Sisärenkaan venttiili irtoaa, ilmat lähtee!

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Pturu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Kajaani

Sisärenkaan venttiili irtoaa, ilmat lähtee!

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Onkohan noissa Michelinin UHD kumeissa muutenkin jotenkin laatu huonontunutKuva Tuossa 2 vuotta alkuperäispakkauksissaan kaapissa tasalämpöisessä tallissa täysin valolta suojattuna säilytetyt käyttämättömät etu ja taka UHD. Kumit on taitoksista täysin pykineet. Onko tuo normaalia, onko muilla kokemusta aiheesta?
Nimim. Lähden Tästä Sisuskumiostoksille.

Kuva
Kuva

Edit. Vertailuna availin muutamia pidemmän aikaa samassa kaapissa säilytettyjä polkupyörän sisureita, joissa en havainnut minkäänlaista pykimistä.
Avatar
timo
Viestit: 3027
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Sisärenkaan venttiili irtoaa, ilmat lähtee!

Viesti Kirjoittaja timo »

En säilyttäisi sisärenkaita luonnottomassa muodossa ollenkaan. Sen materiaali, oli se sitten luonnonkumia, tai nykyään lähes poikkeuksetta butyyliä, ei kuulukaan kestää jatkuvaa taitoksissa oloa. Sen liiaksi rasittuvat kemialliset sidokset alkavat pettämään, eli pykimään väistämättä. Näin voi käydä jo puolessa vuodessa. Ja on käynytkin.
Eli aina pois pakkauksesta, pieni ryhdistävä paine sisään ja hyllyyn. Ja vain reissun ajaksi nippuun kun sitä tarvitaan varakumiksi.
Avatar
Pturu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sisärenkaan venttiili irtoaa, ilmat lähtee!

Viesti Kirjoittaja Pturu »

timo kirjoitti:En säilyttäisi sisärenkaita luonnottomassa muodossa ollenkaan. Sen materiaali, oli se sitten luonnonkumia, tai nykyään lähes poikkeuksetta butyyliä, ei kuulukaan kestää jatkuvaa taitoksissa oloa. Sen liiaksi rasittuvat kemialliset sidokset alkavat pettämään, eli pykimään väistämättä. Näin voi käydä jo puolessa vuodessa. Ja on käynytkin.
Eli aina pois pakkauksesta, pieni ryhdistävä paine sisään ja hyllyyn. Ja vain reissun ajaksi nippuun kun sitä tarvitaan varakumiksi.
Tämä olikin uutta tietoa itselle. Prätkän sisureita ei itsellä ole tapana ollut jemmassa pitääkään, nuo jäivät hyllyyn aikanaan vähän vahingossa. Polkupyörän sisäkumeja on tullut säilyteltyä vaikka minklälaiseen tiukkaan rullaan käärittynä useampiakin vuosia, enkä ole vastaavaa huomannut. Niissä toki onkin niin ohut materiaali, ettei se joudu samalla tavalla venytykseen tiukassakaan taitoksessa kuin tuollainen paksu UHD. Jäi vain mietityttämään noiden hyllyajat ja kierrot liikkeissä. Rohkenen epäillä ettei kaikki sisuskumimallit kierrä ihan puolen vuoden tahtia esim. paikallisessa pikkukaupungin Motonetissä. Valikoimaa näkyi olevan kuitenkin varsin laajasti ja useimpia kokoja vielä useampi kappale hyllyssä ja mahtanevatko edes ihan suoraan tehtaalta tulla myymäläänKuva
Vastaa Viestiin