Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Tiukalle vetää valmistuminen. Viimeinkin renkaat saapui perille. Nyt sit kokeillaan Bridgestone AX41 tyyppiä, jos huomenna pääsis rengaskoneelle. Nää tubelestyypin kumit on vittumaiset vääntää alle raudoilla vaikka kyllä hätäpäissään sekin onnistuu.
Kun kerran joutuu ottaa vanteet alta niin vaihdellaan samalla jarrulevyt eteen. Oli toinen levy menny kieroksi ja ei kiva kun pumppaa sormille jarruttaessa, mutta jos ny brembon levyt auttais ongelmaan. Kuva

Kyllä se siitä... PRKL

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Pientä viritystä, laatikon perältä löyty vanha xcover 3 ja pitihän siihen ajaa maastokartat ja locus. Saas nähdä onko sit navin päivitys mallia tabletti? Ainakin suht nätisti tuntuu toimivan tuossa puhelimessa offlinena kaikki. Kuva

Kyllä se siitä... PRKL

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Ja vastus jatkuu, muuten alkaa olee laite kunnossa ja ajattelin päräyttää pidemmän testilenkin. Joten takille ja täyteen. Rupesikin bensa haisee normaalia voimakkaamin ja maakin rupes kastuu. Tankissahan oli sit parikin reikää. Oli joku edellinen omistaja käyttänyt liianpitkiä pultteja katteiden kiinnitykseen ja nyt sit tuli se ilmi. Eihän tässä ehdi enää viemään tuota hitsarille joten pielavetiset käyttöön, eli sikamassalla täyttö kiinityskorvakkeen alle.
Nyt vuorokauden kuivuttua tankkiin bensat takas ja vaikuttaa pitävän aineet sisällä.
Tiedämpähän mitä tehdään kun tulee aikaa, mutta jos tuo viritys kestäis tämän kauden niin hyvä.
Mut tuon tankin korjaus on sit jokatapauksessa edessä ja onkin vähän isompi operaatio kun pitää leikata kiinnikkeet irti ja saada ne samoille kohti takasin. KuvaKuva

Kyllä se siitä... PRKL

Kyllä se siitä...
whcrg
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Syys 01, 2020 1:26 pm
Pyörä: EXC-F 350

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja whcrg »

Dassault kirjoitti: Su Touko 15, 2022 1:40 pm Mut tuon tankin korjaus on sit jokatapauksessa edessä ja onkin vähän isompi operaatio kun pitää leikata kiinnikkeet irti ja saada ne samoille kohti takasin.
Sen vois hyvinkin saada kovajuotettua irroittamatta kiinnikettä. Maalit toki palaa ympäriltä mutta maalihommiin varmaan pitää joka tapauksessa varautua...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

whcrg kirjoitti:
Dassault kirjoitti: Su Touko 15, 2022 1:40 pm Mut tuon tankin korjaus on sit jokatapauksessa edessä ja onkin vähän isompi operaatio kun pitää leikata kiinnikkeet irti ja saada ne samoille kohti takasin.
Sen vois hyvinkin saada kovajuotettua irroittamatta kiinnikettä. Maalit toki palaa ympäriltä mutta maalihommiin varmaan pitää joka tapauksessa varautua...
Maalihomma on edessä, korjasi miten tahansa.
Kovajuotos voisi olla hyvä veto, ite ajattelin ihan koritinaa. Siinä olisi samalla hyvä tilaisuus tehdä sonauto-replika.

Kyllä se siitä... PRKL

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Mut tämä sikaliima on kyllä ihmeainetta. Niin vaan vuoto loppui. Tuli sitten käytyä vielä surauttaa rapia 130 km ja totesi, että tämä on aika tavalla eri kampe kuin pikkutennari. Vielä piti navin paikka siirtää takasin tankoon ja viritin puhelimen tuolle kohti missä navi oli mittariston yläpuolella. Navi oli sen verran painava, että väräji huolella ajaessa routasilla teillä. Jos tämä osoittautuisi paremmaksi versioksi.
Kyllä se taitaa olla mullakin isomman tabletin osto edessä, sen verran hyvin toimii locus jäljen seurannassa. Kuva

Kyllä se siitä... PRKL

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Täytyy sanoa et nää Bridgestone AX41 on yllättänyt positiivisesti. Ajo assulla tai kovalla soratiellä, niin käytös on samanlainen ja sit irtosorallakaan ei tee yllätyksiä. Nyt kysymys on vain, et kuinka monta km ne kestää alla? Kuva

