Motoz renkaat
Valvoja: Moderaattorit
Re: Motoz renkaat
Tää on hyvä kumi. Kesti sekalaista menoa 990 takiksena varmasti tuon saman. Ei myöskään ihan loppuun ajettu.
Maksoin tuosta 75€ ja mielestäni ihan mahoton HLS. Pitäö käydä Virosa kurkkaan kaupasta että vieläkö tuolla hinnalla lähtee.
Maksoin tuosta 75€ ja mielestäni ihan mahoton HLS. Pitäö käydä Virosa kurkkaan kaupasta että vieläkö tuolla hinnalla lähtee.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2021 8:27 pm
- Pyörä: Yamaha Tenere 700
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Motoz renkaat
OFFTOPIC! Ei taida virossakaan enään olla haplaa mikään. Juuri eilen oli uutinen euro-alueen kovimmasta inflaatiosta. Oliko 22% yleisesti ja energia jossan lähempänä 100%. Että siitä voi sitten alkaa arvailla miten käy sielä hintojen.
Re: Motoz renkaat
Joo ei niin. Satanen näy5i olevan tuon hinya sielä nyt. Oluetki haettava Latviasta.
***offtopic****
***offtopic****
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Lapin ja Pohjois-Norjan reissun renkaiksi laitoin 690:iin Rallz:n eteen ja Adventuren taakse. Molemmat on tube type. Nämä on pitkään aikaan ensimmäiset 50/50-renkaat alla, kun on tullut käytettyä karkeampia. Takarenkaalla on ajettu nyt 5500 km ja siinä on joku 6-7 mm jäljellä, joten sillä päässee vielä pari kolme tonnia, ennen kuin keskellä on 3-4 mm. Eturenkaalla on ajettu 6500 km ja se saattaa mennä loppuun ennen takarengasta.
Alussa eturengas oli hyvä kaikilla pinnoilla, mutta kuluneempana se on alkanut lipsumaan, ja kuvio on ehkä vähän liian tiheä, että se nousisi urista kuten karkeammat etuset. Vastaavista renkaista Mitas E-13 voisi olla siinä suhteessa parempi.
Takarengas on toiminut hyvin kaikkialla kivikosta asfaltille, mutta irtosoralla sekin on alkanut olemaan melko liukas. Renkaan profiili on pysynyt kuitenkin esimerkillisen hyvin pyöreänä, joten ajo-ominaisuuksissa ei ole moittimista.
Kumpainenkin on kilometrikestoonsa nähden oikein hyvä rengas, ja toimivat hyvin parina, mutta alle menee vaihteeksi karkeammat ja ajan nämä loppuun toiste.
Kuvissa takarengas on uusi ja eturengas 1000 km ajettu.
Alussa eturengas oli hyvä kaikilla pinnoilla, mutta kuluneempana se on alkanut lipsumaan, ja kuvio on ehkä vähän liian tiheä, että se nousisi urista kuten karkeammat etuset. Vastaavista renkaista Mitas E-13 voisi olla siinä suhteessa parempi.
Takarengas on toiminut hyvin kaikkialla kivikosta asfaltille, mutta irtosoralla sekin on alkanut olemaan melko liukas. Renkaan profiili on pysynyt kuitenkin esimerkillisen hyvin pyöreänä, joten ajo-ominaisuuksissa ei ole moittimista.
Kumpainenkin on kilometrikestoonsa nähden oikein hyvä rengas, ja toimivat hyvin parina, mutta alle menee vaihteeksi karkeammat ja ajan nämä loppuun toiste.
Kuvissa takarengas on uusi ja eturengas 1000 km ajettu.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Motoz renkaat
Testiin Tractionator Adventure lc8 adventureen. Löyty vielä TT kumia. Notkiampi laittaa, mutta paaljo TL kumia halvempi.
Joku vielä sais aikaan vaihtaa tuon.
Joku vielä sais aikaan vaihtaa tuon.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Motoz renkaat
Minkä kokoinen on tuo takarengas? Satuitko mittaamaan leveyttä asennettuna?Jani M kirjoitti:Lapin ja Pohjois-Norjan reissun renkaiksi laitoin 690:iin Rallz:n eteen ja Adventuren taakse. Molemmat on tube type.
Lisää urkua monitoriin...
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Se on 140/80-18 ja leveys 2,5 tuuman vanteella oli 136 mm nappulan reunasta reunaan. Nappulan korkeudeksi mittasin 14 mm, vaikka ilmoitettu on 14,5 mm. Vaati 50 tai 70 gramman pinnapainot (en ole varma onko mulla 25 g vai 35 g versiot), että meni tasapainoon, eikä ole vannelukkoa. Täristi muuten infernaalisesesti motarivauhdissa. Notkea ja helppo rengas laittaa vanteelle ainakin helteellä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
- PantseK
- Viestit: 798
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 11:29 pm
- Pyörä: 950 WC Adventure, 450 EXC, Haibike
- Paikkakunta: Lahti
Re: Motoz renkaat
Nuo Motozit tuntuu olevan kaikki helppoja väännellä raudoillakin paikalleen. Tästä suuri +
Miinuksena tuo rengasmelu joka taitaa koskea jokaista ko. merkin rengasta.
Kulutuskestävyydestä plussaa myös.
