Tuo Tracker ollut nyt edessä toista kesää ja minua yllätti kuinka tasaisesti se kuluu. Kaikissa nappuloissa saman verran pintaa, eikä mikään nappula ole kiilamainen. Painetta ollut 1,5bar. Asfaltilla toki tullut ajettua aika vähän.
Mitas
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitas
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: Mitas
Mitas c17 ja c02 renkaista kokemuksia kaipailisin? Pyörä johon nuo tulisi on suzuki drz 400s. Tällä hetkellä alla mitas e09 edessä ja takana.TL runkoisena nuo on vaan aika jäykät ja en saanut edes rengaslukkoa asennettua eteen että sain nousemaan vanteelle viime kesänä. Varsinkin etunen meinaa karata soralla alta..paineita en ole uskaltanut laskea alle 1.5 bar lukkojen puuttumisen takia. Tuli mielestäni virhe hankinta..joten nyt jotain TT rengasta alle jossa löysemmät rungot. Paljon netissä moititaan c02 rengasta asfaltilla ja erityisesti märällä sellaisella että olisi vaarallinen ja liukas ja lethal niinku jenkit sanoo joten miten noilla asfaltti tieajo sujuu? Tiedän kyllä että eivät ole sinne tarkoitettu. Soratiet ja polut/asfaltti suhteessa 50/50. Ajelen kesäisin paljon myös työmatkaa ko. kulkineella ja eihän tuo mikään hurjastelu vehe muutenkaan ole setämies vauhtia körötellä
-Jouni-
-Jouni-
Re: Mitas
Kaikkia noita on tullut käytettyä.JouTol kirjoitti: ↑Ti Maalis 01, 2022 5:27 pm Mitas c17 ja c02 renkaista kokemuksia kaipailisin? Pyörä johon nuo tulisi on suzuki drz 400s. Tällä hetkellä alla mitas e09 edessä ja takana.TL runkoisena nuo on vaan aika jäykät ja en saanut edes rengaslukkoa asennettua eteen että sain nousemaan vanteelle viime kesänä. Varsinkin etunen meinaa karata soralla alta..paineita en ole uskaltanut laskea alle 1.5 bar lukkojen puuttumisen takia. Tuli mielestäni virhe hankinta..joten nyt jotain TT rengasta alle jossa löysemmät rungot. Paljon netissä moititaan c02 rengasta asfaltilla ja erityisesti märällä sellaisella että olisi vaarallinen ja liukas ja lethal niinku jenkit sanoo joten miten noilla asfaltti tieajo sujuu? Tiedän kyllä että eivät ole sinne tarkoitettu. Soratiet ja polut/asfaltti suhteessa 50/50. Ajelen kesäisin paljon myös työmatkaa ko. kulkineella ja eihän tuo mikään hurjastelu vehe muutenkaan ole setämies vauhtia körötellä
-Jouni-
C-02 on niin korkeanappulainen että uutena pikitiellä tuntuu että takalaakeri on pettänyt. Sorapinnalla hyvä.
C-17 on myös enemmän soralle tarkoitettu, harvanappulaisena asfaltilla täristää hitaassa vauhdissa. Ulkonäön perusteella E-13 rally star eteen näyttäisi sopivan paremmin ajoprofiiliisi mutta siitä ei ole kokemusta.
E-09 eturenkaana minusta tosi arvaamaton, sivuttaispito liukkaalla olematon.
E-09 takarenkaana on minulla useimmiten alla, sopii soralle ja assulle.
Jos olet kokenut nuo E-09 :t jäykäksi niin liekö ne Dakar mallia. Joskus tilasin sellaisen ja tosi jäykkä asentaa, ei tule toista kertaa.
