Kokeiltua, Continental Trail Attack

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Olen käyttänyt isossa gessussa suurimmaksi osaksi Metzelerin Tourancea (vanhaa ja uutta EXP:tä).
EXP:hen en ole ollut oikein tyytyväinen (tuntuu liukkaammalta kuin vanha malli), mutta yhdistelmä (vanha malli edessä ja EXP takana) on toiminut ok.

Pyöränä siis R1200GS
Paineet noin 2.5bar edessä ja takana.

Tuolla alpeilla kun tunnetusti on noita mutkia niin olen halunnut renkaat alle joissa olisi enemmän pitoa ja kallistusvaraa kuin Tourancessa.

Huollossa kehuivat noita Trail Attack renkaita, joten vaihdoin sellaiset alle alu/valu-vanteille. Netistä löytyvien testien perusteella etusen pitäisi kestää yli 10kkm ja takasen vähän alle.

Viikonlopun olin nyt Dolomiiteilla niitä testailemassa (viime viikonloppuna olin siellä vanhoilla Touranceilla) ja ensimmäisen 1000km:n jälkeen voisin kommentoida noista renkaista seuraavaa (kuivalla kelillä, märkä pidosta ei vielä tietoa):

- Hinta noin suunnilleen sama kuin Tourancessa
- Kallistusvaraa tuli reippaasti lisää
- Pitoa on huimasti enemmän kuin Tourancessa
- Likaisella tiellä (pölyisellä) kovasti kallistettaessa takarengas lähtee luistamaan, mutta helppo hallita.
- Neulansilmät on paljon helpompi ajaa tiukasti verrattuna Touranceen.
- Reunalle asti kallistettaessa pito alkaa kadota pikkuhiljaa (helppo hallita)
- Lähelle reunaa kallistettaessa tuntuma parempi mitä Tourancella (Tourance "jumputtaa" renkaan leikkauksesta johtuen).
- Huonona puolena sanoisin että kenkien ulkosyrjät alkavat kulua jos pidät jalkoja normaalisti
- Nälkä kasvaa syödessä, joten vielä hieman enemmän voisi kallistusvaraa olla 8)

Tämä on enemmän katurengas eikä täällä valitettavasti pääse testaamaan tuota kovapintaiselle soratielle.
Jos siis kallistusvarat Tourancesta on käytetty loppuun ja käyttö on enimmäkseen asfalttia niin tämä rengas on hyvä vaihtoehto.
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Marko Hemmilä kirjoitti:Olen käyttänyt isossa gessussa suurimmaksi osaksi Metzelerin Tourancea (vanhaa ja uutta EXP:tä).
EXP:hen en ole ollut oikein tyytyväinen (tuntuu liukkaammalta kuin vanha malli), mutta yhdistelmä (vanha malli edessä ja EXP takana) on toiminut ok.

Pyöränä siis R1200GS
Paineet noin 2.5bar edessä ja takana.

Tuolla alpeilla kun tunnetusti on noita mutkia niin olen halunnut renkaat alle joissa olisi enemmän pitoa ja kallistusvaraa kuin Tourancessa.

Huollossa kehuivat noita Trail Attack renkaita, joten vaihdoin sellaiset alle alu/valu-vanteille. Netistä löytyvien testien perusteella etusen pitäisi kestää yli 10kkm ja takasen vähän alle.

Viikonlopun olin nyt Dolomiiteilla niitä testailemassa (viime viikonloppuna olin siellä vanhoilla Touranceilla) ja ensimmäisen 1000km:n jälkeen voisin kommentoida noista renkaista seuraavaa (kuivalla kelillä, märkä pidosta ei vielä tietoa):

- Hinta noin suunnilleen sama kuin Tourancessa
- Kallistusvaraa tuli reippaasti lisää
- Pitoa on huimasti enemmän kuin Tourancessa
- Likaisella tiellä (pölyisellä) kovasti kallistettaessa takarengas lähtee luistamaan, mutta helppo hallita.
- Neulansilmät on paljon helpompi ajaa tiukasti verrattuna Touranceen.
- Reunalle asti kallistettaessa pito alkaa kadota pikkuhiljaa (helppo hallita)
- Lähelle reunaa kallistettaessa tuntuma parempi mitä Tourancella (Tourance "jumputtaa" renkaan leikkauksesta johtuen).
- Huonona puolena sanoisin että kenkien ulkosyrjät alkavat kulua jos pidät jalkoja normaalisti
- Nälkä kasvaa syödessä, joten vielä hieman enemmän voisi kallistusvaraa olla 8)

