Motoz renkaat
Valvoja: Moderaattorit
Re: Motoz Tractionator Adventure
motoz renkaita katellu tässä pari päivää, bongasin puolalaisen firman motozin linkin takaa ja tuo motoz tractionator adventure etu ja takarengas olisi satasen halvempi kuin belgiasta ostettu ilman lähetyskuluja, puolasta on vaan rahti suomeen 113eur tiedä sitten saako tilata kassillisen renkaita tuolla toimitusmaksulla
https://shop.olekmotocykle.com/produkty ... z&cat=1388
https://shop.olekmotocykle.com/produkty ... z&cat=1388
Re: Motoz Tractionator Adventure
Ootko kattonu hinnat ensin sieltä Lehto Racingistä? Oisha se jonain jos sais kotimaasta.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz Tractionator Adventure
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
- Pyörä: Ktm 990 adventure
- Paikkakunta: Oulu
Re: Motoz Tractionator Adventure
Mulle tuli tuolta "mybeta" - tuli nopeesti ja 4€ oli toimituskulut!
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
Re: Motoz Tractionator Adventure
Oikein. Kannattakaa kotimaista, jos suinki mahollista.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Motoz Tractionator Adventure
Jep.. Kotimainen liike etusijalla jos tavara löytyy kohtuuajassa eikä hintaero eurooppalaisiin ole hirveä
Re: Motoz Tractionator Adventure
Tilasin mybetalta motoz renkaat. Tilaus eilen 15:26 ja tänään postista tekstiviesti 14:37 eli toimitus alle vuorokaudessa helsinkiin. Ja postikulut neljä euroa. Aika vaikea pistää paremmaksi.
Re: Motoz Tractionator Adventure
sattumalta löytyi firrma liettuasta https://bikeparts.lt/en/ josta tilasin motoz tractionator gps, amerikkalaisten vastine heidenau k60 renkaille paistoleimat 04/19 ja 24/19, tilaus lähti perjantaina 31.7 ja tänään 5.8 oli oulussa hinta oli edullinen 232 postitettuna (postikulut 15eur)
Re: Motoz Tractionator Adventure
6250km Tractionator Adventurella takana ja pintaa edelleen jäljellä muutamille tonneille.
Pääsin ajaa märällä assulla ja on kieltämättä liukkain rengas ikinä, ihan pintakaasulla risteyksestä lähtö niin perä alkoi liukerrella. Hyvä tietää niin osaa varautua jatkossa.
Äänekäs rengas kestopäällysteellä ajaessa. 2 päällä satasen nopeudessa peittää kaikki muut äänet mitä mopoillessa syntyy, kuuluu vaan kova jollotus.
Motoz muistuttaa autonrengasta tällä hetkellä, kumi on niin kovaa ettei ajamalla pysty reunoja kuluttamaan samaan tahtiin keskiosan kanssa. Tätä ongelmaa ei esim. Mitaksen renkaissa ole koska reunoja pystyy kulutella ajamalla mutkateitä.
Sanoisin että huolimatta kulutuskestävyydestä, ei jatkoon omalla kohdalla.
Voi jopa olla että vaihdan pois ennen aikojaan koska en tykkää renkaasta joka mutkaan kallistaessa aiheuttaa tuntemuksia joita ei kaipaa.
Pääsin ajaa märällä assulla ja on kieltämättä liukkain rengas ikinä, ihan pintakaasulla risteyksestä lähtö niin perä alkoi liukerrella. Hyvä tietää niin osaa varautua jatkossa.
Äänekäs rengas kestopäällysteellä ajaessa. 2 päällä satasen nopeudessa peittää kaikki muut äänet mitä mopoillessa syntyy, kuuluu vaan kova jollotus.
Motoz muistuttaa autonrengasta tällä hetkellä, kumi on niin kovaa ettei ajamalla pysty reunoja kuluttamaan samaan tahtiin keskiosan kanssa. Tätä ongelmaa ei esim. Mitaksen renkaissa ole koska reunoja pystyy kulutella ajamalla mutkateitä.
Sanoisin että huolimatta kulutuskestävyydestä, ei jatkoon omalla kohdalla.
Voi jopa olla että vaihdan pois ennen aikojaan koska en tykkää renkaasta joka mutkaan kallistaessa aiheuttaa tuntemuksia joita ei kaipaa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: Motoz Tractionator Adventure
Outoa että on niin liukas. Rallz ei mun mielestä ole yhtään sen kummempi kun Wildit tai TKCt tai ihan mitä kaikkia alla on ollu. Hätinä sutii kolmosen loppuun kylmällä ja märällä assulla. Tai ei edes sitä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
- Pyörä: Ktm 990 adventure
- Paikkakunta: Oulu
Re: Motoz Tractionator Adventure
Tractionator adventure ollu nyt takasena 2800km, joista 1000 kestopäällysteen ulkopuolella . Tähän asti kokemukset on kyllä positiivisia, mitä nyt pirun äänekäs on varsinkin 2 päällä. Märällä asfaltilla en oo vielä tuolla ajanu.
