SMoto klr 6.0 -8? 'taste of chaos' valmis ja kuvia laitettu.

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

fear_factory
Viestit: 101
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 6:18 pm
Pyörä: enskahusse

SMoto klr 6.0 -8? 'taste of chaos' valmis ja kuvia laitettu.

Viesti Kirjoittaja fear_factory »

noniin. tehdäänpäs täälläkin tällästä 'rojekti-päiväkirjaa'.
talvi se otti ja yllätti taas, joten piti ruveta suunnittelemaan että mitenkäs sitä talvella kuluttaa aikaansa vaikka kyllähän sen jo etukäteen tiesi että joku projekti on pakko hommata tällekki talvelle :) mutta mikä?? :?
pyöriä ku kerkes kesänaikana olemaan lähemmäs kymmenen: twini sportista, kyykkyjen kautta turbo-suzukiin ja viimetalvenakin tuli faitteri rakenneltua, niin tälle talvelle pitäis keksiä kyllä jotakin muuta!
joten siitä se ajatus lähti että ruveta rakentamaan mahdollisimman isosta ja vanhasta endurosta, kevyt ja ketterä,massasta erottuva supermoto.. tai no supermoto nyt ainakin :D

ensimmäisenä mielessä oli joko hondan afrikka twini ,tai pienempi 6satku transalppi ja myöhemmin kiinnostus heräs 800dr:ää kohtaan, kun afrikat oli liian kalliita, eikä transalppejakaan kovin paljoa löytyny...no ei kyllä isoja-darrojakaan ja varsinki ku aiempi 1000:nen jammun sportti olis pitäny saada annettua vaihdossa tai myydä ensin altapois.

noh, lopulta se pyörä sitten löyty, vaihtu aiempaan pyörään ja tänne suuntaan tuli vielä parimarkkaa rakentelu-rahaakin ja kaupat tehtiin tossa viikko sitten.
ei ihan sellanen mitä olin suunnitellu, mutta kyllähän toiki ihan ok-projektiks on! törkeen isokokonen nestekone, ainaki ulkosesti ja ja.. no eipä muulla väliä ,koska kaikki laitetaan uusiks jokatapauksessa :D

ja pyörä siis kawasaki klr600 vuosimallia -94? vuosimallia täytyy vähän selvitellä, koska olin saanu sen käsityksen että noita 6satasia olis tehty vaan 84-89 ja siitä uudemmat -98asti oli 650:siä.?
ja vaikea uskoa että -94:sessa olis vielä legendaarinen rumpujarru takana ja tässä omassa se on (paitsi nykyään löytyy brembon nestejerru), ja muovitkin niinku suoraan 80luvulta :D
joten saattaa olla että pyörä on alle -89, mutta otettu käyttöön vasta -94.? noo, mutta eipä se nyt oo niin tarkkaa..




muutama kuva pyörästä:
tuolta se näytti pihaan tullessa--



Kuva

Uploaded with ImageShack.us





Kuva

Uploaded with ImageShack.us





Kuva

Uploaded with ImageShack.us






Kuva

Uploaded with ImageShack.us





Kuva

Uploaded with ImageShack.us






Kuva

Uploaded with ImageShack.us








Kuva

Uploaded with ImageShack.us





kawassa oli valmiina jotku piikin vanteet, vilkut/valot vaihdettu, koson digimittari, timeless tanko ym, mutta kaikki vaihtuu ja vanhat osat myydään.

konepuolelta taas löyty 40mm lorton kaasari,kiihdytyspumpulla, joku sebringin vaimennin ja putkisto näyttä aika avaralta! täytyy termotekit ottaa tänään putken ympäriltä ja tarkistaa että onko muka orkkis vai itetehty.
vaihdon yhteydes pyörä laitettiin polkemalla käyntiin koska akku oli tyhjä.. latailin sitte akkua myöhemmin ja samantien ku virtaa oli tarpeeks ja startti pyöri, niin tankin alla kulkeva johtonippu rupes savuamaan ja sulamaan.. vedin tilalle uutta ja paksumpaa piuhaa ja meinas saman tehdä taas.. no homma tais selvitä kun purkaminen alotettiin. akun -miinus kaapeli oli aivan löysällä toisestapäästä, moottorin päällä :mrgreen:

mutta polkemalla pyörä käynnisty aika hyvin, kävi nätisti tyhjäkäyntiä eikä päästelly ylimääräsiä ääniä, mutta savutti valkosta aika pirusti ja vielä ku konekki oli lämmenny ja kun konetta kierrättä,niin savu oli aika mustaa, vaimentimen pää aivan musta, räki pihalle palamatonta paskaa ja noin mustaa tulppaa en oo nähny viimeseen sataan vuoteen :lol:
eli hieman rikkaalla taitaa käydä joten säätöhommiks menee..

