Heidenau K74
Valvoja: Moderaattorit
Heidenau K74
Otsakkeen mukaisesta renkaasta takasena kokemuksia vai pitääkö minun olla keväällä se ensimäinen?
Kawasaki Versys X 300 2019 (ex)
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Heidenau K74
Hommasitko renkaan, ja onko siitä kertynyt kokemuksia?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Kesä 05, 2014 12:16 am
- Pyörä: Suzuki DR650
- Paikkakunta: Oulainen
Re: Heidenau K74
Minä tilasin takakumiksi tällasen, saapuu tod.näk. tämän viikon lopulla.
Pitääpä kertoilla kommentteja sitten kun saa sen alle.
Pitääpä kertoilla kommentteja sitten kun saa sen alle.
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Kesä 05, 2014 12:16 am
- Pyörä: Suzuki DR650
- Paikkakunta: Oulainen
Re: Heidenau K74
Nyt on jo vähän kerenny ajella erilaisilla alustoilla niin voi jotain kommenttia laittaa.
Muuhun renkaaseen en osaa verrata kuin Pirellin MT-21 RallyCrossiin ku muita ei ole vielä ollut =)
Asfaltti: Eipä kehtaa hirveen lujaa ajella ja rengas luiruaa pitkittäisurissa.
Asfaltilla huonompi kuin Pirelli ymmärrettävistä syistä.
Kova soratie, vähän irtonaista kiveä: Jonkin verran liukkaan oloinen varsinkin jos on pölyä tien pinnassa,
kääntyy kevyesti ja mutkassa toimii kuitenkin tasaisesti.
Soratie, irtonainen murskepinta: Toimii hyvin, paremmin kuin etunen (Pirelli MT-21 RallyCross), mutkassa menee
tasaisesti ja pitoa tuntuis olevan.
Pehmeä hiekka: Tosi hyvin pitoja verrattuna Pirellin RallyCrossiin, tänään testasin merenrannassa ja meni
aika makeasti.
Metsäinen liejutie: Vielä en ole ihan extremeä kerennyt kokeilla, mutta tähän asti vastaan tulleet pehmeät paikat
on päässyt yli vaivattomasti pienelläkin vauhdilla. Ei tuntuis lähtevän turhaan sutimaan vaan pitoa löytyy ajella
rauhallisemminkin.
Tähän asti olen ollut ihan tyytyväinen Heidenauhun.
Muuhun renkaaseen en osaa verrata kuin Pirellin MT-21 RallyCrossiin ku muita ei ole vielä ollut =)
Asfaltti: Eipä kehtaa hirveen lujaa ajella ja rengas luiruaa pitkittäisurissa.
Asfaltilla huonompi kuin Pirelli ymmärrettävistä syistä.
Kova soratie, vähän irtonaista kiveä: Jonkin verran liukkaan oloinen varsinkin jos on pölyä tien pinnassa,
kääntyy kevyesti ja mutkassa toimii kuitenkin tasaisesti.
Soratie, irtonainen murskepinta: Toimii hyvin, paremmin kuin etunen (Pirelli MT-21 RallyCross), mutkassa menee
tasaisesti ja pitoa tuntuis olevan.
Pehmeä hiekka: Tosi hyvin pitoja verrattuna Pirellin RallyCrossiin, tänään testasin merenrannassa ja meni
aika makeasti.
Metsäinen liejutie: Vielä en ole ihan extremeä kerennyt kokeilla, mutta tähän asti vastaan tulleet pehmeät paikat
on päässyt yli vaivattomasti pienelläkin vauhdilla. Ei tuntuis lähtevän turhaan sutimaan vaan pitoa löytyy ajella
rauhallisemminkin.
Tähän asti olen ollut ihan tyytyväinen Heidenauhun.
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Heidenau K74
Moikka. Onko tästä kertynyt lisää kokemusta esim. Kulutuskestosta? T63 on takana ja ei meinaa 2000km päästä 5mm enää jäljellä. (Irtosoralla vielä ok mut kurassa ei)
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Heidenau K74
K74 on puhdas crossirengas ja kuvioltaan selvästi T63:sta harvempi, joten kulutuskesto jää väkisinkin huonommaksi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Heidenau K74
Tällainen Heidenau K74 140/80-18 valikoitui seuraavaksi 690:n takarenkaaksi. Luirusi aika lailla uutena, mutta se rauhoittui nopeasti, kun nappulat vähän pyöristyivät. On aika pehmeä seos ja pitää hyvin kovalla ja pehmeällä, mutta toisaalta on myös lipsunut jonkin verran, mikä voi tosin johtua enemmän syyskelistä kuin renkaasta. Reilu 500 km takana, ja keskinappuloista on lähtenyt 4 mm. Uutena kuvassa oli 16 mm. Ajot jatkuu näillä näkymin keväällä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Heidenau K74
Tämä K74 kesti 2750 km. Keskelle jäi 3 mm nappulaa, eli tuli ajattua aika loppuun. Keskimäärin noin 1 mm / 200 km, eli renkaasta lähtee joka ajopäivä milli pari vähän riippuen ajopäivän pituudesta. Hyvä rengas ajaa, eli pitää hyvin ja hyvät ajo-ominaisuudet soralla, mutta on esimerkiksi C-02:een verrattuna aika kallis, eikä kestä läheskään yhtä pitkään, niin ei ole mikään ykkösvaihtoehto jatkossa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14