Yamaha super tenere nykii...!?
Valvoja: Moderaattorit
Yamaha super tenere nykii...!?
Morjens ,
Aloin laittaan jammuun dynojet stage 1- sarjaa plus k&n suodattimia sekä
produon pakarin. Kävin rundin ajaan ja nykii kummasti sekä tyhjäkäynti
hakusessa. K&N ilmanpuhdistimien päällä on vanhoista suodattimista
kannet paikallaan. Säädöt on tällä hetkellä dynojetin mukaan.
Tarkisitin tulpat jotka oli aivan pikimustat!?
Arvoista kurapyöräilijät mikäköhän tässä mättää?!
Ennen näitä romppeita kaikki toimi kuin unelma.
Terveisin
Hevijari
Aloin laittaan jammuun dynojet stage 1- sarjaa plus k&n suodattimia sekä
produon pakarin. Kävin rundin ajaan ja nykii kummasti sekä tyhjäkäynti
hakusessa. K&N ilmanpuhdistimien päällä on vanhoista suodattimista
kannet paikallaan. Säädöt on tällä hetkellä dynojetin mukaan.
Tarkisitin tulpat jotka oli aivan pikimustat!?
Arvoista kurapyöräilijät mikäköhän tässä mättää?!
Ennen näitä romppeita kaikki toimi kuin unelma.
Terveisin
Hevijari
-
- Viestit: 677
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Luitko Wanhalla voorumilla Timon & Sakun reseptit, näitä soveltaen minä sain toimimaan ko. systeemit.
http://koti.mbnet.fi/jpuurune/pblang/po ... page=1&r=1
http://koti.mbnet.fi/jpuurune/pblang/po ... page=1&r=1
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 7:55 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ660 -08,Honda CRF250-2011
- Paikkakunta: Hyvinkää
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
- Pyörä: Canyon ja Cube
- Paikkakunta: Rajamäki
Tulpat mustana tarkoittaa että menee rikkaalla. Ainakin mun ST meni. Kaasua kun antoi paikallaan, niin putkestakin löi mustaa savua kuten diiseli. Tulppia joutui putsaamaan vähintään kuukauden välein. Tarpeen huomasi siitä kun aluks lähti vaan toisella pytyllä käymään ja toinen heräs myöhemmin tai ei ollenkaan.
Hommaan auttaa kun vaihtaa neulaputket kaasareihin. Ne menee soikeiksi ja sopan määrä lisääntyy. Hieman auttaa kun tiputtaa neuloja alemmas (sokkarengasta ylös), mutta parempi tulos tulee putket vaihtamalla. Enemmän ajaneiden kokemusten perusteella nuo putket kestää muistaakseni luokkaa 30 tkm.
EDIT: Luin ton viimesen rivin ekasta viestistä, eli ennen dynojettejä ja KNiä toimi ok. Rikkaalla kuitenkin todennäköisesti menee. Syy siihen voi olla joku muu kun nuo neulaputket mutta nekin kannattaa silti tarkastaa.
-petteri
Hommaan auttaa kun vaihtaa neulaputket kaasareihin. Ne menee soikeiksi ja sopan määrä lisääntyy. Hieman auttaa kun tiputtaa neuloja alemmas (sokkarengasta ylös), mutta parempi tulos tulee putket vaihtamalla. Enemmän ajaneiden kokemusten perusteella nuo putket kestää muistaakseni luokkaa 30 tkm.
EDIT: Luin ton viimesen rivin ekasta viestistä, eli ennen dynojettejä ja KNiä toimi ok. Rikkaalla kuitenkin todennäköisesti menee. Syy siihen voi olla joku muu kun nuo neulaputket mutta nekin kannattaa silti tarkastaa.
-petteri
Tsekkasin nuo kaasarien kurkut ja tuntuu olevan ok.
Ilmansuodatin boksi on kyllä hankala laittaa paikalle mutta
meikän silmään se näyttäs istuvan ihan hyvin.
Aattelin nyt kokeilla neulojen säätöä , elikkä tiputtaa muutama
väli.
Oliskohan noitten ilmanpuhdistimien kansien kanssa jotain tehtävissä-
tehä lisä reikää...?!
hevijari
Ilmansuodatin boksi on kyllä hankala laittaa paikalle mutta
meikän silmään se näyttäs istuvan ihan hyvin.
Aattelin nyt kokeilla neulojen säätöä , elikkä tiputtaa muutama
väli.
