Motoz renkaat
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Motoz renkaat
Kuluminen on tosiaan maltillista, viimeiset 300km on renkaat saaneet kyytiä ihan kunnolla eikä ole kulunut kun puoli milliä, nyt pintaa 9mm. Takarenkaan ulina vähentynty kulumisen myötä, en juurikaan kiinnitä ulinaan huomiota koska se ei ole enää hallitseva. Etusessa ei kulumisen merkkejä. Koko ajan alkaa luottamaan renkaisiin enemmän ja asfaltillakin uskaltaa jo kanttailla mutta maltillisemmin kun STR:llä. Kostealla soratiellä, voi jessus mikä pito ja millasta kyytiä näillä pystyy soralla vetämään.
Ensi viikolla vaihtuu alle jäykempi runkoiset tubelekset ja oikean levyinen takarengas. Sitten nähdään onko eroa ajettavuudessa kevyempiin ja elastisempiin tubetype renkaisiin jotka siirtyy toisen pyörän alle tai jätetään varastoon varalle.
Ensi viikolla vaihtuu alle jäykempi runkoiset tubelekset ja oikean levyinen takarengas. Sitten nähdään onko eroa ajettavuudessa kevyempiin ja elastisempiin tubetype renkaisiin jotka siirtyy toisen pyörän alle tai jätetään varastoon varalle.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Motoz renkaat
2250km. Nappula alkaa hiljalleen kulumaan vinoon. Etureuna on myös huomattavan pyöristynyt. Vetopitoon ei juuri vaikutusta ainakaan lapin pyöreäksi hiotuneessa luonnonsorassa. pitoa sivuttaissuunnassa edelleen ihan poskettomat määrät. Assulla ujellus tosiaan vaimentunut nyt kuulee molempien renkaiden rallatuksen
Assuominaisuudet parantuneet koko ajan tai sitten alan tottumaan tohon renkaaseen.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Motoz renkaat
Ja mainospuheissa kerrotaan: Itsepuhdistuvien ja teroittuvien nappuloiden ansiosta erittäin hyvä ennustettavuus ja tehon siirto.
Tätä tekstiä hymyilin sisäisesti jo ennen kun renkaat tilasin, itseteroittuvat nappulat on markkinoinnin fantasiaa joka ehkä voi toteutua jos ajetaan asfalttia pintakaasulla ja kiihdytetään myötätuulessa
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Motoz renkaat
3300km
renkaille on tänään annettu asfalttisikaa kun en jaksanut jurnuttaa loputtoman pitkiä assusuoria. Muuten on kuritettu karkealla sepelillä muutamaa junttiasfalttipätkää lukuunottamatta.
Omaksi (ja varmaankin myös Koheltajan) suureksi yllätykseksi etureuna on teroittunut ja nappula kulunut vähemmän vinoksi. Myös pari nappulaa näyttäis ottaneen vähän kipeää. Mistään pahemman luokan repeytymisestä ei ole kyse, vaan sieltä täältä on pieniä paloja lohjennut irti.
Vetopidossa olen havaitsevani hienoista heikkenemistä, mutta sivuttaisputo on edelleen ihan fantastinen.
Edessä oleva Anakee wild sen sijaan alkaa näyttää väsymisen merkkejä. Nappuloiden pyöristyessä ABS on alkanut ruksuttaa jarruissa enemmän.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Motoz renkaat
Vaihdoin alle tubeless runkoiset Rallz:at ja nyt on takana oikean kokoinen 150 leveä rengas. Samalla vaihdoin eteen TL renkaan että molemmat on samaa paria rungon osalta.