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
- Pyörä: Ktm 990 adventure
- Paikkakunta: Oulu
Re: Motoz Tractionator Adventure
Kokemusta tälle kesälle ehti tulla tractionator adventure 150/70-18 kumista takasena 3kk ja 7900km, joista assua 3tkm ja loput soraa. Pintaa renkaassa vielä keskellä 8.5mm, ja laidoilla 11mm (uusi 15mm). Paineet on ollu 2.2 - 2.3 kylmällä kumilla. Renkaan profiili on pysynyt ainakin vielä pyöreänä, joten kanttaillessa ei esiinny mitään epämiellyttäviä tuntemuksia mitä kulmikas kumi antaa. Anakee wildiin verrattuna on liukkaampi sateella, mut ei ole mulle mitään yllätyksiä kuitenkaan tarjonnu. Ja äänekäs on kumi tosissaan, mut ajan aina tulpat korvissa ni ei mua kumin vollotus häiritse.
Oon tykänny renkaasta kyllä, ei tarvii olla montaa kertaa kesässä rengas jumppaa harrastamassa - ajoja kun näkyy tulevan sen about 15tkm/kesä.
Niin ja ei ole mitään merkkejä murtumisista, ja saatikaan nappien irtoamisista.
Oon tykänny renkaasta kyllä, ei tarvii olla montaa kertaa kesässä rengas jumppaa harrastamassa - ajoja kun näkyy tulevan sen about 15tkm/kesä.
Niin ja ei ole mitään merkkejä murtumisista, ja saatikaan nappien irtoamisista.
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Motoz Tractionator Adventure
Rallz on alkanut kiinnostamaan mutta hintaa sen verran että kuulisin kokemuksia ennen ostopäätöstä. Kuluminen, asfaltilla märkäpito sekä suuntavakaus, äänekkyys ja sorapito?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Pe Touko 20, 2016 9:37 pm
- Pyörä: DR-Z
Re: Motoz Tractionator Adventure
Motoz rallz TT rungolla noin 3tkm ajettu. Takana noin 60% jäljellä
Etunen ei juurikaan kulunut. Äänekkäät mutta niin on kuski ja pyöräkin joten ei ole haitannut.
Märällä asulla pitää lähes yhtä hyvin kuin wild.
Ajossa tuntuvat hieman "leijuvilta" mutta ei yllättäviä pidon menetyksiä millään pinnalla.
Hyvä yleis rengas.
Taidan tilata kaikkiin perheen pyöriin.
Edit testi yksilönä toimii puska pörriäinen (DR350)
Etunen ei juurikaan kulunut. Äänekkäät mutta niin on kuski ja pyöräkin joten ei ole haitannut.
Märällä asulla pitää lähes yhtä hyvin kuin wild.
Ajossa tuntuvat hieman "leijuvilta" mutta ei yllättäviä pidon menetyksiä millään pinnalla.
Hyvä yleis rengas.
Taidan tilata kaikkiin perheen pyöriin.
Edit testi yksilönä toimii puska pörriäinen (DR350)
Re: Motoz Tractionator Adventure
Itselle napsahti juuri Rallz ja Adventure takaset postista. Vertailua noiden välillä sitten joskus (todennäköisesti vasta kesän päätteeksi jos ihmisten näillä ajamat kilsat pitävät paikkansa). Ensin alle lähtee Rallz, kunhan tosta nykyisesta Scorpion Rally STR:stä saa nyt pari milliä vielä höylättyä pois. Laitetaan ensivaikutelmia T7:n alta, kunhan niitä nyt muodostuu. Wildin etusen kanssa tullaan parittamaan, joten etusesta ei multa tule kommenttia.
Näin paketista purettaessa fiilikset ovat varovaisen positiivisia. Seos on selkeesti kovempi kuin Wildeissa tai jopa STR:ssä. Nappulat ovat järeitä ja kulutuspintaa tosiaan näyttäisi olevan tarjolla ihan messevä määrä. Nappuloiden jaottelun perusteella Ralls tarjoaa enemmän pitoa sekä jarrutus/vetopidossa sekä sivutaispidossa etenkin pehmeällä. Toisaalta adventure tarjonnee enemmän kilsoja "leveämmän" keskikaitaleen muodossa. Suoraa tietä ajettaessa Rallz kuluu aivan varmasti nopeampaan kantikkaaksi. Runko on molemmissa mallia helvetin jäykkä, joka nyt oli ihan odotettavissa aussien tekemästä renkaasta, jossa merkittävä osa maastosta on täynnä partaveitsen terävää lohkaretta. Katotaan kuinka tuskainen toi on vääntää vanteelle
Näin paketista purettaessa fiilikset ovat varovaisen positiivisia. Seos on selkeesti kovempi kuin Wildeissa tai jopa STR:ssä. Nappulat ovat järeitä ja kulutuspintaa tosiaan näyttäisi olevan tarjolla ihan messevä määrä. Nappuloiden jaottelun perusteella Ralls tarjoaa enemmän pitoa sekä jarrutus/vetopidossa sekä sivutaispidossa etenkin pehmeällä. Toisaalta adventure tarjonnee enemmän kilsoja "leveämmän" keskikaitaleen muodossa. Suoraa tietä ajettaessa Rallz kuluu aivan varmasti nopeampaan kantikkaaksi. Runko on molemmissa mallia helvetin jäykkä, joka nyt oli ihan odotettavissa aussien tekemästä renkaasta, jossa merkittävä osa maastosta on täynnä partaveitsen terävää lohkaretta. Katotaan kuinka tuskainen toi on vääntää vanteelle