Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Valvoja: Moderaattorit
Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Parissa kuukaudessa paineet putos sisärenkaallisesta 2,2 sta 0,5 ja 0,3 baariin.
Ihmettelin kun kallistukset eivät oikein nousseet vaan meinas kallistua lisää vaikka nostin pyörää kurvissa.
Tarkistakaa ja olkaa varovaisia !!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihmettelin kun kallistukset eivät oikein nousseet vaan meinas kallistua lisää vaikka nostin pyörää kurvissa.
Tarkistakaa ja olkaa varovaisia !!!!!!!!!!!!!!!!!
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Saman teki itelleni. Viime syksynä vaihdoin heidenaun scoutin alle ja sitten alko pyörän räpeltäminen joka kesti kevääseen saakka. Kun viimein pääsin pyörän päälle tänä suvena, paineet oikein. 1-2kk ajelin ihan nuinensa. Sitten perjantaina lähdössä Eestiin Saarenmaalle ajelemaan, niin paineet hukassa. Tunti aikaa, niin äkkiä liikkeeseen kun ei ollut uutta sisukumia itellä hyllyssä / tunnissa en olisi välttis saanu kun itteni vihaseksi. Katsoivat liikkeessä ja silminnähden ei ollu missään reikää sisukumissa. En jäänä ihmettelemään vesikokeita vaan pyysin saman tein uuden sisusen että pääsee lähtemään. Ei tuossa heidenaussa oikein erota onko siellä ilmaa vai ei, kun on sen verta jäykkä runko.
-
Korruptio
- Viestit: 182
- Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
- Pyörä: KTM Adventure 990
- Paikkakunta: Baltimore
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Yksinkertaisin selitys on että venttiilin sielu on löysällä mutta silloin paineet karkaa nopeammin kuin parissa kuukaudessa. Ilma myös pakenee hiljakseen sisuskumin materiaalin läpi niin pitkään kun siellä sisuskumin sisällä on suurempi paine kuin ulkopuolella. Jos paineiden hiljainen katoaminen ahdistaa kovasti ettekä viitsi pari kertaa kuussa tarkistaa rengaspaineita niin alkakaa täyttää renkaat typellä, se pitää paineet pitempään... 
Joskus huvikseni testaamisen nimissä olen ammuskellut renkaan täyteen sellaisilla tubeless-renkaan paikkasatseissa olevilla CO2 patruunoilla ja tuntuu että se tavara ei pysy sisärenkaan sisällä kovinkaan montaa viikkoa ilman että alkaa paineet vajua merkittävästi. Pitää siis paineet vielä huonommin kuin peruskompuralla sisään jyskytetty ilma.
Sisuskumeja ei ole taidettu julkisesti testata mutta auton tubeless-renkaita on testattu:
http://www.earlstewart.com/images/nitro ... nsumer.gif
Joskus huvikseni testaamisen nimissä olen ammuskellut renkaan täyteen sellaisilla tubeless-renkaan paikkasatseissa olevilla CO2 patruunoilla ja tuntuu että se tavara ei pysy sisärenkaan sisällä kovinkaan montaa viikkoa ilman että alkaa paineet vajua merkittävästi. Pitää siis paineet vielä huonommin kuin peruskompuralla sisään jyskytetty ilma.
Sisuskumeja ei ole taidettu julkisesti testata mutta auton tubeless-renkaita on testattu:
http://www.earlstewart.com/images/nitro ... nsumer.gif
--Sent from my computer using a keyboard
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Nämä nykyiset sisärenkaat ovat lähes kumittomia, niiden paikkauskin on lähinnä ensiapua.
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Kerran menestyksellä kokeillut, kun ei muutakaan ollut ja kiire päästä lähtemään reissuun: parissä päivässä tyhjenevä rengas lakkaa vuotamassa, kun lykkää venttiilin reiästä puoli desiä maitoa renkaaseen, panee sielun paikalleen, pumppaa täyteen ja hölskyttelee, niin että maito menee joka paikkaan.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
- Ilmari
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Tämä metodi on ilmeisesti tosi, jossain mp-lehdessä oli muistaakseni Ylikosken juttu aiheesta. Ja vissiin sopivin maito oli muistaakseni kurri eli rasvaton maito.Timo Tasakaasu kirjoitti:Kerran menestyksellä kokeillut, kun ei muutakaan ollut ja kiire päästä lähtemään reissuun: parissä päivässä tyhjenevä rengas lakkaa vuotamassa, kun lykkää venttiilin reiästä puoli desiä maitoa renkaaseen, panee sielun paikalleen, pumppaa täyteen ja hölskyttelee, niin että maito menee joka paikkaan.
-Ile-
-
eko terroristi
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Tammi 26, 2012 12:50 am
- Pyörä: honda transalp
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
toi maito on masinistien vanhakonsti ite korjannu itsestään tyhjenevät renkaat talkilla hyvällä menestyksellä ilma pysyy sisällä.
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Näyttää nuo tubeless'itkin tyhjentymään "itsestään" tai ainakin ilman ulkopuolista apua.
pesuvesi kuplii ihan kiitettävästi.
Pitänee käydä maitokaupassa vaan olisko piimä parempaa

Pitänee käydä maitokaupassa vaan olisko piimä parempaa

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Onko rengas TT vai TL?Hilppa kirjoitti:Näyttää nuo tubeless'itkin tyhjentymään "itsestään" tai ainakin ilman ulkopuolista apua.![]()
Sami
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
mitäs tuollainen aine on? Liimautuuko rengas vanteeseen? Jos noin, niin voisi olla hyvää talvikäytössä, kun paineet matalat ja pito hyvä, niin ei pyörähtäisi vanteella.Jänkhä kirjoitti:Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Tämmöistä: http://www.jatkuvaneliveto.fi/nayta_tuo ... tuote=8391VAK kirjoitti:mitäs tuollainen aine on? Liimautuuko rengas vanteeseen? Jos noin, niin voisi olla hyvää talvikäytössä, kun paineet matalat ja pito hyvä, niin ei pyörähtäisi vanteella.Jänkhä kirjoitti:Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.
-ville
Ei kyllä omakohtaista kokemusta käytöstä, mutta huhuja ollut liikkeellä tuon aineen erinomaisuudesta ...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
VAK kirjoitti:mitäs tuollainen aine on? Liimautuuko rengas vanteeseen? Jos noin, niin voisi olla hyvää talvikäytössä, kun paineet matalat ja pito hyvä, niin ei pyörähtäisi vanteella.Jänkhä kirjoitti:Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.
-ville
Ainehan ei varsinaisesti liimaa vaan tarraa rengasta paremmin vanteelle, mutta ei niin lujaan etteikö sitä saisi ehjänä irti.
Auttaa myös jos asennus vaiheessa on tullut pieniä vikoja jalkaosaan.
Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään
Täytyypä kokeilla. Tarvii nostaa harrastustilAn lämpöä, matalin asennuslämpötila on 18
-ville
-ville
---x mopolla suohon x---