeesti, eikä jousta mitään. E: Kattokaas muuten tota järkkyä takajousta. Siitä putoo kilo heti kun joku myy mulle vakiojousen tilalle. Outoo on se, että hirveellä ylisuurella esijännitykselläkin perä oli vielä hallittavissa, eli iskari ei ole vielä likikään kuollu. 77 Jousi oli ihan liian löperö, sai vetää säädön auki ja oli vasta kivikkosettinki.
Vilkut paino törkeesti, eikä jousta mitään. E: Kattokaas muuten tota järkkyä takajousta. Siitä putoo kilo heti kun joku myy mulle vakiojousen tilalle. Outoo on se, että hirveellä ylisuurella esijännitykselläkin perä oli vielä hallittavissa, eli iskari ei ole vielä likikään kuollu. 77 Jousi oli ihan liian löperö, sai vetää säädön auki ja oli vasta kivikkosettinki.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 1244
- Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
- Pyörä: XR400, XRV750
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Domin vakiotakajousi taitaa olla luokkaa 13kg/mm. Ja jos sellaisen tarviit niin taitaa vielä yksi löytyä.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Tarviin kai? Nyt paikallaan olevassa jousessa lukee NX 650 EMS S-15.5-jotain ja mittailun jousta sen verran, että tuo 15.5. voi toden totta olla jousivakio ihan SI-yksiköissä. Jos vakio on todellakin 13 niin alkaa epäilyttää.
Voitko mitata langanvahvuuden ja laskea joustavien kierrosten lukumäärän?
E: Koitin juuri pyörää keskituelle, takavalo, penkki, sivumuovit, vilkut ja valomaski puuttuu - en saanut. Tankin (vajaa 10kg) pois nostettuani sitten sain. Sen verran pakko ottaa järki käteen tässä projektissa että en mene kyllä tekemään pysyviä muutoksia Showaan, enkä WP-osiin (muutenkaan niitä ei kiinni saa/hyvin toimivina, jotta olisi hyötyäkin) ennen kuin on tullut todella testattua että pärjään pyörän kanssa niin painavana kuin se nyt ikinä tuleekin väkisin jäämään. Eri asia sitten jos löytyy joku Domin omistaja, joka varmuudella ostaa Domiin rakennetut iskarit ok-hintaan pois ellei pyörästä tule pidempiaikasta kaveria.
Voitko mitata langanvahvuuden ja laskea joustavien kierrosten lukumäärän?
E: Koitin juuri pyörää keskituelle, takavalo, penkki, sivumuovit, vilkut ja valomaski puuttuu - en saanut. Tankin (vajaa 10kg) pois nostettuani sitten sain. Sen verran pakko ottaa järki käteen tässä projektissa että en mene kyllä tekemään pysyviä muutoksia Showaan, enkä WP-osiin (muutenkaan niitä ei kiinni saa/hyvin toimivina, jotta olisi hyötyäkin) ennen kuin on tullut todella testattua että pärjään pyörän kanssa niin painavana kuin se nyt ikinä tuleekin väkisin jäämään. Eri asia sitten jos löytyy joku Domin omistaja, joka varmuudella ostaa Domiin rakennetut iskarit ok-hintaan pois ellei pyörästä tule pidempiaikasta kaveria.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Hajos sit pesukone niin ilta meni pääosin sen kans. Päivällä kerkisin leikata änkän kiinnikkeen, laittaa loksun kii ja nyppästä vihdoin ne paksut tuBet pois! Tankkia varten en kerinny kun luonnostella pahvilla sapluunoita, tankin painopiste putoaa kyllä liki 10cm, muta litroja ei taida irrota kuin nippa nappa 10, ihan max. 11.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Ööh, eikö tuo keskituki oo aika painava kikkura kickstandiin verrattuna?
Kun tässä se painonpudotus kuitennii aika johtavia teemoja on ollu...
Kun tässä se painonpudotus kuitennii aika johtavia teemoja on ollu...
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
1,6kg ja se on laskettu lähteviin, oikein runkojarru kuin Stigassa ikään!
Toistaseks sitä ei vaan voi poistaa, kun mopo tarvii saada ilmaan, eikä ole vielä kyllin matalaa huoltopukkia sille. Tai rehellisesti sanottuna on, mutta liian iso vipusuhde, ei nouse mun painolla vaikka päälle hyppää!
Toistaseks sitä ei vaan voi poistaa, kun mopo tarvii saada ilmaan, eikä ole vielä kyllin matalaa huoltopukkia sille. Tai rehellisesti sanottuna on, mutta liian iso vipusuhde, ei nouse mun painolla vaikka päälle hyppää!
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
No höh, hallitunkin päälle joku lappu ja sillä mopo ilmaan.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
No toi keskituki on kummiskin rakenteluvaiheessa vielä paljon nopeempi = käytännöllisempi, lupaan ettei se enää porukka-ajelulla oo kiinni ;D eli en runkojarrun takia huutele hei että jätkät tulkaa irrottaan pliis... ;D
Hallitunkilla joutuu usein nosteleen, mutta en sitä viitti taskussa kulettaa ja nostopukilla, ihan mekaanisella, oman mopon on noustava pitkällä tähtäimellä, siitä ei tingitä!
Hallitunkilla joutuu usein nosteleen, mutta en sitä viitti taskussa kulettaa ja nostopukilla, ihan mekaanisella, oman mopon on noustava pitkällä tähtäimellä, siitä ei tingitä!
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - osiakin etsitään
Ei sit illalla enää jaksanu ruveta värkkään mitään tukee kädelle ja vapaalla kädellä plasmalla piirtäen tuli aika siksakkia - ja sauman sen mukasesti aika leveetä kun hitsaus on pelkkää aukkojen täyttelyä. Voi kun tulee ruma. Tarttiskohan tehdä niinkun täällä joku oli tehnykin, eli silotella ja hioo saumat pois No ei jaksa, ruma se kuitenkin on jo eka retken jälkeen kaikkialta muualtakin.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"