nappulat repeää

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

nappulat repeää

Viesti Kirjoittaja VAK »

nastarenkaita vaihtaessani äkkäsin eriskummalisen ilmiön. Mistä johtuu, että eturenkaan reunanappulat repeävät noin(katso kuvat)? Paineet ovat olleet barin luokkaa, eikä rengas ole vanha. Rengas on Metzelerin sixdays. Takana saman mallin rengas ja sen nappulat kuluivat ihan siististi.

Onko vika paineissa vai missä?

1.jpg
(72.31 KiB) Tiedosto ladattu 165 kertaa
2.jpg
(76.65 KiB) Tiedosto ladattu 205 kertaa
Janne
Pyörä: SE & MXV & EN
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

Vika lienee siinä, että renkaalla on menty ajamaan maastossa. Reunanappulan repeämistä jouduttaa kova spoori ja varsinkin kivikot.

Ainakin allekirjoittaneelle tuttu ilmiö endurosäännön mukaisissa renkaissa, missä sivunappula on usein puolikkaan kokoinen.

Johan tuossa keskinappulatkin ovat pyöristyneet sen verran, että pehmeällä alustalla pito ei ole häävi.
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Joo, olen kyllä jonkin verran kivikossa ajanut. Mun ajolla tuo on vasta sisäänajettu, en malta sitä vielä pois heittää. Tuo on F.I.M rengas.

Millaisia kokemuksia teillä on Michelinin S12:sta? Tuollaiset tulevat seuraavaksi.

Pyörä: 300 EXC

Viesti Kirjoittaja Pete H »

on kuin kopio mun saman merkkisestä renkaasta, takanen kului ihan tasaisesti et tuntuu olevan normaalia kulumista tolle renkaalle.
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Oot oppinu kallistaan :D Ei vaan, kyllä ne spoorin reunat syö nuo reunanappulat. Mulla meni Metzeler MC 4 aika saman näköiseksi kesän ajeluissa. Oli lopuksi aika surkea ajaa varsinkin crossiradalla, kun etupää ei pitänyt yhtään kurveissa. Hallissa ei tosin haitannut ilmeisesti siksi, että sielä on niin kova pinta.

Seuraavaksi menee alle vastaavat puolikuntoiset Sixdaysit, kun semmoinet on valmiina odottamassa, joten en taida päästä eroon tuosta reunanappuloiden katoamisesta.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
JukkaH

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Normaali juttu kyseisessä renkaassa. Muutenhan se on loistava. Siitä on olemassa hard malli joka on kestävämpi.
Vastaa Viestiin