Tämä on enemmän katurengas eikä täällä valitettavasti pääse testaamaan tuota kovapintaiselle soratielle.
Jos siis kallistusvarat Tourancesta on käytetty loppuun ja käyttö on enimmäkseen asfalttia niin tämä rengas on hyvä vaihtoehto.
Moi


Mulla oli noi ensiasennus renkaina Gessussa , ja toimivat kyllä sorallakin hyvin

terv -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
ollka
Viestit: 22
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 8:45 pm
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Littoinen/Turku

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja ollka »

Omassa kirahvimopossani nuo tulivat tehtaalta. Kestää radallakin kyykkymopojen kiusaamisen, riesana tosiaan kenkien kuluminen huonoksi vaikka pitää ne ylhäällä :twisted:
Hiekkatiellä pärjäilee mutta lisää pitoa saisi olla.
9tuhatta kireää kilometriä ajettuna ja vielä paljon pintaa - ilmeisesti kireyden vuoksi koska ovat kuluneet reunasta reunaan eikä vain keskeltä.

Suosittelen
Peltsi
Viestit: 2825
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tuohan näyttäis olevan jo vähän kun uskonkappale tuola www.varadero-international.com sivustolla. Oikein asialliselta näyttä kyllä ja vois kokeilla hyvinki. Tosin tätä näkystä kilometrien kertymis vauhtia mää oon tuon EXP Tourancen kans naimisisa tosi pitkään vielä. Ei oikein ole kyllä mieleen mullekkaan se EXP.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja mek »

Pikainen lenkki Trail Attackilla heitetty. Tourance EXP:hen verrattuna pitoa ja kallistusvaraa reilusti lisää. Renkaiden profiili on hieman jyrkempi ja korkeampi kuin EXP:n. Soratiellä aika samanveikkaiset. Kovalla, märällä soratiellä kulki vakaasti noin sataseen saakka, sitä kovemmassa vauhdissa alkoi hakea. Märällä ruoholla ihan yhtä liukkaat kuin EXP:t, kuten varmaan myös savella.

Jos osoittautuvat yhtä kestäviksi kuin Tourance EXP:t, ovat kyllä minun käyttöön ykkösvalinta, kun suurin osa kilometreistä tulee asfaltilla ja sorakilometritkin yleensä kovalla pohjalla.
Budder
Viestit: 58
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:01 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja Budder »

Viestiketjun aloittajalle kysymys(ja miksi ei muillekkin). :mrgreen:
Millaiset ovat Contin renkaat autobaanalla mukavassa matkavauhdissa?
Olikohan adventurerider-foorumilla juttua että voblaisivat/olisivat rauhattomat kovemmissa vauhdeissa ja sen takia suosivat Michelin anakee 2:sta.
Renkaiden hankinta olisi tonniseen matkaenskaan edessä,niin siksi kyselen mielipidettä(si)
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Budder kirjoitti:Viestiketjun aloittajalle kysymys(ja miksi ei muillekkin). :mrgreen:
Millaiset ovat Contin renkaat autobaanalla mukavassa matkavauhdissa?
Olikohan adventurerider-foorumilla juttua että voblaisivat/olisivat rauhattomat kovemmissa vauhdeissa ja sen takia suosivat Michelin anakee 2:sta.
Renkaiden hankinta olisi tonniseen matkaenskaan edessä,niin siksi kyselen mielipidettä(si)
Toimivat ilman sen kummempia ongelmia myös Saksan moottoritiellä.
Jos on alppireissu tiedossa niin silloin suosittelen laittamaan Road Attackit millä saa vielä enemmän kallistuskulmaa ja pitoa 8)
Jerry Cotton
Viestit: 243
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
Pyörä: Harkinnassa.
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

Budder kirjoitti:Viestiketjun aloittajalle kysymys(ja miksi ei muillekkin). :mrgreen:
Millaiset ovat Contin renkaat autobaanalla mukavassa matkavauhdissa?

