tomiik kirjoitti:...1000 km takana ja kuvan kaltaiseksi on kulunut...
Liikaa asvalttia. Rinaldi taitaa kestää vain soraa?
Juu sora rengas tuntuu olevan. Tässä illalla surautin noin 100 km ( 60 soraa 40 assua ). Näytti siltä, että tuo rinaldi alkaa sulamaan alle. Varmaan puolet hävisi tuosta edellisen kuvan nappulakorkeudesta. Ei taida 2000km kestää tennarin alla, ellei ihan kaljuksi aja.
Nyt kun Bilteman kumit ilmeisesti ovat poistuneet valikoimista niin uutta halpaa rengasta hakiessa törmäsin Rinaldeihin.
Hinta ei ainakaan päätä huimaa kun etu + takarengas maksaa yhteensä reilu 60€
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Itsellä on -05 EXC 400:n alla nyt Rinaldit, takana RMX35 ja edessä RW33. Etusella on takana pari tuntia sekalaista crossia ja enskaa, takasella reilu 5 tuntia. Paineet 0.8-1bar.
Eturengas on kuin uusi, takarenkaasta nappulan reunat on pyöristyneet yllättävän paljon. Etusen pito yllätti positiivisesti, jopa eiliset ajelut märässä kangasmetsässä ja kallioilla sujuivat ilman yllättäviä lipsumisia. Takarengas on ollut yllätyksetön, toki tuolla pyörällä en muilla renkailla ole metsässä ajanut eli vertailupohjaa ei ole.
Onko porukalla kokemuksia FIMeistä Rinaldilta? Meinasin seuraavaksi kokeilla oikeaa endurorengasta, etusen voisi ostaa kalliimmankin mutta takana suosin edullisia kumeja niin raaskii vaihtaa tiheämmin uutta alle.
Kokeilin tällaista halparengasta 690:ssä. RMX35 120/90-18 maksaa 55 euroa Motonetissa, niin ei korkealta putoa vaikkei niin hyvä olisikaan, ja Tampereella sitä on jatkuvasti hyllyssä. Kovaa ja muovisen tuntuista seosta. Pitää ihan ok soralla, mutta kuuluu yhtä nopsaan kuin Tracker ja MC360 Midhard. 1700 kilometrin (25 tunnin) jälkeen keskellä on 5 mm nappulaa. Kuluneena vähän vikurit ajo-ominaisuudet soralla, eli irtoaa vähän hätäisesti sladiin. Toimi ihan ok tällaisena lyhyen ajan renkaana, että eturenkaassa oli vielä edellisen takarenkaan jäljiltä pintaa kulutettavaksi ennen kuin laittaa molempiin päihin uudet.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ensi kesälle lisää näitä budjettikumeja kokeiluun. HE40 90/90-21 ja HE42 140/80-18. Olivat kokonaiset 115 € yhteensä. Josko tällä takarenkaalla pääsisi kohtuulliset kilometritkin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Paikallinen Sorva Tire https://www.sorvatire.com/ oli hommannut sitä nastoitettavaksi. Ei kuulemma ole normaalisti Knobbyn maahantuontivalikoimassa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Mulla oli viime kesän alussa etusena tuo Rinaldi RT 36 21"
Mun mielestä käyttäytyi aika petollisesti 690 alla kivisillä hiekkateillä kun tuolla atrallissa ajettiin.
Trackeristä tykännyt edessä enemmän