Tuossa ens alkuun http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... relli+mt21ÖÖ. kirjoitti: Ei kellään sattuis olemaan kokemusta PIRELLI MT 21 RALLYCROSSeista?
Rengaskeskustelua
Valvoja: Moderaattorit
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Re: Rengaskeskustelua
- svheebo
- Pyörä: Ktm 690 enduro-r
Kiitosta vastauksista, lukko toki löytyy molemmista vanteista. Eipä se auta kuin lähteä kokeilemaan, muutama paikka on hampaankolossa minne ei heidenaun k73:lla päässyt. 
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Pirellistä, melkosen korkee nappula ja etenkin uutena hyvä pito siksi pehmeässäkin, assulle mukava tiheän kuvin vuoks kaiketi ja ihan eri kertaluokkaa hyvä kuin C-02, kovempi runko ja seos, ei tee rehellisellä enskapolulla sit niinkään mitään kuin C-02:lla. Itsellänikin oli MT21 arvonnassa mukana, mutta sen verran metsäpitoista ajo on, että Metzeler'n Unicrossiin päädyin. 17" takasella yhdistelmä olisi varmaan ollut molempiin päihin Army Special, siksi mukava se on kestopäällysteellä siirtymät suorittaa. c-02 onkin sitten ihan omaa luokkaansa kun mennään pehmeällä hiekalle tai just sepelöidylle tielle, 18" :kin. Vaan kun noita renkaita saa väännellä muutenkin kypsymiseen asti, ei omaansa viitti yhtään ylimäärästä, eli jotain alle ja niillä mennään kunnen nappulaa alkaa olla naftisti - esim. unicrossi toivottavasti kuluu just sopivaks ennen sitä pakollista enskakisaa, niin ei tarvii vaihtaa 
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
No perhana, kiitti. Pitäis varmaa harkita tuomariksi ryhtymistä kun nää näköelimet tuntuu olevan sitä ehtaa luonnonmateriaalia.t.t.tammi kirjoitti:Tuossa ens alkuun http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... relli+mt21ÖÖ. kirjoitti: Ei kellään sattuis olemaan kokemusta PIRELLI MT 21 RALLYCROSSeista?
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
C02:nen ei oo kyl oikeen sekakäyttöön optimaalinen rengas. Kuhan ekat viismillii saa pehmeellä sudittuu pois ni rupee jo assullaki pärjäämään.ÖÖ. kirjoitti:Mulla sama mitaksen C-02 kumi ja samankokonen vanne omassa. Mun mielestä on vähä turhan kapea kumi. Näin silmämääräsesti näyttää siltä ettei muoto ole enää kovin pyöreä. Ite olen ajellu 1,5 - 2,5 paineilla. Asfaltilla tuntuu vetelältä jopa noilla kovemmilla paineilla. Reunanappulathan tuossa on aika pehmeetä tavaraa eikä paineiden nostolla voi sitä korjata. Ite en enää moista alle laita kuin ehkä jollekkin reissulle jossa varmasti pitäydytään poissa kovalta alustalta.
Onkos ÖÖllä vakio takavanne? Mun piti oikein eilen putsata oma takavanne ja oli se 2.5" kun muistelin että isommassa olis ollu leveempi takavanne.
Savan Rockrideri kaiketi kestää tuossa mörkössäki takana ja tarjoo pehmeessäki kohtalaisesti pitoo ja toimii nätiste assulla. Toi Pirellin MT21:nen on edessä melkoisen monikäyttönen varsinkin jos kovilla teillä tulee paljon kilsoja, pehmeessäkin toimii kuhan vauhdit on kohtuullisia. Kilsoja kestää tolkuttomasti. Itellä oli tuo kolmeen otteeseen alla ja sit lahjoitin sen eteenpäin kun enempi tulee pehmeille ja savisille pätkille eksyttyy missä pienemmät ja terävämpi reunaiset nappulat pitää paremmin.