TT ja TL eturenkaassa ei ollut merkittävää eroa rungon jäykkyydessä, TL on rungoltaan aika vastaava kun STR/Rally. Päältä katsottuna eroja ei ole, käsissä pyöriteltynä TL on vähän painavamman tuntuinen mutta merkittävää eroa ei ole. Vanteelle TL meni samalla tavalla kun TT, eka reuna painamalla ja toinen mojoleverillä kevyesti pyöräyttämällä. Rengas asettui tyhjänä vanteelle lähes paikalleen ja nousi kuivalle vanteelle reilu kilon kohdalla. Eturenkaan asensin valmistajan nuolien mukaan ja soralla jarrutuksissa rengas tuntui epävakaammalta mutta ajan vielä ennen kun alan kääntämään että saan asiasta varmistuksen. Tasapainottaessa renkaassa oli pieni pystyheitto yhdessä kohtaa joka varmaankin asettuu, yhden oliivipainon joutui laittamaan.
Takarenkaassa on sitten eroa enemmän TL ja TT välillä. 140 TT on löysärunkoinen kuten monet enskarenkaat ja irrotus/asennus ei kovin kummoisia vehkeitä tarvitse. 150 TL rengas sitten onkin aika erilainen ja erot alkaa kuviosta, nappuloiden väli on jonkun millin pienempi joka suuntaan. Renkaan rungon sivut ovat jäykkyydeltään samaa luokkaa kun STR:ssä, ehkä vähän löysemmät mutta runko kuvion kohdalla on todella jäykkä eikä juurikaan jousta, siinä on panostettu pistosuojaukseen ja varmaankin saa ajella aika huoletta terävissä louhikoissa. TL rengas on myös painavan tuntuinen kädessä. Vanteelle TL meni oletusta helpommin, eka reuna painamalla ilman suurempaa voimaa. Toinen reuna oli vähän jäykempi laittaa koska runko ei jousta yhtään kuvion kohdalta mutta kylki joustaa joka helpottaa asennusta, mojoleverillä ei tarvinnut juurikaan enempää voimaa kun STR:llä joten kovin jäykkä tämä ei ole laittaa vanteelle. Asennettuna rengas on valmiiksi tiukka vanteelle eikä pyöräyttely onnistu jos sitä tarvii tehdä, rengas nousi rasvatulle vanteelle 1.5 barin paikkeilla. Ei pystyheittoa eikä tarvinnut yhtään painoja.
Molempiin renkaisiin laitoin samat paineet mitä oli TL renkaissa, 2.0 molempiin päihin. Ajossa huomasi heti että nyt on jäykemmät rungot alla koska noilla paineilla rungot, varsinkaan takaa, ei juurikaan jousta ja maakivet tuntuu läpi enemmän kun TL runkoisilla. Ajettavuus on alkuun aika mielenkiintoinen mutta ei läheskään yhtä karmee kokemus kun TL renkailla, nämä käyttäytyy lähes loogisesti mutta alkuun on aika huojuvan oloiset ja soralla leijailee koko ajan, myös keula on sen tuntuinen että alkaa woblaamaan vauhdissa mutta ei alkanut. Asfaltilla sama outous jatkuu mutta ihan ok ajettava, keulan herkkyys korostuu myös asfaltilla. TL renkaat on raskaammat ja jäykemmät joten tämäkin voi olla yhtenä syynä erilaisessa ajotuntumassa. TT takarengas oli selkeästi äänekkäämpi kun TL, ei tämä hiljainen ole mutta sen verran vähän vollottaa etten juuri kiinnittänyt siihen huomiota. Verrokkina, TT rengas jollotti uutena sorateillä mitä TL ei tee. Hitaassa vauhdissa takarenkaan nappulat täristää uutena koska renkaan runko ei anna periksi yhtään, TL renkaassa tätä en huomannut
Jos vertaan 140 rengasta 150 renkaaseen 4" vanteella niin eroa on ja ei ole. 140 rengas on hieman kapeamman näköinen vanteella kun 150 rengas mutta istuu siinä ihan ok. Oletin että 150 renkaan rungon/kuvion radius olisi suurempi kun 140 renkaassa, tarkoitan sitä että 140 renkaan runko ja kuvion profiili oli hyvinkin pyöreä ja oletin että 150 renkaassa se on flätimpi. 150 renkaan runko ja kuvio on aika pyöreä joka tekee uudella renkaalla ajettavuuden oudoksi, rengas tulee alkuun kulumaan nopeasti kunnes kuvio on kulunut tasaisemmaksi ja samalla ajettavuus alkaa asettumaan kohdalleen. Jos renkaan runko olisi vähemmän pyöreä kuten STR:ssä niin rengas olisi heti uutena parempi ajaa ja renkaan kesto olisi ekoilla sadoilla kilsoilla parempi koska renkaassa on enemmän kosketuspintaa tiehen. Nyt pyöreässä rungossa on uutena kovin vähän nappulapintaa tiessä ennen kun rengas kuluu. Tämä rungon ja kuvion pyöreys on asia jota en oikein ymmärrä, mitä sillä on haettu? Miksi ei olla tehty vähemmän pyöreää runkoa kuten on tehty monessa muussa vastaavassa 150 renkaassa?
