Yamaha super tenere nykii...!?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

hevijari
Viestit: 13
Liittynyt: La Touko 06, 2006 11:12 pm
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Yamaha super tenere nykii...!?

Viesti Kirjoittaja hevijari »

Morjens ,

Aloin laittaan jammuun dynojet stage 1- sarjaa plus k&n suodattimia sekä
produon pakarin. Kävin rundin ajaan ja nykii kummasti sekä tyhjäkäynti
hakusessa. K&N ilmanpuhdistimien päällä on vanhoista suodattimista
kannet paikallaan. Säädöt on tällä hetkellä dynojetin mukaan.
Tarkisitin tulpat jotka oli aivan pikimustat!?
Arvoista kurapyöräilijät mikäköhän tässä mättää?!
Ennen näitä romppeita kaikki toimi kuin unelma.

Terveisin
Hevijari
Avatar
siogo
Viestit: 71
Liittynyt: To Joulu 16, 2004 10:10 pm
Pyörä: BMW R1150GS
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja siogo »

Tenere on aika tarkka bensapinnan korkeuden kanssa. Kannattaa joka tapauksessa tarkistaa jos värkkää kaasuttimien kanssa.
hevijari
Viestit: 13
Liittynyt: La Touko 06, 2006 11:12 pm
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hevijari »

Jees, meinaatko kohojen säätöä !? Elikkä saa soppaa liikaa vaiko liian
vähän...?!
ankara
Viestit: 677
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja ankara »

Luitko Wanhalla voorumilla Timon & Sakun reseptit, näitä soveltaen minä sain toimimaan ko. systeemit.

http://koti.mbnet.fi/jpuurune/pblang/po ... page=1&r=1
yammupoika
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 7:55 pm
Pyörä: Yamaha XTZ660 -08,Honda CRF250-2011
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja yammupoika »

Mulla ainaski XT:ssä auttoi kun käänsin ilmaruuvii pari kierrosta auki,dynojetin ohje neuvo avaamaa ruuvia aika niukasti.kandee ainaki kokeilla...
hevijari
Viestit: 13
Liittynyt: La Touko 06, 2006 11:12 pm
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hevijari »

Wanhan foorumin jutut täytyy tsekata. Siellä näyttää olevan
suutin koko 160 ja meikällä 144. Täytyy ensin tsekata tuo
ilman saanti ja nostaa kantta hiukan prikoilla. Kumpi olisi parempi
lisäreiät ilman suodattimen kanteen vaiko lisäprikat. Täytyy funtsiaa...
Tikkaoja
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Tulpat mustana tarkoittaa että menee rikkaalla. Ainakin mun ST meni. Kaasua kun antoi paikallaan, niin putkestakin löi mustaa savua kuten diiseli. Tulppia joutui putsaamaan vähintään kuukauden välein. Tarpeen huomasi siitä kun aluks lähti vaan toisella pytyllä käymään ja toinen heräs myöhemmin tai ei ollenkaan.

Hommaan auttaa kun vaihtaa neulaputket kaasareihin. Ne menee soikeiksi ja sopan määrä lisääntyy. Hieman auttaa kun tiputtaa neuloja alemmas (sokkarengasta ylös), mutta parempi tulos tulee putket vaihtamalla. Enemmän ajaneiden kokemusten perusteella nuo putket kestää muistaakseni luokkaa 30 tkm.

EDIT: Luin ton viimesen rivin ekasta viestistä, eli ennen dynojettejä ja KNiä toimi ok. Rikkaalla kuitenkin todennäköisesti menee. Syy siihen voi olla joku muu kun nuo neulaputket mutta nekin kannattaa silti tarkastaa.

-petteri
hevijari
Viestit: 13
Liittynyt: La Touko 06, 2006 11:12 pm
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hevijari »

Käväsin lumisateessa kokeileen semmosilla säädöillä että prikat oli
ilmanputsarien kansien välissä ja muuten dynojet säädöillä.
Prikat tuntu pahentavan asiaa, ei enää vetäny kiekkaa.
Olisko seuraava siirto neulojen korkeus säätöä !?
Vaiko mennäänkö kohojen korkeus säätöihin?!
tv Hevijari
teeaa
Viestit: 46
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 9:06 pm
Pyörä: xtz-750
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja teeaa »

Olethan vielä varmistanut että ilmansuodatinpoksi on varmasti kunnolla paikoillaan ja kaasarien kurkuissa ei ole halkeamia.