Kyllä se siitä... PRKL

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Jep jep, Kevät Kivetty taputeltu ja tennarikin tuli aika paljon tutummaksi laitteeksi kun pyyhki sen vajaa 200km viikonlopun aikana sorarännejä.
Mutta, eihän tänne nyt ihan vaan hehkutusta kirjoitella. Tuo AX41 etusena oli yllättävän levoton karkeella soralla, mutta taas hiekalla yllättävän hyvä.
Kaasutinjumppakin tuli eteen, pakoputken pää on ihan musta ja kahvasta kun käskyttää niin savu takana on kuin vanhan diesel mesen ryntäytyksessä.
Ehdin tuossa jo ottamaan kaasarit esille ja silmämääräisesti vaikuttaa, että neulat ja neulaputket menee uusiksi. Eli taas tilataan ja odotellaan...

Kyllä se siitä... PRKL

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Kappas kummaa. Yammun tyyppivika, neula kulunu ja suutinputki soikea. Positiivisesti kaasarien kalvot ovat ehjät. Tästä selviää sit ihan normaalilla kunnostuksella. Kuva

Kyllä se siitä... PRKL

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Suomen Posti ei pettänyt taaskaan kerran. Kaasuttimien korjaussarjat makas viikon Vantaalla. En minä vaan opi, että pitäis tilata ulkomailta sellaisella kyydillä, että posti ei iske väliin.
No kuitenkin ne löytyvät perille lopulta.
Nyt on uudet hilkkeet paikoillaan ja vaikuttaa bensan kulutuskin palautuneen kuriin, kivetyssä vei sitä 9l/100km ja nyt testilenkillä pääsee lähes puolella. Vei vaan 5,1l/100km. Seuraavaksi pyörän pakkaus perjantaita varten ja suunnaksi SiKu-moton päämaja Tenere-rallyn merkeissä. Kuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Tenere ralli tuli käytyä ja samalla testattua pyörää. Nätisti kuljetti kolmeen päivään 1101km keskikulutuksella 5l/100km.
On se vaan melkosen painava kampe viedä pehmeällä alustalla ja ei vielä ojien ylikään uskalla oikein mennä eli lisää totuttelua.
Tuo tanko jonka laitoin etukatteeseen kiinni navia varten, ei oikein toiminu. Väpäjää liikaa eli pitää tehdä tukirauta siihen tilalle. Varmaan mittariston alta saisi tuennan tehtyä, mutta ei innosta ryhtyä purkaa taas katteita kun on päässy jo ajelee pitkän talven jälkeen.
Viikko vielä ja sitten lomille. Kuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Voi kuinka aika rientää, lomat on lusittu ja aika paljon on tullu ajeltua SyysKivetyn reittejä tutkiessa. Rupes ketuttaa kun orkkis jalkatapit oli niin pienet. Pari kertaa tuli otettua tilanteita niiden vuoksi kun jalka lipesikin ku yritti nousta tapeille ajamaan.
Tilasin sit Ranskasta YZ450 käypäset alumiinitapit. Jostain ulkomaan foorumilta lukasin, että ne menee paikalleen melkein heittämällä. Piti vaan kolme milliä ottaa pois ulokkeesta.
No nyt ne on paikoillaan ja täytyy sanoa, että vaikutus on iso. Mehtä sit näyttää miten niiden kanssa eletään.

Samalla kahtelin, että minkä takia takahaarukan päällä on öljyä.
Syykin löytyi kun tutki hieman enemmän, öljysäiliössä on halkeama, se selittääkin miksi tuntu, että moottorille öljy maistuu mukamas. No, jos se kestäis vielä vähän aikaa kun öljynvaihto lähestyy. Täytyy sit käyttää tankki tinattavana. KuvaKuvaKuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Eastfield
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 7:16 pm
Pyörä: TT350

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Eastfield »

Oisko linkkivinkkiä jalkatapeista antaa?

Lähetetty minun LE2123 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Eastfield kirjoitti:Oisko linkkivinkkiä jalkatapeista antaa?

Lähetetty minun LE2123 laitteesta Tapatalkilla
https://m.aliexpress.com/item/32844879295.html
Tuolta uskalsin ottaa. Tuli reilussa viikossa.

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Öljysäiliö tuli irroitettua ja vuotokohtakin löytyi. Etummaisen kiinnikkeen hitsisauma oli syylinen. On kyllä sen näköinen sauma, että halvalla on ennenkin osattu tehdä. Maanantaina sit heitettävä hitsarille ja tuumata, että käy toisenkin kiinnikkeen sauman läpi. Ei tuo paljoa tihuuta kylmänä, mutta lämpösenä tulee jo huomattavasti enemmän öljyä läpi. Kuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Vastaa Viestiin