mutta sellasta. jatkoa seuraa myöhemmin ja aina sitä mukaan kun edistytään 8)
Viimeksi muokannut fear_factory, Ti Tammi 17, 2012 7:07 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
There`s only three speeds: fast, very fast &
Oh shit!
fear_factory
Viestit: 101
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 6:18 pm
Pyörä: enskahusse

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja fear_factory »

ensimmäinen hankinta tehtiin jo useampiviikko sitten, vaikka ei ollu vielä minkäännäköstä pyörää tiedossa: D

elikkäs san-remon supermoto vanteet! kokoa 3.5" ja 4.25". jonku 250cc hussen orkkisvanteet ja erittäinhyväs kunnos, ei kierot tai muuta, levyt hyvät ja jopa renkaillaki ajaa vielä!


parit kuvat:



Kuva

Uploaded with ImageShack.us






Kuva

Uploaded with ImageShack.us
There`s only three speeds: fast, very fast &
Oh shit!
fear_factory
Viestit: 101
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 6:18 pm
Pyörä: enskahusse

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja fear_factory »

pyörän 100metrin testilenkin jälkeen ruvettiin purkuhommiin ku oli todettu että ainaki se eteenpäin liikkuu,kytkin,vaihteet ja muut pelittää..


Kuva

Uploaded with ImageShack.us




hyvin tollasestaki pyörästä vaan sähköä löytyy.. tai no miksei löytyis.




Kuva

Uploaded with ImageShack.us





Kuva

Uploaded with ImageShack.us






sama homma keulalla.. sai siinä mittaria purkaessa vähän tutkia että mistäs johdosta se virta nyt tuleekaan vapaavalolle ym varotusvaloille.
mutta homma selvitettiin aika nopeesti ja laitettii lapulle ylös ja muutenki johdot merkittiin, että ei varmasti tuu onkkelmia kasaus vaihees: )



Kuva

Uploaded with ImageShack.us




purkaminen edistyny senverran että kaikki sähköt,letkut ja pikkunippelit on ruuvailtu irti.



sitten kuvaa vanhasta muovi kytkimestä : D





Kuva

Uploaded with ImageShack.us






mikä päivitettiin honda cbr:n rungolla+ yoshimuran säädettävällä alu-vivulla, mikä jäi ittelle edellisestä projektista.





Kuva

Uploaded with ImageShack.us






ja eileen (pe) haettiin postista toinen paketti, mikä sisälti kotarin sx-f -08 takatteen.




Kuva

Uploaded with ImageShack.us





ja tänään (la) kate käytiin heittämäs pyörän päälle koristeeks ja on se vaan yks tyylikkäimmistä perä/kate/lokari systeemeistä.. ainaki omasta mielestä.
niin ja takavanne laitettii paikoilleen kans koristeeks ja vanhasta takavanteesta ku ottaa laakerit ja holkit, niin menee kirjaimellisesti 'heittämällä' paikoilleen ja ketjulinjaki suora... jopa ketjuissakin sama jako ja hyvät ketjut oliki : D





Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Viimeksi muokannut fear_factory, Ma Joulu 20, 2010 4:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
There`s only three speeds: fast, very fast &
Oh shit!
fear_factory
Viestit: 101
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 6:18 pm
Pyörä: enskahusse

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja fear_factory »

ja sit vielä hieman suunnitelmista, elikkäs:

-tilattu- yamaha 450 yzf 03-05 tankki, penkki, takahäkki, ja muovit tulee kans.

-tilattu- husqvarna cr/tc?? Marzocchi 'Shiver' keula+ T-kappaleet, saman pyörän swingi, täydelliset jarrut eteen / taakse (vivut,polkimet,sylinterit jne) kaikki akselit, FATbar tanko + kiinnikkeet ja pitäis samas paketis olla joku toinenki tanko + vielä jotain muutaki krääsää

-ulkomailta lähtee yks paketti pian tilaukseen ja sisältää: pienehkön digimittarin (aika samaa näköä kuin koson db-o1:s)
radiaali etujarru pumppu/vipu/säiliö- paketti, ja billetti tupet missä samassa tangonpää vilkut 8)

