DR 650RS -91 Nokkaketju rallattaa

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Dassault
Pyörä: CRF250L

DR 650RS -91 Nokkaketju rallattaa

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Nyt tartteis apuja :shock:
Darran moottorista kuuluu samanlainen rallatus kuin autosta, josta on nokkaketjun kiristin mennyt.
Voiko olla mahdollista, että kyseesssä on ominaisuus, eikä vika :?:

Onko ko. ketjun kiristimen vaihtaminen miten iso operaatio ja mikäli joku on löytänyt netistä korjausmanuaalin, niin voisitteko laittaa tänne linkin?

Sitten hieman asiaan viitaten, niin mistä olette hommanneet ketjut ja rattaat?
Itse olen etsinyt 16 eteen ja 48 taakse, mutta takanen on aika hakusessa.
Kyllä se siitä...
kehiltun
Pyörä: KTM 200 EXC

Viesti Kirjoittaja kehiltun »

Mulla oli ainakin omassa ketjunkiristin jumissa ja nokkaketju piti siksi ääntä. Käytin kannen auki, ruuttasin crc:tä sisään ja pyörittelin vähän aikaa ruuvimeisselillä eestaas ja jo alko toimimaan. Tosta takarattaasta on ollukin joskus foorumilla puhetta. Muistaakseni siihen käy dr 750 ja 800:n takaratas jota löytyy ainakin storm-motorilta 48 piikkisenä.

EDIT:
Siis vielä tarkennuksena ketjun kiristin on se pieni murikka joka on sylinterilohkossa kiinni nokkaketjun puolella. Siinä olevan kannen irrotin ja sisällä oli jousikuormitteinen akseli joka vastaa ketjulaahariin. Tämä akseli oli juminut. Kun tossa jälkikäteen luin tota omaa tekstiä niin siittä sai sellasen kuvan että oisin koko sylinterikannen irrottanu... ei oikein ulosanti o parhaimmillaan Suomipelin ja parin oluen jälkeen :)
Vastaa Viestiin