Ajellaan ja katsellaan miten käytös asettuu, kokeilen myös eri paineita että selviää niiden vaikutukset käytökseen. En ole yllättynyt jos sora paineet asettuu 1.5-1.8 välille.
Kuvissa erot renkaista, 1300km ajetut TT sekä uudet TL renkaat. Eturenkaissa eroja ei ole, takarengas hieman kapeampi ja nappulavälit suuremmat. Takarenkaassa 9mm jäljellä ja kuluminen on hidastunut, eturenkaassa ei mainittavaa kulumista.
TT ja TL eturenkaassa ei ollut merkittävää eroa rungon jäykkyydessä, TL on rungoltaan aika vastaava kun STR/Rally. Päältä katsottuna eroja ei ole, käsissä pyöriteltynä TL on vähän painavamman tuntuinen mutta merkittävää eroa ei ole. Vanteelle TL meni samalla tavalla kun TT, eka reuna painamalla ja toinen mojoleverillä kevyesti pyöräyttämällä. Rengas asettui tyhjänä vanteelle lähes paikalleen ja nousi kuivalle vanteelle reilu kilon kohdalla. Eturenkaan asensin valmistajan nuolien mukaan ja soralla jarrutuksissa rengas tuntui epävakaammalta mutta ajan vielä ennen kun alan kääntämään että saan asiasta varmistuksen. Tasapainottaessa renkaassa oli pieni pystyheitto yhdessä kohtaa joka varmaankin asettuu, yhden oliivipainon joutui laittamaan.
Takarenkaassa on sitten eroa enemmän TL ja TT välillä. 140 TT on löysärunkoinen kuten monet enskarenkaat ja irrotus/asennus ei kovin kummoisia vehkeitä tarvitse. 150 TL rengas sitten onkin aika erilainen ja erot alkaa kuviosta, nappuloiden väli on jonkun millin pienempi joka suuntaan. Renkaan rungon sivut ovat jäykkyydeltään samaa luokkaa kun STR:ssä, ehkä vähän löysemmät mutta runko kuvion kohdalla on todella jäykkä eikä juurikaan jousta, siinä on panostettu pistosuojaukseen ja varmaankin saa ajella aika huoletta terävissä louhikoissa. TL rengas on myös painavan tuntuinen kädessä. Vanteelle TL meni oletusta helpommin, eka reuna painamalla ilman suurempaa voimaa. Toinen reuna oli vähän jäykempi laittaa koska runko ei jousta yhtään kuvion kohdalta mutta kylki joustaa joka helpottaa asennusta, mojoleverillä ei tarvinnut juurikaan enempää voimaa kun STR:llä joten kovin jäykkä tämä ei ole laittaa vanteelle. Asennettuna rengas on valmiiksi tiukka vanteelle eikä pyöräyttely onnistu jos sitä tarvii tehdä, rengas nousi rasvatulle vanteelle 1.5 barin paikkeilla. Ei pystyheittoa eikä tarvinnut yhtään painoja.
