afrikan hirvi

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
lusmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 12:34 pm
Pyörä: ktm 625 sxc
Paikkakunta: lohja

afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja lusmu »

Pitäis kai tänne kirjotella jotain teille ja varsinkin iteslle muistiin mitä on tullu tehtyä.

at kaipasi vähän huoltoa, oireet oli öljyn syönti "vajaa litra tuhannella" ja huiput 120km/h.
tammikuun olen pyörää purkanut pikku hiljaa minkä töiltä kerennyt.
No lumipallo lähti heti liikkeelle, ja nyt on pelkkä runko aivan riisuttuna. Sylinterit aukaistuani ei kummempaa näkynyt koska olin ajatellut että ne on ihan loppu ja vaihto kunnossa, mutta kas kummaa hyvä kun sormella tunsi olakkeen yläpäässä vaikka mittarissa on 194tkm. venttilit mua mietitytti te lukijat voisittekin kertoa onko ne ok, jos kännykuvista mitään ees näkyy.

suunnitelmat surraa päässä mut kukkaro ei anna periksi
Liitteet
pakovena.jpg
pakoven2.jpg
kansi1.jpg
imuvena3.jpg
imuvena2.jpg
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

On nuo pakoventtiilit kyllä melko kartaset liekko enää pitäneet
kunnolla. Kunnon puhdistus ja hionta niin selviää pitääkö nuo
vielä. Huomaa kyllä, että on vähän öljy palanu.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja Dassault »

On kyllä öljy palanut venttiileissä :shock:
Vaikuttaisi venttiilivarrenkumien olleen menneen.
Kunnon puhdistus, hionta ja tiiveyden tarkistus väripastaa ja bensiiniä käyttäen.
Kyllä se siitä...
Avatar
lusmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 12:34 pm
Pyörä: ktm 625 sxc
Paikkakunta: lohja

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja lusmu »

Päivitellämpä tätäkin: runko puhallettu ja maalattu, ja uusia osia hankittu. runko maalattunaKuva
cagivasta ruiskun osat.
Kuva
pitemmät WP:n keulaputket usd:nä
Kuva
ktm:n kolmiopalat
Kuva
mökäpönttöä vielä odottelen, ja pari huutoa pitää seurata ebay:stä.

jos nyt näkyis paremmin
Liitteet
ruisku.jpg
runko.jpg
kolmiot.jpg
jouset.jpg
Viimeksi muokannut lusmu, Pe Maalis 11, 2011 10:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja rainerb »

lusmu kirjoitti:Päivitellämpä tätäkin: runko puhallettu ja maalattu, ja uusia osia hankittu. runko maalattunaKuva
cagivasta ruiskun osat.
Kuva
pitemmät WP:n keulaputket usd:nä
Kuva
ktm:n kolmiopalat
Kuva
mökäpönttöä vielä odottelen, ja pari huutoa pitää seurata ebay:stä
Ei nuot kuvat ihan lopputekstissä tulleet perille asti. Tässä lainauksessa, editoidessa raakatekstiä linkit kyllä näkyvät. :shock:
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
lusmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 12:34 pm
Pyörä: ktm 625 sxc
Paikkakunta: lohja

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja lusmu »

pikku hiljaa edetään. kone kohta kasassa. keula vaihtui toiseen, ja ruiskut nyt ainakin tällä erää sivuutetaan, ei vaan mokomat "rungot" sopineet runko putkien väliin mitenkään. kuvia tulee kunhan oman pään muisti pelaa
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Olisi kyllä hienoa jos löytyisi toimiva konsepti AT:n ruiskuttamiseen.
virta
Viestit: 855
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja virta »

Ihan erilliset rungot ja bokserikoneesta "vaijerin jako" saattaisi onnistua helpommin kun noi toisissa kiinni olevat. Hondassa tosiaan tilaa pyttyjen välissä kovasti vähän 52asteen V-kulman takia.
- jani
Avatar
lusmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 12:34 pm
Pyörä: ktm 625 sxc
Paikkakunta: lohja

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja lusmu »

pyörä "seisoo" jo omilla jaloillaan. rupesin miettimään että en haluais orkkis tankkia laittaa takaisin, vaan kehitellä tilalle jotain muuta. rd07:ssahan on ilmanputsari lähtee eteenpäin eli siihen voin kuiduttaa kivan kopan ja tankkia loput vapaat tilat mitä on käytettävissä. vanhan putsarin tilallekkin sais muutaman litran tankin mutta millä olis hyvä yhdistää 2 eri tankkia? lopuksi nyky kuosi ja hahmotelma putsari ja tankki jaosta eli punanen putsari ja musta tankki
kasaanhahmo.jpg
Liitteet
kasaan.jpg
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
Avatar
lusmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 12:34 pm
Pyörä: ktm 625 sxc
Paikkakunta: lohja

