Kestävin rengas soralla sutimiseen
Valvoja: Moderaattorit
Kestävin rengas soralla sutimiseen
Duken alkuperäis-Maxxis oli sileä n. 3000 km/n kohdalla. Seuraavaksi ajattelin laittaa alle Michelinin Pilot Road 2:n. Voisi sanoa että melkein kaikki ajot pärjää katurenkaalla aivan hyvin. Joissain märemmissä tilanteissa pitoa voisi olla enemmänkin. Millaistahan kestoa on/off renkaista voisi odottaa tuohon Misukkaan verrattuna?
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Sutimisessa ei kestä mikään rengas samalla tavalla kun rauhallisessa ajossa, olen saanut kestäväksi koetun renkaan vaihtokuntoon alle 2000km sora sutimisella kun rauhallisella ajolla moni on ajanut samalla renkaalla +10tkm lukemia.
Mitas E07 sekä + malli ja Pirelli Rally STR renkaat on pyörineet alla viime vuosina ja kestää kohtuullisen hyvin.
Mitas E07 sekä + malli ja Pirelli Rally STR renkaat on pyörineet alla viime vuosina ja kestää kohtuullisen hyvin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Löytyisikö Dunlop Mutantista Dukeen sopivaa kokoa?
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Heidenau K60 Scout jos vaan kokoja löytyy..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Scoutti on jo tavallaan valittu. Pärjääkö se kuitenkaan kestossa tuollaiselle touring katurenkaalle? Kuulisin mielellään erittäin kestävistä vaihtoehdoista katurenkaan ja Scoutin väliltäkin.
Hieman alkanut epäilyttää että tarvinkohan edes taakse katurengasta karkeampaa. Kuitenkin niin harvinaisia tilanteet jossa sen pito ei riitä. Sileä rengas olisi tie- ja hauskuusystävällisempikin.
Hieman alkanut epäilyttää että tarvinkohan edes taakse katurengasta karkeampaa. Kuitenkin niin harvinaisia tilanteet jossa sen pito ei riitä. Sileä rengas olisi tie- ja hauskuusystävällisempikin.
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Scoutilla väitetään pääsevän niin kovia kilometrejä että vois pikemminkin kysyä pärjääkö touringrengas kestossa sille...
Jossain mopolehdessä, jos en väärin muista niin Moto1 puhuttiin jopa useamman kymmenen tuhannen kilometrin kestosta ja oli vielä suomalainen eli ei mitään amerikan lisää ollu (kai) jutussa.
Ite oon yhden kesän tuolla renkaalla joskus suditellu enkä mitään näkyvää kulumista saanut aikaseksi, hyvä jos milli tai korkeintaan kaks lähti pinnasta. Vaikea uskoa että monikaan touringrengas pystyy samaan. Pitoa löytyy varmaankin enemmän mutta jos pelkästä kestävyydestä puhutaan..
Jossain mopolehdessä, jos en väärin muista niin Moto1 puhuttiin jopa useamman kymmenen tuhannen kilometrin kestosta ja oli vielä suomalainen eli ei mitään amerikan lisää ollu (kai) jutussa.
Ite oon yhden kesän tuolla renkaalla joskus suditellu enkä mitään näkyvää kulumista saanut aikaseksi, hyvä jos milli tai korkeintaan kaks lähti pinnasta. Vaikea uskoa että monikaan touringrengas pystyy samaan. Pitoa löytyy varmaankin enemmän mutta jos pelkästä kestävyydestä puhutaan..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Yksi hyvä kompromissirengas on mielestäni Tourance. Rengas on kestävä, mukava assulla ja kestää kiusaamista myös soralla.sivuluisu kirjoitti:Scoutti on jo tavallaan valittu. Pärjääkö se kuitenkaan kestossa tuollaiselle touring katurenkaalle? Kuulisin mielellään erittäin kestävistä vaihtoehdoista katurenkaan ja Scoutin väliltäkin.
Hieman alkanut epäilyttää että tarvinkohan edes taakse katurengasta karkeampaa. Kuitenkin niin harvinaisia tilanteet jossa sen pito ei riitä. Sileä rengas olisi tie- ja hauskuusystävällisempikin.
Pehmeät sporttiset katutouringrenkaat yksinkertaisesti häviävät hiekkatielle, joten jos ei tarkoituksena ole laittaa alle metzelerin marathoneja, niin mikään pehmeä touringrengas ei hiekkatieajelua kovin montaa tonnia kestä. Tiedän kokemuksesta, kun alla oli vielä muoviluoti, jota tuli vietyä ihan tyhmiin paikkoihin.
Toisaalta jäykkäalustaisen sporttipyörän alla k60 on todennäköisesti aika karmea ajaa, jollei suurin osa ajelua ole oikeasti soratietä. Assulla K60 on pehmeään sporttitouring renkaaseen verrattuna liukas kuin saippua eikä harva kuvio juurikaan paranna ajo-ominaisuuksia assulla. Tourance on myös liukas puhtaisiin katukumeihin verrattuna, mutta huomattavasti parempi kuin k60.
Hiekkatie syö minkä tahansa pehmeän renkaan alta aikayksikön. Jos samoilla renkailla haluaa leikkiä sekä soralla, että assulla, pitää valita kulutuskestävyyden ja assuominaisuuksien väliltä. Molempia kun ei oikein saa samaan pakettiin.
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Pilot Road kakkosella on nyt ajeltu 4100km ja pintaa on 2,2mm. Vaikuttaa riittävän noin 6500 kieppeille.