Molempiin renkaisiin laitoin samat paineet mitä oli TL renkaissa, 2.0 molempiin päihin. Ajossa huomasi heti että nyt on jäykemmät rungot alla koska noilla paineilla rungot, varsinkaan takaa, ei juurikaan jousta ja maakivet tuntuu läpi enemmän kun TL runkoisilla. Ajettavuus on alkuun aika mielenkiintoinen mutta ei läheskään yhtä karmee kokemus kun TL renkailla, nämä käyttäytyy lähes loogisesti mutta alkuun on aika huojuvan oloiset ja soralla leijailee koko ajan, myös keula on sen tuntuinen että alkaa woblaamaan vauhdissa mutta ei alkanut. Asfaltilla sama outous jatkuu mutta ihan ok ajettava, keulan herkkyys korostuu myös asfaltilla. TL renkaat on raskaammat ja jäykemmät joten tämäkin voi olla yhtenä syynä erilaisessa ajotuntumassa. TT takarengas oli selkeästi äänekkäämpi kun TL, ei tämä hiljainen ole mutta sen verran vähän vollottaa etten juuri kiinnittänyt siihen huomiota. Verrokkina, TT rengas jollotti uutena sorateillä mitä TL ei tee. Hitaassa vauhdissa takarenkaan nappulat täristää uutena koska renkaan runko ei anna periksi yhtään, TL renkaassa tätä en huomannut
Jos vertaan 140 rengasta 150 renkaaseen 4" vanteella niin eroa on ja ei ole. 140 rengas on hieman kapeamman näköinen vanteella kun 150 rengas mutta istuu siinä ihan ok. Oletin että 150 renkaan rungon/kuvion radius olisi suurempi kun 140 renkaassa, tarkoitan sitä että 140 renkaan runko ja kuvion profiili oli hyvinkin pyöreä ja oletin että 150 renkaassa se on flätimpi. 150 renkaan runko ja kuvio on aika pyöreä joka tekee uudella renkaalla ajettavuuden oudoksi, rengas tulee alkuun kulumaan nopeasti kunnes kuvio on kulunut tasaisemmaksi ja samalla ajettavuus alkaa asettumaan kohdalleen. Jos renkaan runko olisi vähemmän pyöreä kuten STR:ssä niin rengas olisi heti uutena parempi ajaa ja renkaan kesto olisi ekoilla sadoilla kilsoilla parempi koska renkaassa on enemmän kosketuspintaa tiehen. Nyt pyöreässä rungossa on uutena kovin vähän nappulapintaa tiessä ennen kun rengas kuluu. Tämä rungon ja kuvion pyöreys on asia jota en oikein ymmärrä, mitä sillä on haettu? Miksi ei olla tehty vähemmän pyöreää runkoa kuten on tehty monessa muussa vastaavassa 150 renkaassa?
Ajellaan ja katsellaan miten käytös asettuu, kokeilen myös eri paineita että selviää niiden vaikutukset käytökseen. En ole yllättynyt jos sora paineet asettuu 1.5-1.8 välille.
Kuvissa erot renkaista, 1300km ajetut TT sekä uudet TL renkaat. Eturenkaissa eroja ei ole, takarengas hieman kapeampi ja nappulavälit suuremmat. Takarenkaassa 9mm jäljellä ja kuluminen on hidastunut, eturenkaassa ei mainittavaa kulumista.
Viimeksi muokannut Koheltaja, Ke Heinä 14, 2021 7:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Paljonko Koheltaja takarenkaaseen jäi nappulaa tuon 1300 km:n jälkeen?
Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Vastaus tulikin näemmä jo myynti-ilmoituksessa. Pitää kokeilla tuota 140/80-18 690:ssä.Jani M kirjoitti:Paljonko Koheltaja takarenkaaseen jäi nappulaa tuon 1300 km:n jälkeen?
Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Motoz renkaat
Noin sadan kilsan kohdalla omituinen käytös poistui ja sen jälkeen on ajettavuus ollut ihan ok. Ajossa huomaa että TL renkaiden rungot on jäykät ja eikä juuret ja pienet maakivet jää huomaamatta kun paineet on 2.0 molemmissa päissä, 1.6 paineilla runko alkaa joustamaan ja meno on miellyttävämpää metsäteillä, ei kuitenkaan ala lyömään läpi isommissa maakivissä tai terävissä pateissa. Matalilla paineilla pito ja looginen ajettavuus soralla jaksaa hymyilyttää vaikka alla olisi pölisevää laakeria, pystyisi syöttää mutkasoraa ihan järjetöntä kyytiä jos kantti kestäisi. Ajotuntuman perusteella TL renkaissa 1.6 paineet vastaa TT renkaassa 2.0 paineita, molemmilla saa noilla paineilla hyvän pidon soralla ja rengas poimii pienet terävät patit. Ei kuitenkaan ole raskaan oloinen ajaa noilla paineilla eikä lämpene asfaltilla merkittävästi enemmän kun kovemmilla paineilla.
Eturengas pyörii valmistajan suosituksen mukaisesti ja keula lipsuu välillä soralla mutkissa vaikka on matalat paineet, tätä ei toisin päin vanteella ollut TT rengas tehnyt. Pitää kääntää tämäkin kääntää nuolikuvio jarrutukseen päin jos lipsuminen loppuisi ja saisi eturenkaaseen samanlaisen luoton mitä oli TT renkaan kanssa.
Ulina on yllättävän vähäistä ja se peittyy kypärämelun, radion ja korvatulppien alle ettei se edes häiritse.
En vielä sano että näiden jälkeen samanlaista alle vaikka tykkään näistä varsinkin asfaltin ulkopuolella. Katsotaan miten kestää kulutusta kun loman jälkeen siirryn asfaltille, ja alkaako yllättämään sateella.
Eturengas pyörii valmistajan suosituksen mukaisesti ja keula lipsuu välillä soralla mutkissa vaikka on matalat paineet, tätä ei toisin päin vanteella ollut TT rengas tehnyt. Pitää kääntää tämäkin kääntää nuolikuvio jarrutukseen päin jos lipsuminen loppuisi ja saisi eturenkaaseen samanlaisen luoton mitä oli TT renkaan kanssa.
Ulina on yllättävän vähäistä ja se peittyy kypärämelun, radion ja korvatulppien alle ettei se edes häiritse.
En vielä sano että näiden jälkeen samanlaista alle vaikka tykkään näistä varsinkin asfaltin ulkopuolella. Katsotaan miten kestää kulutusta kun loman jälkeen siirryn asfaltille, ja alkaako yllättämään sateella.
Kylätason kurapyöräilijä.
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Motoz renkaat
Korkean nappulan ominaisuus on, että se luiruilee kunnes nappulan reunat ja kulmat hiukan pyöristyy. Koskee ihan jokaista korkealla nappulalla olevaa rengasta.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Motoz renkaat
Kyllä, se vaan tahtoo unohtua kun on ajanut pitkän aikaa asfaltille suunnatuilla adve renkailla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Motoz renkaat
Tuommonen Mopoz Rimpulaz tilattu ja vanteelle laitettu.. nimi muotoutui ensi vaikutelmasta..
Runko kyljistä ja selältä ainakin puolet ohuempi kuin alta otettu anakee wild.
Tuolla kumminkin lapin reissu ajatusta käydä,nyt jo vähän pelottaa läpi pistävät kivet.
Toivotaan että pelko olis turha.
Runko kyljistä ja selältä ainakin puolet ohuempi kuin alta otettu anakee wild.
Tuolla kumminkin lapin reissu ajatusta käydä,nyt jo vähän pelottaa läpi pistävät kivet.