Mulla on toinen alkuperäiste lisäks nuo kapeemmat vanteet. Oliskohan alkuperäinen 4" leveä.t.t.tammi kirjoitti:C02:nen ei oo kyl oikeen sekakäyttöön optimaalinen rengas. Kuhan ekat viismillii saa pehmeellä sudittuu pois ni rupee jo assullaki pärjäämään.ÖÖ. kirjoitti:Mulla sama mitaksen C-02 kumi ja samankokonen vanne omassa. Mun mielestä on vähä turhan kapea kumi. Näin silmämääräsesti näyttää siltä ettei muoto ole enää kovin pyöreä. Ite olen ajellu 1,5 - 2,5 paineilla. Asfaltilla tuntuu vetelältä jopa noilla kovemmilla paineilla. Reunanappulathan tuossa on aika pehmeetä tavaraa eikä paineiden nostolla voi sitä korjata. Ite en enää moista alle laita kuin ehkä jollekkin reissulle jossa varmasti pitäydytään poissa kovalta alustalta.
Onkos ÖÖllä vakio takavanne? Mun piti oikein eilen putsata oma takavanne ja oli se 2.5" kun muistelin että isommassa olis ollu leveempi takavanne.
Savan Rockrideri kaiketi kestää tuossa mörkössäki takana ja tarjoo pehmeessäki kohtalaisesti pitoo ja toimii nätiste assulla. Toi Pirellin MT21:nen on edessä melkoisen monikäyttönen varsinkin jos kovilla teillä tulee paljon kilsoja, pehmeessäkin toimii kuhan vauhdit on kohtuullisia. Kilsoja kestää tolkuttomasti. Itellä oli tuo kolmeen otteeseen alla ja sit lahjoitin sen eteenpäin kun enempi tulee pehmeille ja savisille pätkille eksyttyy missä pienemmät ja terävämpi reunaiset nappulat pitää paremmin.
Joo noin niinkun kuvion puolesta toi C-02 on passeli mutta tuo kapeus taitaa tehdä sen että kanttaaminen ei ole kovin luonnikasta kovalla alustalla. Tai näin ainakin epäilen. Nyt olen tässä vähän yrittäny ettiä vastaavaa karkeutta mutta mielellään 140 mm leveenä.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- svheebo
- Pyörä: Ktm 690 enduro-r
Pari ajolenkkiä mitaksilla takana, kummasti paremmin menee mudassa, soramontulla ja poluilla mitä motorenkailla. Ainut mikä ärsyttää on etupyörän pompotus, johtuneeko vannelukosta tai sisäkumista tms, en ole tasapainottanut renkaita.Vaiva alkaa noin 50:n nopeudessa, hiekalla sitä ei oikeastaan huomaakaan. Sen katsoin että kumi oli kunnolla vanteella ettei siitä ainakaan johdu.
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Lukon painon verran vastakkaiselle puolen niin helpottaa kummasti, suunnilleen tossa se lukko alkaa tuntua ja sit keulakin sopivassa säädössä lähtee humppaan mukaan.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
jarno78
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Nyt on noilla deestonen kumeilla kilometrejä sen 400 alla ja etunen toimii assulla hyvin ja samoin mettässä ,hiekalla jne mut takanen onkin toinen juttu,nappulat niin kiinni toisissaan et tukkoon menee herkästi varsinkin savi maassa, saapi joku ostaa pois jos haluaa,huomenna käyn hakemassa käytetyn rossi nappulan taakse ja yritän vaihtaa ennen perjantaita , mut jos en kerkiä niin kyllä tuolla pärjää, se huomattiin maanantaina 
Yksinäinen Susi
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
moussekeskustelua
Misukan bib mousset on nyt ensimmäistä kertaa alla ja onhan niillä ihan mahtavaa ajaa kovaa mettässä.
Pito ja luotto on todellaki kohillaan!