Heikki
Re: Mitas
Ei ole mielestäni Dakar.. on kuitenkin tubeless. Eikös tuommoiseen yks pyttyiseen papattajaan kuuluisi mieluummin ns. tubetype renkaat? Näkyy vaan nykyään nuo monet mitaksen renkaat olevan TL. Tietysti onhan niitä muitakin rengasmerkkejä..PAH kirjoitti: ↑Ti Maalis 01, 2022 7:04 pmKaikkia noita on tullut käytettyä.JouTol kirjoitti: ↑Ti Maalis 01, 2022 5:27 pm Mitas c17 ja c02 renkaista kokemuksia kaipailisin? Pyörä johon nuo tulisi on suzuki drz 400s. Tällä hetkellä alla mitas e09 edessä ja takana.TL runkoisena nuo on vaan aika jäykät ja en saanut edes rengaslukkoa asennettua eteen että sain nousemaan vanteelle viime kesänä. Varsinkin etunen meinaa karata soralla alta..paineita en ole uskaltanut laskea alle 1.5 bar lukkojen puuttumisen takia. Tuli mielestäni virhe hankinta..joten nyt jotain TT rengasta alle jossa löysemmät rungot. Paljon netissä moititaan c02 rengasta asfaltilla ja erityisesti märällä sellaisella että olisi vaarallinen ja liukas ja lethal niinku jenkit sanoo joten miten noilla asfaltti tieajo sujuu? Tiedän kyllä että eivät ole sinne tarkoitettu. Soratiet ja polut/asfaltti suhteessa 50/50. Ajelen kesäisin paljon myös työmatkaa ko. kulkineella ja eihän tuo mikään hurjastelu vehe muutenkaan ole setämies vauhtia körötellä
-Jouni-
C-02 on niin korkeanappulainen että uutena pikitiellä tuntuu että takalaakeri on pettänyt. Sorapinnalla hyvä.
C-17 on myös enemmän soralle tarkoitettu, harvanappulaisena asfaltilla täristää hitaassa vauhdissa. Ulkonäön perusteella E-13 rally star eteen näyttäisi sopivan paremmin ajoprofiiliisi mutta siitä ei ole kokemusta.
E-09 eturenkaana minusta tosi arvaamaton, sivuttaispito liukkaalla olematon.
E-09 takarenkaana on minulla useimmiten alla, sopii soralle ja assulle.
Jos olet kokenut nuo E-09 :t jäykäksi niin liekö ne Dakar mallia. Joskus tilasin sellaisen ja tosi jäykkä asentaa, ei tule toista kertaa.
-Jouni-
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
TT renkaat on parhaita kevyeen pyörään, myös keskiraskaaseen järkevillä paineilla. Mitas E12/E13 voisi olla hyvä combo, omat kokemukset jäi sen verran olemattomiksi etten osaa sanoa miten kestää asfalttia, varmaan saman mitä muutkin saman tyyppiset renkaat.
Motoz Rallz TT eturengas on myös hyvä vaihtoehto jos sellaisen jostain löydät, pehmeä runko, pitävä soralla ja kestää pikitietä samalla tavalla kun Anakee Wild ja on hyvä ajaa kaikilla pinnoilla. Takarengasta en välttämättä laittaisi jos ajot on asfaltti painotteisia, karkea ja ulinaa riittää, kestävyys ehkä sama mitä on 09 varianteilla.
