Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

WEST
Viestit: 806
Liittynyt: To Kesä 17, 2010 2:24 pm
Pyörä: BMW SCRAMPLERI
Paikkakunta: WEST

Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja WEST »

Parissa kuukaudessa paineet putos sisärenkaallisesta 2,2 sta 0,5 ja 0,3 baariin.
Ihmettelin kun kallistukset eivät oikein nousseet vaan meinas kallistua lisää vaikka nostin pyörää kurvissa.
Tarkistakaa ja olkaa varovaisia !!!!!!!!!!!!!!!!!
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja jaa »

Saman teki itelleni. Viime syksynä vaihdoin heidenaun scoutin alle ja sitten alko pyörän räpeltäminen joka kesti kevääseen saakka. Kun viimein pääsin pyörän päälle tänä suvena, paineet oikein. 1-2kk ajelin ihan nuinensa. Sitten perjantaina lähdössä Eestiin Saarenmaalle ajelemaan, niin paineet hukassa. Tunti aikaa, niin äkkiä liikkeeseen kun ei ollut uutta sisukumia itellä hyllyssä / tunnissa en olisi välttis saanu kun itteni vihaseksi. Katsoivat liikkeessä ja silminnähden ei ollu missään reikää sisukumissa. En jäänä ihmettelemään vesikokeita vaan pyysin saman tein uuden sisusen että pääsee lähtemään. Ei tuossa heidenaussa oikein erota onko siellä ilmaa vai ei, kun on sen verta jäykkä runko.
Korruptio
Viestit: 182
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
Pyörä: KTM Adventure 990
Paikkakunta: Baltimore

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Yksinkertaisin selitys on että venttiilin sielu on löysällä mutta silloin paineet karkaa nopeammin kuin parissa kuukaudessa. Ilma myös pakenee hiljakseen sisuskumin materiaalin läpi niin pitkään kun siellä sisuskumin sisällä on suurempi paine kuin ulkopuolella. Jos paineiden hiljainen katoaminen ahdistaa kovasti ettekä viitsi pari kertaa kuussa tarkistaa rengaspaineita niin alkakaa täyttää renkaat typellä, se pitää paineet pitempään... ;)

Joskus huvikseni testaamisen nimissä olen ammuskellut renkaan täyteen sellaisilla tubeless-renkaan paikkasatseissa olevilla CO2 patruunoilla ja tuntuu että se tavara ei pysy sisärenkaan sisällä kovinkaan montaa viikkoa ilman että alkaa paineet vajua merkittävästi. Pitää siis paineet vielä huonommin kuin peruskompuralla sisään jyskytetty ilma.

Sisuskumeja ei ole taidettu julkisesti testata mutta auton tubeless-renkaita on testattu:

http://www.earlstewart.com/images/nitro ... nsumer.gif
--Sent from my computer using a keyboard
mikko73h
Viestit: 506
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

Nämä nykyiset sisärenkaat ovat lähes kumittomia, niiden paikkauskin on lähinnä ensiapua.
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Kerran menestyksellä kokeillut, kun ei muutakaan ollut ja kiire päästä lähtemään reissuun: parissä päivässä tyhjenevä rengas lakkaa vuotamassa, kun lykkää venttiilin reiästä puoli desiä maitoa renkaaseen, panee sielun paikalleen, pumppaa täyteen ja hölskyttelee, niin että maito menee joka paikkaan.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
Ilmari
Viestit: 1099
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Timo Tasakaasu kirjoitti:Kerran menestyksellä kokeillut, kun ei muutakaan ollut ja kiire päästä lähtemään reissuun: parissä päivässä tyhjenevä rengas lakkaa vuotamassa, kun lykkää venttiilin reiästä puoli desiä maitoa renkaaseen, panee sielun paikalleen, pumppaa täyteen ja hölskyttelee, niin että maito menee joka paikkaan.
Tämä metodi on ilmeisesti tosi, jossain mp-lehdessä oli muistaakseni Ylikosken juttu aiheesta. Ja vissiin sopivin maito oli muistaakseni kurri eli rasvaton maito.

-Ile-
eko terroristi
Viestit: 5
Liittynyt: To Tammi 26, 2012 12:50 am
Pyörä: honda transalp

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja eko terroristi »

toi maito on masinistien vanhakonsti ite korjannu itsestään tyhjenevät renkaat talkilla hyvällä menestyksellä ilma pysyy sisällä.
Avatar
Hilppa
Viestit: 333
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 2:23 pm
Pyörä: CRF1000 DCT
Paikkakunta: Nousiainen

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja Hilppa »

Näyttää nuo tubeless'itkin tyhjentymään "itsestään" tai ainakin ilman ulkopuolista apua. :?: pesuvesi kuplii ihan kiitettävästi.
Pitänee käydä maitokaupassa vaan olisko piimä parempaa :wink:

Kuva
Jänkhä
Viestit: 144
Liittynyt: To Loka 04, 2012 6:22 pm
Pyörä: KTM 690R x2
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja Jänkhä »

Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.
Avatar
SaPeKa
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Hilppa kirjoitti:Näyttää nuo tubeless'itkin tyhjentymään "itsestään" tai ainakin ilman ulkopuolista apua. :?:
Onko rengas TT vai TL?
Sami
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja VAK »

Jänkhä kirjoitti:Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.
mitäs tuollainen aine on? Liimautuuko rengas vanteeseen? Jos noin, niin voisi olla hyvää talvikäytössä, kun paineet matalat ja pito hyvä, niin ei pyörähtäisi vanteella.

-ville
---x mopolla suohon x---
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja juvander »

VAK kirjoitti:
Jänkhä kirjoitti:Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.
mitäs tuollainen aine on? Liimautuuko rengas vanteeseen? Jos noin, niin voisi olla hyvää talvikäytössä, kun paineet matalat ja pito hyvä, niin ei pyörähtäisi vanteella.

-ville
Tämmöistä: http://www.jatkuvaneliveto.fi/nayta_tuo ... tuote=8391

Ei kyllä omakohtaista kokemusta käytöstä, mutta huhuja ollut liikkeellä tuon aineen erinomaisuudesta ...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Jänkhä
Viestit: 144
Liittynyt: To Loka 04, 2012 6:22 pm
Pyörä: KTM 690R x2
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja Jänkhä »

VAK kirjoitti:
Jänkhä kirjoitti:Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.
mitäs tuollainen aine on? Liimautuuko rengas vanteeseen? Jos noin, niin voisi olla hyvää talvikäytössä, kun paineet matalat ja pito hyvä, niin ei pyörähtäisi vanteella.

-ville

Ainehan ei varsinaisesti liimaa vaan tarraa rengasta paremmin vanteelle, mutta ei niin lujaan etteikö sitä saisi ehjänä irti.
Auttaa myös jos asennus vaiheessa on tullut pieniä vikoja jalkaosaan.
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Renkaiden tyhjentyminen itsestään

Viesti Kirjoittaja VAK »

Täytyypä kokeilla. Tarvii nostaa harrastustilAn lämpöä, matalin asennuslämpötila on 18

-ville
---x mopolla suohon x---
Vastaa Viestiin