Katukumit ovat olleet vallan mainiot soralla, ei tarvetta vaihtaa mihinkään. Joillain liukkaimmilla pinnoilla eteen voisi kaivata hieman lisää sivuttaispitoa, mutta niin että asfaltilla ei tule liian liukasta perän nosteluun, eikä muutenkaan aivan hirveää eriparisuutta.
Bridgestonen AX41S näyttäisi kokeilemisen arvoiselta eturenkaalta.
Katukumit ovat olleet vallan mainiot soralla, ei tarvetta vaihtaa mihinkään. Joillain liukkaimmilla pinnoilla eteen voisi kaivata hieman lisää sivuttaispitoa, mutta niin että asfaltilla ei tule liian liukasta perän nosteluun, eikä muutenkaan aivan hirveää eriparisuutta.
Bridgestonen AX41S näyttäisi kokeilemisen arvoiselta eturenkaalta.
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Kysele kauppiailta ylivuotisia vanhentuneita renkaita, kovettuneet renkaat kestää hyvin sutimista eikä maksa paljoa.
Uusinakin yhtä kovia sutimiseen hyvin soveltuvia " muovikumeja" on täälläkin mainittu.
Pitoa noissa ei ole paljoa, varovaisesti sitten liikenteessä ....
Uusinakin yhtä kovia sutimiseen hyvin soveltuvia " muovikumeja" on täälläkin mainittu.
Pitoa noissa ei ole paljoa, varovaisesti sitten liikenteessä ....
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Tai reunoista loppuun ajettuja ratarenkaita, ei maksa paljoa ja varmaan sutii hyvin soralla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Meinaan kuolla nauruun.
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Pilot Road 2 kesti hieman yli 5700 km. Tulee seikkailuajossa kaikenlaista pikku koloa.
Sauraavaksi Metzelerin Z6
Sauraavaksi Metzelerin Z6
- JUHHisi
- Viestit: 999
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Joskus kevarijonnena kun rahat oli tiukassa, ja kestävyys oli tärkeä seikka, niin Scorppioneita tuli useampi "sulatettua" katuenduron takarenkaana..
Maaseudulla asuessa ensiksi piti ajaa 13km soratietä kunnes alkoi asfaltti.. Mielestäni Scorppari aika hyvä kompromissi soralle ja asfaltille.
https://www.svh.fi/mp/renkaat-3/adventu ... -17-65s-tl
https://advrider.com/f/threads/pirelli- ... t-37297454
Maaseudulla asuessa ensiksi piti ajaa 13km soratietä kunnes alkoi asfaltti.. Mielestäni Scorppari aika hyvä kompromissi soralle ja asfaltille.
https://www.svh.fi/mp/renkaat-3/adventu ... -17-65s-tl
https://advrider.com/f/threads/pirelli- ... t-37297454
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Tuo sitten yllättää loppumisellaan kun keskellä ei ole yhtään kuviota. Näyttää että on kumia vielä vähäsen ja puf, se on kankailla. Road 2:sta ja Power2:sta minäkin soralla käytän. Kiva vetää pitkää luisua tuhoamatta tietä. Z6:ia jonkun sarjan ajoin silloin kun ne oli uusia, aika Road 2:n oloinen kumi mutta tosiaan yllättäen loppuu.
Re: Kestävin rengas soralla sutimiseen
Kiva lukea että joku muukin on huomannut tällaisten renkaiden hyvyyden soralle. Olen ajanut nyt kaksi rengasta loppuun ja molemmista meni kivi läpi ennen kuin oli kankailla. Alkuperäinen Maxxis oli kylläkin tosi lähellä. Alkupuolella surautusta sanoin että vähän jännittää ajella näin kulunella renkaalla kun ei tiedä milloin puhkeaa. Ajelun päätteeksi kolme kilsaa ennen asfalttia tyhjeni ihan sievässä käröttelyssä. Ei vuotanut tuollaisten kankaaseen ulottuneiden vekkien kohdalta, vaan piti tunnustelemalla etsiä mistä kohti pihisee.
Z6:n kumi vaikutti todella selvästi kovemmalta kuin PR2:n. Kynsitesti noin kolmen asteen lämmössä. Olisi pelkkää plussaa jos asfalttipito olisi Misukkaa huonompi.
Millainen ero Roadin ja Powerin kestossa on ollut? Voiskohan ajatella että sporttisemmassa on notkeampi runko? Tässä PR2:ssa oli tyhjänä "enemmän ilmaa" kuin alkuperäisessä Maxxiksessa.
JUHHisi, tässä on kyseessä 180/55 koko. Minulle ei ole oikein valjennut mitä käytännön eroa noissa Traileissa on näihin selvästi kuvioituihin matkailukatukumeihin. Minusta ne näyttää aivan kuturenkaalta, mutta hinta on puolitoistakertainen.
Z6:n kumi vaikutti todella selvästi kovemmalta kuin PR2:n. Kynsitesti noin kolmen asteen lämmössä. Olisi pelkkää plussaa jos asfalttipito olisi Misukkaa huonompi.
Millainen ero Roadin ja Powerin kestossa on ollut? Voiskohan ajatella että sporttisemmassa on notkeampi runko? Tässä PR2:ssa oli tyhjänä "enemmän ilmaa" kuin alkuperäisessä Maxxiksessa.
JUHHisi, tässä on kyseessä 180/55 koko. Minulle ei ole oikein valjennut mitä käytännön eroa noissa Traileissa on näihin selvästi kuvioituihin matkailukatukumeihin. Minusta ne näyttää aivan kuturenkaalta, mutta hinta on puolitoistakertainen.