Onko nykimistä koko kierrosalueella, vai milla alueella se nykii?
-ta-
hevijari
Viestit: 13
Liittynyt: La Touko 06, 2006 11:12 pm
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hevijari »

Tsekkasin nuo kaasarien kurkut ja tuntuu olevan ok.
Ilmansuodatin boksi on kyllä hankala laittaa paikalle mutta
meikän silmään se näyttäs istuvan ihan hyvin.
Aattelin nyt kokeilla neulojen säätöä , elikkä tiputtaa muutama
väli.
Oliskohan noitten ilmanpuhdistimien kansien kanssa jotain tehtävissä-
tehä lisä reikää...?!

hevijari
hevijari
Viestit: 13
Liittynyt: La Touko 06, 2006 11:12 pm
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hevijari »

Jees, näillä säädöillä alkoi st pelittään.
Neula kolmanneksi ylimmässä hahlossa.
Ilmanpuhdistimen kanssi vakio ilman lisä reikiä (toistaseksi).
Seosruuvi 2 ja puoli kierrosta auki.
Produonpakari paikalla ja äänet on mitä on !
Suutin 144 ja vois olla isompikin. Silloin täytys varmaan porata
putsarin kanteen lisäreikää...!?
Näillä mennään soralle viikonloppuna ja katotaan miten se oikeesti
pelittää.?!
hevijari
Pekka
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2005 9:41 am
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Pekka »

No tuliko ST:stä tehokkaampi dynojetin ja Produon teharin myötä? Onko äänet nyt paremmat kun "ne on mitä on"? Tuntuisko mopo nyt toimivalta? Mun ST:ssä olisi varmaan syytä tehdä sama homma jos olet nyt tyytyväinen ja eron selkeesti huomaat. Löytääköhän ne varaosakaupassa Super Tenun suutinputket mallin ja iän perusteella vai pitääkö sinne antaa tarkempaa tietoa?
hevijari
Viestit: 13
Liittynyt: La Touko 06, 2006 11:12 pm
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hevijari »

Kyllä sen tehon herkkyytenä huomaa. Vastaa paremmin kaasun
ja tuntuu repivän hieman. Mulla on toinen samanlainen vakio st
mihin on helppo verrata. Kyllä sen dynotetyn st:een tallista herkemmin valittee ajoon. Ostin stormilta dynojet stage 1 sarjan sekä vapaasti
virtaavat K&N ilmansuodattimet. Pakarin ostin vapailta markkinoilta.
Noita dynojet sarjoja on saatavan myös 2- 3 stagena . En tiedä
onko stormilla noita isompia sarjoja oleskaan. Saksan maalta kedolta taitaa
löytyä. Päädyin kuitenkin suomesta ostaan kun hinta ero ei ollut juuri ollenkaan.
Dynojet sarjat löytyy moottoripyörän mallin ja merkin mukaan
omana sarjana.
Ei muuta kuin dynottaan !!
Hevijari
Pekka
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2005 9:41 am
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Pekka »

No niin nyt on munkin Super Tenussa uudet neulaputket, Dynojetin stage 2:n, K&N:n putsarit ja Pro Duon Laser vaimenniin. Paljon pirteempihän tosta tuli nyt, mutta se oli vikatikki laittaa aluksi orggisputsareiden sileeksi hiotut kannet. Koitin aluksi onneksi ilman niitä ja heti tuntui hyvältä. Ajattelin ennen katteiden kiinnittämistä (mun mopossa vähän hapurat) kuitenkin laittaa putsarin kannet paikalla kun siinä joutavana olivat. Sen jälkeen ei enää pelannutkaan vaan kone rupes pahasti pätkimään yli satasen nopeudella. Koeajolenkillä kun mitään tällaista ei ilmennyt, niin kannet lähti ja vauhdilla. Onpa taas kiva ajella :D . Meni vaan vähän aloitus pitkäksi.
Vastaa Viestiin