Michelin T63

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Robocop
Pyörä: DR 650 RS

Michelin T63

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Pitäisi Bemuun saada uusi takanakki ja paikalliselta sain halvimman tarjoksen renkaasta Michelin T63. Hinta hiukka alle 100€. Eipä ole kokemuksia tästä takarenkaasta. Jotka kokeilleet voisitteko jakaa hieman tietoa.
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Re: Michelin T63

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Robocop kirjoitti:Pitäisi Bemuun saada uusi takanakki ja paikalliselta sain halvimman tarjoksen renkaasta Michelin T63. Hinta hiukka alle 100€. Eipä ole kokemuksia tästä takarenkaasta. Jotka kokeilleet voisitteko jakaa hieman tietoa.
Joskus vuonna kilpi ja miekka T63 oli ainoa edes vähän nappularengasmainen takanen, jota sai 17-tuumaisena. Ja olikin silloin kova sana! Nyt käytän tuota enää seurusteluenduroajossa eli 2 päällä matkaa, josta osa soraa ja osa asfalttia. Ja ei tuokaan kestä motarilla 150 kilometriä kauempaa jos sattuu olemaan esim. passin noutoon hoppu (mulla itsellä on aina passi ok, kaikilla ei...) :D Eli yleisrenkaana ok, matkaenduromäkeen on turha tuollaisella mennä.

Kipa
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Heh, olen kyllä melkoisen hämmästynyt huonosta arvostelusta T63:a kohtaan! Ja samalla erittäin kiinnostunut suosituksesta "nykyaikaisesta" renkaasta matkaenduromäkeen?? Olet kai ajanut motarilla sen, minkä SE kulkee jos ei tuon enempää ole kestänyt, tai sitten on sattunut joku surkea yksilö. Viime syksynä ajelin tuolla erilaatuisilla pinnoilla ja laittaisin T63:n ehdottomasti mieluummin kuin vaikkapa TKC:n. Tänä keväänä on todellakin ollut seurusteluajelua - en voi sanoa edes soratie-enduroksi - mutta väittäisin T63:n kestäneen asfalttia jopa loistavasti. Pikitietä 2-päällä ajettuna reilusti yli 2000 km, eikä misukka ole lähellekään vaihtorajalla.

Rohkenen väittää, että 150 km väite on täyttä puppua.

Mutta edelleen: mikä on sitten se monin verroin parempi matkaendurokumi?
kalle j
Pyörä: R100GS ja R1100GS

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Itse olen tykännyt tuosta misukasta. Nyt ajettu noin 3000 km 70/30 asfaltti/sora ja vähän alle puolessa mennään. Matkaenduromäessäkin ja mudassa käyty rypemässä. Yleisrenkaana mielestäni hyvä. Teekooceestä ei kokemuksia vielä, jos seuraavaksi sellaisen kokeilis. Hinnaltaan ainakin on kohtuullinen. Tai sitten MT21 tai...
Tuuba
Pyörä: Transalp Super Four version R -97

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

Oon ny pari tonttua päästelly lähinnä kakspäällä maantiellä Tamperetta myöden ja lopun aikaa sorateillä ja poluilla kuovitellen. Eturengas ei oo kulunu juurikaan mihinkään, takanakista on vajaa puolet kulunna.

Ääntelee kohtuullisesti pikitiellä, mutta täryytä ei 60-100 vauhdis ollenkaan!
Pito mudassakin on mielestäni täysin riittävä, ei oo paljo tarvinnu lipsahdella, onpa sillä pehmeätä hiekkaaki käyty krossiradalla siirtämäs ja sieltäki hengis selvitty.

Tohdin kyllä suositella, on ainaki mun sekakäyttöön ja Transalppiin tosi soppelit nakit, eikä tunnu heti loppuvankaa.
Liitteet
P5290502.JPG
(102.66 KiB) Tiedosto ladattu 287 kertaa
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Ei moittimista mullakaan. Hintapoliittisista syistä olen kuitenkin suosinut Karoota, joka on melkein yhtä hyvä.

Nappulakumien täristäminen asfaltilla lienee joku urbaani legenda.

TKC on T63:een verrattuna ihan katukumi, vaikka kelpo yleisrengas onkin.