Saatavuus ja hinta on taas hieman heikko, kuten monessa muussakin renkaassa tällähetkellä
Miinuksena tuo rengasmelu joka taitaa koskea jokaista ko. merkin rengasta.
Kulutuskestävyydestä plussaa myös.
Saatavuus ja hinta on taas hieman heikko, kuten monessa muussakin renkaassa tällähetkellä
Re: Motoz renkaat
Ai tuo Adventure pomputti pirusti.Jani M kirjoitti:Se on 140/80-18 ja leveys 2,5 tuuman vanteella oli 136 mm nappulan reunasta reunaan. Nappulan korkeudeksi mittasin 14 mm, vaikka ilmoitettu on 14,5 mm. Vaati 50 tai 70 gramman pinnapainot (en ole varma onko mulla 25 g vai 35 g versiot), että meni tasapainoon, eikä ole vannelukkoa. Täristi muuten infernaalisesesti motarivauhdissa. Notkea ja helppo rengas laittaa vanteelle ainakin helteellä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Tasapainotuksen jälkeen oli hyvä. Tuli vähän yllätyksenä noin iso taspainotustarve, kun mitään muita renkaita en ole ennen tasapainottanut, eikä siitä ole ollut muuta haittaa, kuin että rengas kuluu hiukan epätasaisesti.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Motoz renkaat
Ai. Tuohan on ihan perus määrä.Jani M kirjoitti:Tasapainotuksen jälkeen oli hyvä. Tuli vähän yllätyksenä noin iso taspainotustarve, kun mitään muita renkaita en ole ennen tasapainottanut, eikä siitä ole ollut muuta haittaa, kuin että rengas kuluu hiukan epätasaisesti.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Aa, ok. Olin kuvitellut, että painontarve on yleensä selvästi vähaisempi, kun kerran ilman mitäänkin on pärjännyt parin - kolmenkymmenne renkaan verran, ja rengaslukkokaan ei taida vaatia kuin 100-150 g.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Motoz renkaat
Kai sitä pärjää . Itellä tulee aina tasattua. En ikinä oo edes testannu jättää väliin. Eikä kyllä oo ikinä hyppiny, kunhan kumi on oikein vanteella. Nytki on tuosa Rockrider 140/80-18 kaksi palloa niitä isompia (35g) painoja.Jani M kirjoitti:Aa, ok. Olin kuvitellut, että painontarve on yleensä selvästi vähaisempi, kun kerran ilman mitäänkin on pärjännyt parin - kolmenkymmenne renkaan verran, ja rengaslukkokaan ei taida vaatia kuin 100-150 g.
Saasnähä. Siinä karkeammasa Motozisa oli myö kai 2 palleroa. Toki mun vanteet on nähny paljo parempia päiviä. Sillon joskus ennen vuoskymmenen vaihdetta.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Motoz renkaat
Meni niin tasapainottomaksi tämä keskustelu..
Ei nyt kokonaan off aiheen, kun Tractionator etusena.
Useamman kerran käynyt ja useammalla rengasmerkillä.
Tasapainotan eturenkaan ja hyvä tulee. Laitteistona high tech lauta tellinki, Bilteman laakeri - akseli systeemi ja sitten 25 & 35g pinnapainot.
Ajossa hyvä, uutena pyörii niinkuin renkaan kuvittelisi pyörivän.
Tonni ajoa ja johan jumputtaa. Jos on pitkäikäinen rengasmalli niinkuin tuo Motoz niin yleensä tasapainotan uudestaan ja taas tulee hyvä. Siihen seuraavaan tonniin asti.
Mikä muuttuu? Painot pitää tonnin jälkeen laittaa ihan reilusti eri kohtaan kuin alussa. Ajan melko isoilla 1.6-1.7bar paineilla, tuskin noilla paineillä päällykumi pyörii vanteella?
Muilla samanlaisia kokemuksia vai haenko vain suosiolla mielialalääkitystä?
Ei nyt kokonaan off aiheen, kun Tractionator etusena.
Useamman kerran käynyt ja useammalla rengasmerkillä.
Tasapainotan eturenkaan ja hyvä tulee. Laitteistona high tech lauta tellinki, Bilteman laakeri - akseli systeemi ja sitten 25 & 35g pinnapainot.
Ajossa hyvä, uutena pyörii niinkuin renkaan kuvittelisi pyörivän.
Tonni ajoa ja johan jumputtaa. Jos on pitkäikäinen rengasmalli niinkuin tuo Motoz niin yleensä tasapainotan uudestaan ja taas tulee hyvä. Siihen seuraavaan tonniin asti.
Mikä muuttuu? Painot pitää tonnin jälkeen laittaa ihan reilusti eri kohtaan kuin alussa. Ajan melko isoilla 1.6-1.7bar paineilla, tuskin noilla paineillä päällykumi pyörii vanteella?
Muilla samanlaisia kokemuksia vai haenko vain suosiolla mielialalääkitystä?
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
Re: Motoz renkaat
Tuo Tractionator Adventure oli kyllä yks helpoimmista tuon kokosista renkaista mitä oon laittanu. 25gr knööli meni painoa ja seki piti panna keskelle pinnaa.
Hyvälle kyllä vaikuttaa.
Hyvälle kyllä vaikuttaa.
Paskapuhetta, mutta uskon.