Yhden Euroopan reissun kokemuksella (myös Saksan halki autobaanaa pitkin): ei kerrassaan mitään valittamista.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Budder
Viestit: 58
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:01 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja Budder »

Tuli nettiä tutkittua tarkemmin ja löytyi muidenkin kokemuksia ja "voblauksesta" kokemuksia
tuolta lontoon murteella.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,3957.0.html
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Budder kirjoitti:Tuli nettiä tutkittua tarkemmin ja löytyi muidenkin kokemuksia ja "voblauksesta" kokemuksia
tuolta lontoon murteella.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,3957.0.html
Saisko tuosta jonkun lyhennelmän. Ei tuota jaksa selata.
Taitaa mennä mullakin sitten tuohon Trail Attackiin seuraava hankinta.
Jos se on radallakin, siis kunnon asfalttikurveissa hyvä.
Ja toimii hiekallakin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
jaa
Viestit: 817
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja jaa »

Ite en ole muita sliksejä käyttännä koskaan mopossa, mutta sen verran mukavaa oli pitkin eurooppaa päristellä, että ei oo tullu mieleen vaihtaa toisiin kun ajankohta on käsillä. Autobahnilla yli 150km/h vauhdissa alko etupää hakemaan, mutta syykin luultavasti selvisi. Liian vähän paineita etusessa. Tosin vaikia varmuudella sanoa, kun huomasin melkein yhden barin poistuman vasta autobahnien jälkeen... Tosin samanlaista hakemista se oli 190km/h nopeudessakin, eli ei pahentunukkaan vaikka silti vauhtia nosti. Ja homma lakkas heti, kun hölläsi vähänkään kaasusta, eli painoa tuli takaisin etupäähän. Yksi mikä voinee kanssa olla homman aiheuttaa, korkea nokka (kuten isossa advessa on), sardiinipurkit takana. Homma alkoi välittömästi kun tuli "häiriintynyttä" ilmaa pyörän eteen. Eli tarkoitan, esim. edessä ohitin auton tms, niin alko heilumaan nokka. Jos taas oli pidempi pätkä että ei ollu edesä samoilla tai viereisillä kaistoilla liikennetteä, ilta myöhällä kun oli muutenkin tyven, niin ilman mutinoita anto nostaa vauhdin 190km/h. Mutta annas olla kun edes viereisellä kaistalla oli auto ohitettavana niin tietyssä paikassa ohitusta alko heiluriliikkeet ja pöksyt kastua kun jänskätti.
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja mek »

Trail Attackit ovat nyt rullanneet Gessun alla noin 9tkm. Tyytyväinen olen vieläkin. Uutena eivät juuri ulvo, noin 7tkm jälkeen alkoivat ujeltaa kurveissa jonkin verran, mutta eivät alkuunkaan yhtä paljon. Kuin Tourancet tai EXP:t. Ajelut ovat olleet suurelta osin asfaltilla ja (valitettavasti liian) suorilla teillä paria Norjan reissua lukuun ottamatta, joten ovat kuluneet vähän kanttiseksi. Pintaa on jäljellä minun ajolla vielä noin 5tkm, eli kestävät saman kuin EXP:t. Märkäpito asfaltilla edelleen melko hyvä, kun pito loppuu, luistaa rauhallisesti, ei yllätä. Tasakaasullakin takanen lähtee ensin luistoon. Syksyllä pitää katella uutta kumia alle, joko samat tai testivoittaja Nextit.
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 705
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Mistä näitä Contin Trail Attackeja kannattaa tilata? Aattelin pistää tommoset SE:n motovanteille, niin vois ajella vähän sorallakin samalla rengastuksella

Sepi
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Riekkoniemi oy ...
Rengaskontti ...
Noita minä harkitsisin
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kokeiltua, Continental Trail Attack

Viesti Kirjoittaja mek »

Uusi Trail Attack taakse on hyllyssä. Nyt ajettu näillä noin 11 tkm, ehkä pari tonnia vielä menee tuo takanen. Eturengas on niin hyvä, että ajattelin kokeilla, josko kahdella eturenkaalla ajaisi kolme takarengasta. Kuluneena alkaa sopivalla kallistuksella jyristää aika voimakkaasti. Kuvio on sellainen, että renkaan runko antaa oikeillakin paineilla ilmeisesti vähän periksi tuon kuvion kolmion kärjen kohalta, jolloin ne jäävät renkaan kuluessa koholle.
Vastaa Viestiin