Rengaskeskustelua
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
- Pyörä: Tiger xc -11
Re: Rengaskeskustelua
Ookke, luotan kokemukseen.
Se uus Michelin Tracker kiinnostaisi kanssa, mutta ei niitä kai oikein mistään vielä saa. Ei se älyttömiä kilsoja varmaan kestä, mut näyttää hyvältä.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Se uus Michelin Tracker kiinnostaisi kanssa, mutta ei niitä kai oikein mistään vielä saa. Ei se älyttömiä kilsoja varmaan kestä, mut näyttää hyvältä.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Rengaskeskustelua
Jos Wildiä karkeampaa kapiaat joka kestää myös kilsoja, eikä ajettavuus ole pikitiellä perseestä niin Pirelli MT16 molempiin päihin, jos niitä vielä jostain saa. Kuvioltaan aika samanlainen kun Unicross mutta kumiseos kilometrejä kestävämpi. Tuollaiset oli alla EXC400Adv:ssa sekalaisessa ajossa ja pelkästään postiivista kokemusta.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
- Pyörä: Yahama Tenere 700
- Paikkakunta: Nummela
Re: Rengaskeskustelua
Koheltaja kirjoitti:Jos Wildiä karkeampaa kapiaat joka kestää myös kilsoja, eikä ajettavuus ole pikitiellä perseestä niin Pirelli MT16 molempiin päihin, jos niitä vielä jostain saa. Kuvioltaan aika samanlainen kun Unicross mutta kumiseos kilometrejä kestävämpi. Tuollaiset oli alla EXC400Adv:ssa sekalaisessa ajossa ja pelkästään postiivista kokemusta.
24mx on jotain kokoja
Re: Rengaskeskustelua
Olipa rengasrasvalle käyny kivasti. Kattelin syksyllä purkin kyljestä että lukeeko mitään että ois suojattava pakkaselta. No ei lukenut. Nyt kevään ekalle renkaanvaihdolle kun avasin purkin niin se oli vettä täynnä. Seassa oli hiutaleina jotain liukasta.
Onko kokemusta toipuuko tuo. Taidan käydä ostaan Wurthiltä spraynä rengasrasvan. Sen ei uskos jäätyvän.
Onko kokemusta toipuuko tuo. Taidan käydä ostaan Wurthiltä spraynä rengasrasvan. Sen ei uskos jäätyvän.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
- Pyörä: Tiger xc -11
Re: Rengaskeskustelua
Reissurenkaiksi 690 alle valikoitui taakse e-07 ja eteen Wild, niin ei varmasti lopu renkaat kesken reissussa.
Seuraa kenties typerä kysymys: Varmaan laitan noihinkin vannelukot ihan normaalisti?
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Seuraa kenties typerä kysymys: Varmaan laitan noihinkin vannelukot ihan normaalisti?
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Re: Rengaskeskustelua
Riippuu miten matalilla paineilla ajelet, mulla ollu vähintään 1.8 paineita takana ja ei ole pyörähtäny vanteella.Tommitomminen kirjoitti:Reissurenkaiksi 690 alle valikoitui taakse e-07 ja eteen Wild, niin ei varmasti lopu renkaat kesken reissussa.
Seuraa kenties typerä kysymys: Varmaan laitan noihinkin vannelukot ihan normaalisti?
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Rengaskeskustelua
Samalla yhdistelmällä pykälää laiskemmalla XTR:llä paineet soralla 1.5e ja 1.2t, ei merkkiäkään pyörähtämisestä.
Tubeless renkaat istuu jäykän runkonsa takia aika tiukasti vanteella että näyttäisi pysyvän paikallaan matalillakin paineilla, EXC:ssä piti noilla paineilla olla lukot kiinni pehmeärunkoisten enskakumien kanssa.
Tubeless renkaat istuu jäykän runkonsa takia aika tiukasti vanteella että näyttäisi pysyvän paikallaan matalillakin paineilla, EXC:ssä piti noilla paineilla olla lukot kiinni pehmeärunkoisten enskakumien kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Rengaskeskustelua
Tuo on hyvä yhdistelmä soratielle. 690 alla minulla 1,5 bar ilman lukkoja ja hyvin kestää vanteella. 690 vanteen huulet on pyälletty ja ei kai ihan vähänstä pyörähtele.
Michelin AC10 piikkipyörissä pidin lukot 0,8bar paineilla.
