Domiin järkevä rengas?
Valvoja: Moderaattorit
Domiin järkevä rengas?
Tere vaan kaikille.
Nyt on pää jo sen verran sekaisin nuista kaikennäköisistä nappuloista, että aattelin kysästä näin uudella topikilla.
Elikkä laji on mulle uusi ja hankin pyörän viime syksynä viimein..huh..(vaimoa 7 vuotta piti pehmittää). Siis 650 domi. Alla oli siracit josko aika ehtoo puolella, mutta sen mitä kerkesin niillä ajaa niin hyvät kovalla. Nyt alla mt21:set johon oli kovat odotukset,koska muutampi niitä suositteli, mutta olikin pettymys. Asvaltilla sutii? ja pehmeällä hiekalla etuseen en luota yhtään, ikään kuin puikkelehtii puolelta toiselle.Soralla mitä ajanut niin makia pito ja tonttia siirtää kivasti( huom. mulla OLI uusi pihatie)Muuten mettä käytössä hyvät.Asvaltilla mielestäni liian karkeat.
Lumella olivat liukkaat,tuli ajeltua pitkin talvea.
Elikkä arvoisa raati, Kysymys kuuluu seuraavasti:
Mikä rengas on mulle oikea valinta? Ajan pääsääntöiseti asvaltilla mutta poikkean soralle aina kun mahdollista.Lälli ajoa ei todennäkösesti ole.Elikkä suhde vois olla jotakin 80/20.
Sirac on hyvä mutta nyt haetaan nappularengasta.
Kiitoksia etukäteen.
ps. perustelut ja km kestävyys myös.
Nyt on pää jo sen verran sekaisin nuista kaikennäköisistä nappuloista, että aattelin kysästä näin uudella topikilla.
Elikkä laji on mulle uusi ja hankin pyörän viime syksynä viimein..huh..(vaimoa 7 vuotta piti pehmittää). Siis 650 domi. Alla oli siracit josko aika ehtoo puolella, mutta sen mitä kerkesin niillä ajaa niin hyvät kovalla. Nyt alla mt21:set johon oli kovat odotukset,koska muutampi niitä suositteli, mutta olikin pettymys. Asvaltilla sutii? ja pehmeällä hiekalla etuseen en luota yhtään, ikään kuin puikkelehtii puolelta toiselle.Soralla mitä ajanut niin makia pito ja tonttia siirtää kivasti( huom. mulla OLI uusi pihatie)Muuten mettä käytössä hyvät.Asvaltilla mielestäni liian karkeat.
Lumella olivat liukkaat,tuli ajeltua pitkin talvea.
Elikkä arvoisa raati, Kysymys kuuluu seuraavasti:
Mikä rengas on mulle oikea valinta? Ajan pääsääntöiseti asvaltilla mutta poikkean soralle aina kun mahdollista.Lälli ajoa ei todennäkösesti ole.Elikkä suhde vois olla jotakin 80/20.
Sirac on hyvä mutta nyt haetaan nappularengasta.
Kiitoksia etukäteen.
ps. perustelut ja km kestävyys myös.
Tuo oli hyvin huudettu, perusteet jäi vaan uupumaan. Oman kokemuksen mukaan toimii yhtälailla pikitiellä kuin mezelerin enduro 3. Muista ei sitten kokemusta olekaan.jor kirjoitti:tkc80
Pehmeämmässä ehkä hivenen parempi, muttei minun kokemuksella pysty kyllä mitään ihmeitä veisteleen. Aiemmin tuon nimeen vannottiin täällä yleisesti, mutta nyttemmin on pyörät menneet monilla enemmän metsämalliin, ja karkeammat gummit saa kannatusta.
Näiltä sivuilta löytyy kokemuksia monista renkaista, kuten myös Raimon loístavilta sivuilta:
http://www.finnbike.com/matkaendurot/huolto.htm
Tuo sivusto on tainnut olla aika monella se viimmeinen niitti kurapyörän laittoon.
- Pallokala
- Pyörä: NX650, 450MT
Tuosta KT-966:sta vielä... Onko se tosiaan niin jäykkärunkoinen kuin rengasukot väittivät? Itsellä kun ei ole vehkeitä eikä taitoa, niin vein Domin takakiekon ihan moottoripyörähuoltoon renkaanvaihtoon. Kun maksun aika tuli ja kysyin kärsiikö tinkiä, sanoi kaveri, että älä tingi. Kahdelta mieheltä meni 1½ tuntia vaihtoon. Oli kuulemma niin jäykkä kumi...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
-
janne.k
- Pyörä: XR400, XRV750
On noita kingssejä, 963 ja 966 mallia nastoilla ja ilman tullut vaihdeltua eikä se nyt mikään erikoisen jäykkä ole ollut, hiukan ehkä normaalia jäykempi(mikä nyt sitten on normaali, ei varmaan kukaan joka tuollaisia renkaita käyttää). Mutta se on taidon puutetta jos 1,5 tuntia menee. Vai oliko se 1,5 tuntia alta alle?
Ei siinä, tuo 966 kyllä sopi domiin hyvin, toimi asfaltilla ja sorallakin ihan ok. Kuluneena vaan oli aika yllättävä. Jonkun 2000km taisi kestää.
Ei siinä, tuo 966 kyllä sopi domiin hyvin, toimi asfaltilla ja sorallakin ihan ok. Kuluneena vaan oli aika yllättävä. Jonkun 2000km taisi kestää.