Oliskohan noitten ilmanpuhdistimien kansien kanssa jotain tehtävissä-
tehä lisä reikää...?!
hevijari
Jees, näillä säädöillä alkoi st pelittään.
Neula kolmanneksi ylimmässä hahlossa.
Ilmanpuhdistimen kanssi vakio ilman lisä reikiä (toistaseksi).
Seosruuvi 2 ja puoli kierrosta auki.
Produonpakari paikalla ja äänet on mitä on !
Suutin 144 ja vois olla isompikin. Silloin täytys varmaan porata
putsarin kanteen lisäreikää...!?
Näillä mennään soralle viikonloppuna ja katotaan miten se oikeesti
pelittää.?!
hevijari
Neula kolmanneksi ylimmässä hahlossa.
Ilmanpuhdistimen kanssi vakio ilman lisä reikiä (toistaseksi).
Seosruuvi 2 ja puoli kierrosta auki.
Produonpakari paikalla ja äänet on mitä on !
Suutin 144 ja vois olla isompikin. Silloin täytys varmaan porata
putsarin kanteen lisäreikää...!?
Näillä mennään soralle viikonloppuna ja katotaan miten se oikeesti
pelittää.?!
hevijari
No tuliko ST:stä tehokkaampi dynojetin ja Produon teharin myötä? Onko äänet nyt paremmat kun "ne on mitä on"? Tuntuisko mopo nyt toimivalta? Mun ST:ssä olisi varmaan syytä tehdä sama homma jos olet nyt tyytyväinen ja eron selkeesti huomaat. Löytääköhän ne varaosakaupassa Super Tenun suutinputket mallin ja iän perusteella vai pitääkö sinne antaa tarkempaa tietoa?
Kyllä sen tehon herkkyytenä huomaa. Vastaa paremmin kaasun
ja tuntuu repivän hieman. Mulla on toinen samanlainen vakio st
mihin on helppo verrata. Kyllä sen dynotetyn st:een tallista herkemmin valittee ajoon. Ostin stormilta dynojet stage 1 sarjan sekä vapaasti
virtaavat K&N ilmansuodattimet. Pakarin ostin vapailta markkinoilta.
Noita dynojet sarjoja on saatavan myös 2- 3 stagena . En tiedä
onko stormilla noita isompia sarjoja oleskaan. Saksan maalta kedolta taitaa
löytyä. Päädyin kuitenkin suomesta ostaan kun hinta ero ei ollut juuri ollenkaan.
Dynojet sarjat löytyy moottoripyörän mallin ja merkin mukaan
omana sarjana.
Ei muuta kuin dynottaan !!
Hevijari
ja tuntuu repivän hieman. Mulla on toinen samanlainen vakio st
mihin on helppo verrata. Kyllä sen dynotetyn st:een tallista herkemmin valittee ajoon. Ostin stormilta dynojet stage 1 sarjan sekä vapaasti
virtaavat K&N ilmansuodattimet. Pakarin ostin vapailta markkinoilta.
Noita dynojet sarjoja on saatavan myös 2- 3 stagena . En tiedä
onko stormilla noita isompia sarjoja oleskaan. Saksan maalta kedolta taitaa
löytyä. Päädyin kuitenkin suomesta ostaan kun hinta ero ei ollut juuri ollenkaan.
Dynojet sarjat löytyy moottoripyörän mallin ja merkin mukaan
omana sarjana.
Ei muuta kuin dynottaan !!
Hevijari
No niin nyt on munkin Super Tenussa uudet neulaputket, Dynojetin stage 2:n, K&N:n putsarit ja Pro Duon Laser vaimenniin. Paljon pirteempihän tosta tuli nyt, mutta se oli vikatikki laittaa aluksi orggisputsareiden sileeksi hiotut kannet. Koitin aluksi onneksi ilman niitä ja heti tuntui hyvältä. Ajattelin ennen katteiden kiinnittämistä (mun mopossa vähän hapurat) kuitenkin laittaa putsarin kannet paikalla kun siinä joutavana olivat. Sen jälkeen ei enää pelannutkaan vaan kone rupes pahasti pätkimään yli satasen nopeudella. Koeajolenkillä kun mitään tällaista ei ilmennyt, niin kannet lähti ja vauhdilla. Onpa taas kiva ajella
. Meni vaan vähän aloitus pitkäksi.