Michelin AC10 piikkipyörissä pidin lukot 0,8bar paineilla.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: Rengaskeskustelua
Tää tuntuu olevan vähän vanne- ja rengaskohtaista. Bemmissä on on pykälletty reuna 21" vanteessa, mutta niin vain sain K60-scoutin pyörähtämään assulla jarruttaessa 1,6bar paineilla. Tuon jälkeen tosin lakkasin käyttämästä talkkia ja siirryin aitoon rengasrasvaan, eikä mokoma ole toistunut.B12 kirjoitti:Tuo on hyvä yhdistelmä soratielle. 690 alla minulla 1,5 bar ilman lukkoja ja hyvin kestää vanteella. 690 vanteen huulet on pyälletty ja ei kai ihan vähänstä pyörähtele.
Michelin AC10 piikkipyörissä pidin lukot 0,8bar paineilla.
Re: Rengaskeskustelua
Pyöränä GS 1200 ja renkaiden osto/tilaus edessä.
Pari sarjaa ajanut Michelin Anakee-2 renkaita.
Varmaankin renkaat ovat kehittyneet tuosta ajasta(vai onko?).
Mitä siis alle, kun ajot ~asfalttia 90% & hiekkatietä 10%
Mikään nappularengas EI tule kysymykseen...
Pari sarjaa ajanut Michelin Anakee-2 renkaita.
Varmaankin renkaat ovat kehittyneet tuosta ajasta(vai onko?).
Mitä siis alle, kun ajot ~asfalttia 90% & hiekkatietä 10%
Mikään nappularengas EI tule kysymykseen...
Re: Rengaskeskustelua
Perustourance on edelleenkin vallan mainio rinkula tuohon tarkoitukseen. Jos taas mielii vähän enemmän ominaisuuksia kestävyyden kustannuksella niin tuo uusi Michelin Anakee Adventure vaikuttaa kovin mielenkiintoiselta. Lisäksi olisi tuttu ja turvallinen merkki vielä kaiken päälleBudder kirjoitti:Pyöränä GS 1200 ja renkaiden osto/tilaus edessä.
Pari sarjaa ajanut Michelin Anakee-2 renkaita.
Varmaankin renkaat ovat kehittyneet tuosta ajasta(vai onko?).
Mitä siis alle, kun ajot ~asfalttia 90% & hiekkatietä 10%
Mikään nappularengas EI tule kysymykseen...
edit. piti sanomani, että anakee on kuvionsa ja tekniikkansa puolesta todennäköisesti pitävämpi sekä assulla, että hiekalla kuin nykyinen anakee 2.
Re: Rengaskeskustelua
Jopa täällä Norjan loskakelissä Pirelli Scorpion Trail 2 on aivan mahtava rengas. Ohjautuu tarkasti ja kevyesti ja ennen kaikkea pitää, kuivalla ja märällä. Eka setti näitä alla, ei jää viimeiseksi. Eikä tuo katukumiksi huono ole sorallakaan. ATn rengaskoossa selviää pehmeämpääkin hiekkatietä auttavasti.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Rengaskeskustelua
Jos pyörä tulee ajoissa ja yksi reissu onnistuu niin T7:lle pitäisi löytää karkeampi rengastus sorateille ja koska suosikkirengasta, Pirelli MT16, ei löydy kumpaakaan päähän sopivana kokona niin ehdotuksia vaihtoehdoiksi? Takavanne ilmeisesti 4.00" leveä joka sulkee pois kaikki alle 140 leveät renkaat. Onko muita vaihtoehtoja kun Unicross?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Rengaskeskustelua
Unicrossia ei saa enää 140-leveänä, mutta Mefo MFC 11 Stone Masteria saa. Siinä on liki samanlainen kuvio kuin C-02:ssa, Unicrossissa ja MT16:ssa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Rengaskeskustelua
Näyttää 140 UC:tä olevan myynnissä https://www.1001renkaat.com/renkaat-moo ... -70m-35072
Mefo on aika harvalla keskinappulalla, ihan kun joka toinen nappula puuttuisi. Ei välttämättä mun valinta koska tulee myös pikitietä ja tuo voi olla jyristin ajaa ja kuluu keskeltä nopeasti. Taitaa vaihtoehdot rajautua Unicrossiin, Misukan Desert Race vähän kalliimpi ja epäilyttää onko yhtä lineaarinen pito kun UC:ssä.
Mefo on aika harvalla keskinappulalla, ihan kun joka toinen nappula puuttuisi. Ei välttämättä mun valinta koska tulee myös pikitietä ja tuo voi olla jyristin ajaa ja kuluu keskeltä nopeasti. Taitaa vaihtoehdot rajautua Unicrossiin, Misukan Desert Race vähän kalliimpi ja epäilyttää onko yhtä lineaarinen pito kun UC:ssä.
Kylätason kurapyöräilijä.