Motoz Rallz TT eturengas on myös hyvä vaihtoehto jos sellaisen jostain löydät, pehmeä runko, pitävä soralla ja kestää pikitietä samalla tavalla kun Anakee Wild ja on hyvä ajaa kaikilla pinnoilla. Takarengasta en välttämättä laittaisi jos ajot on asfaltti painotteisia, karkea ja ulinaa riittää, kestävyys ehkä sama mitä on 09 varianteilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
C-17 & C-02 on oikein hyvin DRZ:n kaltaiseen pyörään sopiva rengastus. Matkaenskan rengastus on aina kompromissi ja noilla painotetaan sora ja maasto-ominaisuuksia. Niillä kuitenkin pärjää oikein hyvin myös asfaltilla. Eivät ole asfaltilla luonnollisesti likikään katurenkaiden veroiset pidoltaan ja mukavuudeltaan sekä luiruavat uutena, joka tosin rauhoittuu, kun ne vähän kuluvat. Sateella saa ajella varovaisesti, mutta kuivaa mutkaista asfalttitietä saa lasketella sen mitä rajoitukset sallivat ja selvästi ylikin. Jos tarkoitus on löytää renkaat, joilla on kiva ajella viikonloppuisin, mutta pärjää työmatkatkin, niin suosittelen varauksella, kunhat et odota liikoja asfaltilla. Itse en ole kokenut tarvetta tätä katumaisemmille renkaille 690:ssä muuta kuin siitä syystä, että pitää selvitä pidemmästä reissusta ilman renkaanvaihtoa.
Yksi vaihtoehto on myös toiset vanteet ja niille katumaisemmat renkaat, joilla ajaa viikolla työmatkat ja viikonlopulle vaihtaa sitten iloitteluvannesarjan alle. Toinen setti voi olla myös supermotot.
Yksi vaihtoehto on myös toiset vanteet ja niille katumaisemmat renkaat, joilla ajaa viikolla työmatkat ja viikonlopulle vaihtaa sitten iloitteluvannesarjan alle. Toinen setti voi olla myös supermotot.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Mitas
Kiitoksia vastauksesta. Odotinkin vastaustasi kun muistelin tätä ketjua lukiessani että omaat kokemusta ko. mallin mitaksista. Itselle asfaltin ajaminen on pakkopullaa..sitä kuitenkin tulee väistämättä. Aiemmin oli myös katupyörä, möin pois. Ei vaan sitten pätkääkään kiinnostanut hinkata asfaltilla. Matkavauhti tuolla dertsillä on myös hyvin maltillinen n.90-95kmh, välityksistä johtuen. Nykyiset E09 on kyllä kohtuulliset asfaltilla..soralla sitten ei niinkään..varsinkaan etunen.Jani M kirjoitti: ↑Ti Maalis 01, 2022 9:28 pm C-17 & C-02 on oikein hyvin DRZ:n kaltaiseen pyörään sopiva rengastus. Matkaenskan rengastus on aina kompromissi ja noilla painotetaan sora ja maasto-ominaisuuksia. Niillä kuitenkin pärjää oikein hyvin myös asfaltilla. Eivät ole asfaltilla luonnollisesti likikään katurenkaiden veroiset pidoltaan ja mukavuudeltaan sekä luiruavat uutena, joka tosin rauhoittuu, kun ne vähän kuluvat. Sateella saa ajella varovaisesti, mutta kuivaa mutkaista asfalttitietä saa lasketella sen mitä rajoitukset sallivat ja selvästi ylikin. Jos tarkoitus on löytää renkaat, joilla on kiva ajella viikonloppuisin, mutta pärjää työmatkatkin, niin suosittelen varauksella, kunhat et odota liikoja asfaltilla. Itse en ole kokenut tarvetta tätä katumaisemmille renkaille 690:ssä muuta kuin siitä syystä, että pitää selvitä pidemmästä reissusta ilman renkaanvaihtoa.
Yksi vaihtoehto on myös toiset vanteet ja niille katumaisemmat renkaat, joilla ajaa viikolla työmatkat ja viikonlopulle vaihtaa sitten iloitteluvannesarjan alle. Toinen setti voi olla myös supermotot.
