Mousset pitkällä reissulla
Valvoja: Moderaattorit
- krs6
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 2:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
- Paikkakunta: Amsterdam, Alankomaat.
- Viesti:
Mousset pitkällä reissulla
Viime kesän reissulla enskailtiin 10tkm reissu mousseilla.
Lisää infoa täällä: https://therollinghobo.com/2019/11/mous ... tions.html
Lisää infoa täällä: https://therollinghobo.com/2019/11/mous ... tions.html
"Non Serviam."
The Rolling Hobo
The Rolling Hobo
- tertsu
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mousset pitkällä reissulla
Yllättävän hyvin on muussit kestäneet.
Tätä Lyndonin tipsiä ihmettelen: A little tip for you, if you drill and tap your rims in a couple of places and add grease nipples, you can just put a bit more grease in now and again without having to remove, it’ll work it’s way around especially if you don’t use rim locks (which I don’t) with the bigger mousses and it also helps them to last longer.
-> Tällä tavalla rasva tulee muussin ja vanteen väliiin jota itse pyrkisin kyllä välttämään ja varsinkin ilman lukkoa.
Tätä Lyndonin tipsiä ihmettelen: A little tip for you, if you drill and tap your rims in a couple of places and add grease nipples, you can just put a bit more grease in now and again without having to remove, it’ll work it’s way around especially if you don’t use rim locks (which I don’t) with the bigger mousses and it also helps them to last longer.
-> Tällä tavalla rasva tulee muussin ja vanteen väliiin jota itse pyrkisin kyllä välttämään ja varsinkin ilman lukkoa.
Kura lentää...
Re: Mousset pitkällä reissulla
ehkä keskipakoisvoima ja pumppausliike hoitelee ajaessa rasvat ulkokehälle? Taisi olla vielä niin että hän käyttää muussia vain eturenkaassa.
Taas lähti mopo käsistä
- tertsu
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mousset pitkällä reissulla
Joo eturenkaassa ja vielä ilman lukkoa.
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Mousset pitkällä reissulla
Mielestäni ihan oikea paikkahan se on ja sieltä leviää sitten ulospäin. Voima välittyy vanteesta renkaaseen päällikumin ja vanteen kosketuksessa. Etenkin jos ei lukkoa ole ja muussi ei luista renkaan pyörähtäessä, luulisi muussin repeävän.
Misukan M16:sen paketissa taisi lukea että ei pidä sinun lukkoa käyttämän. En kyllä noudattanut.
Misukan M16:sen paketissa taisi lukea että ei pidä sinun lukkoa käyttämän. En kyllä noudattanut.
- krs6
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 2:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
- Paikkakunta: Amsterdam, Alankomaat.
- Viesti:
Re: Mousset pitkällä reissulla
Rasvanippoihin liittyen; se rasva leviää joka tapauksessa myös vanteelle, mutta eipä se kaiketi mitään haittaa. Georgiassa kundit rasvasivat ensin koko moussen ja laittoivat vasta sitteen renkaaseen, joka vaikutti aika toopelta. Ainakin sotkusita hommaa näytti olevan. Laittoivat myös sen verran paljon, että rasvan juoksettuessa lämmöstä se puski vanteen ja renkaan välistä pihallee renkaan sivua pitkin tangentin suuntaan.
Olen tosin itse hieman skeptinen vanteeseen rasvanippojen porailuun, mutta olisihan se jees jos saisi moussen kestämään saman kuin renkaan. Ei tarvis kuin rasvata 5 k välein kun vaihtaa renkaat.
Olen tosin itse hieman skeptinen vanteeseen rasvanippojen porailuun, mutta olisihan se jees jos saisi moussen kestämään saman kuin renkaan. Ei tarvis kuin rasvata 5 k välein kun vaihtaa renkaat.
"Non Serviam."
The Rolling Hobo
The Rolling Hobo
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Mousset pitkällä reissulla
Katselin tuossa ajotunteja niin Michelin M16 Muussi on nyt pyörinyt Superin etusessa 30h syksystä saakka. Lähinnä enskaa, jotain pikku tiesiirtymiä välissä hissusseen. Ehkä vähän pehmennyt ja pari raudanjälkeä, muuten priima. Pari kertaa rasvattu välissä piikkejä alle ja pois laitettaessa.
X-Gripin muussit kesti Superissa takana 30h ja etunen 50h. Takanen oli aivan silppua lopussa ja etunen vastasi jäykkyydeltään aikalailla tyhjää UHD-sisukkaa. Nuo oli kesäkaudella ajossa, eli lämpöä enemmän. Tietä satunnaisia muutaman kilsan siirtymiä maltillisella vauhdilla, maastossa loput.
Misukka vaikuttaa lupaavalta. Jos se on edes hintaeronsa verran X-Grippiä pitkä-ikäisempi, ottanen tavaksi. Takana pysyn sisäkumissa, takarengas on vähemmän altis käärmeenpuremille kun veto päällä rengas pyrkii asioiden yli ja onhan se sukkelampi vaihtaakkin jos hajoaa. Muussille perä puolestaan on huonompi paikka kun sieltä työnnetään kilowattia toisensa jälkeen läpi.
X-Gripin muussit kesti Superissa takana 30h ja etunen 50h. Takanen oli aivan silppua lopussa ja etunen vastasi jäykkyydeltään aikalailla tyhjää UHD-sisukkaa. Nuo oli kesäkaudella ajossa, eli lämpöä enemmän. Tietä satunnaisia muutaman kilsan siirtymiä maltillisella vauhdilla, maastossa loput.
Misukka vaikuttaa lupaavalta. Jos se on edes hintaeronsa verran X-Grippiä pitkä-ikäisempi, ottanen tavaksi. Takana pysyn sisäkumissa, takarengas on vähemmän altis käärmeenpuremille kun veto päällä rengas pyrkii asioiden yli ja onhan se sukkelampi vaihtaakkin jos hajoaa. Muussille perä puolestaan on huonompi paikka kun sieltä työnnetään kilowattia toisensa jälkeen läpi.
Re: Mousset pitkällä reissulla
Olisiko järkeä asentaa tuommoseen 950 adveen moussea eturenkaaseen? Maantieajoa ja nopeaa hiekkatietä kuitenkin valtaosa ajosta.
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Mousset pitkällä reissulla
Mielestäni ei. Muussilla saa pehmeän renkaan ilman rikkoutumisriskiä ja vaimennusta renkaan joustoon. Maastossa parempi mutta epämääräisempi tievauhdeissa.
Tiellä kovempi rengaspaine on mukavampi ja se vielä osaltaan säästää sisukkaa. Jos haluaa varmistella niin uusii sisukan usemmin, tulee silti muussia halvemmaksi.
Tiellä kovempi rengaspaine on mukavampi ja se vielä osaltaan säästää sisukkaa. Jos haluaa varmistella niin uusii sisukan usemmin, tulee silti muussia halvemmaksi.