-hp master smoto -etulokari, valomaski (ktm kopio), micro-leditakalamppu mikä pyörässä jo oli
-teräspunokset vaijereitten ja letkujen päälle, hälytin kaukokäynnistyksellä, penkki päällystetään, vaimentimeks joku yoshimuran tri-oval, tai sitten jotku tupla sliparit..
maalaus.. ehkä mustaa ja tum. punasta.. candyä, ehkäPä. ja http://customania.fi/ saa luultavasti hoitaa katteiden teippukset 8)


et sellasta.. ehkäpä nämä nyt riitti 'alotusviesteiks' . ja nyt ruuvausjuomaa ja talliin jatkamaan :arrow:



JA: kaikki ylimääräset osat on myynnissä jos joku sattuu tarvimaan! on orkkis vanteet, penkki, tankki, katteet jne jne jne
There`s only three speeds: fast, very fast &
Oh shit!
Vara-A
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 6:17 pm
Pyörä: Dominaattori
Paikkakunta: Tampere

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja Vara-A »

Seurantaan menee tämä. Tällaisia on aina mukava seurata kun on kunnon kuvat ja tarinaakin seassa.
Jonkinlainen smoto- projekti aluillaan (vaiheessa edellisten omistajien jäljiltä)
fear_factory
Viestit: 101
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 6:18 pm
Pyörä: enskahusse

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja fear_factory »

no pitää koittaa jatkossakin kirjotella ja räpsiä kuvia vaikka ei ne mitään kovinhyviä olekkaan :mrgreen:

v-lopun jälkeen ei oo tapahtunu paljo mitään.. osia vähä hionu, venakopan irrotin ja venttiilien välykset aivan liian isot!
saattaiskohan siinä olla syy epämääräseen käyntiin....
mutta hommia jatkettais heti ku vaan saatais niitä helsvetin osia!! yhtä pakettia odotellu nyt pariviikkoa ja välillä se oli kuulemma tulos,sitte oli osotteet hukassa..sen jälkeen sitä vasta paketoitiin, osotteet taas hukas jne.. ja nyt kuulemma tiistaina lähetetty matkahuollon kautta ja ei vielä äskeenkään ollu tullu! paripäivää vielä odottelen mutta sen jälkeen saa shaattana kyllä olla, vaikka oliski osia saanu puoli-ilmaseks :x

no yzf:n tankki/penkki/takahäkki+muovit tulee viimestään lauantaina, joten pääseepähän ainaki niitä sitte sovittelemaan 8)
There`s only three speeds: fast, very fast &
Oh shit!
motohenkka
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 1:40 pm
Pyörä: SXC 625 -03

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja motohenkka »

Katos vaan lisää moto projekteja ilmestyny tänne! Huomasinkin tuolla toisella foorumilla jotain mainintaa tästä.
Tämä menee kyllä ehdottomasti seurantaan, on sentään vähän suuremmat suunnitelmat kun itellä :D
Minkälaista teemaa teippeihin tulee?
fear_factory
Viestit: 101
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 6:18 pm
Pyörä: enskahusse

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja fear_factory »

motohenkka kirjoitti:Katos vaan lisää moto projekteja ilmestyny tänne! Huomasinkin tuolla toisella foorumilla jotain mainintaa tästä.
Tämä menee kyllä ehdottomasti seurantaan, on sentään vähän suuremmat suunnitelmat kun itellä :D
Minkälaista teemaa teippeihin tulee?

heh, no kyllähän tässä suunniteltu on kaikkea, mutta saa nähä pystyykö kaiken toteuttamaan.. noo ,on tässä pitkätalvi aikaa 8) ja aivan ekana kävi mielessä jotku erikoiset 'hart & huntington-rockstar' tarrat, mutta niitähän nyt saa jo valmiinakin..
mutta jotaki ollaan sen jälkeen suunniteltu ja saattaa olla vähä sellanen 'teema' mikä ei oikeen motoon sovi, mutta mutta :mrgreen:




eileen tuli sitte haettua paketti matkahuollosta ja mukavaks yllätykseks hintaa enemmän mitä piti ja paketista puuttu kaikkea pikku krääsää esim: swingin linkku, 2- ohjaustankoa, fatbar ja normi, ketjun kiristäjät,taka-akseli jne jne. että hieman ottaa päähän!! :evil:
no perille tuli kuitenki märzzoksizinnin shiver-keula + T-kappaleet, brembon täydelliset jarrut eteen ja taakse ja swingi ja nämä oli jostaki -07 hussen (cr/tc???) crossista.
There`s only three speeds: fast, very fast &
Oh shit!
fear_factory
Viestit: 101
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 6:18 pm
Pyörä: enskahusse