Toivotaan että pelko olis turha.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
- Pyörä: Ktm 990 adventure
- Paikkakunta: Oulu
Re: Motoz renkaat
Vaihdoin uuden tractionator adventuren entisen 15tkm ajetun tilalle. Ajot on ollu pääasiassa reissuajoa eli kamat kyydissä. Ehkä pari tkm on ollu päiväsurautuksia. Sorakilometrien osuus ehkä 60-70%
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
- Pyörä: Ktm 990 adventure
- Paikkakunta: Oulu
Re: Motoz renkaat
Porasin varsin rasiaporalla reiän tuohon tractionator adventure:n kuluneeseen pintaan et näkee kuinka paksu on renkaan selkä nappuloiden välistä - ja on muuten paksu! 10mm mittasin. Eli ei ihan heti mene kyllä kivi läpi.
Tuossa 15tkm ajetussa omassani ei ollut yhtä ainoaa pistojälkeä tai murtumaa havaittavissa. Kestävä rengas on.
Tuossa 15tkm ajetussa omassani ei ollut yhtä ainoaa pistojälkeä tai murtumaa havaittavissa. Kestävä rengas on.
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
Re: Motoz renkaat
Jatketaanpa tätä kuluman dokumentoimista eli 4500km kohdalla rengas näyttää tältä:
Kuviota on vielä reilusti jäljellä ja kuluminen näyttää rauhoittuneen entisestään. Edelliseen tuhanteen kilometriin on mahtunut motaria, kaupunkia mutkapätkää ja soraa. Joka puolella on vedetty täysin säästelemättä ja 100km motaritaivalkin tuli ajeltua 32 asteen helteessä ~130km/h todellista.
Paahtavassa helteessä olen saanut renkaan irti myös asfaltilla parissa vähän ripeämmässä kääntyvässä risteyslähdössä. Assulla pito irtoaa ja palautuu loogisesti eikä aiheuta sen kummemmin housupyykkiä. Sorapidon osalta huomaan että pito on jonkin verran huonompi kuin uudella renkaalla, mutta mitään hirveän dramaattista ei käytöksessä ole tapahtunut.
Tällä kulumisella veikkaisin, että rengas lähtee itsellä vaihtoon jossain 6-7tkm ja silloinkaan sitä ei ole ajettu lähimainkaan nahoille. Voipi olla, että jopa 8tkm voi mennä rikki. Sen sijaan edessä oleva wild on alkanut lipsumaan entistä enemmän. Voipi olla, että Rallz on ensimmäinen takarengas, jonka elinkaari on pidempi kuin samaan aikaan alle vaihdetulla eturenkaalla...
Kuviota on vielä reilusti jäljellä ja kuluminen näyttää rauhoittuneen entisestään. Edelliseen tuhanteen kilometriin on mahtunut motaria, kaupunkia mutkapätkää ja soraa. Joka puolella on vedetty täysin säästelemättä ja 100km motaritaivalkin tuli ajeltua 32 asteen helteessä ~130km/h todellista.
Paahtavassa helteessä olen saanut renkaan irti myös asfaltilla parissa vähän ripeämmässä kääntyvässä risteyslähdössä. Assulla pito irtoaa ja palautuu loogisesti eikä aiheuta sen kummemmin housupyykkiä. Sorapidon osalta huomaan että pito on jonkin verran huonompi kuin uudella renkaalla, mutta mitään hirveän dramaattista ei käytöksessä ole tapahtunut.
Tällä kulumisella veikkaisin, että rengas lähtee itsellä vaihtoon jossain 6-7tkm ja silloinkaan sitä ei ole ajettu lähimainkaan nahoille. Voipi olla, että jopa 8tkm voi mennä rikki. Sen sijaan edessä oleva wild on alkanut lipsumaan entistä enemmän. Voipi olla, että Rallz on ensimmäinen takarengas, jonka elinkaari on pidempi kuin samaan aikaan alle vaihdetulla eturenkaalla...