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja lusmu »

päivitellääs tätäkin, etuvanne tuli ebay:stäja sopi laakerit vaihtamalla. ilmanputsarit ovat uudella paikallaan, ja pakoputkikin suunnitteilla. saa nähä mitä tulee ja koska, kiirettä ei ole.
Liitteet
pakari hahmotelma.jpg
putsarit.jpg
uusi keula.jpg
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
TeeIi
Viestit: 199
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 9:25 am
Pyörä: Mondraker Crafty R+
Paikkakunta: Kuopio

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja TeeIi »

No perhana tämähän se mielenkiintonen projekti on !
Just itekki tässä pähkäilly, että mitenhän tuosta vakiotankista ja putsarisysteemistä pääsee eroon.
Onkos sulla ihan suorat putket vaan nuille putsareille, mistäs nuo putsarit on ?
Tuohon imukanavistoon jos kajoaa, niin kaasarithan siinä pitää säätää, mutta eikait se mitään haittaa, kunhan molemmissa putkissa ja suodattimissa on suurinpiirtein sama imualipaine, vai siis täh ?

Minkäslainen suunnitelma sulla on tuon tankin suhteen ? Mulla on pähkäilyssä, että mistä materiaalista se oikein kannattas tehä, kun itekki sitä tuonne satulan alle haaveilen...

Oma ajatusjuoksu lähti tästä liikkeelle:
http://www.youtube.com/watch?v=eJGnysGh ... re=related
-Mikko
Avatar
lusmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 12:34 pm
Pyörä: ktm 625 sxc
Paikkakunta: lohja

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja lusmu »

TeeIi kirjoitti:No perhana tämähän se mielenkiintonen projekti on !
Just itekki tässä pähkäilly, että mitenhän tuosta vakiotankista ja putsarisysteemistä pääsee eroon.
Onkos sulla ihan suorat putket vaan nuille putsareille, mistäs nuo putsarit on ?
Tuohon imukanavistoon jos kajoaa, niin kaasarithan siinä pitää säätää, mutta eikait se mitään haittaa, kunhan molemmissa putkissa ja suodattimissa on suurinpiirtein sama imualipaine, vai siis täh ?

Minkäslainen suunnitelma sulla on tuon tankin suhteen ? Mulla on pähkäilyssä, että mistä materiaalista se oikein kannattas tehä, kun itekki sitä tuonne satulan alle haaveilen...

Oma ajatusjuoksu lähti tästä liikkeelle:
http://www.youtube.com/watch?v=eJGnysGh ... re=related
putket on suorat alkuperäisiin lähtöihin liitettynä, ja putsarit mc scatter:ilta. säätämään kyl joutuu, eiköhän imupaine ole sama.
tankki materiaaliksi aluksi lasikuitu, joskus ehkä jotain muuta kunhan muodot on kohillaan. mouto vähän orkkiksen tapaan sivuilta alas mutta polville enemmän tilaa, ja orkkis putsarin paikalle että saa lisää tilavuutta, ehkä myös penkin alle
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
Avatar
lusmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 12:34 pm
Pyörä: ktm 625 sxc
Paikkakunta: lohja

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja lusmu »

ei tämä ihan sunnitelmi seurannut, ajanpuutteen vuoksi. eilen se kumminkin kävi jo. valot paikoilleen ja koso kiinni ni pääsis ajelee. muutoksina tuli vain pakoputki jonka seurauksena takavalot, ja etu lokarin yläpuoli (kaipaa vielä siistimistä). kuvia tulee kun muistan ottaa
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
Avatar
lusmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 12:34 pm
Pyörä: ktm 625 sxc
Paikkakunta: lohja

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja lusmu »

Pientä edistystä. Eteen vilkut, etuakseliin holkit, etujarru satula kuntoon ni eiköhän sitten ole kaikki. Pakoputken muutoksen myötä piti keksiä uudet sijoitus paikat paisunta säiliölle ja jännitteen säätimelle, paikat näkyy kuvissa.
Liitteet
20120713_232258.jpg
20120713_232218.jpg
20120713_232235.jpg
20120713_231914.jpg
20120713_232005.jpg
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
Avatar
lusmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 12:34 pm
Pyörä: ktm 625 sxc
Paikkakunta: lohja

Re: afrikan hirvi

Viesti Kirjoittaja lusmu »

No niin, pyörä oli ajossa viikon kunnes kone päätti et nyt riitti. Syksyn aikana purin koneen, kampiakselin laakerit sieltä oli mennyt. Eikun miettimään vaihtoehtoja korjaanko vanhan, ostanko kokonaan uuden pyörän vai pelkän moottorin. Aikaa meni netissä euroopasta moottoria etsien kunnes joulukuun alussa löytyi kone sopu hintaan. Kone rantautui minulle ensimmäisellä viikolla. Pitihän siitä heti venttiilin välykset säätää. Ensin piti vaan saada magneeton pultti näkymään, ei lähtenyt mutteri poskesta irti niin otin koko posken auki, eikä menny kuin yksi pultti poikki. Välykset oli aika hyvin kohdallaan, vain pientä säätöä. Nyt on kone jo parilla pultilla rungossa kiinni. Jos sitä taas kesällä pääsis ajelemaan vähän pitempään ku viikon
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
Vastaa Viestiin