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja fear_factory »

noin ne suunnitelmat muuttunu jo moneenkertaan viikon sisällä ku kävelty tallis ympyrää, katottu pyörää ja etitty piilossa olevaa motivaatiota:mrgreen:
mutta niistä lisää joulukiireiden jälkeen, mutta nykytilanne ainakin se että uus keula lähti heti myyntiin, orkkistankki pidetään koska viimeviikolla saapunut 450 yzf:n tankkia ei saa mitenkään sopimaan koska pohja ottaa niin pahasti venakoppaan kiinni ja ei uus tankki edes sopis uusiin suunnitelmiin 8)

ps. jammun 450 yzf 03-05 tankki (sis. hana+korkki) ja etukatteet myynnissä, samoin ktm sx-f -08 takakate!
yv:llä tavottaa.
There`s only three speeds: fast, very fast &
Oh shit!
pykkis
Viestit: 20
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 2:31 pm
Pyörä: yz250f ex klr 600
Paikkakunta: Alavus

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja pykkis »

tere! kyllä tätä kans pitää seurailla ku itellä on kans tuollainen kawa tallis :oops: tosin ihan perus enskana! mikä sen keulan kans meni mäntyyn ku se meni myyntii :?:
fear_factory
Viestit: 101
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 6:18 pm
Pyörä: enskahusse

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja fear_factory »

pykkis kirjoitti:tere! kyllä tätä kans pitää seurailla ku itellä on kans tuollainen kawa tallis :oops: tosin ihan perus enskana! mikä sen keulan kans meni mäntyyn ku se meni myyntii :?:

jees. pitäis vähä päivitelläkki pikkuhiljaa :mrgreen: ja vaikka orkkis ei kovin hieno ole, niin on ihan toimiva ja toi uudenkeulan asennus olis vaan vähä turhanvaikee homma ollu, ku ei oo koneistamoja eikä muutakaan tiedossa lähistöltä+ saa niillä rahoilla kaikkea muuta kivaa tilalle :mrgreen:
mutta orkkiksen ulkonäölle tehdään kyllä jotaki, ettei näytä niin 'mopomaiselta' 8)
There`s only three speeds: fast, very fast &
Oh shit!
pykkis
Viestit: 20
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 2:31 pm
Pyörä: yz250f ex klr 600
Paikkakunta: Alavus

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja pykkis »

sillä vaan kyselin tuosta keulasta ku liiteris makaa sellainen ktm raato ja siitä oon suunnitellu tuota jousituksen siirtoa kawaan :P
fear_factory
Viestit: 101
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 6:18 pm
Pyörä: enskahusse

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja fear_factory »

pykkis kirjoitti:sillä vaan kyselin tuosta keulasta ku liiteris makaa sellainen ktm raato ja siitä oon suunnitellu tuota jousituksen siirtoa kawaan :P

jahaa, oorait 8) no kyllähän sitä minkätahansa keulan saa, mihin tahansa pyörään.. tottakai siinä oma hommansa on mutta ei mikään oo mahdotonta :mrgreen:
There`s only three speeds: fast, very fast &
Oh shit!
Edi
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 8:48 am
Pyörä: Kawasaki klr650 ja Gas Gas EC 125
Paikkakunta: Helsinki

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja Edi »

Siisti projekti. Tosta tulpan väristä pikkasen. Itelläni on klr650 vm 89 ja alko tossa kesällä syömään öljyä niin perkeleesti. Tarkastusaukon taso tippu maksimista alarajalle välillä 100km matkalla. Otin koneen auki ja mittasin männänrengaiden välyksen ja se oli huoltorajan sisällä. Onneksi yhdellä korjaaja tutulla oli ollut samanlainen pyörä ja siltä sain sitten tietää että voi alkaa syömään öljyä silti. Ja syö todella paljon kun männänrenkaat oikeassa kohdassa. Kiitos hänelle!

Mun koneella on siis ajettu 61tkm, siinä menee myös ventiilit vaihtoon ja samalla tulee kannenporttaus. SNG groupilla on yllättävän halvat nuo vakiomännänrenkaat (90€). Ja ventiilit jenkeistä about 120e. Sulla voi olla sama homma omassa pyörässä.
Käsitääkseni toi 600 kone on hyvin lähellä 650:stä.
Varotuksena vaan, mutta jossei se syö öljyä niin ei sitä sitten kannata ottaa auki :D
Yamaha ei pamaha!!
fear_factory
Viestit: 101
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 6:18 pm
Pyörä: enskahusse

Re: projekti: smoto-kawa klr600 "??"