Mulla T63 takamunkki kesti 7-8 tkm, mutta mä ajelenkin hissun kissun, isolla vaihteella ja alamäet vapaalla.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Kipa

Ylimatti kirjoitti:Heh, olen kyllä melkoisen hämmästynyt huonosta arvostelusta T63:a kohtaan! Ja samalla erittäin kiinnostunut suosituksesta "nykyaikaisesta" renkaasta matkaenduromäkeen?? Olet kai ajanut motarilla sen, minkä SE kulkee jos ei tuon enempää ole kestänyt, tai sitten on sattunut joku surkea yksilö. Viime syksynä ajelin tuolla erilaatuisilla pinnoilla ja laittaisin T63:n ehdottomasti mieluummin kuin vaikkapa TKC:n. Tänä keväänä on todellakin ollut seurusteluajelua - en voi sanoa edes soratie-enduroksi - mutta väittäisin T63:n kestäneen asfalttia jopa loistavasti. Pikitietä 2-päällä ajettuna reilusti yli 2000 km, eikä misukka ole lähellekään vaihtorajalla.

Rohkenen väittää, että 150 km väite on täyttä puppua.

Mutta edelleen: mikä on sitten se monin verroin parempi matkaendurokumi?
Missä kohtaa sille annoin huonon arvostelun? Käytän edelleen T63:sta kuten kirjoitinkin (yleisrenkaana ok). Voihan tuolla sinne mäkeenkin mennä, puoleenväliin saa sitten vetää viivan josta pitää palailla takaisin.
Toi 150 km on ihan fakta, itse en ajanut, mutta uskallan vetoa lyödä asiasta. Itse ajoin saman reissun kokonaan (reilu 1000 km) samasta paikasta ostetulla renkaalla ja pintaa on edelleen vaikka toiseen mokomaan.
Tilanne oli ihan eri esim. 10 vuotta sitten renkaiden saatavuudessa. Kutakuinkin kaikkien mopot olivat 17" takapyörillä ja tuo T63 oli tosiaan lähimpänä nappularengasta. Nyt valikoima on huomattavasti suurempi, etenkin kun nykyisessä mopossa on 18" takapyörä, jolloin crossirenkaita löytyy joka lähtöön. "Oikeissa" reissuissa takana on Mitas C-02, etusen ei ole niin väliä. Noi ajot ja rengastarpeet ovat eri kuskeilla tietysti erilaiset, joten valinta pitää tehdä omien tarpeidensa mukaan.

Kipa
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Re: Michelin T63

Viesti Kirjoittaja timo »

Kipa kirjoitti: Joskus vuonna kilpi ja miekka T63 oli ainoa edes vähän nappularengasmainen takanen, jota sai 17-tuumaisena. Ja olikin silloin kova sana!
Niin, koska isoissa pyörissä oli kaikissa tuo tuumaluku takana. Muita vaihtoehtohja ei juuri ollut renkaan tyypillekään.
Juuri olen ajellut tonnin verran tuolla kumilla (edessä vastaava).

Se on kova, liukas, kömpelö, tunnoton, pitävällä pinnalla äkäiseen tarttuva, eli kuten ennenkin. Kummasti "kakspyttyluokassa" niillä ja vain niillä ajettiin ja hauskaa oli :D .

Nyt en viitsi enduromaastoon tuommoisella kuin sattumalta ja kuivalla kelillä, koska siihen lajiin on ihan eri kummia tarjolla.

Hyvä, ellei paras yleiskumi suomimatkailuun.
mikaki
Pyörä: ktm690-xr650l-klx650c-nx250

Viesti Kirjoittaja mikaki »

Viime kesänä sekalaisessa ajossa t63:n kesti takana 2500 km. Minusta aivan kelpo tuote, tosin pitää asvaltilla melko ulinaa. Ja kyllä asvaltti sitä syö tehokkaasti.

Mika
Ylimatti

Kipa kirjoitti:
Toi 150 km on ihan fakta, itse en ajanut, mutta uskallan vetoa lyödä asiasta.
Ei tartte vetoa lyödä, uskotaan kun sanotaan vaikka aiemmin sanoin muuta - anteeksi. Ei kuitenkaan taida olla varsinaisesti tuon renkaan ominaisuus vaan erityisen huono yksilö?

