Jopo kirjoitti:Pirelli ampuu itseään renkaaseen tällä sekoilulla. Syksyllä tilasin itse merkintöjen perusteella renkaan ja tuurilla tuli oikea.
Tarkkana sai olla kun tilasin eturenkaan, STR on aika selkee mutta Rally ja MST on sekaisin myyjillä. Jos ei ole selkeästi merkitty kumpi rengas on niin se selviää kun katsoo onko TT (MST) vai TL (Rally).
Vanteelle laitto oli jäykempää kun STR:än kanssa, tuntuu kyljistä jäykemmältä mutta kuvion kohdalta vastaava kun STR. Kuvio on selvästi karkeampi kun STR:ssä, nappulat korkeammat ja välit leveämmät. Pyörimissuunta on nuolella merkattu ja sen perusteella renkaan nuolikuvio on myös pyörimissuunnan mukainen, laitoin renkaan toisinpäin eli nuolikuvio jarrutuspidolle koska se tuntuu loogisemmalta vaihtoehdolta eturenkaan osalta. Samalla vaihdoin taakse uuden STR:än, Rallyä en halunut koska siinä ei ole STR:ään juuri muuta eroa kun leveämmät urat.
Eka lenkki 1.8 paineilla ja ohjaus oli tahmea sekä raskaan oloinen mutta muuten ok soralla ja asfaltilla. Tokalle lenkille touring 2.2 paineet ja ohjaus muuttui kevyemmäksi mutta pito soralla ei juurikaan heikentunut. Ekat lenkit ajeltiin kuivilla ja pölyävillä irtosoraa olevilla teillä ja niissä tasaisin väliajoin pientä lipsumista, niin edessä kun takana, mutta etunen ei varsinaisesti karkaa alta. Sateen jäljiltä pito parani entisestään soralla ja keulan lipsuminen loppui kokonaan, mutkakito on hyvä vielä etsitään rohkeutta kääntää pyörä mutkaan, muistissa on edelleen STR:än rajallinen etupito soralla. Metsäautotiellä ei mitään ylläreitä, pitoa riittää eikä mitään erityistä mainittavaa. Pehmeitä paikkoja sekä vihreää keskipolannetta välttelen ja puolikuivat lätäköt kiertelen.
Asfaltilla en ole juurikaan huomannut eroa STR:ään, ohjautuu mutkaan aika samalla tavalla ja aikamoiseen kulmaan saa kallistaa mutkissa. Sateella ei lipsumisia missään tilanteessa. Pitkittäisissä paikkauksissa reagoi hieman paikan saumoihin mutta ei suurempaa vetelyä, rouhitulla asfaltilla en huomannut luikertelua. Äänessä en huomannut juurikaan eroa STR:ään, pleksi suhisee ja tulpat korvissa niin rengasmelu ei juurikaan tule häiritsemään.
Ensipuraisu on varsin positiivinen ja etu Rally on aika hyvin balanssissa taka STR:än kanssa niin asfaltilla kun soralla/metsäteillä. Wild lienee aika lähellä ominaisuuksiltaan mutta samalla pyörällä en ole Wildiä ajanut joten tarkempaa vertailua ei voi tehdä. Aika näyttää kestääkö kilsoja yhtä hyvin kun STR ja Wild.
Haukutaan huonoksi myöhemmin jos aihetta ilmenee

Kylätason kurapyöräilijä.