-Jouni-
Re: Mitas
Kiitoksia vastauksesta. Odotinkin vastaustasi kun muistelin tätä ketjua lukiessani että omaat kokemusta ko. mallin mitaksista. Itselle asfaltin ajaminen on pakkopullaa..sitä kuitenkin tulee väistämättä. Aiemmin oli myös katupyörä, möin pois. Ei vaan sitten pätkääkään kiinnostanut hinkata asfaltilla. Matkavauhti tuolla dertsillä on myös hyvin maltillinen n.90-95kmh, välityksistä johtuen. Nykyiset E09 on kyllä kohtuulliset asfaltilla..soralla sitten ei niinkään..varsinkaan etunen.Jani M kirjoitti: ↑Ti Maalis 01, 2022 9:28 pm C-17 & C-02 on oikein hyvin DRZ:n kaltaiseen pyörään sopiva rengastus. Matkaenskan rengastus on aina kompromissi ja noilla painotetaan sora ja maasto-ominaisuuksia. Niillä kuitenkin pärjää oikein hyvin myös asfaltilla. Eivät ole asfaltilla luonnollisesti likikään katurenkaiden veroiset pidoltaan ja mukavuudeltaan sekä luiruavat uutena, joka tosin rauhoittuu, kun ne vähän kuluvat. Sateella saa ajella varovaisesti, mutta kuivaa mutkaista asfalttitietä saa lasketella sen mitä rajoitukset sallivat ja selvästi ylikin. Jos tarkoitus on löytää renkaat, joilla on kiva ajella viikonloppuisin, mutta pärjää työmatkatkin, niin suosittelen varauksella, kunhat et odota liikoja asfaltilla. Itse en ole kokenut tarvetta tätä katumaisemmille renkaille 690:ssä muuta kuin siitä syystä, että pitää selvitä pidemmästä reissusta ilman renkaanvaihtoa.
Yksi vaihtoehto on myös toiset vanteet ja niille katumaisemmat renkaat, joilla ajaa viikolla työmatkat ja viikonlopulle vaihtaa sitten iloitteluvannesarjan alle. Toinen setti voi olla myös supermotot.
-Jouni-
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Yksi vaihtoehto voisi myös olla vaihtaa pelkästään eturenkaaksi C-17. E-09 eturenkaassa on matalat nappulat, joten se ei ole kovin optimaalinen soralla. C-17 on parempi pari E-09 takarenkaalle soralla. Mitas itse rankkaa sekä C-17 että E-09 20/80 renkaiksi: https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... rail-tires
C-17 on myös asfalttiominaisuuksiltaan ja kestoltaan parempi kuin C-02 takarengas. Itse olen parittamassa sitä E-12 kanssa ensi kesänä, joka taas on lähinnä vain TT versio E-09:stä. Ei ole tosin kokemusta vielä.
Edittiä vielä: C-17 löytyy myös tavallisena ja Dakarina:
Tavallinen C-17: https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... -stoneater
C-17 Dakar: https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... -stoneater
Tavallinen löytyy offroad renkaiden puolelta ja Dakar adventurerenkaiden puolelta. Valmerin myymä on tavallinen ja minun kokemukset koskevat sitä.
C-17 on myös asfalttiominaisuuksiltaan ja kestoltaan parempi kuin C-02 takarengas. Itse olen parittamassa sitä E-12 kanssa ensi kesänä, joka taas on lähinnä vain TT versio E-09:stä. Ei ole tosin kokemusta vielä.
Edittiä vielä: C-17 löytyy myös tavallisena ja Dakarina:
Tavallinen C-17: https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... -stoneater
C-17 Dakar: https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... -stoneater
Tavallinen löytyy offroad renkaiden puolelta ja Dakar adventurerenkaiden puolelta. Valmerin myymä on tavallinen ja minun kokemukset koskevat sitä.
Viimeksi muokannut Jani M, Ti Maalis 01, 2022 10:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Mitas
Jani M kirjoitti: ↑Ti Maalis 01, 2022 9:58 pm Yksi vaihtoehto voisi myös olla vaihtaa pelkästään eturenkaaksi C-17. E-09 eturenkaassa on matalat nappulat, joten se ei ole kovin optimaalinen soralla. C-17 on parempi pari E-09 takarenkaalle soralla. Mitas itse rankkaa sekä C-17 että E-09 20/80 renkaiksi: https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... rail-tires
C-17 on myös asfalttiominaisuuksiltaan ja kestoltaan parempi kuin C-02 takarengas. Itse olen parittamassa sitä E-12 kanssa ensi kesänä, joka taas on lähinnä vain TT versio E-09:stä. Ei ole tosin kokemusta vielä.