Viesti Kirjoittaja fear_factory »

Edi kirjoitti:Siisti projekti. Tosta tulpan väristä pikkasen. Itelläni on klr650 vm 89 ja alko tossa kesällä syömään öljyä niin perkeleesti. Tarkastusaukon taso tippu maksimista alarajalle välillä 100km matkalla. Otin koneen auki ja mittasin männänrengaiden välyksen ja se oli huoltorajan sisällä. Onneksi yhdellä korjaaja tutulla oli ollut samanlainen pyörä ja siltä sain sitten tietää että voi alkaa syömään öljyä silti. Ja syö todella paljon kun männänrenkaat oikeassa kohdassa. Kiitos hänelle!

Mun koneella on siis ajettu 61tkm, siinä menee myös ventiilit vaihtoon ja samalla tulee kannenporttaus. SNG groupilla on yllättävän halvat nuo vakiomännänrenkaat (90€). Ja ventiilit jenkeistä about 120e. Sulla voi olla sama homma omassa pyörässä.
Käsitääkseni toi 600 kone on hyvin lähellä 650:stä.
Varotuksena vaan, mutta jossei se syö öljyä niin ei sitä sitten kannata ottaa auki :D

ei helevetti, olin unohtanu tän kokopaikan ja rojekti-päivä kirjan :mrgreen: :oops:
kawa tuli alku keväällä jo valmiiks ja myyty eteenpäin ja sen jälkeen kerenny jo useampi pyörä olemaan :lol:

koneesta sen verran, että venat säädin,kaasarin putsasin,tulpan vaihdoin ja koneesta otin vähä päälle litran öljyä pois
niin rupes toimimaan ihan hyvin:) paljo en sillä kerenny ennen myyntiä ajamaan joten ei tietoa että kuluttiko öljyä.




no mutta tässä pari kuvaa miltä näytti valmiina:)



Kuva

Uploaded with ImageShack.us




Kuva

Uploaded with ImageShack.us





Kuva

Uploaded with ImageShack.us




Kuva

Uploaded with ImageShack.us



Kuva

Uploaded with ImageShack.us




Kuva

Uploaded with ImageShack.us




Kuva

Uploaded with ImageShack.us




Kuva

Uploaded with ImageShack.us



ei meinaa muistaa mitä kaikkia kommelluksia talven aikana sattu :mrgreen:
suunnitelmat muuttu ainaki kokonaan alkuperäsistä. onkkelmia ei pahemmin tainnu olla.
esim 125/250 hussen tc -07 täydelliset jarrupaketit meni melkeen heittämällä eteen ja taakse :O
ei tarvinnu montaa tuntia ruuvailla:)
mittariks tuli sicman bc???? missä oli taustavalo ja joku 20toimintoa. helvetin hyvä ja ku vielä valolla niin olis pitäny laillinenki olla:)
acran pönttö laitettiin keväällä ku aikasempi laserin extreme (single) oli vähän turhan kovaääninen :D

sitte tossa maaliskuussa muutin muijan luo etelä-suomeen, pohjanmaalta ja pyörä+parilaatikkoa osia tuli kuskattu sinne kiitolinjalla,
n. 200€ meni rakentelurahaa siihen ja tammi-helmikuussa en pyörää kerenny edes rakenteleen,mutta valmistu se kuitenki pääsiäiseen mennes 8)
penkki tuli vielä jälkeenpäin päällystettyä uudelleen.
ja hyvin kulki,liikku ja keuli ja paukku:)

että sellaista :)

ja tossa vielä niille linkki jotka käyttää facebookki: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 670&type=1
sieltä näkee muutamia projekti kuvia.


EDIT: nyt pihassa on 40tonnia ajettu, hyväkuntonen suzuki tl1000s -97 v2 koneella.

ja se pitäis saada nyt myytyä, TAI vaihdettua 600/750/800 dr suzukiin, koska olis tiedossa ahdettu 750darran
kone 8)
sen koneen vois laittaa talvella dr:n runkoon ja rakentaa vaikka kunnon dakar-pyörä tai vaikka smoto :twisted:
ps. löytyis myös tollanen 1000tl:n v2 kone paketti. täydellinen ylä/alakerta, startti,vauhtipyörät ja muut, vaikka johonki projektiin :)


kiitos ja anteeks.
There`s only three speeds: fast, very fast &
Oh shit!
Vastaa Viestiin