Vaan miten lienee soratiepörräilyn laita... Mikä on porukan kokemus ja näkemys tästä huhusta, että mousset 'sulaa' alle
soratiekaahailussa? Onko mieltä vältellä ylimääräistä matka-ajoa jotta renkaat kestäis pidempään?
Misukan bib mousset on nyt ensimmäistä kertaa alla ja onhan niillä ihan mahtavaa ajaa kovaa mettässä.
Vaan miten lienee soratiepörräilyn laita... Mikä on porukan kokemus ja näkemys tästä huhusta, että mousset 'sulaa' alle
soratiekaahailussa? Onko mieltä vältellä ylimääräistä matka-ajoa jotta renkaat kestäis pidempään?
Mousseista oma kokemus jotta ainakaan päitsin aikana ei kuluneet juurikaan "pehmeämmiksi" vaikka niin toivoikin (on liian kova "paine" minun mielestä noin lähtöön noilla yhdistelmillä). Kaverilla on mousset, kolme kesää ajetut ja ajelee juurikin myös sorateillä ja välillä kovaakin LC4 mopeedillaan. Nyt ovat kyllä jo sen näköiset että kumi olisi puhki eli aika lussut. Määrästä mitä on ajanut ei tietoa mutta itse sanoi jotta kova vauhti, +100km/h hänen kokemuksen mukaan on noita nopeimmin syönyt.
Mullakin misukan mousset ja hyvät olleet, mutta jotenkin pitäisi saada "tilastoa" ja kokemusta mitkä sopii minkäkin kumin kanssa mihinkin olosuhteisiin. Nuo kokomerkintä skaalat niin laajoja jotta niiden perusteella saattaa tulla hyvinkin kova kumi kuten mulla tai sitten melko pehmeä jos päällikumi skaalan toisesta päästä ilmatilavuudeltaan (vaikka olisi vielä jopa kokomerkinältäänkin sama).
Mullakin misukan mousset ja hyvät olleet, mutta jotenkin pitäisi saada "tilastoa" ja kokemusta mitkä sopii minkäkin kumin kanssa mihinkin olosuhteisiin. Nuo kokomerkintä skaalat niin laajoja jotta niiden perusteella saattaa tulla hyvinkin kova kumi kuten mulla tai sitten melko pehmeä jos päällikumi skaalan toisesta päästä ilmatilavuudeltaan (vaikka olisi vielä jopa kokomerkinältäänkin sama).
antti
- CapoSakke
- Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
- Viesti:
Ei ole vielä sulanut (+180) vauhdissa, ikä ja käyttö kyllä pehmentää moussen ja tullee ajan kanssa vähän pehmeäksi.Jukka kirjoitti:moussekeskustelua
Mutta toisaalta pito paranee, mutta syö myös ulkorengasta enemmän.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Nyt kun pyörän alle tulee motovanteet niin ei tarvii enään ajella kompromisseillä, kotona ajelaan urbanisoitunutta kurapyöräilyä motoilla ja mökillä sitten rällästellään sorateillä. Ajot tulee siellä olemaan pääsääntöisesti hiekka/mettäteitä, maastoon en vapaaehtoisesti mene ellei Kottarainen mua sinne väkisin heitä. Asfalttisiirtymiä tulee väkisinkin mutta nyt on hiekkatien ominaisuudet tärkeämmät, näyttäisi olevan aika paljon laakerisoraa noilla reiteillä mitä tulee ajettua.
Mitä rengasta aletaan vääntämään alle?
Mitä rengasta aletaan vääntämään alle?
Kylätason kurapyöräilijä.
- AMa
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
Viime kesänä 525:llä motoilin Pirelli MT60 -kumeilla. Kohtuu hyvä pito kovalla tiepohjalla.

-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Juu, laitoin vähän epäselvästi... hiekkatielle etsitään 21/18 sopivaa rengastusta 
Kylätason kurapyöräilijä.