Outo ilmiö tallissa
Valvoja: Moderaattorit
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Outo ilmiö tallissa
Perheen molempien gessujen plexit haljenneet,tms. lähteneet halkeilemaan talven aikana säilytyksessä omin lupinensa.Outoa,kuka selittää sen,molemmat olivat orkkiskamaa ja taatusti ei liikaa väännetty pultteja kireälle.Onkohan tämä X-Files kamaa,eli Fox Mulder ja Dana Scullt paikalle.Anyway,ouot juttu,kun mikään muu mopotin ei ole tuota tehnyt
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
- NiKu
- Pyörä: EiOo vielä..
- Viesti:
Re: Outo ilmiö tallissa
Onko miten paljon läpötilavaihteluita tallissas ?gixxerman kirjoitti:Perheen molempien gessujen plexit haljenneet,tms. lähteneet halkeilemaan talven aikana säilytyksessä omin lupinensa.Outoa,kuka selittää sen,molemmat olivat orkkiskamaa ja taatusti ei liikaa väännetty pultteja kireälle.Onkohan tämä X-Files kamaa,eli Fox Mulder ja Dana Scullt paikalle.Anyway,ouot juttu,kun mikään muu mopotin ei ole tuota tehnyt
Aika jännä ilmiö et molemmat menny kuitenki
Ei mopoilla tänäkää vuonna..
- gixxerman
Lapset ja lämpötila poissuljettuja ja liuottimesta lähinnä kossu voisi olla,mutta sitäkin vain sisäisesti on nautittu.Joten vieläkään ei löydy selitystä
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
En usko, että menee hönkäisemällä edes kunnon teemaviikonlopun jälkeenkään, mutta joskus materiaali on vain alunperinkin sh***iä ja muovin omat liuottimet haihtuvat, jolloin muovi kovettuu liiaksi ja halkeaa...gixxerman kirjoitti:Lapset ja lämpötila poissuljettuja ja liuottimesta lähinnä kossu voisi olla,mutta sitäkin vain sisäisesti on nautittu.Joten vieläkään ei löydy selitystä
- timpuktu
- Pyörä: Elefant 750
Jos ne on polykarbonaattipleksejä niin on kotioloissa vaihtoehtoja. Vink: ''PC kestää laimeita happoja, tavanomaisia öljytuotteita, alkoholeja, heksaania, heptaania ja alle 60ºC:sta vettä. PC ei kestä voimakkaita liuottimia ja monet emäkset vaurioittavat PC:tä, kuten myös bentseeni ja otsoni. Kuuma vesi (hydrolyysi) aiheuttaa PC:ssä säröilyä. Siksi on suositeltavaa, ettei PC:tä käytetä yli 60ºC veden käsittelyyn. PC:llä on taipumusta jännityskorroosioon. Tällöin jännitys yhdessä jonkin haitallisen kemikaalin kanssa saattaa aiheuttaa kappaleen rikkoontumisen. Tavanomaistenkin kemikaalien vaikutus voi kumota materiaalin luontaisen iskunkestävyyden lähes täysin.''
Jos akryylipleksejä niin sitten esim tenttu (etanoli) tai muutkin pesuaineet saattavat saada säröilemään varsinkin jos/kun jännityksiä on enempi ja vähempi. Vink: ''PMMA kestää alifaattisia hiilivetyjä, heikkoja happoja, emäksiä sekä rasvoja. Veden imeytyminen on vähäistä. Materiaali ei kestä poolisia aineita, bensiiniä eikä vahvoja happoja. Alkoholi syövyttää suulakepuristettua akryyliä, mutta valettu laatu kestää laimean alkoholin. Materiaalin sisäinen jännitys sekä edellä mainitut materiaalia vahingoittavat aineet aiheuttavat jännityssärökorroosiota. Sekapolymeroitujen laatujen kestävyys on parempi.''
Jos akryylipleksejä niin sitten esim tenttu (etanoli) tai muutkin pesuaineet saattavat saada säröilemään varsinkin jos/kun jännityksiä on enempi ja vähempi. Vink: ''PMMA kestää alifaattisia hiilivetyjä, heikkoja happoja, emäksiä sekä rasvoja. Veden imeytyminen on vähäistä. Materiaali ei kestä poolisia aineita, bensiiniä eikä vahvoja happoja. Alkoholi syövyttää suulakepuristettua akryyliä, mutta valettu laatu kestää laimean alkoholin. Materiaalin sisäinen jännitys sekä edellä mainitut materiaalia vahingoittavat aineet aiheuttavat jännityssärökorroosiota. Sekapolymeroitujen laatujen kestävyys on parempi.''
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
- gixxerman
Rajaan liuottimeni kossuun ja marskin vodkaan(jälkimmäistä saa virosta)ja jos muisti on mennyt,on minun automaattiohjauksella pitänyt saada hälyt pois ja osua auakisemaan oikeat ovet,sitten vielä osua oikeaan kohtaan oikeaa pyörää,joten nyt taas tuntu siltä,että Fox Mulder ja Dana Scully apuun.Olis vaan kiva saada varma ratkaisu asiaan,ettei joka talvi mene uusiksi nuo.Se on jotain 50-100 egee per kuuppa.Ja sit vielä on taatusti ensimmäinen kerta(ja toivottavsti myös viimeinen)kun näin käy