Oikeaa enduroa en ole koskaan ajanut, joten kai pitäisi olla aivan hiljaa. Ja jos olisin joskus ajanut, niin todennäköisesti olisin samaa mieltä misukasta, että kompromissiksi matkaenskaan mutta vaativampaan muut kumit. 18" koko antaa sitten lisää oikeita vaihtoehtoja, otaksun.

Seuraava takanen tulee olemaan tkc, koska sellainen sattuu olemaan varastossa, eikä ole varaa ostaa enempää muita kumeksia. Muuten olisin varmaankin kokeillut 908RR:ää. Eteen sellainen on jo tulossa ja sillä kokoonpanolla täytyy parjätä.
Jari
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jari »

2000km lenkillä katosi puolet pinnasta.
Kipa

Ylimatti kirjoitti:
Kipa kirjoitti:
Toi 150 km on ihan fakta, itse en ajanut, mutta uskallan vetoa lyödä asiasta.
Ei tartte vetoa lyödä, uskotaan kun sanotaan vaikka aiemmin sanoin muuta - anteeksi. Ei kuitenkaan taida olla varsinaisesti tuon renkaan ominaisuus vaan erityisen huono yksilö?

Oikeaa enduroa en ole koskaan ajanut, joten kai pitäisi olla aivan hiljaa. Ja jos olisin joskus ajanut, niin todennäköisesti olisin samaa mieltä misukasta, että kompromissiksi matkaenskaan mutta vaativampaan muut kumit. 18" koko antaa sitten lisää oikeita vaihtoehtoja, otaksun.

Seuraava takanen tulee olemaan tkc, koska sellainen sattuu olemaan varastossa, eikä ole varaa ostaa enempää muita kumeksia. Muuten olisin varmaankin kokeillut 908RR:ää. Eteen sellainen on jo tulossa ja sillä kokoonpanolla täytyy parjätä.
Yksilössä ei mitään vikaa ollut, kuskissa kylläkin. Nimiä mainitsematta Harrilla ei mikään rengas takana kestä, varsinkin jos emännän passi on vanhentunut ja Viroon pitäisi päästä. Tuolla konstilla rengaskulut kasvaa huimasti :D Onneksi JP:llä oli siellä Tampereen eteläsatamassa uusi kumi jemmassa. Muut juotiin kylmää olutta silloin kun Harri jumppasi rengashommissa.
Mutta T63 on hyvä matkaendurorengas, varsinkin kun painottaa tuota sanan alkuosaa. Ja muistaa pitää passin (ja myös emännän passin) päiväyksen kunnossa :D

Kipa
Ylimatti

Kipa kirjoitti: Mutta T63 on hyvä matkaendurorengas, varsinkin kun painottaa tuota sanan alkuosaa. Ja muistaa pitää passin (ja myös emännän passin) päiväyksen kunnossa :D
Oon miettiny josko vaihtaisi pemarin vaikka kustomiin kun on tänä(kin) vuonna jääny tuosta matkaenduromoottoripyöräilystä kokonaan tuo ns. "enduro"-osuus ajamatta. Tartteekin tarkistaa passit, kun kerran tuli puheeksi. Ei sillä että oltais mihinkään lähiaikoina lähdössä, mutta sitten kun ollaan, niin...
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Tilasin juuri URAAlle uuden T63:n, oon kyllä tykänny siitä.
Täällä on vähän kavereista puutetta niin ei tohi kuitenkaan lähtiä soita vetelemään, joten tuolla on hyvin pärjänny.
Hiiiiiirmupaljon parempi se on ku alkuperäisasennushöpönlöpönrengas, Karookos se nyt oli. Sillä ei tehny mittään.
TEEPEE
Pyörä: Polkupyörä...

Viesti Kirjoittaja TEEPEE »

Edelliset renkaat oli T63. Aika kovaa meteliä kyllä pitivät asfaltilla, mutta ehkä se on ominaisuus eikä vika... Nyt on alla E-09. Kuvio on aika samanlainen kuin misukoissa, mutta ovat huomattavasti hiljasemmat. Eturenkaan nappulat on kyllä jo uutena aika matalat verrattuna T63:n. Pito nyt on mitä on ja DR:n tehoillakin tuntuu sutivan joka paikassa, mutta ajellaan nyt toistaseks noilla. Eli ihan hyvä yleisrengas tuokin.
Vastaa Viestiin