[/quote
Aivan..taidan laittaa Valmerilta tuollaisen c17 etusen tilaukseen. E09 takasessa vielä nappulaa jäljellä.
-Jouni-
Re: Mitas
Omaan dertsiin laitoin MC23 rockriderit. Nuo on kyllä made in slovenia eli kaiketi vanhan savan tehtaan tuotantoa jonka mitas osti.JouTol kirjoitti: ↑Ti Maalis 01, 2022 5:27 pm Mitas c17 ja c02 renkaista kokemuksia kaipailisin? Pyörä johon nuo tulisi on suzuki drz 400s. Tällä hetkellä alla mitas e09 edessä ja takana.TL runkoisena nuo on vaan aika jäykät ja en saanut edes rengaslukkoa asennettua eteen että sain nousemaan vanteelle viime kesänä. Varsinkin etunen meinaa karata soralla alta..paineita en ole uskaltanut laskea alle 1.5 bar lukkojen puuttumisen takia. Tuli mielestäni virhe hankinta..joten nyt jotain TT rengasta alle jossa löysemmät rungot. Paljon netissä moititaan c02 rengasta asfaltilla ja erityisesti märällä sellaisella että olisi vaarallinen ja liukas ja lethal niinku jenkit sanoo joten miten noilla asfaltti tieajo sujuu? Tiedän kyllä että eivät ole sinne tarkoitettu. Soratiet ja polut/asfaltti suhteessa 50/50. Ajelen kesäisin paljon myös työmatkaa ko. kulkineella ja eihän tuo mikään hurjastelu vehe muutenkaan ole setämies vauhtia körötellä
-Jouni-
DR650SE laitoin tuon C02 + C17 yhdistelmän muinoin ja en tykännyt takarenkaasta, asvaltilla ajo oli kuin käärmeen selässä istumista ainakin uutena. E09 oli niitä ennen ja takanen oli OK mutta eturengas umpisurkea, ei ollut luottoa yhtään.
E09 taka + C17 etu voisi olla toimiva paketti
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
- PantseK
- Viestit: 798
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 11:29 pm
- Pyörä: 950 WC Adventure, 450 EXC, Haibike
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mitas
DRZ:aan kyllä suosittelen suosiolla TT renkaita eikä tuota superjäykkää E-09
Eli juuri mainittua Rockrideriä tai E-12 jos mitaksesta on vain kyse. Pirellin MT21 on myös taakse varmaan kelpo tuohonkin, ja Motoz enduro 6/RalliZ toiminee myös.
Nuo siis sellaisia kevyemmän matka ajon vaihtoehtoa mitkä kestää kulutusta hieman pidemään kuin puhdas enskakumi.
Eturenkaat sitten etikseen...
Eli juuri mainittua Rockrideriä tai E-12 jos mitaksesta on vain kyse. Pirellin MT21 on myös taakse varmaan kelpo tuohonkin, ja Motoz enduro 6/RalliZ toiminee myös.
Nuo siis sellaisia kevyemmän matka ajon vaihtoehtoa mitkä kestää kulutusta hieman pidemään kuin puhdas enskakumi.
Eturenkaat sitten etikseen...
Re: Mitas
Jos ei kotinurkilta kaupoista löydy, niin katso vaikka
https://www.topgumy.pl/
On myös edellä mainittuja Motoz renkaita, rahti tais olla ~30€ kahdelle renkaalle.
https://www.topgumy.pl/
On myös edellä mainittuja Motoz renkaita, rahti tais olla ~30€ kahdelle renkaalle.